סיבוב ראשון - משחק 2

היא אולי מפורסמת בארץ

אבל לא בחו"ל. זה שהיא פרוג-מטאל אולי מסביר מדוע היא לא מוזכרת בתקשורת המוסיקה המוכרת לי. מה שכן מעניין, זה איך היא נהייתה כ"כ פופולרית כאן. האם היא מושמעת כאן ברדיו? האם הופיעה כאן?
 

melancholy man

New member
לא צריך להגזים

DT מאוד מפורסמת בקרב קהל מאוד מצומצם של חובבי פרוג צעירים בארץ, יש להם בדיוק את המינון הנכון עבור חובבי פרוג בארץ של חוסר רגש ומיונות גבוהה, מסוג הלהקות שנדמה שהן תמיד במרוץ נגד עצמן של "הנגינה הכי מהירה" "הכי וירטואוזית" וכמובן גם הכי לא מעניינת. הם לא מוזכרים משום שהם פשוט זניחים, זה הכל. גם בשוק האלבומים בארץ DT הם הרכב זניח, זה רק בסצנה הגמדתית של הפרוג בארץ שהם "מאוד מפורסמים"
 
אוקיי, אבל למה..

.. להשמיץ גמדים?
And little gnomes Stay in their homes Eating, sleeping Drinking their wine... And then one day... hooray! Another way for gnomes to say Ooooomray...​
 

melancholy man

New member
טעות שלי ../images/Emo8.gif

ולמען הסר ספק, כל קשר בין גמדים לפרוג או דרים ת'יאטר הוא מקרי בהחלט
 

afon

New member
אכן מפורסמת

אני מדבר בקרב אנשים ששומעים רוק. כל מי ששמע רוק מודרני (לייט רוק, מטאל, פאנק, פרוג, אפילו פופ) מכיר את הלהקה הזאת. והם הרכב דיי מצליח ואפילו מוערך (הם נחשבים מהנגנים היותר טובים מבחינה טכנית)
 

מורנא007

New member
גם חובבי פרוג שמבוגרים ממך מכירים

את הלהלקה הזאת
הרכב לא זניח בכלל. מובילי צינת הפרוג-מטאל בעולם.
 

avki

New member
וואו וואו, חדל הסתה להיום

אז נכון שהם חסרי רגש, נכון שהמוזיקה שלהם לא 'מוציאה' ממך את הצדדים האפלים של הנפש שלך, נכון שהוירטואזיות באה על חשבון המקוריות, נכון שהם לא מדברים על נושאים פורמלים ומשקיעים במוזיקה הרבה יותר מאשר במלל ובקונספט, אז נכון שהטכניקה היא ערך עליון במקום הרגש, ונכון שפרוג לא קשור למטאל. דרים ת'יאטר הם הלהקה הפעילה אולי הכי מקצועית שקיימת היום בעולם בכל תחומי הרוק באשר הם! מיומנות, הלחנות נכונות, רגעים עם הרבה אנדרנלין, מקוריות בשילוב הסגנונות, תובנה מלאה של כל כלי בקטע, רמת מינון של קליטות ומורכבות מאוזנת, קטעים (כמעט אף פעם) לא ארוכים מדי, ותמיד קולעים לעיקרון המוזיקלי. מקצבים, סולמות, הלחנה, ועיבוד ברמות מדהימות. עם כל העובדות האלה אפשר להיתווכח ברמת העיקרון. עם המיומנות הטכנית ועם העובדה שהרכב של ארבעה אנשים מונה פרופסור ושני דוקטורים למוזיקה, ושהם נחשבים לאחת הלהקות הכי מקצועיות ומיומנות היום בעולם, אי אפשר להיתווכח.
 

The Albatross

New member
את החלק הזה הבנתי. ../images/Emo13.gif

התכוונתי למי הנגנים שמחזיקים בתארים האקדמיים.
 

avki

New member
לא מצאתי

לכל אחד מחברי הלהקה יש אתר רשמי , תיכנס דרך האתר הרשמי של הלהקה dreamtheater.net. רק אציין שהנגן גיטרה הידוע שלהם הוא John Petrucci המפורסם.
 

j o n a

New member
לא חושב שככה רושמים אנגלגארד

פשוט העיגול שמעל ה איי השנייה מעיד על תנועת או כלומר לפי מה שרשמת זה אנגלגורד ולא אנגלגארד
 

מורנא007

New member
זה מה שרשום בדף הבית שלהם

The Änglagård Home Page אני מניח שעורכי האתר יודעים איך רושמים את שם הלהקה באתרה... בכל מקרה אני לא מתימר לדעת את השפה השבדית.
 

j o n a

New member
מניח שאתה צודק

כך הבנתי לפחות מאנשים שמבינים..אולי זה כלל מיוחד
 
תלוי מה מחפשים...

רוב חובבי הרוק לא ממש מחפשים "תובנה מלאה של כל כלי בקטע, רמת מינון של קליטות ומורכבות מאוזנת, קטעים... לא ארוכים מדי.. מקצבים, סולמות, הלחנה ועיבוד ברמות מדהימות... מיומנות טכנית.... פרופסור ושני דוקטורים למוזיקה". רוב האנשים מחפשים מוסיקה שתדבר אל ליבם, על חייהם ורגשותיהם, שתאפשר להם לראות את החיים מזווית חדשה, שתתן להם תקווה ותובנה, שתשקיט את חרדותיהם ותספק פס קול לרגעים עדינים. תארים אקדמיים של נגנים בלהקות אינם רלבנטיים להם כלל וכלל, כמו גם שליטה טכנית בכליהם, נגינת "סולמות ומקצבים". מצד שני, יש חובבי פרוג.
 

Davidson

New member
מצד שני, יש חובבי פרוג? P:

למה כ"כ קשה להאמין שיש הרבה חובבי פרוג שמוצאים במוזיקה את אותם דברים שהזכרת?
 

Davidson

New member
חוץ מזה,

אני לא מבין למה דווקא הפרוג עולה לדיון בעניין. האם ביקרת פעם בפורום מטאל? החשיבות של האנשים שם לטכניקת הנגינה גדולה פי כמה מהחשיבות שנותנים לה הרבה מחובבי הפרוג. אפילו לא מטאל, את יודעת כמה שמעתי מאנשים על כמה שהנדריקס מנהג מהר על הגיטרה, ואפילו להיות נוכח לתחרויות מטופשות של "מי יותר מהיר, בלאקמור או הנדריקס?". לא יודע אם זה רק בסביבה שלי, אבל כמעט כל חובב רוק שאני מכיר, מפרוג ועד למטאל, מבטל כל מוזיקה שלא מנגנת מהר כמו בלאקמור או בונהאם.
 

avki

New member
אפשר לסכם את זה

בזה שנגיד שהלהקה חלשה בצד הרגשי והנוגע של המוזיקה, וטובה (מאד) בצד השכלי. אומנות מורכבת מרגש ושכל, כשאין איזון ביניהם, זה מוריד מערכה, אך לא בהכרך פוגם באיכותה הגולמית, או בהנאה שיש למי ששומע אותה. ולהתבסס על טענה שאנשים שומעים מוזיקה בשביל "לתת להם תקווה" ו"להשקיט את חרדותיהם" זה כבר מיעוט, שתוכל למצוא בכל סוג של אומנות, שבכלל לא מעיד דבר על איכותה הסופי של היצירה, ולפעמים אף גורע ממנה (יש משפט שאומר שההבדל בין ספר טוב לספר פופולרי הוא כשהכותב מפסיק לכתוב לעצמו ומתחיל לכתוב לקהל או משהו כזה).
 
למעלה