החשדות 4.7.05

../images/Emo124.gif החשדות 4.7.05 ../images/Emo124.gif

שמועות, ספקולציות ורכילות זולה היום יום שני, היום הראשון בשבוע במרבית מדינות המערב, והתקשורת הבריטית והעולמית התעוררה לסיקור ארועי סוף השבוע. הקונצנזוס מצד כל הנוכחים בארוע והצופים בו, היא שההופעה של הפלויד היתה מסמר הערב בבמה הלונדונית, שהפלויד לא אכזבו, ואף הראו לכולם מאיפה משתין הדג. תגובות של הערכה ואף יותר מזה נרשמו אפילו מצד אנשים – בתקשורת ומחוצה לה – שמעידים על עצמם שאינם אפילו אוהדים של הלהקה, וכי זלזלו בה או התעלמו ממנה מקודם. עתונאית בריטית אחת שהיתה במקום כתבה באחד הפורומים שהיא וכל מי שהיו בסביבתה, באזור העיתונאים ליד הבמה, הגיבו להופעה של הפלויד "כאילו היכה אותם הברק". אנשים שמעולם לא האזינו ברצינות לפלויד, כותבים שהם מסתכלים עכשיו אחרת על הלהקה. יש גם לא מעט קיטורים על כך, שההופעה של הפלויד הדגימה את התדרדרות רמת הנגינה, בקרב עדות הרוק, מאז שנות השבעים: "אין כיום להקות כאלו.... אף אחד לא מסוגל לנגן ככה היום... לעומת הפלויד, כל הלהקות הצעירות נראות כמו ילדים שמשחקים בצעצועים.. לעולם כבר לא נראה להקה כמותם...." וכד'. יש לציין שהכותבים הם אנשים צעירים יחסית, שרובם לא חוו את הפלויד בזמן אמת, ואולי לא נולדו כלל כשהפלויד היו בשיאם. אפילו בוב גלדוף, מארגן הארוע והשדכן בין הניצים, הודה שהתרגש: "יש משהו בפלויד שתמיד גורם לך להעלות שאלות לגבי חייך. לראות אותם ביחד היה אחד הרגעים הגדולים של הערב." נראה שההצלחה האמנותית הגדולה של הפלויד הפתיעה אף את הפלוידים עצמם. ברגע שירדו מהבמה, כבר החלו הספקולציות על איחוד מלא, מצד גורמים רבים בתקשורת – רבים יותר ממה שהיה מצופה - וחברי הלהקה הותקלו בשאלות על תכניותיהם לעתיד. מכיוון שלא היו להם תכניות כאלו – שכן לא היה להם מושג כיצד יילכו החזרות וההופעה – הם התקשו לענות, ודחו את כל הפונים. כך, כאשר שדרנית ה-BBC, ג'ו וויילי, שאלה את מייסון "האם ההופעה מסמנת תקופה חדשה לפלויד?" לקח למייסון כמה שניות עד שענה "לא, זה לא ככה". ניק גם גילה כיצד הסתכלו אחד על השני בחשש, כאשר התכוננו להופעה, ואיך גילו שהעבודה ביחד מחדש היא כמו "לרכב על אופניים", דהיינו, דבר שלא שוכחים, גם לאחר שנים של חוסר אימון. גילמור, מצדו, אמר שההרגשה היתה קצת מוזרה: "זה היה קצת כמו לשכב עם האקסית שלך". שניהם אמרו שאין להם תכניות לאיחוד. אבל, כפי שאמר ווטרס "לעולם אל תגיד לעולם לא". יש להניח שהלחץ עליהם, שהוא די גדול כבר עכשיו, רק יילך ויגבר. והלחץ הזה כולל גם מכירות תקליטים: מרגע שהסתיים מופע האיחוד ההסטורי, זינקו מכירות התקליטים של הפלויד לגבהים. מקורות יודעי דבר בלונדון מדווחים, שמלאי האלבומים של הפלויד בשתי חנויות המוסיקה הגדולות במרכז לונדון – וירג'ין ו-HMV ברחוב אוקספורד – אזל תוך שעות. החנויות שלחו הוראות דחופות למחסנים, להעביר משלוחי-ענק של הקטלוג לחנויות, עד היום בצהריים. ברשימת 100 האלבומים הכי נמכרים באמזון UK ביממה האחרונה, יש 6 אלבומים של הפלויד, כולל שניים בעשיריה הפותחת: DSOTM במקום השישי, ו-WYWH במקום העשירי. (גם באמזון האמריקאי, WYWH ו"החומה" נכנסו לרשימת 50 האלבומים הנמכרים ביותר בשעות האחרונות). בינתיים, במשאל באתר ה-BBC למציאת ההרכב המנצח בבמה בלונדון, מובילים הפלויד בהפרש עצום על פני המתחרים: 31% מתוך 35,000 המצביעים, העדיפו את הפלויד. רק לשם השוואה, 23% הצביעו למדונה, 11% לרובי וויליאמס, 4% ל"מי", והשאר התחלקו בין יתר המופיעים (פול מקרטני קיבל רק 1%). ובארה"ב, ביקורת רבה על איכות השידור של הארוע. כזכור, לא לקח אף ערוץ טלוויזיה מרכזי על עצמו לשדר את הארוע בשידור ישיר. רשת ABC שידרה רק קטעים ערוכים, בעוד Vh1 ו-MTV שידרו ישיר, אך קטעו את הבמה הלונדונית לטובת הבמה בפילדלפיה. כך, שודרו רק חלק מהשירים של הפלויד, ו-Comfortably Numb קוצץ לטובת פרסומות. ABC, מצידם, צינזרו את Money ולא איפשרו לגילמור לשיר “bullshit”. האוהדים המקומיים זועמים. ולקינוח: פרפראות ג'ון קארין ניגן קלידים שניים בהופעה. הוא הוסתר מאחורי הקלעים, משום מה, אך צופים חדי-עין הבחינו בו. מלבד קארין שרה עם הפלויד זמרת-ליווי עלומה, וכן ניגנו עמם דיק פארי בסקסופון וטים רנוויק בגיטרה. רנוויק ופארי שניהם מקיימברידג' במקור, והכירו את הפלוידים כנערים. עם תום ההופעה, ולאחר החיבוק ההיסטורי, זרק ניק מייסון את מקלות התופים שלו לקהל, מרוב שמחה. האשה ושני הילדים הקטנים אותם ניתן לראות במהלך ההופעה (במיוחד ב-Comfortably Numb), כשהם מנפנפים בידיהם, הם כנראה פולי סמסון ושניים מילדיי שבט גילמור. משפחת גילמור לא היתה היחידה שהגיעה לארוע: משפחת מייסון היתה נוכחת אף היא, במהלך Live 8. בנוסף, כל הפלוידים ובנות זוגם אכלו ביחד ארוחת ערב ביום שישי (מכאן התמונות של ווטרס וגילמור ביחד, מאותו יום). ולבסוף, אתר ה-BBC העלה תמונות מההופעה, אותם ניתן להוריד גם כטפטים לשולחן העבודה הוירטואלי. ראו כאן תגובות, הגיגים וכד' - על תוכן החשדות - שרשרו בהמשך.
 

melancholy man

New member
סתם משפט ששמעתי את גילמור אומר

בתשובה לשאלה המאוד מקורית איך היה?, הוא ענה:"..אמממ..זה קצת כמו לעשות סקס עם אשתך לשעבר", ואז הוסיף:"אוי...לא אמרתי את זה כרגע נכון?" איש נחמד סופר דיב.
 

Coon Jew

New member
הוא ממש מתחיל לעצבן!

אין לי מושג מה קרה לו...אבל דיוויד נהיה אפטי, סנוב מתנשא ומגעיל! כל מילה שנייה שהוא הוציא מהפה השבוע ביאסה אותי...אוףף! שייצא מהסרט.. אני היחיד פה שמעריך את ווטרס?!
 

wish i was here

New member
חחח...

רוג'ר ווטרס אולי יודע לשיר ולכתוב,אבל הוא באמת לא טוב בבאס,רייט וגילמור לעומת זאת,היו ווירטואוזים בכלים שלהם,תאמיני לי שגילמור תרם לפלויד בדיוק כמו רוג'ר.
 

Elinor BC

New member
גררר, חבל שאני לא מדייקת בדברי

"לא טוב בבאס", זה ממש שטחי לומר זאת, אני לא יודעת כמה את מבין בבאס, אבל זאת לא הדרך להביע את מה שאתה רוצה. רוג'ר ווטרס, אומנם לא נחשב מגדולי הבאסיסטים בעולם ברמה המקצועית, אבל הוא בסדר גמור ללא ספק!, אם ניקח סקלה מ1 עד 10 , ווטרס נכנס איפה שהוא באמצע, 6-5..
 

One Echoe

New member
שטות. פשוט שטות.

מה לא טוב בבאס בו? יש קטעי באס מדהימים ופיל מדהים בכל השירים של הפלויד, מה לא טוב בבאס? מה השטות הזאת...
 

The Albatross

New member
סבבה.

ווטרס הוא בסיסט בינוני למדי. זאת משום שהוא אינו נותן גרוב מספק והוא חסר מעוף מבחינת ריפים או מלודיות של בס. למעט יציאות מועטות (Money לדוגמא), העבודה שלו על הבס הייתה בעיקר פירוק של אקורדים מבחינה מלודית וקצב מאוד אחיד מבחינה... אהם... קצבית.
בסיסטים טובים יותר נותנים לכל השיר גרוב מסויים. הרגשה מסויימת. ווטרס פשוט אינו עושה את זה.
 

One Echoe

New member
זה מה שיפה בו בתור בסיסט.

הוא בסיסט מיוחד. אתה לא יכול להגיד שהוא " בינוני ", ובטח ובטח שלא " הוא יודע לשיר ולהלחין אבל הוא לא ידע לנגן בתור בסיסט ". פשוט לא.
 

Mr cave

New member
אז זהו ש...

אני חושב ותמיד אחשוב שכל אחד והקטע שלו במוזיקה ולענייננו, ווטרס לדעתי באסיסט מעולה, נכון שאין לו מעוף אבל הוא מאוד טכני ולטעמי באסיסט צריך להיות מאופק וטכני, ווירטואוזיה זה גיטרה/תופים?? אולי כן אבל יש באסיסטים ואין לי כוח לנקוב בעוד שמות(חוץ מ-פלי של רד הוט למשל או ג'קו פסטוריוס להבדיל אלף הבדלות וכו וכו) שלקחו את הבאס למקום אחר ומכאן יוצא שפינק פלויד כלהקה מאוד וירטואוזים כי כל אחד יושב בדיוק איפה שהוא צריך - לפחות אצלי ברמקולים...
 

The Albatross

New member
מיוחד?

במה בדיוק הוא מיוחד? בזה שהוא מבצע את מה שכל בסיסט יכול לעשות אחרי חצי שנה של למידה? אני בהחלט יכול להגיד שהוא בינוני, ואפילו הוכחתי למה.
 

One Echoe

New member
תגיד את זה עד מחר.

אין לך מושג כמה שטותי זה נשמע. בסיסט לא מקבל פיל גם אם הוא ינגן 1000 שנה. זה דבר שנולדים איתו. שלא נדבר על המלודיות של ווטארס.
 

The Albatross

New member
איפה אמרתי שבסיסט מקבל פיל

אחרי 1000 שנה? עובדה שווטרס מנגן כבר 50 שנה ואין לו פיל בגרוש. איזה מלודיות של ווטרס?
 

One Echoe

New member
לטעמי יש לו פיל.

יש לו רגש בבס, רגש עצום. SHEEP, אקוס, מאני, וכל שיר בערך של הפלויד.
 
למעלה