תרגיל כתיבה - תיאורים!

הייתי בטוח שזה בכלל מספר!

כלומר זכר שמתאר את הסיפור, לא 8.6 או משהו.
&nbsp
עכשיו זה גם יותר מתאים לטייפקאסט של ג'ורג'יה לאס מ"מתים במשרה חלקית".
http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Like_Me
 

ויימס

New member
אה, זה פשוט

בגלל התפיסה הרווחת של זכר כדיפולט.
(ואולי גם בגלל הנטייה שלי להתבלבל בין זכר ונקבה? *רצה לקטע ובודקת אותו* לא, הכל בסדר. איפה הייתי? אה כן.)
hulk smash the partiarchy.
וכו'.

זה נשמע מעניין ה dead like me הזה...
 


כן, מה חשבתי לעצמי... שלמרות שאנשים נוטים לכתוב לפי המגדר שלהם, אז נשים ידעו מה שהן צריכות לעשות ויעניקו לגברים את הכבוד הראוי להם?! אפילו את זה הן לא יודעות לעשות. לא לנהוג מילא, אבל זה, זה בלתי נסלח.

כעקרון, יכול להיות גם שיש נטייה לבני המין החזק לראות הדמויות לפי המין שלהם שגם קיימת לבנות המין החזק (כלומר שהן רואות דמויות דיפולטיות לפי המין שלהן), אבל יכול להיות שזו באמת פארטיארכיה (אם קיימת) או משהו בסגנון.

Dead Like Me, זו סדרה באמת חביבה, אם כי היא נוטה לפעמים להיות בוטה וכבדה יחסית לסדרות בסגנון הזה.
 

ויימס

New member
בעצם,

זו תופעה די נפוצה בשביל כותבות לבחור בדמות ראשית גבר בתור הדיפולט- כי זה מה שאנחנו קוראים בדרך כלל! גם אני נוטה לעשות את זה. אחת לכמה זמן יש פה בפורום שרשור ענק בנושא הזה שבו כולם רבים ומתעצבנים.
XD הקץ לפטריארכיה, הבו את הparty-אכיה!
 
יש בזה משהו קצת משונה ובעיקר עצוב

שנשים נוטות לכתוב פחות לפי המין שלהן.

אולי אפשר להגיד שזה מעין סוג של רקורסיה: פעם היתה פארטיארכיה שגרמה לגברים להיות ברירת המחדל (נניח שנתנו יותר מקום לסופרים בלבד שמטבעם כותבים לפי מינם והתפיסה התרבותית שלהם), ואז זה נגרר גם לתקופה של היום שלא בהכרח קיים בה הגמוניה גברית (זה אחד מהויכוחים שעומדים בבסיס הפמיניזם - האם קיימת פרטיארכיה כיום או לאו - אני מעדיף פחות לגבש דעה נחרצת לגביו*).

אבל אהבתי את משחק המילים


* קצת אירוני בהינתן זה שאני טורח לבהר עד כמה המושג הוא לא וודאי... כנראה הגנים המסגבירנים שלי
 
זה העלה לי רעיון לקטע קצר! (שלא תואם את התרגיל)

הוא הסתכל עליי וסינן בלחש "שיט", ואז במהרה החל להתבונן בכל השורות כשזיעה ניגרת מפניו. עיניו בחנו כל תו ותו. הוא אף הגדיל לעשות והעתיק מחדש את הכל לדף נפרד תוך בחינה בלתי פוסקת של השעון בידו. אני שונא את התיכון, בטח באוניברסיטה אף אחד לא היה מרים גבה אם היה יוצא לו מספר אי-רציונלי. האנשים שם גם אשכרה ידעו להוכיח שאני אי-רציונלי.
 
היה נראה לי שיש בעיה עם פעלים

אבל הבנתי כבר שהבנתי את התרגיל לוקה בחסר.
&nbsp
נחמד לדעת שיש מצב שככל הנראה זה אכן תקף
(מצד שני, זה סתם קטע מנותק מהתרגיל, אז למה שישנה?!
)
 

ויימס

New member
באותו היום,

עמדתי במסדרון בעבודה וחשבתי, "באנה, איזה ריח של מקום עבודה יש פה". אני חושבת שזה הפרקט.
 
וזה עובד נהדר!


העצים נלקחו מהחופש האינסופי ומלא אור השמש שביערות הגשם (נשים בצד את העובדה שאני לא יודע מאיפה לוקחים את העצים לפרקטים), לחיים של צפיפות ולסגירות כרצפות.
 

ויימס

New member
הבעיה עם תיאורים מתחכמים מהסוג הזה,

"הספינה המריאה כמו שלבנה לא" (דאגלס אדאמס) "על פי הגיוון בנוף, הם היו יכולים להיות בתוך כדור פינג פונג" (פראצ'ט). זה שאי אפשר שכל התיאורים בספר ייראו ככה. זה מפסיק לשעשע ונעשה חופר ומעצבן מאוד מהר, ואז מה? אדם עדיין צריך לתאר דברים, לא?
 

shiningSnow

New member
מסכים, וגם

האמת שקשה לי לכתוב תיאורים מתחכמים כאלה.
אני מעדיף פשטות.
 

אלודאה

New member
קשה יש רק בלחם.

גם אני חשבתי כמוכם, ואז חטפתי חץ בברך.
&nbsp
וברצינות...
לא, לא כל התיאורים צריכים להיות כאלה. לא כל הדמויות צריכות להיות מפותחות לאינסוף. לא כל העלילה צריכה להיות סופר-מכוונת מטרה. א-ב-ל כדאי לדעת איך לעשות את זה, כדי שאם בוחרים לא לכתוב ככה, זה יהיה מתוך בחירה ולא כי אנחנו לא יודעים לעשות את זה.
 
איש

אפשרות א' -
דרך חלון קטן, אפור ומאובק חודרת קרן שמש לחדר הקטן האפור והמאובק. באור האפרורי כמעט אי אפשר להבחין בברנש הקטן האפור והמאובק שיושב על הכסא.
&nbsp
אפשרות ב' -
איש קטן, אפור ומאובק יושב בחדר קטן, אפלולי אפור ומאובק.
&nbsp
לא יודע מה מהם עובד אם בכלל.
 
למעלה