שמעתם על האקדמיה הדיאלוגית?

הם לא בטלים בשאר השבוע

הם כן מחליטים לגבי עצמם מה יעשו בשאר השבוע, ולגבי חלקם - זה בהחלט עיסוק ממלא ותובעני.
 

גחללית

New member
עוד "הו כמה אנחנו מיוחדים ואליטסטים

כנראה בית הספר הדמוקרטי כבר לא מספיק "מיוחד" ו"שונה" ו"כמה אנחנו נורא מיוחדים יותר מכל האחרים". כשהייתי נערה, גם אני חשבתי שהחומה של פינק פלויד זה נורא מעמיק, וצריך חשיבה חופשית, והמבוגרים האלה לא יודעים כלום. כל אחד שצעק ש"אני לא אהיה עוד אבן אחת בחומה" כבר ראה את עצמו צ'ה גווארה. ככה זה בני נוער. הערה של אדם בוגר וציני - מאד קל לבוא ולהתלוננן שכל האחרים הם "בית חרושת", כשאתה מצליח להקים מסגרת שמסוגלת לתמוך רק ב15 נערים נבחרים... בואו תקימו מסגרת "אקדמיה חופשית" שמספקת חינוך טוב למאות ואלפי הילדים במדינה, כולל שכבות מצוקה, כולל ילדים עם קשיים, ורק אז תתחילו לתפוס תחת על אחרים.
 

לורליי43

New member
מסכימה מאוד

גם לדעתי, אם אדם יצירתי שיקום וימציא מערכת חינוך מקבילה, שתתן תשובות לחתך אוכלוסיה רחב.
 

Kalla

New member
כן, ובהזדמנות שלא ינתק אותה מהחברה

ומהמציאות.
 

Kalla

New member
אגב, גם אני מאוד אוהבת לרחף

בעולמות אחרים, הרחוקים מחיי השגרה שלי, ולהילחם על אידיאליים שונים ומשונים. ההבדל הוא שאני יודעת גם מתי לנחות.
 
אבל גם אידיאלים אמורים

להגיע מהמציאות, מה בכלל האידיאלים שלהם? בחיי, לא הבנתי מה הם רוצים, או מה הם מתיימרים לתת לאומה...
 

Kalla

New member
נו, זה בדיוק העניין.

לזה בדיוק התכוונתי גם קודם. מנותקים לגמרי מהמציאות, מהחיים בעולם ובחברה האנושית.
 
פתרונות

האקדמיה, כעקרון, מסוגלת לספק תשובה למאות ואלפי הצעירים שזקוקים לה, הבעיה היא עם ההורים, שמחפחדים פחד מוות שלילדים שלהם יהיה טוב באמת, שהם באמת יהיו מאושרים, משום מה זה מאיים על שלמות נפשם של ההורים (עוד לא ברור לי למה). מכיוון שאין ביקוש, יש רק 15 תלמידים באקדמיה, זה הכל. אל תעשו מדברים מה שהם לא.
 
בכתבה היה כתוב שהאקדמיה "מיועדת"

ל15 תלמידים. אולי זה לא כך, אבל כך היה כתוב, אז לא אנחנו אלה שעושים. למה בתי הספר הדמוקרטיים מכילים יותר מ15 תלמידים? מפחידים פחות?
 

Kalla

New member
נכון, איך ידעת?

אנחנו נורא רוצים שילדינו יהיו אומללים ויסבלו. אם את כבר רוצה לעשות ניתוח פסיכולוגי, לפחות תעשי אותו כך שאפשר יהיה להתייחס אליו ברצינות.
 

פלגיה

New member
האקדמיה לא מספקת "תשובה"

היא מספקת לגיטימציה לבטלה (חצי יום לימודים בשבוע, ובשאר כלום) ולרדידות ("במסגרת זמן כזאת אי אפשר ללמד שום נושא בצורה מקפת" - ציטוט מהכתבה). אני לא רואה איך דבר כזה מהווה "פיתרון".
 

אפרתש

New member
או שאולי מי שמפחד על שלוות הנפש

זה אלה שפוחדים לשלוח את הילד להתמודד בעולם האמיתי? ממה אתם כלכך מפחדים? "רק שהילד שלי לא יעבור מה שאני עברתי! בית הספר עיוות אותי לתמיד, רק שהילד שלי לא יעבור את זה
". למה מראה ילד שוקד על שיעורי הבית כלכך מפחיד אותך? האם כלכך סבלת בתיכון? את רואה? פסיכולוגיה בגרוש אפשר לעשות בכל צד. זה מה שכלכך יפה בה.
 

פלגיה

New member
../images/Emo6.gif

אולי לא התכוונת, אבל ממש צחקתי מהתגובה שלך. יש בזה משהו. שלחתי את הבת שלי למסגרת "אלטרנטיבית" וגיליתי שרטב ההורים שם מאוד סבלו בעצמם בבית הספר ועושים הכל כדי לחסוך לילד שלהם את הסבל הזה. לא תמיד זה צורך של הילד. קורה שבחירת בית הספר נובעת מצורך של ההורים.
 
למעלה