תרגיל - עלילה - 2

4??? אני עייף...

ברוך התעקש לעמוד למרות המשקל המשולש שעל רגליו. \*ממשיך, לא פותח*\ הוא הסתכל לתוך המכונית, וראה את הסכינים נעצרים באויר מעל המושב. \*1*\ ניצוצות הבליחו מחלקה האחורי של המכונית, והשניות בשעון של לוח המחוונים נעצרו. \*2*\ ברוך מצמץ בעיניו, וכשפתח אותן, לא ראה את המכונית, או מישהי מהשלומיות. בזוית העין, הבחין במישהי רצה אל עבר קצה הרחוב, זו היתה שלומית שרצה אל המכונית. \*3*\. הוא פנה לעבר מכוניתו, וגילה שהמפתחות נעולים בפנים \*4*\
 

goshdarnit

New member
בהחלט קניתי.

ואגב, זה חמש פתיחות. כי גם "ברוך מצמץ בעיניו, וכשפתח אותן, לא ראה את המכונית, או מישהי מהשלומיות" פתיחה. יפה מאוד. התעייפת? קח יום חופש, ואחרי זה תמציא סצנה עם שתי דמויות בלבד, בלי כלי נשק, בלי אקשן, רק שתי דמויות והיחסים ביניהן, ותן לי כמה שיותר פתיחות (אפשר במרווח יותר גדול משתי שורות) ואפשר גם תקציר. אבל אלה החוקים: שתי דמויות, רק שתיהן, באותו מקום, בלי אקשן.
 

אסתר 1984

New member
גם אני רוצה!

טוב, אחרי שקראתי את כל השירשור הזה אני מקווה שכבר הבנתי את הרעיון: הנהג שולף מכיסו פיסת נייר ומושיט לברוך- "זה ממנה". כשברוך פותח את הפתק, הוא רואה בפנים רק שתי מילים: "מגדלור- פסנתר". "אז זה מה שקורה כאן..." הוא אומר ומחייך חיוך ציני. "ידעתי שהיא לא תוכל לעמוד בצד ולהסתכל איך אני מרוויח לבד את כל הקופה." לפתע הוא פורץ בצחוק- "לכן גם התכוננתי לכל זה מראש..." הוא מקמט את מצחו במאמץ- ונעלם.
 

goshdarnit

New member
איפה היית עד עכשיו?

הנהג שולף מכיסו פיסת נייר ומושיט לברוך- "זה ממנה". [פתיחה. כשברוך פותח את הפתק, הוא רואה בפנים רק שתי מילים: "מגדלור- פסנתר". [עדיין לא פתיחה. בינתיים זה המשך. בינתיים אין לזה משמעות מבחינתי או מבחינת הדמויות.] "אז זה מה שקורה כאן..." הוא אומר ומחייך חיוך ציני. [פתיחה. זה פותח אפשרויות.] "ידעתי שהיא לא תוכל לעמוד בצד ולהסתכל איך אני מרוויח לבד את כל הקופה." [המשך.] לפתע הוא פורץ בצחוק- "לכן גם התכוננתי לכל זה מראש..." [המשך. מבחינתנו זאת אמנם אינפורמציה חדשה, אבל היא לא פותחת את הסיטואציה. מבחינת הסיטואציה זה המשך.] הוא מקמט את מצחו במאמץ- ונעלם. [המשך! זה לא פתיחה. מבחינתנו זה אמנם חדש, אבל *מבחינתו* זה המשך.] אסתר (ואחרים), את צריכה ללמוד להבדיל בין משהו שמוסיף *לנו*, שמפתיע *אותנו*, לבין משהו שמוסיף *לדמויות* או ל*סיטואציה*. תשכתבי. והפעם קחי בחשבון גם את הדמויות שלך ואת היחסים ביניהן.
 

אסתר 1984

New member
לא כאן לצערי...

הנהג שולף מכיסו פיסת נייר ומושיט לברוך- "זה ממנה". כשברוך פותח את הפתק, הוא רואה בפנים רק ארבע מילים:"תשכח מהכסף. אתה בסכנה". הוא הופך את הפתק ורואה את הכיתוב המופיע מצידו השני- "17:38, ארלוזורוב 16, מחר." "אז זה מה שקורה כאן..." הוא אומר ומחייך אל הנהג חיוך ציני, "ידעתי שהיא לא תוכל לשכוח לי את אנסטסיה." הנהג, באדישות מופגנת, שולף מכיסו את תמונתה של הזמרת. "היא ידעה שתזכיר אותה. שוב אחת מהנבואות האלה שיש לה. היא אמרה שזה יסביר לך את חומרת המצב"- והוא מושיט לברוך את התמונה הקטנה, המקומטת, בה מופיעה אנסטסיה בתו- כבולה אל הקיר בשלשלאות מתכת. ברוך מהנהן בכובד ראש. "אני אהיה שם. הפעם היא ניצחה." הנהג, שכבר החל לאבד את הסבלנות, רוכן לפתע לעברו- "תשמע, אני לא באמת איתה. אתה יודע שאני אשמח לעבור צד אם רק תשלם יותר..." ברוך נועץ בו מבט נוקב- "תמיד היית מנוול, אריק- אבל אני כבר בחיים לא אאמין לך אחרי מה שעשית לי. לא אחרי שלקחת ממני את שלומית." "ניתנה לה ההזדמנות לבחור בך. היא לא רצתה." ברוך קפץ את אגרופיו- "אתה יודע שזה לא נכון. לא הייתה לאף אחד ברירה מרגע שחזקיהו נרצח." "אבל אבא שלכם ידע כבר קודם. הוא סיפר לאחותך." ברוך נרתע לאחור בהלם. "שלומית ידעה?" אריק חייך ברשעות- "אתה מבין, אני לא היחיד שהכסף הוא הכל בשבילו." יותר טוב? אני לא בטוחה שהבנתי למה הכוונה ב"קחי בחשבון גם את הדמויות שלך ואת היחסים ביניהן", אבל השתדלתי...
 

goshdarnit

New member
נלך משפט משפט

ושימי לב טוב טוב: הנהג שולף מכיסו פיסת נייר ומושיט לברוך- "זה ממנה". [פתיחה, כאמור. כשברוך פותח את הפתק, הוא רואה בפנים רק ארבע מילים:"תשכח מהכסף. אתה בסכנה". [פתיחה. הוא בסכנה. מאיפה? מה הוא יעשה עכשיו? מה יקרה עכשיו? הוא הופך את הפתק ורואה את הכיתוב המופיע מצידו השני- "17:38, ארלוזורוב 16, מחר." [אין חדש. הסיטואציה לא השתנתה. זה המשך. "אז זה מה שקורה כאן..." הוא אומר ומחייך אל הנהג חיוך ציני, [המשך. הסיטואציה לא השתנתה. את רואה שהיא לא השתנתה? מבחינתו הוא ממשיך בשלו, ולכן הסיטואציה לא השתנתה. "ידעתי שהיא לא תוכל לשכוח לי את אנסטסיה." [כנ"ל. הנהג, באדישות מופגנת, שולף מכיסו את תמונתה של הזמרת. "היא ידעה שתזכיר אותה. שוב אחת מהנבואות האלה שיש לה. היא אמרה שזה יסביר לך את חומרת המצב"- [כנ"ל. כל אחד מהצדדים ממשיך להתנהג כפי שהתכוון להתנהג מאז הפתיחה הקודמת. לא חל שינוי באף אחד מהם, לא חל שינוי בסיטואציה ש*פותח* את הסיטואציה לעוד אפשרויות. והוא מושיט לברוך את התמונה הקטנה, המקומטת, בה מופיעה אנסטסיה בתו- כבולה אל הקיר בשלשלאות מתכת. [כנ"ל! זו אינפורמציה חדשה מבחינתנו, אבל שתי הדמויות כבר ידעו את זה. ברוך מהנהן בכובד ראש. "אני אהיה שם. הפעם היא ניצחה." [גבולי. זה יכול להיות פתיחה ויכול להיות שלא. מצד אחד הוא עדיין ממשיך את הקודם, מצד שני הוא החליט לפעול. גבולי. נגיד שכן ונמשיך. הנהג, שכבר החל לאבד את הסבלנות, רוכן לפתע לעברו- "תשמע, אני לא באמת איתה. אתה יודע שאני אשמח לעבור צד אם רק תשלם יותר..." [פתיחה (שהוא ישנה צדדים ישנה דברים) רק אם משהו ימשיך לכיוון הזה. ברוך נועץ בו מבט נוקב- "תמיד היית מנוול, אריק [בקיצור: 'לא'. סגירה! סגרת אופציות ולא פתחת אותן! - אבל אני כבר בחיים לא אאמין לך אחרי מה שעשית לי. [המשך. לא אחרי שלקחת ממני את שלומית." [המשך + אקספוזיציה (תזהרי משורות שמוסרות מידע לקורא, אבל זה מידע ששתי הדמויות כבר יודעות, ולכן אין צורך להגיד אותו). בכל מקרה, זאת לא פתיחה כי זאת אינפורמציה חדשה *לנו*, אבל זאת לא אינפורמציה חדשה *לדמויות* (זה ההבדל עליו דיברתי בין הקהל לדמויות; אצלך הטעות הזאת חוזרת שוב ושוב - את מוסרת לקהל מידע, אבל לדמויות כבר יש אותו, ובכך את לא מקדמת את העלילה), ולכן שום דבר חדש לא קרה לדמויות, שום דבר חדש לא יקרה לעלילה, ושום אופציה חדשה לא נפתחה. "ניתנה לה ההזדמנות לבחור בך. היא לא רצתה." [אינפורמציה חדשה לקהל, וישנה לדמויות. כל מה שהוא עושה זה מקניט את הדמות. אין פה חדש. אין פה פתיחה. ברוך קפץ את אגרופיו- "אתה יודע שזה לא נכון. לא הייתה לאף אחד ברירה מרגע שחזקיהו נרצח." [כנ"ל! אינפורמציה חדשה לקהל, אינפורמציה ישנה לדמויות. אין פה חדש. אין פה פתיחה. "אבל אבא שלכם ידע כבר קודם. הוא סיפר לאחותך." [סוף סוף אינפורמציה חדשה לדמויות. ותראי את ההבדל על ברוך: ברוך נרתע לאחור בהלם. [אם כך, זאת היתה פתיחה אמיתית. "שלומית ידעה?" [המשך של השוק. זה טוב. תשאירי. אריק חייך ברשעות- "אתה מבין, אני לא היחיד שהכסף הוא הכל בשבילו." [המשך. אין פה חדש. אריק מצדיק את עצמו. הסיטואציה לא נפתחת. שום דבר חדש לא קורה. לסיכום: שימי לב טוב טוב להבדל בין לתת אינפורמציה לקהל ולתת אינפורמציה לדמויות. נסי ליצור את הסיפור כך (באופן עקרוני ולא רק בתרגיל) שאינפורמציה חדשה שמגיעה תהיה חדשה גם לדמויות. רק כך העלילה תתקדם, בין השאר כי זה מוביל לפתיחות, אבל זה מוביל גם לגילויים, להחלטות, ולריתוק של הקהל. נסי שוב, כאשר את לא מוסרת לנו אפילו פעם אחת אינפורמציה שכבר יש לדמויות אבל אין לקוראים. אפילו פעם אחת. ותדאגי לפתוח את הסיטואציה כל הזמן. בסדר?
 

אסתר 1984

New member
הממ...

"אתה לא רוצה לעקוב אחריה". ברוך מצמץ. "למה לא?" "אתה נתון בסכנה גדולה. היא תפגע בך אם תמשיך." "סכנה? שלומית לא מסוגלת לפגוע בזבוב!" צחוק יבבני בקע מפיו של נהג המכונית. הוא בחן בחשד את האיזור, שלף מכיסו תמונה מרוטה והושיטה לברוך. התמונה הראתה גופת ילד מרוטשת על פסי רכבת. "לא מסוגלת לפגוע! הא!" "אתה רוצה לומר-" "מה שאני אומר הוא, שהאשה הזו תהרוס כל מה שעומד בדרכה בדרך אל המטרה." מבטו של ברוך הביע מבוכה. "אני לא מבין- למה היא קראה לי לכאן אם בכלל לא רצתה לפגוש אותי?" הנהג בהה בו לרגע, ושתי עיניו נפערו לרווחה. "תכנס למכונית! עכשיו!" "מה? למה-" "היא רוצה להפטר משנינו במכה- אתה לא מבין?!" הוא התניע את המכונית, ושחרר את בלם היד. "אני מסתלק. אתה יכול להאמין במה שאתה רוצה- אבל אני כבר ראיתי מספיק." עיניו נראו מבועתות. "אתה עולה?" ברוך לא הספיק לענות. קול מוזר עלה ממנוע המכונית, ורגע לאחר מכן היה מוטל על הארץ, גופו של הנהג מסוכך עליו. רגע לאחר מכן נשמע פיצוץ. כשברוך התאושש, הוא הסיר את גופתו החרוכה של הנהג מעליו, ונעץ מבט המום בשלד המכונית הבוער. הוא שב והביט בגופה המפוחמת, מתקשה לעכל את שעיניו רואות. חוטי נחושת הסתלסלו בוהקים במקום בו אמור היה להיות מוחו השפוך של האיש המסכן. הוא נרתע לאחור. ונתקל בגוף ענק הניצב מאחוריו. הוא הסתובב בזעקה אינסטינקטיבית- שנבלמה כשיד עצומה חסמה את פיו. יותר טוב?
 

goshdarnit

New member
הרבה יותר טוב.

"אתה לא רוצה לעקוב אחריה". [פתיחה. ברוך מצמץ. [תגובה. טוב. "למה לא?" "אתה נתון בסכנה גדולה. היא תפגע בך אם תמשיך." [פתיחה. "סכנה? שלומית לא מסוגלת לפגוע בזבוב!" צחוק יבבני בקע מפיו של נהג המכונית. הוא בחן בחשד את האיזור, שלף מכיסו תמונה מרוטה והושיטה לברוך. התמונה הראתה גופת ילד מרוטשת על פסי רכבת. "לא מסוגלת לפגוע! הא!" [פתיחה. + שינוי בהבנה ב-180 מעלות. יפה. "אתה רוצה לומר-" "מה שאני אומר הוא, שהאשה הזו תהרוס כל מה שעומד בדרכה בדרך אל המטרה." [המשך הפתיחה הקודמת, אבל את הולכת איתה עד הסוף. טוב. מבטו של ברוך הביע מבוכה. "אני לא מבין- למה היא קראה לי לכאן אם בכלל לא רצתה לפגוש אותי?" הנהג בהה בו לרגע, ושתי עיניו נפערו לרווחה. "תכנס למכונית! עכשיו!" [פתיחה. "מה? למה-" "היא רוצה להפטר משנינו במכה- אתה לא מבין?!" הוא התניע את המכונית, ושחרר את בלם היד. "אני מסתלק. [פתיחה. אתה יכול להאמין במה שאתה רוצה- אבל אני כבר ראיתי מספיק." עיניו נראו מבועתות. "אתה עולה?" ברוך לא הספיק לענות. קול מוזר עלה ממנוע המכונית, ורגע לאחר מכן היה מוטל על הארץ, גופו של הנהג מסוכך עליו. רגע לאחר מכן נשמע פיצוץ. [פתיחה. כשברוך התאושש, הוא הסיר את גופתו החרוכה של הנהג מעליו, ונעץ מבט המום בשלד המכונית הבוער. הוא שב והביט בגופה המפוחמת, מתקשה לעכל את שעיניו רואות. חוטי נחושת הסתלסלו בוהקים במקום בו אמור היה להיות מוחו השפוך של האיש המסכן. הוא נרתע לאחור. [עד כאן המשך. אבל הוא תגובה, אז זה טוב. ונתקל בגוף ענק הניצב מאחוריו. [פתיחה. הוא הסתובב בזעקה אינסטינקטיבית- שנבלמה כשיד עצומה חסמה את פיו. [פתיחה. הרבה יותר טוב. משימתך הבאה היא לקחת דיאלוג, בלי אקשן, בלי אנשים נעלמים, רואים ואינם נראים וכל זה. דיאלוג של שני אנשים בחדר סגור ולעשות כמה שיותר פתיחות.
 

cwen

New member
ניסיון - לא קשור לדוגמאות

תרגיל עלילה 2 יואב עצר את הבחורה הצעירה שפסעה מולו. "סליחה, גבירתי", אמר, "את יודעת אולי איך מגיעים לרחוב ז'בוטינסקי?" "בתל אביב או ברמת גן"? שאלה הבחורה. "אה..." אמר יואב, "לא יודע. אמרו לי להגיע לרחוב ז'בוטינסקי ליד הרכבת". "גם ז'בוטינסקי התל אביבי וגם הרמת גני קרובים לרכבת". "באמת? הם נפגשים?" "לא". "אוי, אני בצרות". "לאיפה בז'בוטינסקי אמרו לך להגיע?" "אני לא יודע. אמרו לי שיפגשו אותי בז'בוטינסקי". ההבעה שעלתה על פניה של הצעירה היתה מבודחת מאוד. "יש לך מושג באיזה אורך שני הרחובות האלה? קילומטרים! איזה מפגר אמר לך לחכות בז'בוטינסקי?" "הוא, אה... לא ממש מהאיזור פה. גם אני לא. הגעתי ברכבת". הצעירה חייכה עכשיו חיוך ענק. "אז מה הקטע? מה אתם אמורים לעשות? אולי אני אדע לאיפה לכוון אותך". "אני לא יודע אם אני יכול לספר לך. אני לא מכיר אותך..." "בטח שאתה יכול לספר לי. ואני כן מהאיזור, ואני מכירה את שני הז'בוטינסקים. אפילו את זה של גבעתיים. אם אני אדע מה רציתם לעשות, אולי אני אדע איפה אתה אמור להפגש איתו". "טוב, זה משהו שקשור לבניינים גבוהים. אנחנו אמורים לעשות משהו שקשור לבתים גבוהים". "אהה!" אמרה הבחורה, "נראה לי שהכוונה לז'בוטינסקי של רמת גן. מה אתה כבר צריך לעשות שקשור לבניין גבוה? לנקות את החלונות שלו?" "תראי, זה סודי, אני לא ממש יכול לספר לך..." "אתה חייב. יש כמה וכמה בניינים מאוד גבוהים בז'בוטינסקי ברמת גן. אתה עדיין לא יודע לאיזה מהם ללכת, ולא כולם נמצאים באותו מקום. אני חושבת שאין לך מושג כמה הרחוב הזה ארוך". יואב גרד בראשו במשך כחצי דקה, ולבסוף החליט שאין לו ברירה. "זה קשור למישהו שיש לו משרד באחד הבניינים. קוראים לו לוי, והוא עורך דין או רואה חשבון". הבחורה פרצה בצחוק, "אתה מטורף לחלוטין". היא פתחה את תיקה ושלפה מחשב כף יד קטן. היא החלה לתקתק בו. "מה את עושה?" שאל יואב. "מבררת כמה לוי יש בבניינים על ז'בוטינסקי". "יש לך את זה על המחשב?" "לא על המחשב. אני מתקשרת ללויין, ובודקת את מאגר המידע בעבודה שלי". "מה? את עובדת במוסד או משהו?" "תראה, זה סודי..."
 

גרומיט

New member
אבל אבל אבל - יש כאן רק שתי פתיחות

או אולי שלוש, אם ניתן להחשיב את "בתל אביב או ברמת גן" כפתיחה של משהו. פרט לזה ולעניין המוסד בסוף, אין בדיאלוג הזה שום שבירה של ציפיות או יצירת ציפיות חדשות. הוא די עומד במקום...
 

cwen

New member
זה לא קצב מהיר כמו שגיא רצה

אפילו בשביל תרגיל, לא הצלחתי לכתוב ככה. נורא קשה לקורא לעקוב אחרי משהו שמתחדש כל שורה, ורציתי בכל זאת לכתוב משהו שניתן לעקוב אחריו - אבל יש שם יותר משלוש פתיחות. הן קטנות אמנם ברובן, אבל יש.
 

goshdarnit

New member
יש פתיחות רק בהתחלה.

ראי: "סליחה, גבירתי", אמר, "את יודעת אולי איך מגיעים לרחוב ז'בוטינסקי?" "בתל אביב או ברמת גן"? שאלה הבחורה. [אני יודע שזה מוזר, אבל פתחת לי פה אופציות.] "אה..." אמר יואב, "לא יודע. אמרו לי להגיע לרחוב ז'בוטינסקי ליד הרכבת". "גם ז'בוטינסקי התל אביבי וגם הרמת גני קרובים לרכבת". [ושוב פתחת אופציות. מבחינת יואב יש רק אחת, וברגע שאת מבהירה שיש שתיים את מכניס אותו לחוסר אונים, ובכך פותחת אופציות. "באמת? הם נפגשים?" "לא". [כנ"ל.] "אוי, אני בצרות". "לאיפה בז'בוטינסקי אמרו לך להגיע?" [ומכאן והלאה, הקטע *כולו* המשך של הנסיון לעזור לו. שימי לב שה'משהו הסודי' שלו וה'משהו הסודי' שלה אמנם מוסיפים אינפורמציה שאולי תפתח את הסיפור בעוד כמה עמודים, אבל לא פותחים את הסיטואציה עכשיו. לפתוח סיטואציה זה לא לפתוח אינפורמציה שלא היתה לי, זה לתת יותר אופציות לסיטואציה, כך שאני הקורא לא אדע מה יקרה עכשיו (ושזה יסקרן אותי). לפעמים אפשר לעשות את זה עם אינפורמציה, כמו שעשינו למעלה. אבל לא חייבים, וגם את זה עשינו למעלה. פתחת רק בהתחלה. נסי שוב.
 

cwen

New member
ניסיון 2

יואב עצר את הבחורה הצעירה שפסעה מולו. "סליחה, גבירתי", אמר, "את יודעת אולי איך מגיעים לרחוב ז'בוטינסקי?" "בתל אביב או ברמת גן"? שאלה הבחורה. "אה..." אמר יואב, "לא יודע. אמרו לי להגיע לרחוב ז'בוטינסקי ליד הרכבת". "גם ז'בוטינסקי התל אביבי וגם הרמת גני קרובים לרכבת". "באמת? הם נפגשים?" "לא". "אוי, אני בצרות". "לאיפה בז'בוטינסקי אמרו לך להגיע?" "אני לא יודע. אמרו לי שיפגשו אותי בז'בוטינסקי". ההבעה שעלתה על פניה של הצעירה היתה מבודחת מאוד. "יש לך מושג באיזה אורך שני הרחובות האלה? קילומטרים! מי המפגר שאמר לך לחכות בז'בוטינסקי?" "הוא, אה... לא ממש מהאיזור פה. גם אני לא. הגעתי ברכבת". הצעירה חייכה עכשיו חיוך ענק. "תראה, אתה חייב לתת לי עוד מידע. ז'בוטינסקי של רמת גן, למשל, מתחיל פה לידינו, וממשיך עד לבני ברק ומשם ממשיך לפתח תקוה. זה רחוב מאוד מאוד ארוך. יש לך המון אפשרויות ללכת לאיבוד. וזה של תל אביב מתחיל שם," והיא הצביעה בידה, "והולך לכיוון הים". כשהיא הצביעה שרוולה הופשל, ויואב ראה על האמה שלה סימן מוזר בצורה של כוכב. "מה זה?" הוא שאל בסקרנות. היא מיהרה להסתיר את הסימן, "זו כתובת קעקע. אז מה הקטע? מה אתם אמורים לעשות? אולי אני אדע לאיפה לכוון אותך". "אני לא יודע אם אני יכול לספר לך. זה יכול להיות מסוכן..." "אני לא מפחדת מסכנות. כדאי שתגיד לי מה אתה צריך לעשות, כדי שאני אדע לאיפה לכוון אותך". "אני צריך להגיע לאיזה בניין מאוד גבוה". "אהה!" אמרה הבחורה, "נראה לי שהכוונה לז'בוטינסקי של רמת גן, למרות שגם בבני ברק ובפתח תקוה יש בניינים גבוהים שיושבים על ז'בוטינסקי. מה אתה כבר צריך לעשות שקשור לבניין גבוה? לנקות את החלונות שלו?" "תראי, זה סודי, אני לא ממש יכול לספר לך..." "אתה חייב. יש באיזור הרבה בניינים גבוהים. אתה עדיין לא יודע לאיזה מהם ללכת, ולא כולם נמצאים באותו מקום. תראה, יש לי גישה למידע שלא כל אחד יכול לגשת אליו. אם תתן לי עוד פרטים אני אוכל לעזור לך". יואב גרד בראשו במשך כחצי דקה, ולבסוף החליט שאין לו ברירה. "זה קשור למישהו שיש לו משרד באחד הבניינים. קוראים לו לוי, והוא עורך דין". הבחורה פרצה בצחוק, "אתה מטורף לחלוטין. מחפש את עורך דין לוי. בטח יש מאות". היא פתחה את תיקה ושלפה מחשב כף יד קטן. היא החלה לתקתק בו. "מה את עושה?" שאל יואב. "מבררת כמה לוי יש בבניינים על ז'בוטינסקי". "יש לך את זה על המחשב?" "לא על המחשב. אני מתקשרת ללויין, ובודקת את מאגר המידע בעבודה שלי". "מה? את עובדת במוסד או משהו?" "אם אני אספר לך, אני אצטרך להרוג אותך. בוא נמקד את החיפוש. באיזה עניין אתה צריך להפגש עם לוי הזה?" "זה קשור לשליחות בחו"ל ומישהו שמחפש את ההורים הביולוגים שלו". יואב התכונן להמשיך לחקור אותה על עבודתה, אבל הבחין באקדח התקוע בחגורה שלה...
 

goshdarnit

New member
בואי נעשה ניסוי.

תעשי לסיפור שלך את מה שאני עשיתי לסיפורים של אחרים: תעברי שורה שורה ותראי לי איפה דאגת שהסיטואציה תיפתח. תראי איפה היא נפתחת ותסבירי איך בדיוק השורה הספציפית הזאת פתחה את הסיטואציה. בסדר?
 

cwen

New member
אני אשתדל לעשות את זה מחר או

מחרתיים. יש לי מגרנה עכשיו. כשזה יעבור, אני אעשה מה שביקשת.
 

Yuli Gama

New member
מונולוג, גם טוב :)?

הוא מצמץ, בוהה בבלבול באוויר לפניו. "איפה אני?" מלמל, מנסה להתבונן מסביב. "למה אני קשור?" השרשראות נקשו בשקט, כאשר ניסה להתרומם מהמיטה. "יש כאן מישהו?" אך רק הד קולו חזר לו כתשובה.
 

goshdarnit

New member
לא, אני חוזר בי.

כן, מה שכתבת זה פתיחה אחרי פתיחה. אבל גם לך וגם להרבה מאוד אנשים יש פה ושם בעיה עם דיאלוגים. אנשים רואים דיאלוגים כמשהו שמוסר אינפורמציה, או ברובד אינפורמטיבי בלבד, והתרגיל הזה מנסה להחדיר, בין השאר, את התפיסה שדיאלוג הוא מערכת יחסים משתנה, שדיאלוג הוא חלק מעלילה, ושהרובד האינפורמטיבי בו, אם הוא קיים, חייב לבוא רק אחרי שכל שאר התנאים מולאו. תכתבי 5 פתיחות ברצף בדיאלוג.
 

Yuli Gama

New member
לא בדיוק חמש

רק הד קולו? בין מלותיו המהדהדות נשזרו פתאום צלילים נוספים. "מה אתה ה עושה פה בן אנוש?" דרש קול נשי רועם. "מי הרשה לך לפלוש לספינתי?" הוא עיקם את צווארו, זורק מבט לעבר רצועות העור אשר כפתו את ידיו, ולעבר השרשראות הכבדות, ואז שאל. "אני בבית משוגעים, נכון?"
 

goshdarnit

New member
טוב!

רק הד קולו? בין מלותיו המהדהדות נשזרו פתאום צלילים נוספים. "מה אתה ה עושה פה בן אנוש?" [פתיחה. דרש קול נשי רועם. "מי הרשה לך לפלוש לספינתי?" [פתיחה. הוא עיקם את צווארו, זורק מבט לעבר רצועות העור אשר כפתו את ידיו, ולעבר השרשראות הכבדות, ואז שאל. "אני בבית משוגעים, נכון?" [פתיחה. יפה. יולי, אני רוצה שתכתבי עכשיו דיאלוג בלי חייזרים, בלי אקשן, בלי אקדחים, בלי אנשים נעלמים או מתפוצצים. דיאלוג של שני אנשים בחדר סגור עם כמה שיותר פתיחות. בסדר?
 
למעלה