יש הבדל בין הגישה הכללית ליישום שלה בפועל
לתשומת ליבך, גם כאן לא פעם יש תלונות על מנות לא מוצלחות או שירות גרוע ובכלל חוויה לא מוצלחת במסעדה, וכששואלים את המדווח האם ביקש להחזיר את המנה / התלונן / ויתר על טיפ, מתברר שהוא לא עשה אף אחד מהנ"ל. כך שאין בהכרח קשר ישיר בין הדברים.
 
עוד יש לציין שיש הבדל בין כמות המנות המוחזרות בפועל לבין כמות המנות שמוחזרות מסיבות "לא מוצדקות". כך או כך, אם המסעדה בוחרת לקבל החזרות מכל סיבה שהיא, זו בחירה שלה כחלק מניהול העסק. כאמור, יש גם לא מעט עסקים שבהם אם תבוא להחזיר מוצר (שהשתמשת בו ואתה לא מרוצה ממנו) יקבלו אותו חזרה (אף שאין חובה חוקית לעשות זאת). בישראל זה לא מקובל, אבל בארה"ב למשל (אם כבר הזכרת את הלך הרוח בחו"ל) מקובל מאוד.
 
לגבי החזרת מנות במסעדות, בטיול האחרון בארה"ב ישבנו במסעדה איטלקית, הזמנתי פסטה (עם בשר, כמדומני) והמנה הייתה חריפה להפתעתי (בתפריט לא היה לכך שום רמז). אחרים כנראה היו מגדירים אותה כ"פיקנטית", אבל הסבילות שלי לחריף נמוכה מאוד. הייתי מסוגלת לאכול אותה, אבל זו ההגדרה: מסוגלת. לא הייתי נהנית, אפילו קצת סובלת, כי חריף פשוט לא טעים ולא נעים לי. מקלקל לי את כל חוויית האכילה.
 
הסברתי למלצרית שזה חריף לי ושאלתי אם אפשר להחליף והיא ענתה מיד "כן, אין בעיה". מהתנהגותה לא נראה שהבקשה שלי מפתיעה/חריגה, זה היה מאוד נון-שלנטי ולא עשו מזה עניין. אומנם זה נכנס תחת ההגדרה ה"מוצדקת" של שוברט, ועדיין, זה ללמדך על הגישה. כשהגישה הצרכנית בארה"ב היא שהלקוח תמיד צודק וצריך להוציא אותו מרוצה גם אם פירוש הדבר לספוג החזרות, אין שום סיבה שזה ייעצר דווקא בקמעונאות הרגילה ולא יחול גם על מסעדות.