-=-=-
עונה רק איפה שרלוונטי (עם השאר או שאני מסכימה או שאין מה להוסיף)
"יש בי חשש מסויים מקומפניון כל כך שנונה-מצחיקה-מגניבה-חכמה. קודם כל - גם הדוקטור כזה."
דוקא הקטעים עם ריבר שהם ניסו להיות כל אחד יותר חכם מהשני היו נהדרים. ואני אוהבת כשמפעילים את המוח שלנו ב"טורים גבוהים" ככה.
גם בגלל שהסדרה מנסה להציג הכל דרך עיני המלווה, יהיה נחמד להסתכל על העולם דרך עיניים חכמות. כמו בשרלוק כשפתאום החוכמה נהפכת לסטנדרט ואנחנו מנסים להגיע אליה ולהזדהות איתה.
(אבל היא היתה קצת פם פטאל אז לא ברור אם נזדהה איתה) (מצד שני גם איימי)
"בהרבה יותר עלילות סבוכות ועלילה רב-עונתית מאי פעם"
כמה עלילות סבוכות היו בפרק הזה? שמעתי את הטענה בעוד מקום (ספציפית לגבי הפרק) ואני לא מבינה אותה. יש את העלילה שזרקו אותם שם כדי להוריד את שדה הכוח והם מנסים להגיע לשם כדי לעשות את זה או משהו מחוכם אחר. יש את תת-העלילה של הגירושין. יש מישהי שמלווה אותם ותקועה במרכז הכוכב, אני לא חושבת שזה אפילו נחשב עלילה נפרדת עד הקטע שהדוקטור מגיע אליה. גם עניין ה"מי אתה" לא נחשב עלילה עד שהוא קורה, וכמו שהוא מתחיל הוא נגמר. מה מסובך פה?
חוץ מזה, מופאט אמר שלא תהיה קשת עלילה כמו קודם.
לדעתי אגב הקשת היתה נהדרת, אבל בגללה כמעט כל פרק שלא היה חלק מהקשת סבל. אז אם רוצים לעשות סיפורים יחידים אי אפשר לעשות קשת כזו חזקה כמו של ריבר.
"פומפות שיוצאות מהמצח של אנשים!!1"
הו, כן! משבר הזהות שאופף את כל הסדרה. איך יודעים מי אדם? אולי אני לא אדם?
הבעיה של דאלקים היא שהם רובוטים שנראים משעממים נכון לסטנדרטים של 2012. בשנות ה 60 הם היו מפחידים, עכשיו לא, אבל חייבים להשתמש בהם כי כולם רוצים לראות אותם. ואי אפשר לעשות דאלק חצי אנושי ורכרוכי עם רגשות עזים כמו דאלק-סק לאחר הניסוי כי זה יצא גרוע וזה לא יהיה דאלק אמיתי.
מצד שני, אנחנו מתחברים טוב יותר לדברים שנראים אנושיים - הילד במסכת הגז, האנשים בחליפת החלל שממלאים אותה חייזרים (SILENCE IN THE LIBRARY / FOREST OF THE DEAD) אפילו ה HANDBOTS (מ THE GIRL WHO WAITED) שנהיים מפחידים כשהאנושיות שלהם מתחלפת באי-אנושיות (הפנים שלהם מתחלפים ברובה מחטים). אז הם הופכים את הדאלקים לדברים שנראים אנושיים בלי להפוך אותם עצמם לאנושיים, זה מצוין.
"השקעה יתרה בטוויסטים טכנולוגיים מאשר ברגשות אנושיים!!!11!"
איך היית עושה את זה אחרת?
(אני לא מאתגרת אותך לכתוב יותר טוב מהם, פשוט לא הבנתי למה כתבת את זה אז אני מחפשת דוגמה כלשהי כדי להבין אותך טוב יותר)
"הדמויות האלה, הסופר שנונות וסופר חכמות אך הלא מצטיינות חברתית, הן הדמויות שסטיבן מאפט אוהב ויכול לכתוב" [ולכן צריך לגוון]
אמרתי שאין טעם להגיב איפה שאני מסכימה אבל בכ"ז.. כן

כנ"ל לגבי מה שכתבת על איימי ורורי, אוף!
"ציפיתי שיקרה משהו רע לאדווין"
האמת שבגלל שזו ג'נה ציפיתי שהיא תצא מזה ותצטרף אליהם. מה שהפך את הסוף להרבה יותר מפתיע מכל הסיפורים האחרים שבהם הדמויות שהן לא השחקנים הראשיים לובשים חולצה אדומה (מטאפורית). למשל על חבר של צ'רצ'יל שגילה שהוא רובוט לא התפלאתי ממש, עליה כן.
"ואת כל החורים בעלילה שנפערו מהמיקום של החללית לעומת המיקום שלה"
אילו חורים? תפסו אותה אחרי הנחיתה, הפכו אותה לדאלק (לא רק הנאנוג'ינס, דאלק אמיתי) וזרקו אותה לקצה האזור המסוכן והפנימי (ביותר?)
ו LOL על התיאור שלה.
סיפורים שלא יודעים איפה הם נגמרים אני אוהבת, תמיד אפשר לצפות בהם לעוד. אבל באמת בעונה 6 היתה בעיה שלא היו ממש פרקים שאפשר להראות לצופה חדש. אין ממש "היי, בוא נראה פרק כלשהו" שם. או שמסתמכים על ידע קודם, או שהפואנטה היא קליפהנגר גדול מדי (אהמ, ALMOST PEOPLE) או שהפרקים גרועים

ובכל מקרה אי אפשר תמיד ספונטנית לראות פרק כפול.
מצד שני אנחנו שם לא מסכימים על כמה דברים בסיסיים כי אהבתי את עונה 6

אז קצת קשה לגשר על זה.