אני לא חושב שזו בכלל שאלה רלוונטית
פינק פלויד הם הדוגמה האולטימטיבית לעקרון "השלם עולה על סכום חלקיו". ישנן להקות שהן בסך הכל שם כיסוי לאמן אחד שהוא הכישרון המוביל: פרדי מרקורי בקווין, קורט קוביין בנירוונה וכו'. בפינק פלוייד, ההישגים המוזיקליים המופלאים שלהם הם בזכות הצירוף היחודי של כל ארבעת החברים (פלוס המורשת של סיד בארט). זה ממש לא משנה מה היכולות הטכניות של כל אחד מהחברים, מה שמשנה זה שבלעדי כל אחד מהם לא היתה קיימת פינק פלויד כפי שאנחנו מכירים אותה. ובכלל, כשמדברים על יכולת הביצוע ברוק, מתכוונים ליכולת הוירטואוזית של הנגן לבצע כל מיני התעמלויות מוזיקליות. אף אחד מהחברים בפ.פ., כולל גילמור שאין ספק שהוא המוביל מבחינה מוזיקאית, לא היה וירטואוז מהשורה הראשונה, אבל להקה כפינק פלוייד מעולם לא היתה זקוקה לוירטואוזים. הם היו בראש ובראשונה יוצרים מדהימים, והם ידעו לבצע את המוזיקה שיצרו באופן מושלם. הם לא זקוקים ליותר מזה. ולבסוף, מעבר ליכולות הטכניות יש דבר שנקרא סגנון: הדרך בה מוזיקאי מבטא את עצמו באמצעות נגינה. וכשמדובר בסגנון - מדובר בדרך הבעה אישית וייחודית לכל אחד, והניסיון לדרג את האלמנט הזה במוזיקה לא רק מיותר אלא בלתי אפשרי.