יהדות בשבילך
New member
שרשור ליום השואה
אפתח בדברים שכתבתי באשכול קודם שעסק בשואה. את האשכול כולו ניתן לקרוא ב"טאגליינס" של הפורום. איפה אלוהים היה בשואה? השאלה איפה אלוהים היה בשואה יוצאת מתוך נקודת הנחה השאולה מן הנצרות והיא שה'אלוהים' הוא טוב, והעולם הזה רע, ואנחנו צריכים כמה שיותר 'לברוח' ולהתנתק מתוך העולם הזה כדי להיות קרובים לאל. לכן הנזירים הנוצרים גם פורשים מנשים וכו'. כל זה אינו קיים ביהדות!. היהדות אינה בורחת מהעולם הזה אלא מחפשת כיצד ניתן לקדם את העולם הזה, ואיך ניתן להפוך את העולם הזה על כל חסרונותיו למעין בית לאלוהים לדור בו. ולעניין השואה: כפי שכבר כתבו פה, השואה על כל נוראותיה מתוארת בתורה באופן די מדוייק. התורה מתארת שאנחנו נהיה כ'עלה נידף', שאמהות יאכלו את בניהם, שנוגלה מעיר לעיר, שכמעט ולא יישאר שריד ופליט. באופן כללי כל הדברים הללו באים כתוצאה למצב בו עם ישראל לא נמצא במדרגה הרוחנית בה הוא אמור להיות. ולא, איני טוען שהאנשים שנהרגו נענשו על חטאיהם של עצמם! סבא רבה שלי וכל בני משחתו (למעט סבתי) נרצחו באושוויץ על אך היותר צדיקים! וגם עם ישראל כולו צדיק! אבל- המציאות של עם ישראל בגולה, מפוזר ומפורד היא מציאות של חטא. מציאות של אי קיום דבר ה'. השואה היתה הניתוח של הוצאת עם ישראל מהגלות. ללא מכה כל כך אנושה אנשים היו ממשיכים לשבת על סיר הבשר שלהם בפולין ובגרמניה ובכל שאר התפוצות ולעולם לא היו בארץ. אבל אלוהים, החושב טוב על עמו ישראל רצה שכבר נחזור לארצנו, שנקים מדינה, שנחזור לחיות כעם ולא כבודדים בעולם, ולכן זרק אותנו לארץ ישראל. זה היה ניתוח כואב מאד, בקושי בקושי יצאנו ממנו בחיים - אבל לפחות בסופו של דבר הוא הצליח... כן, אלוהים הוא (כביכול) ציוני! הוא רצה שנחזור לציון ולכן איפשר לרשעים הארורים להוציא לפועל את זממם המרושע, ולהצליח בבחירתם החופשית המרושעת לבצע את זממם. אלוהים מוביל ומנהיג את העולם בדרכים עקלקלות, שלא תמיד אנו יכולים להבין. העולם מתפתח לעבר מצבו הסופי על ידי אירועים הנראים לנו טובים, ואירועים הנראים לנו רעים, ועל כך אנו אומרים בתפילה שאלוהים הוא 'יוצר אור ובורא חושך', 'בעל מלחמות' ומתוך כך גם 'זורע צדקות ומצמיח ישועות'. כבר אמר החכם "לו ידעתיו - הייתיו", זאת אומרת אם הייתי מבין בחכמתי את כל דרכיו - הייתי יכול להיות הוא בעצמי. איננו מבינים את דרכי ה', ובוודאי שלא בעת התרחשות הדברים. אבל הדברים שכתבתי נראים לי כהתחלה טובה להסברת הדברים. אשמח לשמוע תגובות ענייניות ובצורה מכובדת!
אפתח בדברים שכתבתי באשכול קודם שעסק בשואה. את האשכול כולו ניתן לקרוא ב"טאגליינס" של הפורום. איפה אלוהים היה בשואה? השאלה איפה אלוהים היה בשואה יוצאת מתוך נקודת הנחה השאולה מן הנצרות והיא שה'אלוהים' הוא טוב, והעולם הזה רע, ואנחנו צריכים כמה שיותר 'לברוח' ולהתנתק מתוך העולם הזה כדי להיות קרובים לאל. לכן הנזירים הנוצרים גם פורשים מנשים וכו'. כל זה אינו קיים ביהדות!. היהדות אינה בורחת מהעולם הזה אלא מחפשת כיצד ניתן לקדם את העולם הזה, ואיך ניתן להפוך את העולם הזה על כל חסרונותיו למעין בית לאלוהים לדור בו. ולעניין השואה: כפי שכבר כתבו פה, השואה על כל נוראותיה מתוארת בתורה באופן די מדוייק. התורה מתארת שאנחנו נהיה כ'עלה נידף', שאמהות יאכלו את בניהם, שנוגלה מעיר לעיר, שכמעט ולא יישאר שריד ופליט. באופן כללי כל הדברים הללו באים כתוצאה למצב בו עם ישראל לא נמצא במדרגה הרוחנית בה הוא אמור להיות. ולא, איני טוען שהאנשים שנהרגו נענשו על חטאיהם של עצמם! סבא רבה שלי וכל בני משחתו (למעט סבתי) נרצחו באושוויץ על אך היותר צדיקים! וגם עם ישראל כולו צדיק! אבל- המציאות של עם ישראל בגולה, מפוזר ומפורד היא מציאות של חטא. מציאות של אי קיום דבר ה'. השואה היתה הניתוח של הוצאת עם ישראל מהגלות. ללא מכה כל כך אנושה אנשים היו ממשיכים לשבת על סיר הבשר שלהם בפולין ובגרמניה ובכל שאר התפוצות ולעולם לא היו בארץ. אבל אלוהים, החושב טוב על עמו ישראל רצה שכבר נחזור לארצנו, שנקים מדינה, שנחזור לחיות כעם ולא כבודדים בעולם, ולכן זרק אותנו לארץ ישראל. זה היה ניתוח כואב מאד, בקושי בקושי יצאנו ממנו בחיים - אבל לפחות בסופו של דבר הוא הצליח... כן, אלוהים הוא (כביכול) ציוני! הוא רצה שנחזור לציון ולכן איפשר לרשעים הארורים להוציא לפועל את זממם המרושע, ולהצליח בבחירתם החופשית המרושעת לבצע את זממם. אלוהים מוביל ומנהיג את העולם בדרכים עקלקלות, שלא תמיד אנו יכולים להבין. העולם מתפתח לעבר מצבו הסופי על ידי אירועים הנראים לנו טובים, ואירועים הנראים לנו רעים, ועל כך אנו אומרים בתפילה שאלוהים הוא 'יוצר אור ובורא חושך', 'בעל מלחמות' ומתוך כך גם 'זורע צדקות ומצמיח ישועות'. כבר אמר החכם "לו ידעתיו - הייתיו", זאת אומרת אם הייתי מבין בחכמתי את כל דרכיו - הייתי יכול להיות הוא בעצמי. איננו מבינים את דרכי ה', ובוודאי שלא בעת התרחשות הדברים. אבל הדברים שכתבתי נראים לי כהתחלה טובה להסברת הדברים. אשמח לשמוע תגובות ענייניות ובצורה מכובדת!