לא שאלתי על היחס בין תושבע"פ לתושב"כ.
שאלתי על יחסו של האדם הדתי לתורה, כפי שמשתמע מדבריו לעיל של ליבוביץ.
המסורת הדתית מייחסת לתורה קדושה אימננטית וקדמות, ואילו מדבריו של ל' משתמע שאת קדושת התורה ( עם או בלי מרכאות למילה 'קדושה' ) מעניק לה האדם. שכאילו משתמע מדבריו אלה שאילו רצו היו חכמים מעניקים קדושה לכתבי הומרוס או אפלטון וכד'בדיוק באותו תהליך שהעניקו קדושה לתורה.
לדעתי זו עמדה א-דתית יהודית.
לפיכך שָאלתי ( בכפוף לקביעה שליבוביץ אינו מחדש אלא "לוקח" מאחרים ) האם יש במסורת ישראל דעה כזו שקדושתה של התורה אינה נובעת מהיותה אלוהית אלא משום יחסם של חכמים אליה.
תודה על תשובותיך.
( אגב, הודעתך הקודמת מתוארכת א בתמוז תשע"ג. כנראה נפלה טעות )
שאלתי על יחסו של האדם הדתי לתורה, כפי שמשתמע מדבריו לעיל של ליבוביץ.
המסורת הדתית מייחסת לתורה קדושה אימננטית וקדמות, ואילו מדבריו של ל' משתמע שאת קדושת התורה ( עם או בלי מרכאות למילה 'קדושה' ) מעניק לה האדם. שכאילו משתמע מדבריו אלה שאילו רצו היו חכמים מעניקים קדושה לכתבי הומרוס או אפלטון וכד'בדיוק באותו תהליך שהעניקו קדושה לתורה.
לדעתי זו עמדה א-דתית יהודית.
לפיכך שָאלתי ( בכפוף לקביעה שליבוביץ אינו מחדש אלא "לוקח" מאחרים ) האם יש במסורת ישראל דעה כזו שקדושתה של התורה אינה נובעת מהיותה אלוהית אלא משום יחסם של חכמים אליה.
תודה על תשובותיך.
( אגב, הודעתך הקודמת מתוארכת א בתמוז תשע"ג. כנראה נפלה טעות )