"תריסר משימות ליצירת ערות ראשונית"

תשובות

מה היתרון היחסי שבהצטרפות לקבוצה לצורך המסע ? בהנחה שאתה מתכוון לתרגיל של "קבוצת הערות", הרי שהתרגיל הזה הוא-הוא ה"מסע" שבו מדובר (יתכן שלא הבנתי את כוונתך ואתה מדבר על מסע אחר). מדוע הנני צריך לאכוף על עצמי חוקים ומוסרות כתוצאה מכך ? אינך צריך לאכוף על עצמך דבר. האם לא ניתן 'להתעורר' גם מבלי השיתוף ? ... בעצם, איך ניתן למדוד זאת ? התרגיל הזה של "קבוצת הערות" לא מאפשר התעוררות משום סוג שהוא, או ליתר דיוק, הוא לא מאפשר שום פעולה שאני מכיר או מכנה בשם "התעוררות".
 

RieM

New member
כפי שאני רואה זאת

הענין הוא די פשוט מבחינתי. פירסמת מספר תרגילים להגברת המודעות שמצאו חן בעיניי. אני מעונין לנסות לבצעם מבלי להיכנס לכל הענין הזה של קבוצתיות ומחויבות. אם זאת, מכיוון שמטרת הפורום היא שיתוף וחלוקת רעיונות ומידע, אולי ארצה לשתף אתכם לפעמים בהגיגיי. זה הכל. ולסיכום - אולי כדאי שנעזוב את מה ששאלתי בתחילה ונתמקד במטרה עצמה.
 

RieM

New member
תודה ! ../images/Emo13.gif

וכבר בזכות המשימה השניה מצאתי עצמי מבצע מטלות שבד"כ הייתי דוחה אותן עד אין קץ ......
 

fire snake

New member
תרגום פשטני

האם תתנגד לכך שאעשה את התרגילים של קבוצת הערות במטרה לעבור חוויות מלהיבות בלי קשר לקבוצה? מסר נסתר: המצאת תרגילים, סבבה - אבל איך תאכוף עלי את סמכותך כמנהיג? מסר נסתר ב': שכנע אותי שאתה יכול לאסור עלי להשתמש בתרגילים ש'ך איך שבא לי!
 

fire snake

New member
ובן - לי יש אתך בעיית תקשורת משלי

השאלה ששאלתי אותך: היגעתי (לבד, לא עם הקבוצה, לפי סיכום קודם שהתחשב בדעתך) עד תרגיל 4 ועשיתי הפסקב ממושכת. כדי לחזור - האם עלי להתחיל שוב מההתחלה, או שאני יכולה לעבור ל-5? אז - האם ענית לי? ואם כן - מה? ושאלה נוספת: כמה פעמים לעשות את 5? פעם אחת מספיק?
 
אכן!

לי נדמה שעניתי ולך נדמה שלא עניתי. מעניין... המודעות לקצר בתקשורת מאפשרת לנו לפחות לשים לב שאיננו מדברים על אותם דברים, אבל אף אחד/ת מאיתנו לא מצליח/ה להבין על מה השני/ה מדבר/ת, או שאולי רק אחד/ת מאיתנו מצליח/ה, אבל לא מצליח/ה להבהיר לשני/ה את שאלתה/תשובתו. לי נדמה שהבנתי את השאלה. את שואלת אם לתרגל את התרגיל הראשון ברצף, או לתרגל את התרגיל החמישי ברצף. אולי תנסי לקרוא שוב את התשובה? אני משיב שאין לתרגילים האלה סדר מסויים בהכרח, או מספר חזרות מסויים בהכרח, אלא שכל אחד מהם עומד בפני עצמו ויכול לעזור/להזיק בהתאם לצורות התרגול שלו ולמטרות שמאחוריהן. אינני סבור שאפשר ללמד תרגילים כאלה דרך תקשורת אקראית באינטרנט.
 

fire snake

New member
אה, אוקיי

חסְרה לי פנייה אלי (גוף שני יחיד או משו) כקוד האומר שזוהי תשובתך לשאלתי - בלעדיה דבריך ניתנים להתפרש כתשובה לי או כדיבור כללי... לעצם העניין - יש לי אמביציה להיצמד לסדר ולמספר החזרות שקבעת עבור הקבוצה כברירת מחדל - כלומר, לסטות מהם רק אם יש לכך סיבה די חשובה חשובה בעיני. כך ששאלתי היא בעצם - אם מקובל עליך שאני מוזמנת לשאול כך, אם לדעתך זה לא ענייני, אכבד זאת ואסתדר לבד - כמה פעמים אמורים לחזור על התרגיל החמישי? בעניין הערתך שאינך סבור שאפשר ללמוד תרגילים כאלה דרך תקשורת אקראית באינטרנט - אכן; אז איך בדיוק לתמרן עם הגבול הדק (האם חברות בקבוצה די בה להפוך "תקשורת אקראית באינטרנט" לאחרת?)
 
בהצלחה.

אני ממליץ לך להתעלם ממספר החזרות שנקבע במסגרת תרגיל "קבוצת הערות", במידה ואינך משתמשת בתרגיל זה, שכן הוא (תרגיל "קבוצת הערות") איננו מהווה המלצה כללית לאופנים המומלצים לתרגול כל אחד מ-12 התרגילים. אם תרגישי כל אחד מהתרגילים בנפרד (או איזה מביניהם שרלוונטיים בעינייך, או מושכים בעינייך), קרוב לודאי שתוכלי להרגיש את התרגיל במידה כזאת או אחרת ואולי גם להשתמש בו באופן מאוד מועיל ולגמרי בלתי מזיק (אבל אינני יודע זאת). בהצלחה ובהנאה!
לגבי שאלתך בעניין "הגבול הדק", מה את רוצה לדעת? אני מדמיין שאת מניחה שבאופן מסתורי כלשהו יש בכוחו של "תרגיל קבוצת הערות" לאפשר למידת תרגילים לעומק דרך האינטרנט. יתכן אפילו שאת צודקת, אינני יודע (אני משער שזה לא ממש אפשרי במרבית המקרים) - אבל מה את רוצה לדעת?
 

fire snake

New member
מה שאני רוצה לדעת:

למתרגלים בקבוצת הערות אתה ממליץ לא לסטות ימינה או שמאלה מהגדרת התרגילים, מספר התרגולים וכו'. לי אתה אומר שלדעתך ספק רב אם אפשר ללמוד תרגילים כאלה דרך תקשורת אקראית באינטרנט. האם (לדעתך) השתתפות בקבוצה מבטלת את האקראיות (או את האינטרנט)? או אחרת?
 
אין המלצה כזאת

אינני ממליץ להם שלא לסטות ימינה או שמאלה (הם יכולים לעשות איזה תרגילים שהם רוצים, כמה שהם רוצים וכדומה), אלא פשוט מנחה אותם בתרגיל נחמד בשם "קבוצת הערנות" או "קבוצת הערות". במהלך תרגיל זה עושים דברים מסויימים, באופן מסויים, בשביל לאמן את עצמנו בצורה מסויימת - הכל כמפורט במאמר החביב. לגבי אקראיות, יש לכך מידות שונות. כששני בני-אדם נפגשים באינטרנט ומדברים, זה אקראי יותר מאשר שיחתם של שני מתכנתים בפורום מתכנתים שנמצאים בפורום כבר שלוש שנים וגם יותר מאשר משתתפיו של משחק אינטרנטי בשם "קבוצת הערות" שיש לו כללים וחוזים ואשר משכו עשוי להגיע לשבועות, חודשים או אפילו שנים.
 
תיקון

למעשה, כתבתי שאני מנחה אותם בתרגיל נחמד בשם "קבוצת הערנות" או "קבוצת הערות". אפילו זה לא מדוייק, כי אינני מנחה אותם בהכרח, אלא פשוט הסכמתי לפרסם את המאמר, כלומר כתבתי את המאמר עבורם. המאמר מציג דרך עבודה שאיננה תלויה בי, איננה מונחית על-ידי מישהו. אפשר להשתמש בה, או לא להשתמש. אפשר לשנות אותה. אפשר לעשות מה שרוצים. דרך עבודה זו מוצגת בכדי שמי שירצה לעשות בה שימוש, יוכל לעשות בה שימוש. מה יכול להיות פשוט יותר? הדברים כתובים שחור על גבי לבן, אבל יש לנו יכולת אינסופית לקרוא באופן מסולף או מסונן.
 

fire snake

New member
מנסה לקרוא באופן ישר. אנא תמוך!

בזמנו שאלתי אם אני יכולה לשנות את המשפט הנאמר בבוקר ועדיין להשתייך לקבוצת העירות. ענית שלא, ושאני יכולה לעשות את התרגילים לבד. כך עשיתי. אבל הפעם אתה מיתמם. אם אתה רוצה לומר "ברגע שאינך משתייכת לקבוצה אינני לוקח אחריות על תרגולך, הסתדרי לבד" - זה מקובל עלי. אבל - אנא אמור זאת ברור, בלי לייחס לי באופן מעורפל "קריאה באופן מסולף או מסונן". (כתבת "יש לנו יכולת אינסופית לקרוא באופן מסולף או מסונן"... מי זה "אנחנו?" האם אני שייכת ל"אנחנו" הזה? לא חתמתי על שום חוזה! ולפי המלצת דון-חואן, איני מקיימת חוזים שלא חתמתי עליהם. ושיוכים מעורפלים כאלה הם הם הסיבה שלא חתמתי על החוזה שהוצע לי [של קבוצת הערות])
 
אין לי מה להגיד.

את יכולה לעשות מה שאת רוצה. אנחנו לא מדברים על אותם דברים - וזה ניכר (אני יכול לראות בקלות שאת מייחסת לי דברים שלא אמרתי ויתכן מאוד שכך גם אני עושה ביחס לדברים שאת כביכול אמרת. אין בעיה, זוהי התקשורת בין שני האנשים האלה כרגע). אני אשמח לתמוך, אבל אין לי מה לתמוך. פשוט אין שום דבר להתייחס אליו. מה לי ולתרגילים שאת בוחרת לעשות? כתבת שאני מיתמם. אינני מיתמם. אני יכול להרגיש (או אולי להבין) לפי מה שאת כותבת, שמשהו מטריד אותך, אחרת מן הסתם לא היית שואלת את כל השאלות האלה! אבל באמת שאינני יודע מה הדבר, למעט עניניים בסגנון "כמה פעמים לבצע וכדומה", אליהם כבר התייחסתי כמיטב יכולתי וציינתי שאין לי כל מושג. נכון, העליתי תרגילים לרשת, אבל ניסיתי כבר להבהיר כמיטב יכולתי שאינני יודע איך כדאי לך לעשות אותם, למעט העובדה שהמלצתי לך לקחת אחריות עליהם וניסיתי להראות לך שקרוב לודאי שאפשר להשתמש בהם במגוון דרכים ושממש לא כדאי להיצמד לסדר מסויים ושדי נדיר למצוא בעולמנו תרגיל שהגיוני לעשות אותו רק פעם אחת. כתבתי די הרבה, בתור מישהו שאין לו מה להגיד בעניין, אבל זהו באמת ניסיון מתוחכם, כן ומשתדל-יתר-על-המידה, פשוט להגיד שאין לי מה להגיד. אנסה זאת שוב: אין לי מה להגיד.
 
אני חושב שהגיע הזמן שתקח אחריות

על התרגילים שלך, הלו אתה כתבת אותם, ואתה הוא זה שהפצת אותם כאן בפורום, אז תפסיק להתחמק מאחריות וללכת סחור סחור.
 

רשף כשף

New member
בשלב הזה גם אני נתקעתי

בביקורי האחרון בפורום. בן טל-שחר: מדוע אתה מפרסם תרגילים אך מסרב לענות לגבי היישום שלהם? שאלתי האחרונה הייתה: מדוע לדעתך חשוב לעשות אותם בקבוצה?
 
זה מגוחך... אינני מאמין לזה. ../images/Emo6.gif

"מפרסם תרגילים אך מסרב לענות לגבי היישום שלהם" - זה לא אני
"לדעתך חשוב לעשות אותם בקבוצה" - בהנחה שאת מתכוונת לתרגילים שלגביהם נשאלתי בשרשור הזה, אז שוב, אין לי כל קשר לכך ומעולם לא חשבתי שחשוב או שאפשר לעשות אותם בקבוצה
די, זה יותר מדי מצחיק
אני חצי פורש כזה... זאת אומרת אני לא משתף יותר פעולה עם זה, במידה מסויימת כי אני לא מאמין שזה אמיתי...
די, נו תפסיקו
זאת מתיחה, נכון?
 
למעלה