תרגיל - עלילה - 2

abcdme

New member
נסיון נוסף

"מי אתה?" שואל ברוך בעצבנות. "זה לא עניינך", אומר נהג המכונית ומתכונן לנסוע, אך ברוך קופץ מול המכונית וחוסם את דרכו. הטלפון של נהג המכונית מצלצל והוא עונה. לאחר מספר שניות הבעת פניו משתנה והוא צועק לברוך "תיכנס לרכב! עכשיו!"
 

goshdarnit

New member
קניתי בהסתייגות.

"מי אתה?" שואל ברוך בעצבנות. "זה לא עניינך", אומר נהג המכונית ומתכונן לנסוע, אך ברוך קופץ מול המכונית וחוסם את דרכו. [אוקיי. זה לא באמת פותח את הסיטואציה, זה ממשיך את הישנה. אבל זה משפט אחד, אז בסדר. הטלפון של נהג המכונית מצלצל והוא עונה. לאחר מספר שניות הבעת פניו משתנה והוא צועק לברוך "תיכנס לרכב! עכשיו!" [כן. זה פותח את הסיטואציה. מה האינפורמציה החדשה שהוא קיבל, מה יקרה עכשיו, וכו'. וגם זה משנה ב-180 מעלות את העמדה של הנהג. אבל. הטלפון לא סוגר לך את הסיטואציה כמו שהוא סותם לך אותה. דמיין את הסיטואציה כך: אנחנו באמצע מצב מאוד מתוח. פתאום הטלפון מצלצל. אז אחד הצדדים מוציא את הטלפון (ואנחנו מפהקים והעלילה משתהה) פותח אותו (כנ"ל), מקשיב לו (כנ"ל) ורק *אז* קורה משהו מעניין. אם נוסע אחר היה לוחש לו באוזן, כל הזמן הזה היה נחסך. וחוץ מזה, בינתיים הבחורה נעלמת. בינתיים הגיבור יכול לעשות משהו. אז כולם עומדים ומחכים? אבל קניתי. תמשיך הלאה בבקשה. אגב, בוא נחזור לרגע לדוגמה הקודמת שלך. אם היית מוותר על הנהג שנוסע, היה לך אחלה קטע: הנהג עוצר, אומר לו לא ללכת אחריה. ואז נעצר לידו אופנוע ואומרים לו לעלות, אנחנו חייבים לנסוע אחריה. לא צריך את הנסיעה (שסוגרת). וחוץ מזה, זה מוסיף עימות אפשרי בין האנשים באופנוע ובמכונית.
 

abcdme

New member
תיקון + המשך

את הפלאפון הכנסתי כי רציתי אינפורמציה חיצונית, לא חשבתי שלחישה מנוסע ליד תספיק, כי אם הוא היה יודע משהו חשוב הוא היה אומר לו את זה קודם ואני רציתי להכניס משהו שמפתיע את הנהג. אבל הנה נסיון לשלב בין הדברים: מי אתה?" שואל ברוך בעצבנות. "זה לא עניינך", אומר נהג המכונית ומתכונן לנסוע, אך ברוך קופץ מול המכונית וחוסם את דרכו. הנהג מתכונן להתחיל בנסיעה כשברוך מולו, כשהנוסעת שלידו לוחשת על אוזנו במהירות ומצביעה על הפלאפון שבו דיברה זה עתה. הבעתו של הנהג משתנה במהירות. "תיכנס למכונית!" , הוא צועק לברוך ,"עכשיו!" המשך: לפני שברוך מספיק לחשוב מכונית שחורה עוצרת בכביש בחריקת בלמים . "תשכב" צועק הנהג אל ברוך, וברוך נשכב מאחורי המכונית, כשהאישה שישבה ליד הנהג ממהרת לזנק מהרכב ולשכב על ידו. לאחר שניה חלונות הרכב השחור נפתחים ואש נפתחת לעברם. האישה תופסת בידו של ברוך ומרחיקה אותו בהליכה שפופה ממקור האש. הוא מביט לאחור ורואה את נהג המכונית שדיבר איתו כורע מאחורי המכונית עם אקדח שלוף ומחליף אש עם האנשים שבמכונית השחורה. "הוא יעכב אותם עד שנברח, נפגוש אותו אח"כ", אמרה האישה כשהיא מושכת בידו בחוזקה, "עכשיו בוא נברח מכאן!" אני אנסה לתקן את הדוגמה הקודמת שלי בהודעה נפרדת. וכמובן, תודה על ההא/ערות!
 

goshdarnit

New member
כמה דברים.

את התיקון קניתי. מעשה איחוי יפה. למדת ממנו משהו? לפני שברוך מספיק לחשוב מכונית שחורה עוצרת בכביש בחריקת בלמים . "תשכב" צועק הנהג אל ברוך, [פתחת. קניתי. (וראה הסתייגות למטה - חבל שכל פעם נוספים עוד אנשים מבלי שתהיה התייחסות לאנשים קודמים, כמו הבחורה שנעלמה.)] וברוך נשכב מאחורי המכונית, כשהאישה שישבה ליד הנהג ממהרת לזנק מהרכב ולשכב על ידו. לאחר שניה חלונות הרכב השחור נפתחים ואש נפתחת לעברם. האישה תופסת בידו של ברוך ומרחיקה אותו בהליכה שפופה ממקור האש. הוא מביט לאחור ורואה את נהג המכונית שדיבר איתו כורע מאחורי המכונית עם אקדח שלוף ומחליף אש עם האנשים שבמכונית השחורה. "הוא יעכב אותם עד שנברח, נפגוש אותו אח"כ", [כל זה התפתחות של הקיים ולא פתיחה. בדיוק סצנות כאלה אני מנסה לשבור לכם. תשכתב, כאשר כל משפט (ומבקרה הכי גרוע, הוא פתיחה.] אמרה האישה כשהיא מושכת בידו בחוזקה, "עכשיו בוא נברח מכאן!" [זה אכן פותח את הסיטואציה, אבל ראה הסתייגות למטה. הסתייגויות: נורא קל לפתוח סיטואציה בכך שמישהו שולף אקדח. נורא קל לפתוח סיטואציה ע"י הוספת בן אדם נוסף. נורא קל לפתוח סיטואציה ע"י הליכה למקום אחר. עכשיו כשהפנמנו את הרעיונות וכשהתקדמנו, אני אוסר עליכם בתרגיל להשתמש בשלושת הדברים האלה. עכשיו צריך לעבוד יותר קשה. יפה מאוד, אתה משתפר. תזהר מהדברים מפניהם הזהרתי בהסתייגויות, ותשכתב את מה שקורה אחרי שאומרים לו לשכב.
 

abcdme

New member
שכתוב

דבר ראשון, הבחורה שנעלמה, התכוונת לשלומית, הבחורה שברוך בא לפגוש? ולשכתוב (הלא פשוט, אחרי שגזלת לי את האופציות הקלות:) ) ברוך נשכב מאחורי המכונית והאשה שישבה ליד הנהג נשכבה במהירות לידו, תוך שהיא שומטת תמונה שהייתה למרבה תדהמתו של ברוך תמונתו שלו! הוא עמד לשאול אותה על משמעות הדבר אך היא היסתה אותו בעודה מקשיבה לשיחה שניהל הנהג עם האנשים שיצאו מהמכונית השחורה - שפה זרה שברוך לא הבין. "שלומית אמרה שאתה עקשן", אמרה האישה ברגע שהמכונית השחורה עזבה, "תיכנס למכונית, יש לנו על מה לדבר"
 

goshdarnit

New member
חכה, אני אגזול ממך עוד אופציות...

ברוך נשכב מאחורי המכונית והאשה שישבה ליד הנהג נשכבה במהירות לידו, תוך שהיא שומטת תמונה שהייתה למרבה תדהמתו של ברוך תמונתו שלו! [אבל אנחנו כבר יודעים שהיא יודעת מי הוא, או שהיא לא היתה מדבר איתו כמו שהיא דיברה איתו. זה כן היה פותח את הסיטואציה אם היא היתה זרה מוחלטת שמדברת איתו כזרה מוחלטת. אבל אנחנו כבר יודעים שהיא מכירה את החברה שלו (כן, שלומית), ואנחנו יודעים שהיא יודעת מי הוא אחרת היא לא היתה ניגשת אליו. הוא עמד לשאול אותה על משמעות הדבר אך היא היסתה אותו בעודה מקשיבה לשיחה שניהל הנהג עם האנשים שיצאו מהמכונית השחורה - שפה זרה שברוך לא הבין. [זה לא פותח ולא סוגר. אם הייתי מבין מילה אחת מתוך השפה הזרה, מילה שמשפיעה על הסיטואציה, זה היה דבר אחר. אבל בינתיים יש לי אנשים מדברים מבלי שאני אבין אותם. זה לא פותח לי עוד אופציות. "שלומית אמרה שאתה עקשן", אמרה האישה ברגע שהמכונית השחורה עזבה, "תיכנס למכונית, יש לנו על מה לדבר" [אני מהמוזרים האלה שאומרים ש"יש לנו על מה לדבר" לא פותח אופציות. יש לך מה להגיד והוא מדהים? תגיד אותו ודי, אל תמרח אותי (ג'פרי ארצ'ר הצליח למרוח דבר כזה על חצי ספר), ואל תחזיק את הקוראים עם זה, זה לא פייר וכל אחד יכול. תגיד, וכדאי שמה שתגיד יהיה שווה. נסה שוב. אתה מתקרב. וכשאתה ניגש לכתוב את הקטע שוב, אל תתיאש. פשוט תפסיק לקחת מסרטים שראית או ספרים שקראת ותחשוב על הסיטואציה כפי שהיא. מה הדבר הכי לא צפוי שיכול לקרות שקשור למה שקרה שנייה קודם? הסיטואציה הזאת יכולה להיות מספר דברים. לאיזה דבר הקהל הכי פחות מצפה? איזה מבין הסיטואציות האפשריות הכי תסבך? איזה הכי תעניין?
 

abcdme

New member
תיקון

לפני שברוך מספיק לענות מגיע אופנוע ועוצר לידו. "תעלה! עכשיו! חייבים לסוע אחריהם!", היא אומרת לברוך. "אני מזהיר אותך, אל תתערבי בזה!" צעק לה נהג המכונית. הוא מנסה לקום ולצאת מהרכב, אך היא שולפת תרסיס מתיקה ומרססת אותו בפרצוף. הנהג צורח ולופת את ראשו בכאב, והבחורה מנצלת את ההזדמנות , מכניסה את ידה מהחלון, מכבה את הרכב ומוציאה את המפתחות. "זה יעכב אותו", היא אומרת לברוך, "עכשיו תעלה כבר!"
 

goshdarnit

New member
קניתי

לפני שברוך מספיק לענות מגיע אופנוע ועוצר לידו. "תעלה! עכשיו! חייבים לסוע אחריהם!", היא אומרת לברוך. [קניתי. (אגב, לא הבהרת שזאת אופנוענית, אבל הבנתי.) קניתי.] "אני מזהיר אותך, אל תתערבי בזה!" צעק לה נהג המכונית. [פתחת. זה מקשר בין השניים. אם כי, אם הנהג היה אומר משהו שמבהיר טיפונת על הקשר של האופנוענית אליו או לבחורה או לבחור, זה היה פותח עוד יותר.] הוא מנסה לקום ולצאת מהרכב, אך היא שולפת תרסיס מתיקה ומרססת אותו בפרצוף. הנהג צורח ולופת את ראשו בכאב [המשך הסיטואציה, לא פתיחה ולא סגירה.] והבחורה מנצלת את ההזדמנות , מכניסה את ידה מהחלון, מכבה את הרכב ומוציאה את המפתחות. [יפה. פתיחה. מה הוא יעשה עכשיו? חוקי המשחק השנו לי.] "זה יעכב אותו", היא אומרת לברוך, "עכשיו תעלה כבר!" [ראה את ההסתייגויות שלי לגבי שינוי מקום. אני אקנה את זה כפתיחה אך ורק אם הוא לא יעלה.] תמשיך. ואל תתן לו לעלות, לפחות לא בהתחלה.
 

abcdme

New member
המשך

"ואיך ניסע בדיוק?" , שאל ברוך והצביע על מד הדלק של האופנוע,שמחוגו הצביע על מיכל ריק, בדיוק כשהמנוע החל לקרטע ואז נכבה. שניהם הסתובבו למשמע קול טריקת הדלת של המכונית, כשהנהג יצא ממנה, עדיין אוחז את פניו בכאב. להפתעתו של ברוך, הבחורה לא נרתעה מהנהג, ובמקום אמרה בארסיות "אני מקווה שאתה מרוצה, כבר לא נספיק לרדוף אחריהם, אבל מה דעתך לפחות לשתף את הבחור הזה במה שהוא מעורב בו, אבא?"
 

goshdarnit

New member
נמשיך

כתבת: "ואיך ניסע בדיוק?" , שאל ברוך והצביע על מד הדלק של האופנוע, שמחוגו הצביע על מיכל ריק, בדיוק כשהמנוע החל לקרטע ואז נכבה. אני: מד הדלק אמנם נכבה, אבל לא כתוצאה ממשהו שהוא עשה או ממשהו שהיא עשתה. (ועוד כשהוא הודיע מראש שזה מה שיהיה.) בואו נתחיל לסנן איכויות של פתיחות ונבחר רק בטובות ביותר. הפתעה צריכה לבוא כהפתעה. אם אחת הדמויות פועלת בניגוד לציפיות הדמות השניה (אם הוא היה מסרב, למשל,) אז לפחות דמות אחת מופתעת והסיטואציה החדשה מחייבת אותה להתנהג אחרת. אם אנחנו רוצים שמשהו חיצוני יגרום לשינוי בסיטואציה, אז עדיף לך ששתי הדמויות ירצו לנסות על האופנוע, יטפסו עליו, ויהיו חייבים לנסוע עכשיו... ואז האופנוע היה מפסיק לעבוד. זה הדבר האחרון לו הם ציפו. כאן זה לא היה הדבר האחרון לו ציפו חלק מהדמויות או אחת מהן. כתבת: שניהם הסתובבו למשמע קול טריקת הדלת של המכונית, כשהנהג יצא ממנה, עדיין אוחז את פניו בכאב. אני: זה אמנם משנה ופותח, אבל זה לא בא בסתירה ישירה לציפיה שלהם מלפני שניה. אם הם היו מתרחקים מהמכונית, ואז משהו היה קורה בה, זה היה קשור (וסותר את הציפיות שלהם). אם הם היו משוכנעים שהוא מת, ואז הוא היה קם לתחייה... וכו'. הכל חייב לנבוע מהדבר הקודם. כתבת: להפתעתו של ברוך, הבחורה לא נרתעה מהנהג, ובמקום אמרה בארסיות "אני מקווה שאתה מרוצה, כבר לא נספיק לרדוף אחריהם, אבל מה דעתך לפחות לשתף את הבחור הזה במה שהוא מעורב בו, אבא?" [לא פתחת לי, הבטחת שתפתח לי, כשתספר לי. זה לא משפט שפותח את הסיטואציה (חוץ מהאבא, והאבא הוא לא הנקודה פה.]
 

abcdme

New member
אתה קשוח... נסיון אחר:

ברוך טיפס על האופנוע, אך כשהם עמדו ליסוע הוא חטף את מפתחות האופנוע וקפץ ממנו. "אף אחד לא נוסע מפה עד שלא מסבירים לי מה קורה פה!" , הוא אמר. "אין זמן להסב.." החלה להגיד הבחורה אך היא נקטעה ע"י רעש ההתנעה של הרכב. שניהם זינקו במהירות והספיקו להימלט מדרכו של הרכב שנסע לכיוונם במהירות, פגע באופנוע בעוצמה והמשיך ליסוע .
 
נסיון

אבל לפני שברוך הספיק לעלות, המכונית המתרחקת בקצה הרחוב נעצרה, ושלומית יצאה ורצה חזרה לעברו בנפנופי ידיים.
 
אל ת

"אל תגש אליה!" פקדה רוכבת האופנוע, ופתחה את משקף הקסדת. ברוך הנדהם ראה את פניה של שלומית נחשפים מעבר למשקף הכהה.
 
כאן איך לי ברירה אלא לסגור קצת

שלומית מהמכונית הגיעה אליהם, וברוך הנדהם הביט בשתיהן. הן נראו זהות, ממש כמו מבט ראי אחת של השניה. השער של זו מהמכונית היה משוך ימינה, וזו מהאופנוע שמאלה. הצלקת הקטנה שהיתה בדו"ח שלו - "צלקת קטנה על הלחי" היתה על הלחי השמאלית של האופנוענית, ועל הלחי הימנית של הנהגת. שתי הנשים התיצבו משני צידיו של ברוך, קרוב עד כמה שאפשר מבלי לגעת, ושלפו סכינים. \*הא !! אמרת בלי אקדחים, לא אסרת על סכינים*\ ברוך חפש במבטו את נהג המכונית, וגילה שמושב הנהג ריק. \*אסרת על הוספת אנשים, אבל להעלים אותם מותר, נכון? *\ להפתעתו הוא ראה שהמפתח ששלומית (אופנוע) השליכה לכביש, היה בחור המנעול.
 

goshdarnit

New member
סגירות? איפה?

שלומית מהמכונית הגיעה אליהם, וברוך הנדהם הביט בשתיהן. הן נראו זהות, ממש כמו מבט ראי אחת של השניה. [זה המשך, הבהרה של הקודם, בסדר.] השער של זו מהמכונית היה משוך ימינה, וזו מהאופנוע שמאלה. הצלקת הקטנה שהיתה בדו"ח שלו - "צלקת קטנה על הלחי" היתה על הלחי השמאלית של האופנוענית, ועל הלחי הימנית של הנהגת. [פתיחה. זה כבר שינוי. הוא מרמז על כל מני דברים ובעל השפעה מיידית על הסיטואציה כי הוא מתקשר לזהות של אחת מהן.] שתי הנשים התיצבו משני צידיו של ברוך, קרוב עד כמה שאפשר מבלי לגעת, ושלפו סכינים. [פתיחה. ברוך חפש במבטו את נהג המכונית, וגילה שמושב הנהג ריק. [פתיחה. יפה.]להפתעתו הוא ראה שהמפתח ששלומית (אופנוע) השליכה לכביש, היה בחור המנעול. [פתיחה. יפה.] ועכשיו תמשיך.
 
שתי

סכיניהן של שתי השלומיות התעופפו במקביל אל עבר המושב הריק, וברוך חש איך הן מושכות אותו מטה אל הכביש.
 

goshdarnit

New member
הממ...

אני די משוכנע שהעובדה שהבחורות מושכות אותו למטה לא פותח את הסיטואציה אלא ממשיך אותה. שכתב שוב את זה. אבל כיוון שבגדול הבנת את הקטע תן לי ארבע פתיחות ברצף.
 
למעלה