איך אתם צורכים ספרים?

  • פותח הנושא avivs
  • פורסם בתאריך

Boojie

New member
ואז אתה קורא ספרים כמו Fifty shades

ומבין למה עדיף שכן יהיה כל התהליך של הוצאה לאור מקובלת, שבו לאנשי מקצוע מטעם ההוצאה יש איזושהי השפעה על מה שיקרה לספר.
אין לי ספק שיש (תמיד היו) ספרים טובים בהוצאה עצמית. הבעיה היא עם ערמות הענק של זבל לא מקצועי שהם מתחבאים בהן, והעובדה שגם ספרים טובים עשויים שלא לקבל טיפול מקצועי כשמוציא אותם לאור אדם פרטי לא מקצועי וחסר ניסיון.
 

kenny66

New member
wool הוא ספר בינוני מטה

אני יודע שהוא הפך להיט, אבל זו אחת הדוגמאות הטובות ביותר לספר שעריכה חסרת רחמים הייתה יכולה לשפר לאין ערוך. האווי מאוהב בכתיבה של עצמו במידה כזו שהוא לא מסוגל לוותר על מילה אחת, ויש שם *המון* מילים שצריך לוותר עליהן.
 

avivs

New member
אני יכול להגיד את זה

על חלק נכבד מהספרים שאני קורא, בעיקר ספרי הפנטזיה של האלף עמודים. גם סטיבן קינג יכול היה לקצץ 60% ממתחת לכיפה, ואני די בטוח שהספר עבר אצל עורך.
את wool לא אהבתי בכלל, אבל לא חסרים אלה שאהבו מאוד, וזה אפשר לי להכיר סופר ששאר הספרים שלו היו ממש טובים.
 

kenny66

New member
אני מתרחק מספרים כאלה


אפרופו קינג, הוא סובל מבעיית ה"גדול מכדי לערוך" שאפשר לראות אצל הרבה מאוד סופרים מפורסמים. ע"ע קוני ויליס ו"מעבר". יכול להיות שהספרים שאנחנו קוראים שונים מדי, אבל החוויה שלי עם ספרים בהוצאה עצמית היא מובהקת בעניין הזה.
 

avivs

New member
גם אני הייתי לגמרי אנטי,

בעיקר אחרי שרציתי לתמוך ביצירה מקומית והסתכנתי עם כמה ספרים כאן שיצאו בהוצאות לא מוכרות. סבלתי קשות.
זו הסיבה שאני לא אנסה ספר על קינדל מהוצאה עצמית, אלא אם כן קראתי לא מעט ביקורות חיוביות לגביו.
ספרים בהוצאה רגילה ידרשו פחות ביקורות בשביל שאנסה.
 

D O 7

New member
זה שמדובר ביצירה מקומית לא אומר שצריך

להשקיע בזה. לא חבל על הכסף שלך ?
אני לא כל כך אהב את הפרויקטי מימון החוזרים על עצמם בסגנון "כתבתי ספר במשך שנים, אבל אף הוצאה מוכרת לא רוצה להוציא אותו, אז פניתי להוצאות פחות מוכרות שמאוד רוצות להוציא את הספר,
אבל זה יעלה הרבה כסף, אז אני צריך את עזרתכם, אם אתם רוצים שתצא לאור יצירה ישראלית מקורית".

אם הספר היה מספיק טוב (וברור לי שמספיק טוב צריך להיות מעולה כדי שהוצאה בארץ באמת תרצה להשקיע בו) אז היתה אולי איזה הוצאה שלוקחת אותו, אם לא מספיק טוב לדעתם - אז ברור שידחה.
ממה שאני ראיתי, הפרויקטים האלו היו - 1. קמפיין שנראה איום ונורא, ולא ברור בכלל מה הפרויקט שלו עושה שם, 2. קמפיין נורמלי, אבל הקטע שהם העלו מהספר נראה חובבני בעליל. אני לא חושב שצריך להוציא כל דבר לאור רק בגלל שהוא ישראלי, אלא רק אם הוא טוב.

בקשר לספרים בהוצאה עצמית דרך אמזון - אבוי למי שיסתמך רק על הביקורות באמזון. הספרים הזולים שם מקבלים ביקורות טובות יותר מג'ורג' מרטין וברנדון סנדרסון, וכולנו יודעים שיש שם הטיה ברורה של המדרגים לעדינות יתרה עם הדירוגים והביקורות.
כמובן שיש ספרים בהוצאה עצמית שמאוד הצליחו ונחשבים לטובים, אבל הם מעטים מאוד. אבל שים לב מה קורה להם - הסופרים האלו בוחרים ללכת אחרי זה עם אחת ההוצאות.

בקשר לביקורות על ספרים באופן כללי - כבר למדתי מזמן שלראות שיש לספר הרבה ביקורות טובות זה בכלל לא מעניין, לכן אני לא מסתכל בכלל על ביקורות באמזון.
מה שרלוונטי זה רק ביקורות של אנשים עם טעם דומה. זה גם אומר שאתה צריך לדעת באילו דברים בדיוק הטעם שלכם דומה. השיטה הזאת עבדה טוב מאוד עד עכשיו, היא עומדת במבחן הזמן הרבה יותר טוב ממה שחושבים.
 

מיכאל ג

New member
אני ממש לא מבין מאיפה הבאת את התמחור הזה

ואיך אתה חושב שמישהו אמור להרוויח מלכתוב אותם.
 

avivs

New member
הרווח על ספר קטן,

אבל הכמות שמוכרים גדלה.
אנחנו מדברים פה על "חינוך" של אנשים לקנות מוצר שהם יכולים להשיג בקלות רבה בחינם. כבר אמרתי בהודעה אחרת כאן שעל ההמשך של Promise Of Blood הייתי מוציא בכיף 10 דולר, אבל 13 זה מוגזם.
זה מאוד תלוי בסופר, אבל מבחינתי זה גם עניין מהותי יותר שיכול להפיל תעשייה שלמה, אם לא יטפלו בו נכון.

בדיוק כמו שכל הדיבור על חוק הספרים הגיע לשיא, היו סופרים שביקשו שימשיכו למכור אותם במבצעים, כי ככה הם מגיעים לקהל הרבה יותר גדול.
 

מיכאל ג

New member
כאן הטעות שלך

כמות הספרים שנמכרים לא גדלה.
ספר הוא לא מוצר שנצרך באופן מיידי. מתחת למחיר מסוים, כמות הספרים הנמכרים תלויה פחות בכמה כסף יש לאנשים ויותר בזמן הפנוי שלהם, כלומר היכולת שלהם לגמור ספר בזמן כדי לקנות עוד אחד. אתה יכול למכור את כל הספרים בעולם בדולר, ואנשים לא יקנו יותר כי אין להם זמן לקרוא כל כך הרבה ספרים (טוב, אולי יקנו הרבה ספרים אבל לא בשביל לקרוא). מצד שני סופרים כבר היום בקושי מרוויחים כסף מכתיבה. חוץ מהשכבה העליונה של כל מיני ג'יימס פטרסונים, סטיבן קינגים והארלן קובנים, רוב הסופרים צריכים עוד הכנסה מעבר לכתיבה כדי לגמור את החודש (כן, אני מדבר על חו"ל).
 

דיאנה1

New member
עדיפות ראשונה - דיגיטלי על קינדל, שניה -

דיגיטלי על אייפד. ספרי נייר לעתים מאד מאד רחוקות רק אם יש ספר שנראה מפתה באופן מיוחד ואין אותו דיגיטלי. מורידה מהספריה (הספריה שלנו משאילה ספרים דיגיטלים), או קונה באמאזון או באתרים ישראלים אם מדובר בספרים בעברית, או מורידה ספרים שאין עליהם זכויות יוצרים מ feedbooks, אך ורק חוקי.
 

pix37

New member
אודיו, נייר ודיגיטל

עיקר הקריאה שלי נעשית עכשיו באודיובוקים- כאשר אני נעול באוטו ואין לי לאן לברוח הספרים רצים (רק באנגלית) בבית לרוב אני קורא בנייר - יש לי חנות ספרים מדהימה ליד המשרד שמוכרת לי במחירים סבירים 40 ש״ח לספר חדש כך ששווה לי לקנות. במילואים + טיסות לחול אני קורא בקינדל ישן שקיבלתי מאחותי ששדרגה. את כל המדיה הדיגיטלית אודיו וספרים אני מוריד מהרשת כאשר ספרים שאני אוהב אני קונה אח״כ עותק נייר בעברית כל הנסיונות שלי לקנות תוכן בחו״ל כשלו לאור בעיות של זכויות יוצרים בין ארה״ב אנגליה וישראל כך שאני. ממשיך לגנוב יותר מחוסר ברירה מאשר מאידאולוגיה מוצקה
 

zuriki

New member
טוב, אין לי קינדל אז..

ניסיתי לפני כמה שנים לקרוא ספר שלא היה ניתן כל כך להשיג מודפס על לפטופ וזה היה זוועתי.
חוץ מזה, איך אפשר להסתדר בלי הריח????
 
אני בתקופת מעבר

עד לפני כמה חודשים קראתי ( שנים רבות ) רק נייר בעברית...
בעיקר מהספרייה, וקנייה של מיוחדים ...
האנגלית לא משהו... :)
קניתי קינדל לפני כמה חודשים ומאז אני חורש עליו
באנגלית ומשפר אותה.
אבל שמתי לב שעדיין קשה לי להנות לגמרי מאנגלית !
אני תופס את העלילה ופחות את הסביבה והעולם.
בינתיים קורא בקינדל ספרים ישנים שכבר קראתי בעברית
זה יותר קל לי, ואני אמשיך להמשכים שלא תורגמו אז אני לא קונה ...
לא שולל בעתיד לקנות ספרים באמזון במחירים שפויים
( חוק ה 5 - 10 דולר שלך נשמע לי סביר )

שמתי לב למשהו מוזר נורא קשה לי לחזור לספרי נייר בעברית...
עוד מישהו סבל מזה ??? אולי זה יעבור ...
 

avivs

New member
זו תופעה מוכרת


אחרי כמה חודשים עם הקינדל פתאום החזקתי ספר נייר וזה הרגיש לי לא נכון. המשקל, התחושה... משהו לא עבד.

בקשר להנאה מקריאה באנגלית, זה לגמרי עניין של תרגול לדעתי. היום אני קורא באנגלית כמו בעברית, פחות או יותר באותה המהירות.
אבל זה כמו שריר, צריך לתרגל אותו לאורך זמן ולתחזק אותו.
כל ספר מקדם אותך טיפה יותר, עד שלא תשים לב בכלל שאתה קורא שפה זרה.
(לפחות ככה זה היה אצלי).
 

shershku

New member
בדרך כלל אני מעדיף נייר

נכון לעכשיו קורא את הספרייה הפרטית שלי. בעשור וקצת אני קונה ספרים בעיקר (גם בעיקר שהספריה העירונית אינה מספקת אותי ואינה נגישה במיוחד).
 

kenny66

New member
עברית, בעיקר נייר; אנגלית בעיקר קינדל

הקינדל שלי לא תומך היטב בקבצים בעברית, ועדיין אין לי טאבלט, לכן אני ממעט לקנות ספרים דיגיטליים בעברית. ספרים מודפסים אני ממעט לשאול מחברים ובעיקר קונה. ספרים דיגיטליים באנגלית אני קונה וגם מוריד. יש באנגלית מבחר כל כך גדול של סיפורים קצרים, פורמט שאני מאוד אוהב, שניתן להשיג חינם באופן רשמי ומסודר, שאני תמיד בפיגור אחרי רשימת הקריאה שלי ולכן לא מוריד כל כך הרבה דברים באופן פיראטי.

אני כמעט לא מגיע לספרייה, בעיית לוחות זמנים (ועצלנות שלי).
 

The Jabberwock

New member
כמעט אך ורק ספרים אלקטרוניים בעברית

קורא בעיקר על הטלפון הנייד (5.2 אינץ') ועל קינדל.

אגב, אם מישהו פספס, מנדלי מציעים במהלך "שבוע הספר" (כל חודש יוני) לפחות שישה ספרים שונים בכל יום בחינם. מעבר למבצע של 20% הנחה...
 

Goat On Bicycle

New member
קונה, נייר

כי אין לי קינדל או טאבלט, אחר.
אני מניח שבשלב מסויים אקנה איזה טאבלט ואעבור לקרוא בו. (חוסך מקום ומקל על מעבר דירה.. פעם גם היו לי כ-1300 דיסקים בספריה, וזה היה סיוט במעברי דירה, העברתי את כולם אחד אחד להארד דיסק, הרבה יותר נוח)
 

הייזל

New member
יש לי הר של ספרי נייר בבית

וזהו, אין מקום לעוד וגם אין כסף. מדי פעם אני קונה ספר בישול או ספר בעברית שאין לי עצבים לקרוא באנגלית [לא שאני קוראת אותם, השניים האחרונים עדיין מחכים על המדף כבר כמה חודשים]
אני קוראת בסוני רידר ושוב מורידה בצורה לא חוקית ורק ספרים חדשים שרק יצאו כי יש לי כבר כמה ג'יגה טובים של ספרים במחשב.
אבל קרה כבר כמה פעמים שקראתי ספרים שהורדתי בצורה לא חוקית ואז כשהיה לי כסף קניתי את כל הספרים על נייר. זאת משוואה פשוטה מבחינתי אם הספר מספיק טוב אז ברגע שאוכל להרשות לעצמי אקנה העתק בהארדקופי.
 
למעלה