תואר בגיל צעיר מה דעתכם?

ההסבר הוא הרבה יותר פשוט (וטפשי) מזה

תלמיד תיכון/חט"ב שמעוניין להתחיל בלימודים אקדמיים מופנה אוטומטית למדעים מדויקיים (מדעי המחשב או מתמטיקה כברירת מחדל, אלא אם הוא מביע עניין במשהו אחר). למה אני למדתי מדעי המחשב? כי זו התוכנית שנתנו לי כשהגעתי עם אמא שלי למשרד של מנהלת הקמפוס הבאר שבעי של האו"פ. למה הילדים בת"א ובב"א לומדים בעיקר מתמטיקה? כי זה מה שמציעים להם. בשביל ללמוד משהו שהוא לא מדעים מדוייקים אתה אשכרה צריך לשכנע את היועץ הרלוונטי שזה הגיוני שתרצה ללמוד את זה (ידיד שלי עשה את זה בהצלחה עם פסיכולוגיה).
 

the new L

New member
יש גם מי שיודע מראש מה הוא רוצה

אני למדתי מדעי המחשב כי אהבתי אז מחשבים ובחוג המחשבים שהייתי בו המורה הודה שאין לו יותר מה ללמד אותי. אז אני באתי מיוזמתי לאו"פ וביקשתי להירשם למדעי המחשב. אף אחד במשרדים שלהם לא אמר לי למה להירשם.
 
כי זה היה מדעי המחשב

אם היית יודע שאתה רוצה ללמוד פסיכולוגיה (נניח) היו מעבירים אותך 7 מדורים...
 
ועכשיו אני רואה שגתהית על זה לפניי ../images/Emo6.gif

וזה בהחלט תואם את מה שאני אמרתי קודם בדברי ישלי , לפני שקראתי את כל השרשור, שאןכ - יש דברים שאותם בית הספר לא צריך ללמד כדי שאפשר יהיה להתקדם וללמוד אותם באוניברסיטה. כי המיומנויות הנדרשות בהן, הן כנראה, מאוד מסוימות. לעומת המקצועות של מדעי החברה והרוח - שבהם נדרשת אכן ראייה רחבה ומקיפה, ובעיקר - חשיפה לתחומי ידע מגוונים יותר ויכולות יישום אחרות ומגוונות.
 
אני גמרתי תיכון בלי תואר ראשןו

ואין לי שום בעיהעם זה. חיפשתי עבודה בלי תואר ראשון ומצאתי עבודות מעולות! שהתאימו לכישוריםשלי! לא הייתי מעולם מלצרית, לא עבדתי מעולם בטלמרקטינג, ויותר מז ה- לא עשיתי מעולם עבודה "בלתי מקצועית" של פקידות או דברים כללייים, רק כדי לעבוד. הכלות שלך מאוד גורפות ולא מדויקות בעיניי. לא לכולם בית הספר יעיל - נכון. אלה ל : לכולם בית הספר לא יעיל! לא כולם מוצאים עבודה כשמסיימים תיכון בלי תואר - נכון, מצד שני - רבים דווקא כםן מוצאים ואפילו עבודה טובה. חוצמזה - בחייאת, כמה אנשים אתה מכיר שגמרו תואר לפני שגמרו תיכון או מייד כשגמרות יכון? לימוד מתמטיקה מחורבנת? נו באמת. להרחיב אופקים זה מעולה. אז גם אם לימדו אותך דברים שלא צריך ללמוד - תתתייחס לזה כאל - איזה יופי, למדתי עוד משהו על העולם הזה, תמשיך הלאה. לא רואה שום סיבה לקטר על הלימודים בתיכון. אולי זה אל האידיאל, אני מסכימה, אבל זה שבהחלט שלב חשוב בדרך. (אלא אם כן אתה חושב שאת היודע יותר מכולם ויותר טוב מכולם, ואז - כבר אין עניין, כי בכל מקום שבו תהיה תהיה לך ההרגשה הזו..) אה, ועוד משהו - אני ממש לא חושבת שחיי אחרי הצבא ללא תואר היו עלובים. להפך זו היתה אחת התופות היותר מרתקות בחיי . כבר אמר קוהלת: לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים...
 
אני אמנם מסכימה עם הרוח הכללית של דברייך

אבל בכל זאת - המתמטיקה התיכונית היא כן מחורבנת. הנזק שגורמים שיעורי מתמטיקה לאנשים בעודם בתיכון בתקופות מסויימות מפרנס אותי
אני חושבת שאיך שנראים הלימודים התיכוניים במקצועות החובה היום זה כל דבר חוץ מהרחבת אופקים (לא שזה קשור באיזושהי צורה לשאלת תואר ראשון בזמן התיכון כן או לא...). זה נכון שאם אתה לומד בעיקר עם עצמך וניגש לאותם המבחנים לא יגרם לך נזק, אבל למי שהצורה בה מלמדים כן משפיעה עליו... לא יודעת כמה אנשים הוא מכיר שסיימו תואר ראשון לפני הצבא (כלומר, בתקופת התיכון, עם או בלי שנה דחיית שירות לסיום התואר. לא עתודאים, חלילה), אבל בזמני זה היה סדר גודל של 30 בשנה, והיום בגלל כל מיני פרוייקטים כמו של ב"א ושל המכללה למנהל זה סדר גודל של 100 (ואולי כבר יותר, המחזורים רק גדלים).
 
אני מכירה גם מורים כאלה שעושים נזקים בתחומים

אחרים, ולא רק מתמטיקה. למשל - לימודי לשון, לימודי ספרות, ואפילו -לימודי פיזיקה וביולוגיה. אבל - אני משתדלת לאל להכליל. ורוצה להאמין שבכל זאת - יש גם מורים טובים. (ואינלא למדתי בליד"ה או בריאלי, ובכל זאת - חוויות הלימוד שלי מצוינות. אבל - אולי זה גם קשור לזה שלמדתי בתקופה שבה עוד מורה היה "קדוש" ומכובד בחברה, ולא שק חבטות, ואנישם שלידו אותי באו לשם בהחלט מתוך שליחות ורצון ולא כי לא היתה להם ברירה אחרת, אבל כאן כבר נפתח שוב הדיון על רמת המורים, ועל המכללות /התוכניות להכשרת מורים. וכאן - יש לטפל ולדון ברמה כבר הרבה יותר מערכתית.
 
אני אפילו כבר לא מאשימה (רק) את המורים

המערכת מצפה מהם ליצר זכאים לבגרות, אז זה מה שהם עושים.
 
אגב זה, יש עהיום כתבה מופלאה ב"הארץ" שרציתי ל

להעלות כאן לדיון, אבל אני בטירוף של לגמור איזו עבודה וגם להכיןכל מיני דברים לשבת אז אם מישהו לא יעלה אות הלפניי, אינ אעלה אותה במוצ"ש ונוכל לדון בזה... אבל עקרונית - מסכימה איתך.
 
אבל שוב, זה לא העניין

את אולי ניתחת יצירות בבגרות, אבל רוב הנבחנים פשוט הקיאו את מה שדחפו להם במיקוד. את אולי הפקת מזה את המיטב (למרות שאין לי ספק בכלל שהיית לומדת הרבה יותר אם לא היית בבי"ס, ואני לא מדברת רק על מתמטיקה...), אבל למי שזוכה לדרך הלימוד (לא חומר הלימוד) הסטנדרטית - זה רק הורס. ועוד דבר - תמיד משעשעות אותי אמירות כמו "זה היה בעיני כל כך לא מגניב להיות "בועט במסגרת" רק על מנת להידפק אחר כך". איך לא משנה מה עשיתי והחברים שלי ראו שאני לא נדפקת בשום צורה אלא רק מקפלת את המסגרת פעם אחר פעם אחר פעם, הם עדיין האמינו במשוואה הזאת.
 

d a p h n a

New member
אני חושבת שזה מתאים לאנשים מסויימים

אבל לא לרוב האנשים.
 
למעלה