אתה לוקח הכל לא נכון
זה שרדיוהד "הושפעו" ממישהו לא בהכרח אומר שהמישהו הזה יותר טוב מהם (למרות שבמקרה הזה, לדעתי פינק פלויד לא רואים את רדיוהד ממטר), ובטח לא שהם העתיקו או שהם חזרו עליהם. להפך, להיות הדארק סייד של שנות ה90 זוהי המחמאה האולטימטיבית לדעתי. וכמה שאני אוהב את ok computer (ותאמין לי שאני מת על הדיסק הזה), הוא לא ראוי לתואר הזה. הוא לא מגיע לחמישית מהדארק סייד. בכל מקרה, יש הרבה מאוד קווי דמיון בין הדארק סייד לok computer, ובין פ"פ לרדיוהד בכלל. כמו שאמרו, שניהם אלבומי קונספט על החיים בלי ממש עלילה או סיפור מסודר. שניהם נבנים בהדרגה עד שמגיעים לאיזשהו "פאנץ' ליין" בסוף. בשניהם המילים - כמו שפאנקי הגדיר את זה יפה - מלנכוליות מהולות בציניות (ושירים כמו airbag וfitter happier הם שיא הציניות, שזה לא בהכרח רע). שניהם שואפים לעשות משהו שונה, משהו שאחרים לא עשו. שניהם הצליחו. גם אל תשכח שבכל זאת מפרידות ביניהם 20 ומשהו שנים. אם הדארק סייד היה יוצא היום הוא ודאי היה נשמע שונה לגמרי, יותר דומה לרדיוהד (כמו שרוג'ר ווטרס עשה שימוש נרחב בעריכות מחשב באופרה שלו ca ira ובאלבומו amused to death), ואני מוכן להתערב שאם רדיוהד היו בשנות ה70 הם היו נשמעים בול פינק פלויד. ההבדל העיקרי ביניהם הוא הבדל העידנים - אצל פינק פלויד הכל היה אנלוגי, ללא עריכת מחשב, הכל היה מבוצע לייב (לדוגמה, פתיחת השעונים בtime בוצעה בלייב בידי הלהקה עם סימני ידיים בלבד!! היום ודאי היו עושים את זה במחשב), בעוד רדיוהד משתמשים הרבה במחשב (fitter happier הוא דוגמה מצויינת). בכל מקרה, להגיד שרדיוהד מושפעים מפ"פ זה לא פוגע בכבודם, ובטח שלא לשים את אוקיי קומפיוטר ביד אחת עם הדארק סייד!! וכמה מילים על הדארק סייד. כבר אמרו לפני על טעם וריח אין מה להתווכח. אם ניסית להקשיב לאלבום בצורה מעמיקה, מספר פעמים, ניסית להבין אותו ואת המסר שלו, קראת פירושים עליו (שום, בפורום 648 יש המון כאלה) ועדיין לא אהבת, מי אני שיתווכח איתך. אולי כדאי לך לנסות את live at pompeii (שהוא לא אלבום הופעה, למרות השם) או את wish you were here ששניהם שונים בתכלית מהדארק סייד. צר לי שאינך מבין את הגאונות של האלבום, אבל אם ניסית - איך אפשר להאשים אותך?? תמשיך ליהנות מok computer (רציני, לא ציני), אלבום מעולה בפני עצמו...