קרא שם
מעמוד 21 עד 24. לשונו אכן מעורפל, ולא רק כאן, אבל בגדול, בלשוני שלי, הוא מחלק בין אובייקטים מכווני תכלית לאובייקטים מורכבים שאינם מכווני תכלית (מורכבות בדיעבד כלשונו). ה"סגולה" של המטוס היא שהוא טס, וחלקיו מכוונים לאפשר זאת. ושל הסנוניות שהן עפות, ורכיביהם מכוונים לכך, וה"גפגפנים" מגפגפים וכנ"ל, ובניגוד למון בלאן שאין לו סגולה כזו.
כלומר שיש תכלית שנקבעת מראש (שחיה, טיסה, חיווי שעה) שמכתיבה את עיצוב הרכיבים. בשעון התכלית נקבעת ע"י ישות תבונית, ובאבולוציה היא נקבעת, לדעתו, ע"י הברירה הטבעית ש"חותרת" לשרידות, שמיושמת ע"י סגולות שונות. לדעתו, כך אני מבין, השרידות היא מעין תכלית כללית, והיא מיושמת בפרטות ע"י "סגולות" שונות שנקרות באקראי בדרכה של הברירה הטבעית. יותר מזה אל תצפה ממני שאסביר אותו...