מכיוון שהדיון הזה רחוק מלהסתיים
הייתי רוצה להרהר כאן לרגע בקול רם. בשירה, ובמידה רבה גם בפזמונאות, יש נטייה להקצין את ביטוי הרגשות, ע"י שימוש במטאפורות ובביטויים שאינם שגורים בשפת היום-יום ושנותנים למה שנאמר משקל קיצוני יותר ממה שהיה לו בשפת יום-יום. לכן הפיכתם של אובייקטים לסמרטוטים - גברים, כנשים, אם בעיני אהוביהם ואם בעיני עצמם - לא באה תמיד כדי לקיים מטרה זו, אלא כדי להדגיש את רגשות הכותב. התוצאה היא שאנו מגלים בשירה ובפזמונאות כל כך הרבה סמרטוטים, שלא תמיד היו אמורים להיות כך מלחתחילה. וזה מה שיפה בכתיבת שירים, ובמיוחד כשמדובר בשירה.