שלום לליאור ותמר,
ציטוט האמרות מתהילים או מחז"ל, אינם מהווים תשובה הולםת ומשכנעת לשאלות שלי. . * כל הנשמה תהלל יה, הללויה * אין המילה " נשמה" פירושה "נשימה", כמו שהמילה "להלל" אין פירושה "להולל" יציאתו של עם ישראל ממצרים שלמעשה היתה יציאה מעבדות אחת וכניסה לעבדות אחרת עבדות יהוה, שהיית לא פחות מעיקה - ארבעים שנה של נדודים במדבר והגעגוע לסיר הבשר של מצרים,,, בכיבוש ארץ ע" יהושוע בן נון, כל מעשי הכיבוש, הביזה וההרג של חפים מפשע, שנעשו בהשראת האל, מסגירים את רמתו ואת אכזריותו... *הקמת מדינת ישראל. בדוק היטב בספרי ההסטוריה מה היה לנו לפני קום המדינה, כיצד רוב היהודים חיו בגלות*... טובו של אלוהים?... להקמת מדינת ישראל, קדמה השואה עם שישה מיליון קורבנות ונדרשו נפילתם ש עשרות אלפי הרוגים במלחמות ישראל במלחמת השחרות וגם בימינו אלה קיומה של המדינה מותנה בקורבנות של גברים נשים וטף , אז על איזו טובה אנו צריכים להודו ולהלל??? גם אם נניח שהחיים נוצרו ע"י האל, פעולת הנשימה היא אוטומטית של הגוף, ללא כל שליטה חיצונית. הרי אם בריאתו או לידתו של כל חי והמשך חייו מותנים ביכולת זו, ואין אפשרות של קיום ללא תכונה זו. אם אותו אל, רוצה בקיומו של החי, אפשרות הנשימה הכרחית, לפי כך, איזו טובה יש כאן? מישהו ביקש מאלוהים לברוא אותו או לגרם לו להוולד? מה היה רע למישהו בטרם נברא או נולד? בעיותיו התחיל רק לאחר לידתו... *כל הכופר בטובתו של חברו* וכו' אין המשל דומה לנמשל. אדם הנעזר בשעת צרה, מחובתו להודות למי שעזר לו. אין זה קשור להודייה לאלוהים, כיוון שעזרתו של האל לא באה לידי בטוי מעשי בברכה.