קו לילה מב"ש לת"א דרך נתב"ג

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
תודה על מה?

צריך להגיד
למטרופלין

האוטובוסים שלה תמיד נקיים וחדשים הכי נעימים לנסיעה ,התדירות בסדר גמור בכל קו ולפי דרישה ,היחס בשירות לקוחות בסדר גמור ,

והם תמיד מחדשים ומשנים ,לא קופאין על השמרים.

אגב למטרודן יש אוטבוס חדש בצבע לבן ירוק .
תודה על מה?
מטרופולין לא קובעים דבר וחצי דבר, הם מחוייבים להפעיל כל שירות שמשרד התחבורה יורה להם.

הם לא מחדשים ומשנים, משרד התחבורה מחדש ומשנה, למה? כי במכרזים החדשים הסובסידיה שהמפעיל מקבל היא על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע ושנקבעו לו, כך שמשרד התחבורה יכול להזיז נסיעות, לשנות את הלו"ז, להעביר תשומות מקו X לקו Y ולמפעיל זה לא משנה.

כמו כן, כשאתה משלם באוטובוס, מטרופולין לא רואה מזה אגורה אחת. הכסף עובר ישירות למדינה.

לכן, כששירות הלקוחות מפצה אותך על ידי שוברי נסיעה, זה בעצם על חשבון מדינת ישראל ולכן זה בעצם פיצוי פסול.
 

yairdl

New member
משרד התחבורה לא מורה על שום דבר

תודה על מה?
מטרופולין לא קובעים דבר וחצי דבר, הם מחוייבים להפעיל כל שירות שמשרד התחבורה יורה להם.

הם לא מחדשים ומשנים, משרד התחבורה מחדש ומשנה, למה? כי במכרזים החדשים הסובסידיה שהמפעיל מקבל היא על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע ושנקבעו לו, כך שמשרד התחבורה יכול להזיז נסיעות, לשנות את הלו"ז, להעביר תשומות מקו X לקו Y ולמפעיל זה לא משנה.

כמו כן, כשאתה משלם באוטובוס, מטרופולין לא רואה מזה אגורה אחת. הכסף עובר ישירות למדינה.

לכן, כששירות הלקוחות מפצה אותך על ידי שוברי נסיעה, זה בעצם על חשבון מדינת ישראל ולכן זה בעצם פיצוי פסול.
משרד התחבורה לא מורה על שום דבר
למטרופלין חשוב להיתפס בחברה מובילה ,היא יוזמת את המהלך,שהרי אותו דבר צריך לקרות בכל הארץ מכל מקום וזה קרה אך ורק מב"ש מטרופלין.

אני אומר לך באחראיות זה יוזמה של מטרופלין ,אני שאלתי .

מטרופלין יכולה לא לנוסע בשבת ,להתחיל בצאת השבת, היא ביקשה לתת לה זכות לנסוע כבר ב 16:00 .
 

amirv

New member
בהחלט צריך להגיד תודה

משרד התחבורה לא מורה על שום דבר
למטרופלין חשוב להיתפס בחברה מובילה ,היא יוזמת את המהלך,שהרי אותו דבר צריך לקרות בכל הארץ מכל מקום וזה קרה אך ורק מב"ש מטרופלין.

אני אומר לך באחראיות זה יוזמה של מטרופלין ,אני שאלתי .

מטרופלין יכולה לא לנוסע בשבת ,להתחיל בצאת השבת, היא ביקשה לתת לה זכות לנסוע כבר ב 16:00 .
בהחלט צריך להגיד תודה

רשמית וחוקית משרד התחבורה קובע את הרשיונות, התעריפים, , לוחות הזמנים, התחנות וגם את מרבית מרכיבי רמת השירות הנדרשת (גיל צי הרכב וכו').

למרות כל זאת, הכל נסמך על הסכמים בין המשרד לבין המפעילים ותמיד יש מקום לפרשנות, יש מקום לעיגולי פינות, ויש מקום ליוזמה או לאי יוזמה של התאמת השירות לצרכים מצד המפעיל. בסופו של דבר מפעיל לא יעשה דבר שהוא לא מקבל עליו כסף וכך צריך. אך יהיו מפעילים שימתינו ליוזמות מצד משרד התחבורה גם אם ישנו עיוות שיש לתקן שזועק לשמיים ויש מפעילים שיקדמו ביחד עם משרד התחבורה שינויים נדרשים ויעזרו גם במציאת מקורות המימון לכך, בין אם בתוך האשכול (ביטול נסיעות ללא נוסעים כדי לתגבר איפה שצריך) ובין אם בקידום התהליכים בתוך משרד התחבורה להשגת התקציב הנדרש להרחבת שירות נדרשת.

מטרופולין היא דוגמה לחברה אקטיבית שמשתדלת תמיד להיות עם היד על הדופק ולשפר שירות, לצערי לא ניתן לומר זאת על כל החברות. וזאת למרות שההסכמים בבסיסם דומים.
 

אורי404

New member
בהחלט בקווי "מטרופולין" יש אקטיביות

בהחלט צריך להגיד תודה

רשמית וחוקית משרד התחבורה קובע את הרשיונות, התעריפים, , לוחות הזמנים, התחנות וגם את מרבית מרכיבי רמת השירות הנדרשת (גיל צי הרכב וכו').

למרות כל זאת, הכל נסמך על הסכמים בין המשרד לבין המפעילים ותמיד יש מקום לפרשנות, יש מקום לעיגולי פינות, ויש מקום ליוזמה או לאי יוזמה של התאמת השירות לצרכים מצד המפעיל. בסופו של דבר מפעיל לא יעשה דבר שהוא לא מקבל עליו כסף וכך צריך. אך יהיו מפעילים שימתינו ליוזמות מצד משרד התחבורה גם אם ישנו עיוות שיש לתקן שזועק לשמיים ויש מפעילים שיקדמו ביחד עם משרד התחבורה שינויים נדרשים ויעזרו גם במציאת מקורות המימון לכך, בין אם בתוך האשכול (ביטול נסיעות ללא נוסעים כדי לתגבר איפה שצריך) ובין אם בקידום התהליכים בתוך משרד התחבורה להשגת התקציב הנדרש להרחבת שירות נדרשת.

מטרופולין היא דוגמה לחברה אקטיבית שמשתדלת תמיד להיות עם היד על הדופק ולשפר שירות, לצערי לא ניתן לומר זאת על כל החברות. וזאת למרות שההסכמים בבסיסם דומים.
בהחלט בקווי "מטרופולין" יש אקטיביות
בין אם זה בגלל החלטות משרד התחבורה או בגלל החברה, אין ספק שיש באשכול השרון (וכנראה גם באשכול הדרום) אקטיביות, בדמות תוספת קווים רבים חדשים, שפועלים למשך כל שעות היום. למשל קו 8 בכפר סבא לשכונות הירקות או קווים 249 ו-347, שהם קווים מהירים, בהשוואה לשירות, שהיה קודם לכן. הקווים האלה וקווים אחרים התווספו, אחרי ש"מטרופולין" החלו לפעול באזור השרון.
לא ידוע לי צעד כזה באזורים אחרים, שיש בהם מפעילים אחרים.
 

olli3

New member
מנהל
הנה כמה צעדים כאלו...

בהחלט בקווי "מטרופולין" יש אקטיביות
בין אם זה בגלל החלטות משרד התחבורה או בגלל החברה, אין ספק שיש באשכול השרון (וכנראה גם באשכול הדרום) אקטיביות, בדמות תוספת קווים רבים חדשים, שפועלים למשך כל שעות היום. למשל קו 8 בכפר סבא לשכונות הירקות או קווים 249 ו-347, שהם קווים מהירים, בהשוואה לשירות, שהיה קודם לכן. הקווים האלה וקווים אחרים התווספו, אחרי ש"מטרופולין" החלו לפעול באזור השרון.
לא ידוע לי צעד כזה באזורים אחרים, שיש בהם מפעילים אחרים.
הנה כמה צעדים כאלו...
אשכול נתניה-חדרה. קישור בין תחנת הרכבת בבית יהושוע על ידי חברת קווים אל איזור התעשיה באמצעות 4 קווים, חלופות של קווים 11 ו12 שממשיכות לאיזור התעשיה וקווים 43/44 סדירים שמגיעים לאיזור התעשיה.

וזה רק קצה קטן של שינויים בקווים באשכול + פתיחת קווים חדשים.

באשכול חשמונאים, קו ישיר מודיעין לראשל"צ, למוקדי המשיכה בראשל"צ ולא סתם דרך כביש 431. כמו כן, קווים ישירים מהשכונות במודיעין לת"א דרך כבישים מהירים יותר, שינוי מסלולים, הגברת התדירות לפי שניים ואף פי שלוש בתוך מודיעין ופתיחת קווים חדשים למושבים וכו'.

גם בלוד וברמלה נעשו שינויים לא מעטים.

אלו התוצאות של המכרזים החדשים... מנגד למטרופולין אתה יכול לזקוף לרעה את הפיכת קו 90 למעגלי - לבקשתה, על מנת לעמוד בלו"ז (מטרופולין לא יודעת לנהל את הזמן שלה בשעות השיא, זה לא חדש). ויש עוד רעות חולות, כמו קו 29... ועוד...
 

אורי404

New member
רב השינויים הם לפני המכרזים

הנה כמה צעדים כאלו...
אשכול נתניה-חדרה. קישור בין תחנת הרכבת בבית יהושוע על ידי חברת קווים אל איזור התעשיה באמצעות 4 קווים, חלופות של קווים 11 ו12 שממשיכות לאיזור התעשיה וקווים 43/44 סדירים שמגיעים לאיזור התעשיה.

וזה רק קצה קטן של שינויים בקווים באשכול + פתיחת קווים חדשים.

באשכול חשמונאים, קו ישיר מודיעין לראשל"צ, למוקדי המשיכה בראשל"צ ולא סתם דרך כביש 431. כמו כן, קווים ישירים מהשכונות במודיעין לת"א דרך כבישים מהירים יותר, שינוי מסלולים, הגברת התדירות לפי שניים ואף פי שלוש בתוך מודיעין ופתיחת קווים חדשים למושבים וכו'.

גם בלוד וברמלה נעשו שינויים לא מעטים.

אלו התוצאות של המכרזים החדשים... מנגד למטרופולין אתה יכול לזקוף לרעה את הפיכת קו 90 למעגלי - לבקשתה, על מנת לעמוד בלו"ז (מטרופולין לא יודעת לנהל את הזמן שלה בשעות השיא, זה לא חדש). ויש עוד רעות חולות, כמו קו 29... ועוד...
רב השינויים הם לפני המכרזים
השינויים המבורכים, שפירטת רובם, אם לא כולם הם במסגרת המכרז.
דרך אגב ניתן להוסיף גם את קו 640, עם הוספת הנסיעות המבורכת והחלופות שלו. נראה שיש גידול בנוסעים, לכל הפחות בנסיעות אחר הצהרים מרמת גן לכיוון נתניה.
באשכול השרון נעשו שינויים רבים גם אחרי המכרז. אותו הדבר באשכול השרון עם הוספת קו 469.

אני מסכים איתך מאוד על שינויים לרעה של קו 90, כקו מעגלי. על-אף שגם קודם לכן במובן מסוים זה היה, כאשר "דן" הפעילו את הקו. גם הפיכת קו 2 הפנימי כפר סבא לקו סיבובי, שנעשתה לאחרונה היא שינוי לרעה. לדעתי צריכה להיות חקיקה לקווים מעגליים, שזה אך ורק בקווים במסלול קצר, שהוא גם בפועל מעגלי ולא הסבת קו לשני הכיוונים, שנהיה כקו סיבובי. הרי באותה מידה, גם את קווים 370/380 למשל או קווים אחרים של מפעילים אחרים, יהפכו ל"קו סיבובי".
 

olli3

New member
מנהל
לא מדוייק.

רב השינויים הם לפני המכרזים
השינויים המבורכים, שפירטת רובם, אם לא כולם הם במסגרת המכרז.
דרך אגב ניתן להוסיף גם את קו 640, עם הוספת הנסיעות המבורכת והחלופות שלו. נראה שיש גידול בנוסעים, לכל הפחות בנסיעות אחר הצהרים מרמת גן לכיוון נתניה.
באשכול השרון נעשו שינויים רבים גם אחרי המכרז. אותו הדבר באשכול השרון עם הוספת קו 469.

אני מסכים איתך מאוד על שינויים לרעה של קו 90, כקו מעגלי. על-אף שגם קודם לכן במובן מסוים זה היה, כאשר "דן" הפעילו את הקו. גם הפיכת קו 2 הפנימי כפר סבא לקו סיבובי, שנעשתה לאחרונה היא שינוי לרעה. לדעתי צריכה להיות חקיקה לקווים מעגליים, שזה אך ורק בקווים במסלול קצר, שהוא גם בפועל מעגלי ולא הסבת קו לשני הכיוונים, שנהיה כקו סיבובי. הרי באותה מידה, גם את קווים 370/380 למשל או קווים אחרים של מפעילים אחרים, יהפכו ל"קו סיבובי".
לא מדוייק.
הארכת קווים 11 12 אינם במסגרת המכרז. שינויים בלוז, שינוי בחלופות או ביטולן, תוספת שירות בקווים שזכו להצלחה אחרי המכרז ועוד ועוד, הם שינויים שקורים בחצי השנה האחרונה הן באשכול חדרה-נתניה והן באשכול חשמונאים ואת ההיסטוריה החלקית שלהם אתה יכול לראות באתר קווים.

בכל זאת, מאז המכרז של מטרופולין בשרון, עבר הרבה זמן עד שיצאו מכרזים נוספים לפועל כמו חשמונאים, הנגב וחדרה-נתניה. אז ההשוואה לא כזאת צודקת.
 
רק חבל שיש עיירה בשרון שבה אין תח"ץ בלילה

בהחלט בקווי "מטרופולין" יש אקטיביות
בין אם זה בגלל החלטות משרד התחבורה או בגלל החברה, אין ספק שיש באשכול השרון (וכנראה גם באשכול הדרום) אקטיביות, בדמות תוספת קווים רבים חדשים, שפועלים למשך כל שעות היום. למשל קו 8 בכפר סבא לשכונות הירקות או קווים 249 ו-347, שהם קווים מהירים, בהשוואה לשירות, שהיה קודם לכן. הקווים האלה וקווים אחרים התווספו, אחרי ש"מטרופולין" החלו לפעול באזור השרון.
לא ידוע לי צעד כזה באזורים אחרים, שיש בהם מפעילים אחרים.
רק חבל שיש עיירה בשרון שבה אין תח"ץ בלילה
האוטובוס האחרון של מטרופולין לכוכב יאיר-צור יגאל יוצא בשבע וחצי בערב. הפעלתנות קיימת רק בחלק מהאזורים.
 
לכוכב יאיר-צור יגאל וגם צור יצחק אין ממש תח"צ

רק חבל שיש עיירה בשרון שבה אין תח"ץ בלילה
האוטובוס האחרון של מטרופולין לכוכב יאיר-צור יגאל יוצא בשבע וחצי בערב. הפעלתנות קיימת רק בחלק מהאזורים.
לכוכב יאיר-צור יגאל וגם צור יצחק אין ממש תח"צ
גם ביום.
יותר מזה, הכביש הראשי שמקשר בינן לבין ערי השרון וגוש דן הוא כביש 5504 עם נתיב אחד לכל כיוון ברובו.
זה אומר הכל.
 

אורי404

New member
השאלה היא כמה התושבים מעוניינים בזה

רק חבל שיש עיירה בשרון שבה אין תח"ץ בלילה
האוטובוס האחרון של מטרופולין לכוכב יאיר-צור יגאל יוצא בשבע וחצי בערב. הפעלתנות קיימת רק בחלק מהאזורים.
השאלה היא כמה התושבים מעוניינים בזה
אני חושב, שטוב שתושבים באזורים שונים היו משתמשים יותר בתחבורה ציבורית ופחות באוטובוסים.
אבל השאלה היא כך גם חושבים תושבי כוכב יאיר וצור יגאל. אולי בצור יגאל כן. לא כל כך בטוח על כוכב יאיר. במידה ויש טעות זה יהיה טוב לדעת.
ככלות הכל לא מעט מתושבי כוכב יאיר הם בתחום עסקים וגם בפוליטיקה הארצית. אחד מהתושבים היה שר התחבורה לפני מספר שנים.
כך שיש להם כוח לשינוי, בדומה למבשרת ציון. האחרונה עשתה שינויים. אם אני לא טועה התחנה של קווי האוטובוסים השונים במחלף הראל, זה בעקבות דרישת התושבים.

יש לציין שנעשה שינוי, באמצעות הפעלת קו הלילה 228 לכפר סבא ולכיוון הרצליה.
 
לא מדובר רק בהעדפות התושבים

השאלה היא כמה התושבים מעוניינים בזה
אני חושב, שטוב שתושבים באזורים שונים היו משתמשים יותר בתחבורה ציבורית ופחות באוטובוסים.
אבל השאלה היא כך גם חושבים תושבי כוכב יאיר וצור יגאל. אולי בצור יגאל כן. לא כל כך בטוח על כוכב יאיר. במידה ויש טעות זה יהיה טוב לדעת.
ככלות הכל לא מעט מתושבי כוכב יאיר הם בתחום עסקים וגם בפוליטיקה הארצית. אחד מהתושבים היה שר התחבורה לפני מספר שנים.
כך שיש להם כוח לשינוי, בדומה למבשרת ציון. האחרונה עשתה שינויים. אם אני לא טועה התחנה של קווי האוטובוסים השונים במחלף הראל, זה בעקבות דרישת התושבים.

יש לציין שנעשה שינוי, באמצעות הפעלת קו הלילה 228 לכפר סבא ולכיוון הרצליה.
לא מדובר רק בהעדפות התושבים
התכנון המרחבי של כוכב יאיר וצור יגאל הוא ממש בית ספר לכל מה שצריך לעשות בכדי להרחיק אוטובוסים...
 
יכול להיות שזו יוזמה של מטרופולין אבל זו בטוח

משרד התחבורה לא מורה על שום דבר
למטרופלין חשוב להיתפס בחברה מובילה ,היא יוזמת את המהלך,שהרי אותו דבר צריך לקרות בכל הארץ מכל מקום וזה קרה אך ורק מב"ש מטרופלין.

אני אומר לך באחראיות זה יוזמה של מטרופלין ,אני שאלתי .

מטרופלין יכולה לא לנוסע בשבת ,להתחיל בצאת השבת, היא ביקשה לתת לה זכות לנסוע כבר ב 16:00 .
יכול להיות שזו יוזמה של מטרופולין אבל זו בטוח
החלטה של משרד התחבורה ולא מקרי שזה קרה אך ורק בקו בין באר שבע לת"א דרך נתב"ג, מכיוון שהקו הזה מחליף שאטל חינמי (כלומר שאטל שעליו משלמים כל אזרחי מדינת ישראל דרך תקציב המדינה מבלי שהנוסעים בו משלמים אגורה אחת) שסיפקה רכבת ישראל הממשלתית.
אם משרד התחבורה היה רוצה לממן קווים נוספים כאלה זה היה קורה גם באזורים אחרים במדינה ועל ידי מפעילים אחרים.
כאן פשוט מוחלף מימון של שאטל חינמי שממנו מרוויחה רק חברת הסעות פרטית במימון (סביר להניח זול יותר) של קו סדיר.
 

olli3

New member
מנהל
אתה מצחיק אותי. מה ציפית שהם יגידו לך?

משרד התחבורה לא מורה על שום דבר
למטרופלין חשוב להיתפס בחברה מובילה ,היא יוזמת את המהלך,שהרי אותו דבר צריך לקרות בכל הארץ מכל מקום וזה קרה אך ורק מב"ש מטרופלין.

אני אומר לך באחראיות זה יוזמה של מטרופלין ,אני שאלתי .

מטרופלין יכולה לא לנוסע בשבת ,להתחיל בצאת השבת, היא ביקשה לתת לה זכות לנסוע כבר ב 16:00 .
אתה מצחיק אותי. מה ציפית שהם יגידו לך?
אם כשהאוטובוס מאחר והם נותנים לך שוברי נסיעה על חשבון מדינת ישראל ולא על חשבונם (ולא רק הם, כל החברות עושות את זה)...

משרד התחבורה בחן לאחרונה ביחד עם רכבת ישראל את קו הרכבת בלילות ואת החלופה של השאטלים והגיע למסקנה שכפי שיש ביקוש לשאטלים, כך יהיה ביקוש לקו אוטובוס סדיר.

למטרופולין חשוב להיתפס בציבור כאחת שיוזמת והיא אכן יוזמת דברים, אבל במקומות הקטנים יותר, כשיש בקשה נקודתית של מועצה מקומית או של יישוב קטן או של קהילה מסויימת ואז הם מעבירים את הבקשה למשרד התחבורה, זה כן. כאן המקרה הוא שמשרד התחבורה הורה על הפעלת השירות.

אותו הדבר אתה יכול להגיד על אגד שחשוב לה מאד, אפילו יותר ממטרופולין להיתפס כחברה מובילה ויוזמת ורוב השינויים שקורים באגד הם הוראה ממשרד התחבורה, לא שאגד לא יוזם, הרוב פשוט נדחה.

הנסיעות שיוצאות בשעה 16:00 באות לפצות השירות שנתן קו 394 בין באר שבע לתל אביב בימי שבת. אז, יכולת לעלות על 394 גם מסורוקה, 7 ימים בשבוע. אז יכולת לרדת מ394 (למי שמגיע מתל אביב) גם במרכז אורן, סורוקה, רגר פינת ביאליק ובעיריה.

אז קו 394 היה קו מהיר כמעט בדיוק כמו 370 ובא לתגבר את 370 בשעות העומס וכן בשעות הלילה כש370 לא היה פעיל וכמובן בשבתות.

אז במקום שהשירות בשבת יתחיל בשעה 14:00 שזו השעה ש394 מגיע לבאר שבע בשבתות, הוא מתחיל ב16:00. למה? כי תושבים רבים התלוננו על כך.
 

משה343

New member
תושבים התלוננו ע"מ שקו 370 לא יתחיל ב- 14:00?

אתה מצחיק אותי. מה ציפית שהם יגידו לך?
אם כשהאוטובוס מאחר והם נותנים לך שוברי נסיעה על חשבון מדינת ישראל ולא על חשבונם (ולא רק הם, כל החברות עושות את זה)...

משרד התחבורה בחן לאחרונה ביחד עם רכבת ישראל את קו הרכבת בלילות ואת החלופה של השאטלים והגיע למסקנה שכפי שיש ביקוש לשאטלים, כך יהיה ביקוש לקו אוטובוס סדיר.

למטרופולין חשוב להיתפס בציבור כאחת שיוזמת והיא אכן יוזמת דברים, אבל במקומות הקטנים יותר, כשיש בקשה נקודתית של מועצה מקומית או של יישוב קטן או של קהילה מסויימת ואז הם מעבירים את הבקשה למשרד התחבורה, זה כן. כאן המקרה הוא שמשרד התחבורה הורה על הפעלת השירות.

אותו הדבר אתה יכול להגיד על אגד שחשוב לה מאד, אפילו יותר ממטרופולין להיתפס כחברה מובילה ויוזמת ורוב השינויים שקורים באגד הם הוראה ממשרד התחבורה, לא שאגד לא יוזם, הרוב פשוט נדחה.

הנסיעות שיוצאות בשעה 16:00 באות לפצות השירות שנתן קו 394 בין באר שבע לתל אביב בימי שבת. אז, יכולת לעלות על 394 גם מסורוקה, 7 ימים בשבוע. אז יכולת לרדת מ394 (למי שמגיע מתל אביב) גם במרכז אורן, סורוקה, רגר פינת ביאליק ובעיריה.

אז קו 394 היה קו מהיר כמעט בדיוק כמו 370 ובא לתגבר את 370 בשעות העומס וכן בשעות הלילה כש370 לא היה פעיל וכמובן בשבתות.

אז במקום שהשירות בשבת יתחיל בשעה 14:00 שזו השעה ש394 מגיע לבאר שבע בשבתות, הוא מתחיל ב16:00. למה? כי תושבים רבים התלוננו על כך.
תושבים התלוננו ע"מ שקו 370 לא יתחיל ב- 14:00?
אלה בשעה 16:00 מה שקורה היום ?
מי בדיוק התלונן ?
 

olli3

New member
מנהל
התלוננו באופן כללי שהשירות מתחיל מאוחר.

תושבים התלוננו ע"מ שקו 370 לא יתחיל ב- 14:00?
אלה בשעה 16:00 מה שקורה היום ?
מי בדיוק התלונן ?
התלוננו באופן כללי שהשירות מתחיל מאוחר.
אז הקדימו אותו בשעתיים. במקום ב18:00, הקדימו ל16:00. וגם את זה עשו בשושו בלי להציג את זה בלו"ז במשך כמה שנים טובות.
 

משה343

New member
הסברת את זה אחרת ...

התלוננו באופן כללי שהשירות מתחיל מאוחר.
אז הקדימו אותו בשעתיים. במקום ב18:00, הקדימו ל16:00. וגם את זה עשו בשושו בלי להציג את זה בלו"ז במשך כמה שנים טובות.
הסברת את זה אחרת ...
"אז במקום שהשירות בשבת יתחיל בשעה 14:00 שזו השעה ש394 מגיע לבאר שבע בשבתות, הוא מתחיל ב16:00. למה? כי תושבים רבים התלוננו על כך."

מובן מהפסקה שהתלונה הייתה על שרות מוקדם וכתוצאה מהתלונה השרות מתחיל ב- 16:00
ולא ב- 14:00 .
 

אורי404

New member
איזה מקרים קרו ב"אגד"?

אתה מצחיק אותי. מה ציפית שהם יגידו לך?
אם כשהאוטובוס מאחר והם נותנים לך שוברי נסיעה על חשבון מדינת ישראל ולא על חשבונם (ולא רק הם, כל החברות עושות את זה)...

משרד התחבורה בחן לאחרונה ביחד עם רכבת ישראל את קו הרכבת בלילות ואת החלופה של השאטלים והגיע למסקנה שכפי שיש ביקוש לשאטלים, כך יהיה ביקוש לקו אוטובוס סדיר.

למטרופולין חשוב להיתפס בציבור כאחת שיוזמת והיא אכן יוזמת דברים, אבל במקומות הקטנים יותר, כשיש בקשה נקודתית של מועצה מקומית או של יישוב קטן או של קהילה מסויימת ואז הם מעבירים את הבקשה למשרד התחבורה, זה כן. כאן המקרה הוא שמשרד התחבורה הורה על הפעלת השירות.

אותו הדבר אתה יכול להגיד על אגד שחשוב לה מאד, אפילו יותר ממטרופולין להיתפס כחברה מובילה ויוזמת ורוב השינויים שקורים באגד הם הוראה ממשרד התחבורה, לא שאגד לא יוזם, הרוב פשוט נדחה.

הנסיעות שיוצאות בשעה 16:00 באות לפצות השירות שנתן קו 394 בין באר שבע לתל אביב בימי שבת. אז, יכולת לעלות על 394 גם מסורוקה, 7 ימים בשבוע. אז יכולת לרדת מ394 (למי שמגיע מתל אביב) גם במרכז אורן, סורוקה, רגר פינת ביאליק ובעיריה.

אז קו 394 היה קו מהיר כמעט בדיוק כמו 370 ובא לתגבר את 370 בשעות העומס וכן בשעות הלילה כש370 לא היה פעיל וכמובן בשבתות.

אז במקום שהשירות בשבת יתחיל בשעה 14:00 שזו השעה ש394 מגיע לבאר שבע בשבתות, הוא מתחיל ב16:00. למה? כי תושבים רבים התלוננו על כך.
איזה מקרים קרו ב"אגד"?
"לא שאגד לא יוזם, הרוב פשוט נדחה...", כתבת מיכאל. באיזה מקרים מדובר?
נעשו שינויים, בין אם ביוזמת "אגד" או משרד התחבורה או רשויות מקומיות או של שניים או יותר מהנ"ל. למשל השינוי בקווי הגליל עם עפולה כתחנת מעבר.

לגבי קו 394: לדעתי מכיוון באר שבע לכיוון תל אביב, מוטב לאפשר העלאת נוסעים, כפי שזה היה בעבר. ביטול האיסוף היה, כדי ליצור בלעדיות למפעיל הזוכה בדרום. גם כאשר "קווים" החלו לפעול בפתח תקווה, הייתה תקופה קצרה שלא אפשרו ל"דן" לבצע שירות פנימי בפתח תקווה. הדבר הזה בהמשך ירד מהפרק.
 

olli3

New member
מנהל
לפני הרפורמה בגוש דן, באיזור השרון זה היה

איזה מקרים קרו ב"אגד"?
"לא שאגד לא יוזם, הרוב פשוט נדחה...", כתבת מיכאל. באיזה מקרים מדובר?
נעשו שינויים, בין אם ביוזמת "אגד" או משרד התחבורה או רשויות מקומיות או של שניים או יותר מהנ"ל. למשל השינוי בקווי הגליל עם עפולה כתחנת מעבר.

לגבי קו 394: לדעתי מכיוון באר שבע לכיוון תל אביב, מוטב לאפשר העלאת נוסעים, כפי שזה היה בעבר. ביטול האיסוף היה, כדי ליצור בלעדיות למפעיל הזוכה בדרום. גם כאשר "קווים" החלו לפעול בפתח תקווה, הייתה תקופה קצרה שלא אפשרו ל"דן" לבצע שירות פנימי בפתח תקווה. הדבר הזה בהמשך ירד מהפרק.
לפני הרפורמה בגוש דן, באיזור השרון זה היה
כל כך בולט.

השינויים בגליל הם בעצם רפורמה גם על הסובסידיה וכעת גם בקווים אלו מונהגת סובסידיה על פי מספר הקילומטרים ולכן אתה צפוי לראות שינויים על פי דרישות וביקושים שונים באופן גמיש יותר באשכול פעילות זה.

שים לב כי בערים שבהן אגד עדיין פעיל ללא שינוי בסובסידיה, אין שינויים של ממש. כך למשל בחדרה...

בכלליות, אם תשים לב, השירות של אגד מבחינת לו"ז ומסלולי נסיעה באשכולות בהן מדובר בסובסידיה ישנה, אין הרבה שינויים אם בכלל למעט פרוייקט שילובים, קווי לילה וכו'.
 

אורי404

New member
אני לא כל כך בטוח בכל הדברים

לפני הרפורמה בגוש דן, באיזור השרון זה היה
כל כך בולט.

השינויים בגליל הם בעצם רפורמה גם על הסובסידיה וכעת גם בקווים אלו מונהגת סובסידיה על פי מספר הקילומטרים ולכן אתה צפוי לראות שינויים על פי דרישות וביקושים שונים באופן גמיש יותר באשכול פעילות זה.

שים לב כי בערים שבהן אגד עדיין פעיל ללא שינוי בסובסידיה, אין שינויים של ממש. כך למשל בחדרה...

בכלליות, אם תשים לב, השירות של אגד מבחינת לו"ז ומסלולי נסיעה באשכולות בהן מדובר בסובסידיה ישנה, אין הרבה שינויים אם בכלל למעט פרוייקט שילובים, קווי לילה וכו'.
אני לא כל כך בטוח בכל הדברים
כתבת על חדרה - יתקנו אותי אם אני טועה, אבל בשנה-שנתיים האחרונות חל שינוי בקווים הפנימיים.

לגבי גוש דן - כנראה המתינו לתכנון מחודש. התכנון המחודש, כידוע לא כלל רק את "אגד", אלא גם את "דן" וזה כלל גם החלפות בין הקווים שלהם.
כתבת על השרון - המצב רחוק משינויים נדרשים. חל שינוי קטן, לכאורה אבל שהוא משפר את השירות; הוספת נסיעות לקו 564 כפר סבא-הוד השרון-רמת גן (תל השומר).
התווספו שתי נסיעות בוקר ונסיעת אחרי צהרים. לא יודע האם זה משרד התחבורה או "אגד", אבל בשורה התחתונה יש שיפור שירות.
 

olli3

New member
מנהל
יש שיפור שירות בגבולות הרפורמה של גש דן והשרו

אני לא כל כך בטוח בכל הדברים
כתבת על חדרה - יתקנו אותי אם אני טועה, אבל בשנה-שנתיים האחרונות חל שינוי בקווים הפנימיים.

לגבי גוש דן - כנראה המתינו לתכנון מחודש. התכנון המחודש, כידוע לא כלל רק את "אגד", אלא גם את "דן" וזה כלל גם החלפות בין הקווים שלהם.
כתבת על השרון - המצב רחוק משינויים נדרשים. חל שינוי קטן, לכאורה אבל שהוא משפר את השירות; הוספת נסיעות לקו 564 כפר סבא-הוד השרון-רמת גן (תל השומר).
התווספו שתי נסיעות בוקר ונסיעת אחרי צהרים. לא יודע האם זה משרד התחבורה או "אגד", אבל בשורה התחתונה יש שיפור שירות.
יש שיפור שירות בגבולות הרפורמה של גש דן והשרו
יש גמישות רבה יותר למשחק עם התשומות שיש והאוצר משחרר כסף במקומות שזה בהחלט דרוש כמו קווים 249 ו347.

השינוי שחל בחדרה, היה בעיקר בקווי הזנה לרכבת. שאר קווי אגד לא השתנו במיוחד, גם לא לגבי תדירות. זזה מה שזכור לי ויכול להיות שאני טועה, אני מגע לחדרה פעם בשנה, לפעמים פעמיים בשנה.

חדרה הייתה רק דוגמא. המצב לא שונה במקומות רבים בארץ. אם במכרזים חדשים יש שינויים כל כמה ימים כמעט, מסלולים משתנים, קווים חדשים נפתחים, יש תוספת שירות בקווים שבהם זה נדרש וכו', בקווי אגד באיזורים שבהן יש סובסידיה מיושנת, המצב משתנה לעיתים רחוקות ובעיקר רק כשצריך או כשיש איזושהי אג'נדה שמקדמים עיריות, תושבים וכו' (כמו קו 304 מברנע לתל אביב שמקודם על ידי שתי אג'נדות, האחת הגדלת נפח התח"צ בנתיבי איילון והשנייה מתן שירות מהיר לתושבי שכונת ברנע).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה