תרגיל כתיבה - תיאורים!

shiningSnow

New member
הא, אני יודע על מה אתה מדבר

לא, אני לא רוצה ללכת לכיוון הזה של נבל נלעג. זו אמורה להיות נקמה מאוד קרה ומאוד מחושבת. בלי דברים כמו עיוות בראיית המציאות או התנדנדות על סף שיגעון.
אפשרות אחרת היא שדווקא הקורבן נשבר אל מעבר לסף השפיות ומתחיל להעריץ ולכבד את השובה, אבל גם הכיוון הזה הוא לא משהו שאני רוצה לקחת.
 
מקובל בהחלט


 

shiningSnow

New member
המספר הזה ספציפית הוא אדם מאוד אמין!

תאמינו לי, אני כותב אותו
 
ואיך נאמין גם לך, הא?!


עכשיו זה נהיה רקורסיבי (לא שיש בעיה עם זה, רקורסיה זה עונג צרוף).

אבל אם נתמקד שניה בזה שאתה אחראי כאן לקטע, איך אתה היית משנה אותו?
 

shiningSnow

New member
כרגע אני לא רואה סיבה לשנות...

אם אלודאה תגיד שאסור לתאר את החדר אני אצטרך לחשוב על משהו.
 

אלודאה

New member
סקוווי! תרגיל!

הוא כרע על ארבע במרכז החדר. ידיו ורגליו היו כבולות בשלשלאות. עד כאן - תיאור רגיל, אבל סבבה.
על הקיר שמולו הייתה תלויה תמונת מחזור של 'תיכון עירוני כ''ז באר שבע'. פניו, שהופיעו בה צעירות בעשר או חמש עשרה שנה אה... זה הוא. הוא יודע בן כמה הוא. לכן הוא אמור לדעת ממתי התמונה. אפשר גם לוותר על מתי התמונה צולמה, ולהשאיר את שאלת "כמה זמן הוא שם?" פתוחה לגמרי.
וחיוך שחצני עליהן, ביייייפ! "חיוך שחצני" הוא לא תיאור. הוא חייך אז, ועכשיו הוא לא זוכר איך עושים את זה. הוא חייך אז, לא מודע למה שיקרה איתו. הוא חייך אז, ונראה תמים וחסר מושג לגבי העתיד. הוא כעס על איך שהוא חייך אז. אלה כמה אפשרויות, שכולן מכילות את הרגש של הצופה כלפי התמונה. אנחנו מתארים, אז לתאר.
הוקפו בטוש עבה ואדום. סבבה, אבל אם תהפוך את זה למשהו בסגנון של "נטפו טוש אדום" או "מוסגרו באדום שהזכיר לו דם אבל היה רק מרקר בשקל תשעים מהחנות הקרובה" יהיה עוד רגש בתיאור הזה.
מספר תמונות אחרות,ממוסגרות בזהב, הציגו אותו מתעלל באופנים שונים בנער צנום וחיוור. בכל אחת מהתמונות סומן עליו סימן איקס באותו טוש אדום ועבה. וזו הנקודה הבעייתית באמת. מי צילם את התמונות האלה? מאיפה האדם שהשיג את התמונות השיג אותן? ויותר חשוב - מה הצופה בתמונות מרגיש לגבי זה? אם אתה מספר מנקודת המבט של הגבר בחליפה, הוא צריך לעקוב אחרי המבט של הגבר שעל הרצפה, לשים לב שהוא מביט בתמונות ואז לחייך לעצמו, או משהו דומה. אם זה רק תיאור של מה שקורה זו סתם העברת מידע.
'צעיר ישראלי נעלם במהלך טיול בהודו' הכריז גזיר עיתון שהיה מונח לידו על רצפת השיש. אוקיי, מה שהייתי עושה זה לא לתלות את גזיר העיתון אלא דוקא שהבחור יחשוב על היום שבו הוא נעלם, או שיבין שאחת התמונות צולמה בדיוק שנה ויום לפני שהוא נעלם, או משהו כזה. שוב, התיאור לא נועד להעביר מידע אלא לקדם את העלילה.
גבו העירום היה מעוטר בצלקות. אני לא יודעת אם התכוונת, אבל זה דוקא מעולה, כי "מעוטר" נשמע אומנותי, וזה לא בדיוק מה שאנחנו מצפים מגב עם צלקות. אם הוא גם מדמם, זה עוד יותר אחלה.
הוא הביט בי ופניו, שהוכתמו בדמעות, הביעו אימה אה-הה! מה זה אומר "הביעו אימה"? הוא היה חיוור? הוא נשך את שפתיו? הוא רעד? הוא הוציא לשון? תאר, בנאדם, תאר!
&nbsp
לסיכום - אתה מתאר, אבל אתה מקדם את העלילה בין התיאורים. עכשיו תחבר את העלילה *לתוך* התיאור כדי שהוא יעבוד.
 

shiningSnow

New member
גרסה 3

כבר אמרתי שאני ממש אוהב את הביקורות שלך?
&nbsp
מקווה שהפעם זה יותר טוב. אני חושב שזו פעם ראשונה שאני מתאר כך. הספגתי את הקטע ביותר מדי פאתוס קלישאתי?
&nbsp
&nbsp
הוא כרע על רצפת השיש, כבול בשלשלאות, כמו עריץ שהודח מכיסאו וממתין למשפט. מולו היו תלויות התמונות בהן תיעדה עדת מעריציו את ההתעללויות, את רגעי ההשפלה. כל תמונה עדות דוממת, זועקת להרשעה.
פניו היו מורמות אלי, עיניו פעורות. הוא התפתל בשלשלאותיו וניסה לזעוק מבעד למחסום שעל פיו. אולי קיווה שחיל הפרשים יחלץ אותו בדרך נס. תקוות שווא. הוא לא הבין שגורלו כבר נחרץ.
הוא עוד יבין.
 

אלודאה

New member
מוהאהאהא!

הרבה הרבה יותר טוב. עכשיו נשאר רק לנפות את הקלישאות.
&nbsp
הוא כרע על רצפת השיש, כבול בשלשלאות, מגניב.
כמו עריץ שהודח מכיסאו וממתין למשפט. מיותר, כי המשפט הבא עובד טוב מולו היו תלויות התמונות בהן תיעדה עדת מעריציו את ההתעללויות, את רגעי ההשפלה. מצוין כל תמונה עדות דוממת, זועקת להרשעה. מיותר, כי מפחית מהעוצמה של המשפט הקודם.
פניו היו מורמות אלי, עיניו פעורות. הוא התפתל בשלשלאותיו וניסה לזעוק מבעד למחסום שעל פיו. אחלה. אולי קיווה שחיל הפרשים יחלץ אותו בדרך נס. חסר כאן משהו שמבהיר מה היחס של המספר. אולי משהו כמו "אולי קיוה שעדת המעריצים שלו תופיע כבדרך נס ותחלץ אותו" או משהו דומה. תקוות שווא. מיותר בגלל ההמשך. הוא לא הבין שגורלו כבר נחרץ.
הוא עוד יבין.
מוהאהאהא!
&nbsp
מעולה, שיפור מצוין!
 
פואנטה!

מכונת הכתיבה הרעישה, כמו אלפי הקטרים ביום שלקחו אותה. צפיתי מהופנט בקלידיה העולים ויורדים בתחנונים. מרעישים ומקרקשים בבהילות, בכאב אהבה. לו רק ניתן, הייתי מתקן את ליבה השבור.
אבל אני רק פסנתר פשוט.
 

MeSofer

New member
בטח מחמאה.

סיפור שלם, דמויות ועלילה, עם עודף מ- 40 מילים. מקסים.
&nbsp
 

אלודאה

New member
מכונת כתיבה!

מכונת הכתיבה הרעישה, כמו אלפי הקטרים ביום שלקחו אותה. אה, שניה. זה פסנתר. הוא לא מודע מי לוקחים לאן. אם התכוונת לרפרנס שואה, זה לא מתאים כאן, בהתחשב בדובר. ברגע שהחלטת שזה פסנתר עולם הדימויים שלו חייב להיות מה שפסנתר נחשף אליו. כן, כן, הפסנתר שלך הוא דמות והדימויים שלו שאובים מהעבר שלו.
צפיתי מהופנט בקלידיה העולים ויורדים בתחנונים. "מהופנט" זה... בערך תיאור. אני אתן לך להינות מזה. "בתחנונים" זה כבר לא תיאור. היא יכולה לקרקש בקלידה ולקוות שישימו לב אליה ויבינו מה היא מנסה להגיד. היא יכולה לקרקש בקלידיה כאשר בני האדם לא מסתכלים כדי לתקשר איתו. היא יכולה לעשות המון דברים, אבל תארי מה היא עושה, ומה הפסנתר מרגיש לגבי זה.
מרעישים ומקרקשים בבהילות, בכאב אהבה. "בבהילות", "בכאב אהבה", לא מתארים. הם מתארים את הפעולה במקום לתאר מה היא עושה. היא מרעישה בקלידה מהר? ברצף? נתקעת על אותה אות מרוב מהירות? מקלידה את אותה מילה? תני לי משהו...
לו רק ניתן, הייתי מתקן את ליבה השבור. שזה חמוד מאד, ואני הייתי ממש שמחה לדעת, ספציפית במקרה הזה האם הכוונה ללב שבור כי היא מאוהבת ומפרידים בינהם, או שהיא נשברה באמת ולכן לוקחים אותה לתיקון.
אבל אני רק פסנתר פשוט. פואנטה! אבל לא נורא. למה ה"פשוט"? התכוונת שהוא לא יקר? התכוונת שהוא משומש? התכוונת כתיאור של צניעות? זה תיאור חמוד, אבל הוא לא מתאר מספיק.
&nbsp
סיכום - להפטר מתואר הפועל, להחליף בפעולות אמיתיות, להוסיף תיאורים שמסבירים את היחסים בינהם ועליו. גו!
&nbsp
&nbsp
 

ויימס

New member
אוקיי, לא הבנתי.

אחרי כתיבות ומחיקות חוזרות ונשנות, אני יכולה בכנות להגיד שפשוט לא הבנתי.

איך אנחנו אמורים לכתוב תיאור שמעביר מערכת יחסים ומצב רוח של דמות מבלי לדבר על הדמויות ומערכת היחסים ביניהן?
למה התיאור מנוירומנסר מופיע בתור דוגמא למרות שהוא לא עושה את הדברים האלה?
אפשר דוגמא לתיאור שכן עומד בדרישות של התרגיל?
תיאור טוב לא אמור לתאר?
I'm sorry, what?
what?
 
למעלה