תודה ולהתראות

TheGreatNut

New member
קישור:

(אני ממש לא מנסה להיות ציני או מזלזל. אני רציני לגמרי ומנסה להראות לך עד כמה מוזרה בעיני התגובה שלך)
 

ibag

New member
גם את זה לא הבנתי

מה הקשר ביו מה שאשכר ניסה להסביר לך לבין הקישור שהבאת?
 

TheGreatNut

New member
לדעתי,

אם תנסי, אין אפשרות שלא תביני. ואם לא הבנת, תמיד אפשר לנסות יותר לעומק.
 

ibag

New member
לדעתי, אתה מתחמק

אני יכולה להניח שאין לך שום מושג בפיזיקה, עובדה שאתה מנסה להסביר את כוח ההתכוונות המיסתורי על ידי חוקי ניוטון המיושנים. אני יכולה להניח שאתה לא באמת רוצה להבין את הדוגמא של אשכר ,לכן אתה בוחר להתנער ולכתוב דברים לא קשורים. אני יכולה להניח שאתה מקובע וברגע שתשובה מסויימת לא עונה על הציפיות שלך אתה מנסה להאשים את צד השני בקבעון. אם כל זה נראה לי נכון יותר לתפוס אותך כמיסטורין, לתפוס את הידע שלך כמיסטורין,ולהתייחס להנחות האלו כזמניות...עד שאתה מסביר מה בדיוק היה השיקול לצרץ את הקישור ומה עומד מאחורי המילים שלך.
 

TheGreatNut

New member
../images/Emo13.gif

סתם בשביל האגו החמוד שלי אגיד את האמת שאני די תותח בפיסיקה, אבל זה לא קשור כל כך לעניין.
איני מסוגל למנות את מספר הדברים שאני מתחמק מהם בחיי, ככה שאם אני מתחמק מלענות לך זה לא יפתיע אותי כל כך.
אני בטוח כמעט במאה אחוזים שחלק ממני לא רוצה להבין את מה ש"אשכר" כתב. למעשה לא הצלחתי לשים לב עד היום לדבר אחד שאני מבצע בלב שלם לחלוטין. אז זה גם לא מפתיע אותי. אני מניח שכשהייתי ילד הייתי מבצע די הרבה דברים בלב שלם ואני עושה כיום כמיטב יכולתי בשביל להגיע לשם שוב.
כתבת - "אני יכולה להניח שאתה מקובע וברגע שתשובה מסויימת לא עונה על הציפיות שלך אתה מנסה להאשים את צד השני בקבעון". לדעתי אני מכיר אך ורק אדם אחד שמה שכתבת כאן כנראה לא תופס לגביו. לגבי כל שאר האנשים שאני מכיר, כולל אני עצמי כמובן, מה שכתבת נשמע לי נכון לחלוטין ברמה כזו או אחרת. אז אולי כדאי שבאמת תניחי ככה.
את לא זקוקה שאדם ידע משהו בשביל ללמוד ממנו. יש דברים נוספים ללמוד חוץ מידע של אחרים. למעשה, איני יודע אם בכלל אפשר ללמוד ידע של אחרים, וממה שאני מבין ממך זה משהו שאת מנסה לעשות. ולתשובה ישירה למה שהבנתי ששאלת:
"אשכר" כתב: "לנסות זה לבדוק היתכנות" לנסות זה לבדוק היתכנות? מה? מה זה אומר? למה הוא התכוון ב"לנסות"? מה זה "היתכנות"? יש כאן 4 מילים המכילות כוונה כל כך עמוקה וכל כך יסודית, אני מניח, של "אשכר"... והוא באמת מנסה להעביר לי את כל זה בארבע מילים? זה לא מוזר בעיניך? משהו שהוא כנראה למד במשך שנים (שוב אני מניח) הוא מנסה להעביר לי בארבע מילים??? בעיני זה מאוד מוזר. איך למען השם אני יכול לפרש מארבעת המילים הללו בדיוק את מה ש"אשכר" התכוון אליו? או משהו שיהיה אפילו קרוב למה שהוא התכוון אליו? מבחינתי נכתב כאן איזשהו חוק, שאיני יודע מה הוא אומר, ואיני יודע איזה נסיון או עשייה יש מאחוריו... וכל שאני יכול לעשות הוא לתת לו פרשנויות משלי ולבדוק אותן במציאות.
בקישור ש"אשכר" הציג כאן כתוב: "תנסה להרים את ידך הימנית. ניסית ? או הרמת ? הבנת מה זה לנסות ? זה לא לעשות." כאן המקרה הוא גרוע יותר מנקודות המבט שלי. כאן מי שכתב את הדברים אפילו לא יודע מה עובר על מי שמבצע אותם. אז נניח ואני "מנסה" כפי שאני יודע לנסות, ונניח שאני "עושה" או "לא עושה" כפי שאני יודע לעשות או לא לעשות... מה זה אומר? מה אני אמור להבין מזה? איך למען השם אני אמור לדעת שמה שאני מבין ממה שכתוב כאן קשור איכשהו למה שמי שכתב התכוון אליו? על מנת לנסות להביר את המוזרות המאוד גדולה שאני מוצא בכל העניין כתבתי איזשהו חוק (F=ma), והוספתי קישור בעל מידע אינפורמטיבי רב ערך ובו בזמן חסר כל תועלת כל עוד הוא לא נבדק במציאות על ידי הקורא
דרך אגב, את כתבת: "עובדה שאתה מנסה להסביר את כוח ההתכוונות המיסתורי על ידי חוקי ניוטון המיושנים" מחשבה או כוונה מעין זו - לנסות להסביר את כוח ההתכוונות המיסתורי על ידי חוקי ניוטון המיושנים, לא חלפו ולא עברו בי מעולם. או שהם עברו בי ולא שמתי לב אליהם. מה ששהוא בעיניך כאן עובדה הוא בעיני הנחה חסרת קשר למציאות.
 

ibag

New member
ואאו, כמה מילים

לא יותר פשוט לשאול את אשכר למה הוא התכוון? לבקש ממנו (או מאחרים) שיסביר את הדוגמא או שיביא דוגמא יותר פשוטה? לתאר את ההבנה שלך ולבדוק אם הוא תואם את ההבנה של אחרים?
 

ibag

New member
מה התועלת?

על מנת לנסות להביר את המוזרות המאוד גדולה שאני מוצא בכל העניין כתבתי איזשהו חוק (F=ma), והוספתי קישור בעל מידע אינפורמטיבי רב ערך ובו בזמן חסר כל תועלת כל עוד הוא לא נבדק במציאות על ידי הקורא יש את הנוסחה.אני מבינה שהוא מתאר חוקיות מסויימת שמתקיימת בתנאים מסויימים. אני לא רואה שום צורך לבדוק אותו, הרי גם לפני ששמעתי על ניוטון ידעתי שאם אפעיל יותר כוח על מסה קבוע ייקח לי פחות זמן, מאשר במצב שאני מפעילה פחות כוח על אותו מסה. אשמח אם תסביר לי איזה בדיקה אני אמורה לבצע כדי שאוכל להפיק תועלת מהנוסחה.
 

TheGreatNut

New member
כמו שאני מבין את דבריך...

את הבדיקות הללו כבר עשית. כבר עשית בעבר בדיקות שקשורות להפעלות כוח על מסה, וראית מה קורה למסה כתוצאה מכך, ומה הקשר בין הכוח למסה, וכו'... כלומר, בדקת את החוק הזה במציאות. תארי לעצמך שהיית נתקלת בחוק הזה וקוראת את כל הדברים הללו מבלי לדעת את כל מה שאת יודעת על כוח ומסות - מבלי שהיה לך נסיון בבדיקת החוק הזה במציאות.
 

TheGreatNut

New member
אגב, זה גם קטע חשוב מאוד...

עוד לפני ששמעת על חוקי ניוטון ידעת שיש קשר בין כוח, תאוצה ומסה אשר דומה פחות או יותר לנוסחה הזו. וזאת בעזרת ההתנסויות והבדיקות שלך. אם היו נותנים לך רק את החוק, ולא היית בודקת אותו, לא היית מבינה אותו באמת. והרבה אנשים לומדים ככה המון דברים, בין היתר "התפתחות אישית"...
 

ibag

New member
כן, זה ברור

מובן מאליו. על בסיס עקרון זה אולי אפשר להבין את הרצון שלי שתגדיר/תסביר מילה, בצורה אחרת ממה שהבנת. (ליתר דיוק זה רק אחת הסיבות שאני מבקשת מעצמי/מאחרים שיסבירו מילה) להערכתי רובינו משתמשים בהמון מילים ומושגים שאין לנו מושג מה משמעותם. למשל נניח שמישהו מספר לך על "התחברות לידע". אותו אדם התנסה בחוויה כך שמאוד קל לך לחוש את הכוונה מאחורי מילותיו ואולי זה הסיבה גם שנראה לך כל כך הגיוני שדבר כזה אכן קיים. בהזדמנות אחרת אתה מנסה להסביר משהו על ידי המושג הזה. רק שאצלך המצב שונה כי עדיין אין לך מושג מהי החוויה הזאת. במקרה זה מה שאפשר לחוש מאחורי המילים שלך זה משהו מעורפל מאוד שגם יכול לתת הרבה מידע אלייך אך לא מידע שרלוונטי לשיחה. במקרה כזה אם אני מבקשת ממך שתביר את המושג, לא תתאר את התהליך עצמו אלה את ההשערות שלך לגבי תוצאות אפשריות של התהליך,כפי שעשית.
 

ibag

New member
זה לא המצב שתיארת קודם

בקיצור, הדוגמא גרועה. לא כל מידע אתה יכול להפוך לידע. תעזוב את הנוסחא של ניוטון, תתמקד בדוגמא השנייה ותראה כמה זה דומה לדוגמא שאשכר הביא. מה שעוד חשוב לי לציין: החוק הזה יכול להיות שימושי רק בתנאים מסויימים מאוד. כלומר יעילותו מוגבלת.
 

TheGreatNut

New member
אני משתוקק להגדיר זאת כחוק...

אבל זה יהיה מוזר ו-"לא נכון" לעשות...
 

ibag

New member
גם כאן לא הצלחתי להבין אותך

את לא זקוקה שאדם ידע משהו בשביל ללמוד ממנו. יש דברים נוספים ללמוד חוץ מידע של אחרים. למעשה, איני יודע אם בכלל אפשר ללמוד ידע של אחרים, וממה שאני מבין ממך זה משהו שאת מנסה לעשות. אני מתרגמת את המשפט הראשון: את יכולה ללמוד גם מאדם שלא יודע כלום. אם זה מה שרצית לכתוב, יש אדם שלא יודע כלום? לגבי ההמשך לא הצלחתי לתרגם אותו למשהו בר משמעות. אשמח אם תנסח אחרת או תסביר. וגם, איך אתה יכול לדעת למה אני זקוקה ולמה לא?
 

TheGreatNut

New member
...

"אם זה מה שרצית לכתוב, יש אדם שלא יודע כלום?" זה לא מה שרציתי לכתוב. זה גם לא מה שכתבתי. ונראה לי שאין כזה דבר אדם שלא יודע כלום. מה שהתכוונתי אליו זה שאת לא זקוקה (מציע שתפרשי את המילה "זקוקה" בצורה שונה ממה שפרשת אותה מקודם משום שהיא הייתה כנראה לא קשורה למה שכתבתי או התכוונתי) שאדם ידע איך להכין בישול בשביל ללמוד בעזרתו איך לבשל יותר טוב. את לא זקוקה שאדם ידע לטפל בהילינג בשביל ללמוד בעזרתו לטפל בהילינג יותר טוב. את לא זקוקה שאדם ידע אמנות לחימה בשביל ללמוד את אמנות הלחימה שלך יותר לעומק. "עזרתו" - לאיו דווקא עזרתו המודעת / שהוא מגיש מיוזמתו. מקוווה שזה יותר ברור.
"לגבי ההמשך לא הצלחתי לתרגם אותו למשהו בר משמעות. אשמח אם תנסח אחרת או תסביר." אני מאמין שאי אפשר לדעת דברים שאחרים יודעים. ידע הוא לא משהו ששייך לאדם. ידע הוא משהו קיים. האדם מתחבר אל הידע. אפשר לנסות ללמוד ידע קיים שאנשים אחרים התחברו אליו, אבל אין כזה דבר "ידע של מישהו". הידע קיים בפני עצמו, ולא בתוך האנשים, ולכן אי אפשר ללמוד את הידע של מישהו כי אין כזה דבר. אפשר ורצוי, לדעתי, להעזר באחרים על מנת להתחבר לידע שהם כבר מחוברים אליו, ואפשר ורצוי להעזר באחרים בשביל להתחבר לידע שהם לא מחוברים אליו.
וגם, איך אתה יכול לדעת למה אני זקוקה ולמה לא? אין לי שמץ של מושג למה את זקוקה ולמה לא. כלומר, אני מניח שאת זקוקה לאושר, הגשמה עצמית, בריאות וכאלה... כמו שאני מניח את זה על כל אדם, אבל מעבר לכך, או ברזולוציה גבוהה מזו - אין לי מושג למה את זקוקה. כנראה שיחסת חשיבות ומשמעות שונה לחלוטין למילה "זקוקה" בהשוואה למה שאני ייחסתי לה. וזאת דוגמא מצויינת למה ש"אופירושלמי" כתב: אדם מתכוון ל-א', כותב ב', השני מבין ג' וכותב ד'.
 
למעלה