נתחיל קודם כל בעובדות:
כנס לבתי המדרש, וראה שיש ספרים רבים, אפילו נועזים, שנמצאים שם, ויש ספרים שאינם נמצאים שם.
לאמור: גם אם אין אנו מבינים את ההבחנה הזו - היא קיימת.
עכשיו צריך לנסות לפענח את התופעה.
ניתן לומר בפשטות כי לבית המדרש נכנסים כמעט אך ורק ספרים שנכתבו על ידי רבנים.
וכמעט לא תמצא (כמכנה משותף, איני מדבר על מקרים בודדים) ספרים של פרופסורים, אנשי הגות וכדו'.
אולי זה יעזור יותר להבחנה
כנס לבתי המדרש, וראה שיש ספרים רבים, אפילו נועזים, שנמצאים שם, ויש ספרים שאינם נמצאים שם.
לאמור: גם אם אין אנו מבינים את ההבחנה הזו - היא קיימת.
עכשיו צריך לנסות לפענח את התופעה.
ניתן לומר בפשטות כי לבית המדרש נכנסים כמעט אך ורק ספרים שנכתבו על ידי רבנים.
וכמעט לא תמצא (כמכנה משותף, איני מדבר על מקרים בודדים) ספרים של פרופסורים, אנשי הגות וכדו'.
אולי זה יעזור יותר להבחנה