ציףציף1000
New member
../images/Emo16.gif שבת שלום לכולם! ../images/Emo16.gif
לפני כמה ימים, בשרשור ההופעה של זפלין, אריאל הציע שכל אחד ואחת ירשמו מיהם ה"עשיריה הפותחת" שלהם - עשרת האמנים הכי אהובים עליהם, ולמה. זה היה בתגובה להערה שלי, שזפלין אינם בעשיריה הפותחת שלהם. אני לא בטוחה שיש אצלי "עשיריה" קבועה, אבל יש אמנים שאני אוהבת כבר שנים רבות, וליחם לא נס בעיני, אם לומר זאת ככה. ביניהם, מלבד פינק פלויד, כמובן: הרולינג סטונס: להקת הרוק הטובה בעולם בין השנים 1968-1973. להישגים האמנותיים שהם הגיעו באלבומים שעשו באותן שנים, לא הגיע אף אחד אחר. הוסקר דו: הוציאו 8 אלבומים ב-7 שנים - שניים מהם אלבומים כפולים - עם עשרות שירים שהם יצירות מופת ורבים אחרים שהם מעולים. לטעמי, אחד הקטלוגים החזקים ביותר שישנם, והלהקה שהכי השפיעה עלי, מלבד הסטונס. דאוס: להקת הארט-רוק הבלגית הוציאה מספר אלבומים עד היום. איכותם אינה אחידה ומשקפת את השינויים הפרסונליים בלהקה, והמתחים בתוכה, שהיו קיימים מאז הקמתה ועד עצם היום הזה. אלבומיהם הראשונים, בכל מקרה, הם לטעמי הטובים שנעשו בשנות התשעים. להקה שמסוגלת לדבר הן למוח, והן ללב, בלי להתפשר כאן או כאן. בוב דילן: בחנויות הספרים בחו"ל יש מדפים שלמים עם ספרים עליו. יותר מילים נכתבו על דילן, עד היום, מאשר על כל אמן רוק אחר. כתיבתו היא מופלאה, ולעיתים קרובות גם אניגמטית ומכאן הנסיונות הרבים "לפצח" אותה, להבין מה כוונת המשורר ומה הוא רוצה מאיתנו. למחקר הזה אין סוף, כי מי שמתחיל, כבר לא יוצא מזה; לוקח שנים, לפעמים חיים שלמים, ללמוד את כל מה שיש לדילן להציע. הקינקס: האחים דייויס וחבריהם, אולי ירו לעצמם ברגל בשנות השישים, כאשר לא שיחקו את המשחק ופספסו את ההצלחה המסחרית הגדולה. אבל להיסטוריה זה לא משנה: שירי הלהקה, שהיו מהפכניים - ולעיתים אף הקדימו את זמנם - מהווים את הקטלוג השלישי החזק ביותר בבריטניה, יחד עם הביטלס והסטונס. וריי דייויס כבר הוכתר ע"י המבקרים, ככותב השירים הבריטי היחידני החשוב ביותר (לעומת צמדים, כמו לנון ומקרטני, ג'אגר וריצ'ארדס). הביטלס: עשרות שירים מושלמים. מה צריך יותר מזה? נכון שלתמלילים שלהם לא היה את העומק של הסטונס או הקינקס, אבל כשהמלודיות הן אלוהיות וההרמוניות חד-פעמיות, זה פוגע בדיוק במקום הנכון בלב ובמעיים, ויותר מזה לא ניתן לבקש. ניק דרייק: גיליתי אותו רק לפני כמה שנים, למרות שאת שמו שמעתי מזמן. גם דרייק, כמו האמנים שמניתי למעלה, מצליח לגעת באותם מקומות בנפש, שרק מעטים מגיעים אליהם. ואת זה הוא עושה עם גיטרה אקוסטית ולעיתים ליווי תזמורתי, שלוקחים אותנו החוצה, אל המרחבים הירוקים, אל הגנים השקטים, ואל שמי הצפון הפתוחים. הבי גי'ז: הבי ג'יז היו להקת הפופ הראשונה שהייתי מודעת לה, ככזו, בגיל 9. בין 1967 ל-1969 בערך, הפיקו האחים גיב כמה אלבומי פופ-פסיכדליה מעולים, ואפילו שירי השמאלץ שהקליטו באותם ימים נשמעים מקסימים ואפקטיביים גם היום. עדות לעמידות החומר שהקליטו באותם ימים הוא הקופסה שיצאה לא מזמן, הכוללת את שלושת האלבומים הראשונים + outtakes נדירים. אין הרבה קשר בין הבי ג'יז של סוף שנות השישים, למפלצת הדיסקו האמריקאית של עשור לאחר מכן. הקהל של שתי התקופות האלו הוא קהל שונה לחלוטין, גם כן. הבלו נייל: שלישיה סקוטית, שהוציאה 4 אלבומים בלבד, במהלך 23 השנים האחרונות. אם אומרים לכם ששנות השמונים היו תקופה רעה למוסיקה, די לנפנף בבלו נייל כדי להפריך זאת. כל אלבומיהם טובים, אך השניים הראשונים - A Walk Across the Rooftops משנת 1984, ו-Hats מ-1989, שניהם יצירות מופת: רוק עדין, חצי-מסונתז, ומאוד מלנכולי. כך אולי היה נשמע ניק דרייק, אם היה מצליח לשרוד את שנות השבעים. ומי הם האמנים הכי אהובים עליכם? ספרו לנו.
לפני כמה ימים, בשרשור ההופעה של זפלין, אריאל הציע שכל אחד ואחת ירשמו מיהם ה"עשיריה הפותחת" שלהם - עשרת האמנים הכי אהובים עליהם, ולמה. זה היה בתגובה להערה שלי, שזפלין אינם בעשיריה הפותחת שלהם. אני לא בטוחה שיש אצלי "עשיריה" קבועה, אבל יש אמנים שאני אוהבת כבר שנים רבות, וליחם לא נס בעיני, אם לומר זאת ככה. ביניהם, מלבד פינק פלויד, כמובן: הרולינג סטונס: להקת הרוק הטובה בעולם בין השנים 1968-1973. להישגים האמנותיים שהם הגיעו באלבומים שעשו באותן שנים, לא הגיע אף אחד אחר. הוסקר דו: הוציאו 8 אלבומים ב-7 שנים - שניים מהם אלבומים כפולים - עם עשרות שירים שהם יצירות מופת ורבים אחרים שהם מעולים. לטעמי, אחד הקטלוגים החזקים ביותר שישנם, והלהקה שהכי השפיעה עלי, מלבד הסטונס. דאוס: להקת הארט-רוק הבלגית הוציאה מספר אלבומים עד היום. איכותם אינה אחידה ומשקפת את השינויים הפרסונליים בלהקה, והמתחים בתוכה, שהיו קיימים מאז הקמתה ועד עצם היום הזה. אלבומיהם הראשונים, בכל מקרה, הם לטעמי הטובים שנעשו בשנות התשעים. להקה שמסוגלת לדבר הן למוח, והן ללב, בלי להתפשר כאן או כאן. בוב דילן: בחנויות הספרים בחו"ל יש מדפים שלמים עם ספרים עליו. יותר מילים נכתבו על דילן, עד היום, מאשר על כל אמן רוק אחר. כתיבתו היא מופלאה, ולעיתים קרובות גם אניגמטית ומכאן הנסיונות הרבים "לפצח" אותה, להבין מה כוונת המשורר ומה הוא רוצה מאיתנו. למחקר הזה אין סוף, כי מי שמתחיל, כבר לא יוצא מזה; לוקח שנים, לפעמים חיים שלמים, ללמוד את כל מה שיש לדילן להציע. הקינקס: האחים דייויס וחבריהם, אולי ירו לעצמם ברגל בשנות השישים, כאשר לא שיחקו את המשחק ופספסו את ההצלחה המסחרית הגדולה. אבל להיסטוריה זה לא משנה: שירי הלהקה, שהיו מהפכניים - ולעיתים אף הקדימו את זמנם - מהווים את הקטלוג השלישי החזק ביותר בבריטניה, יחד עם הביטלס והסטונס. וריי דייויס כבר הוכתר ע"י המבקרים, ככותב השירים הבריטי היחידני החשוב ביותר (לעומת צמדים, כמו לנון ומקרטני, ג'אגר וריצ'ארדס). הביטלס: עשרות שירים מושלמים. מה צריך יותר מזה? נכון שלתמלילים שלהם לא היה את העומק של הסטונס או הקינקס, אבל כשהמלודיות הן אלוהיות וההרמוניות חד-פעמיות, זה פוגע בדיוק במקום הנכון בלב ובמעיים, ויותר מזה לא ניתן לבקש. ניק דרייק: גיליתי אותו רק לפני כמה שנים, למרות שאת שמו שמעתי מזמן. גם דרייק, כמו האמנים שמניתי למעלה, מצליח לגעת באותם מקומות בנפש, שרק מעטים מגיעים אליהם. ואת זה הוא עושה עם גיטרה אקוסטית ולעיתים ליווי תזמורתי, שלוקחים אותנו החוצה, אל המרחבים הירוקים, אל הגנים השקטים, ואל שמי הצפון הפתוחים. הבי גי'ז: הבי ג'יז היו להקת הפופ הראשונה שהייתי מודעת לה, ככזו, בגיל 9. בין 1967 ל-1969 בערך, הפיקו האחים גיב כמה אלבומי פופ-פסיכדליה מעולים, ואפילו שירי השמאלץ שהקליטו באותם ימים נשמעים מקסימים ואפקטיביים גם היום. עדות לעמידות החומר שהקליטו באותם ימים הוא הקופסה שיצאה לא מזמן, הכוללת את שלושת האלבומים הראשונים + outtakes נדירים. אין הרבה קשר בין הבי ג'יז של סוף שנות השישים, למפלצת הדיסקו האמריקאית של עשור לאחר מכן. הקהל של שתי התקופות האלו הוא קהל שונה לחלוטין, גם כן. הבלו נייל: שלישיה סקוטית, שהוציאה 4 אלבומים בלבד, במהלך 23 השנים האחרונות. אם אומרים לכם ששנות השמונים היו תקופה רעה למוסיקה, די לנפנף בבלו נייל כדי להפריך זאת. כל אלבומיהם טובים, אך השניים הראשונים - A Walk Across the Rooftops משנת 1984, ו-Hats מ-1989, שניהם יצירות מופת: רוק עדין, חצי-מסונתז, ומאוד מלנכולי. כך אולי היה נשמע ניק דרייק, אם היה מצליח לשרוד את שנות השבעים. ומי הם האמנים הכי אהובים עליכם? ספרו לנו.