שבת שלום לכולם!

itaikuskus

New member
זה מוזר, התעוזה הזאת של the who

להוציא אלבום עם חומר חדש. ז"א, הדבר הכי דומיננטי בלהקה הזאת, חטיבת הקצת שלה, עם כל הכבוד לכתיבת השירים של פיט טאונסנד, הרי גם קית' וגם ג'ון ברי מינן, ככה שהטעם בלהקה הזאת בעצם...לא קיים. זה כמו שפול ורינגו יתאחדו ויקראו לזה ביטלס.
 
דווקא לא מסכימה

טאונסנד ממשיך לכתוב שירים. הרי אי אפשר לצפות מאדם שיפסיק לכתוב, רק משום שהגיע לגיל מסויים. ומטבע הדברים, נוח לו להמשיך לעבוד עם מי שהוא מכיר היטב, ועבד אתו במשך 45 השנים האחרונות - רוג'ר דולטרי. זכותם המלאה לקרוא לעצמם "המי" גם אם חטיבת הקצב שלהם איננה עוד, וגם אם זה נעשה מטעמים מסחריים גרידא (שכן מותג של להקה תמיד שווה יותר, כלכלית, מאמן סולו).
 

itaikuskus

New member
זכותם, בודאי

השאלה, עד כמה זה כדאי? הרי גם גילמור עבד בלי ווטרס וקרא לזה פינק פלויד. היום הוא יודע יותר טוב. גם טומי איומי חשב שאפשר להמשיך גם בלי אוזי וקרא לתקופה עם דיו (ועם גילאן, ועם יוז, ועם עוד 4368439 זמרים אחר כך) בלאק סאבאת', אבל היום כשהם עושים טור איחוד עם דיו הם כבר יודעים לקרוא להרכב הזה "heaven and hell". אולי באמת נכון היה לחשוב שהלייבל ירים את האלבום למעלה, כאשר הסחורה כבר לא מסופקת למעלה מ30 שנה, זה פשוט נראה לי קצת לא מהימן כשהדבר שכל כך ייחד את הלהקה שלך פתאום חסר.
 

Anuerysm

New member
האמת שהאלבום הזה הוא פשוט פינאלה יותר טוב

מאיטס הארד
 

MעlbulעB

New member
לא ממש עשר

Pink Floyd אין מה לומר. הפתח שלי לעולם המוזיקה. אמנם היום זו בעיקר נוסטלגיה, אבל הפלויד היו אצלי חוויה טהורה במשך שנים עם כל אלבום וכל שיר שהכרתי. אני בהחלט מצטרף לדעתו של איתי, על התקופה המוקדמת שלהם. בעצם, אותי תמיד קונים הדברים הראשוניים. Black Sabbath אם הפלויד היו הפתח למוזיקה, אז סבאת' היו השער הסופי שלי [בינתיים] לצד האפל של המוזיקה. רק על זה שהם יצרו שיר קודר ואפל ומרטיט מעיים כמו Black Sabbath בפאקין שנת 70', מגיע להם מדור מיוחד על שמם בגיהינום
. סתם אנקדוטה בנושא: בתקופת השיא שלי עם הפלויד וסבאת' יצרתי לעצמי כינוי שאני גאה בו עד היום electric funeral drum. Motorhead קצת קשה לי להכנס לנושא בלי להשמע כמו גרופית חסרת שכל - אבל מוטורהד זה למי, ולמי הוא תותח-על. חוץ מזה, מוטורהד היא רוק'נ'רול, רק עשוי מפלדה, שוקל כמו חטאי המין האנושי ושועט לאן-שזה-לא-יהיה בלי לשים יותר מדי על חוקי התנועה. קצת נגמר לי פה הזמן, אז עוד כמה להקות, בקצרה: Devil Doll איפה מתחילים, ואיך מתארים את זה בכלל? אי-שם יש מישהו שמכנה את עצמו Mr. Doctor. הוא הרים חמישה אלבומים של משהו שלא עונה לאף הגדרה, ואפשר לתאר רק כ"חוויה". [לא להתבלבל עם הרכב רוק חדש באותו שם] הממ.. אני אמשיך את הרשימה אחר כך. יש היום חג ששוחטים בו כבשים, אז חג שמח!
 

MעlbulעB

New member
המשך..

Ulver אחת האבולוציות המעניינות במוזיקה של ימינו. הלהקה פתחה בבלאק מטאל חסר פשרות שהפך לקלאסיקה של הסגנון (ראוי לציין את האלבום Eight Hymns for the Wolf in Man), המשיכה לפולק אקוסטי טהור עם שירת א-קאפלה, ומשם גלשה לאלקטרוניקה נסיונית עם אלבום שבנוי סביב יצירה של וויליאם בלייק. מאז הם נמצאים בממלכה רחבת הידיים של האלקט' הנסיונית - משלבים מינימליזם עם טריפ-הופ, אוואנגארד, רוק ובערך כל מה שאפשר לחשוב עליו - עם זאת, הרוח המקורית עדיין קיימת ביצירה שלהם. האלבום האחרון של אולבר הוא בהחלט אחד היפים, לדעתי - יצירה כנה ופשוטה שמתארת בצורה מאוד בסיסית את החיים. כרגע אני מגלה שאני כנראה חולה, אז הרשימה הזאת תסתיים פה כרגע
 

itaikuskus

New member
מוטורהד זה לא רק למי

מוטורהד זה גם פסט ופילת'י אנימל. ברגע שהם לא היו כבר בלהקה, הלהקה כבר לא היתה ממש טובה .
 

MעlbulעB

New member
אני נאלץ להתוודות על בורות מסויימת

הכרתי את מוטורהד רק לאחרונה, עם האלבומים החדשים (Inferno, Kiss of Death), ולא טרחתי להכיר יותר - כי יש להם יותר מדי כדי שאני אוכל להבין מאיפה להתחיל ומה לעשות.
 

itaikuskus

New member
עזוב את האלבומים האלו

הם בסדר כלשעצמם, אבל לא באותה ליגה של האלבומים מהתקופה שציינתי- שמע את ace of spades overkill on parole וזרום על זה.
 

TAZ!

New member
למה אתם שואלים שאלות קשות?..

אני אנסה להגיע ל-10. הערה: הסדר ברשימה אקראי ואין לו כל משמעות מבחינת חשיבות של להקה זו או אחרת. זה מספיק קשה להרכיב עשיריה, אל תצפו גם לדירוגים. 1. הביטלס - וכל מילה נוספת מיותרת (הנה ארבע מילים מיותרות...). 2. פינק פלויד - אלא מה? 3. לד זפלין - הכל כבר נאמר. 4. קווין - הקול והפסנתר של פרדי מרקורי, הגיטרה של בריאן מיי, השילוב הנפלא בין רוק, מוזיקה קלאסית ואופרה. אני אוהב בעיקר את התקופה המוקדמת של שנות ה-70 (תקופת ה-"No Syntisizers!") למרות שגם אח"כ היו להם שירים ואלבומים מצוינים, אבל גם כמה נפילות, חלקן אף מביכות. הנה להקה שקאמבק שלה, לפני תחיית המתים, לא יתקבל בברכה כמו אצת הפלויד או זפלין. 5. קינג קרימזון - הלהקה בעלת אלפי הפרצופים והאיש האחד - רוברט פריפ - למרות ששאני אישית מעריך אותו פחות מאשר אחרים (ב-In the court למשל, דווקא למקדונלד היה משקל גדול יותר בכל הנוגע להלחנה וביצוע). יחד עם חברי הלהקה שבאו והלכו (ובאו אחרים והלכו וכו'), גם הסגנון המוזיקלי לא הפסיק להשתנות ולהתחדש, לפעמים זה לא היה הכי מוצלח (lizard), לפעמים זה היה נסיוני ומעניין (Larks, Starless) אבל רק בגלל האלבומים הכמעט מושלמים (Red, שלא לדבר על אלבום הבכורה המדהים) שווה לאהוב אותם. 6. ג'נסיס - כמובן, התקופה המוקדמת עם פיטר גבריאל וסטיב האקט, כשפיל קולינס ישב מאחורי התופים. הלהקה שבתחילת דרכה שמה את האלבום הראשון של הלהקה הקודמת שהזכרתי כנר לרגליה ובהמשך יצרה שילוב מרתק, משעשע ופוגע של סאטירה, מחאה, הומור בריטי ומיתולוגיה יוונית בסגנון שנע בין קינג קרימזון למונטי פייטון, עם לא מעט תחנות ביניים. השנינות וההומור של גבריאל, הגיטרה המהפנטת של האקט, והתופים המדויקים ומשובחים של קולינס יצרו את אחת הלהקות המרתקות ביותר ברוק המתקדם ובמוזיקה העולמית בכלל. 7. קאמל - למרות שלאחרונה הסגנון הנקי והמדויק שלהם מתחיל קצת לעייף אותי (כנראה שהסגנון הזפליני קורץ לי כרגע יותר), עדיין מדובר בלהקה משובחת בכל קנה מידה. כמעט. הטקסטים שלהם תמיד נשמעו לי רדודים וסתמיים מדי, אולי בגלל זה יצירת המופת הכי גדולה שלהם שלהם היא אינסטרמונטלית (אווזת השלג). המממ.. עוד שלושה.. שניתן נציגות לקול הנשי? 8. ג'וני מיטשל - במעבר חד, מלהקות של גברים וסגנונות מוזיקליים מפוצצים וגרנדיוזים לאשה אחת קטנה, בעלת סגנון מיוחד, שקט, אישי, רק ונוגע (למרות שגם הוא אף פעם לא הפסיק להשתנות). זמרת שנתנה השראה לדורות נוספים של זמרות-יוצרות מוכשרות, למרות שעדיין לא פינתה את מקומה. 9. סוזן ווגה - הזמרת-יוצרת שיודעת לבעוט ברכות, לדקור בנעימות. שירים נהדרים וכתיבה מדויקת. חבל שלא תמיד בחרה בהפקה מוזיקלית הולמת, אבל זה לא הצליח להאפיל על השירים המצוינים. 10. קרן אן - האהבה החדשה שלי (במובן המוזיקלי בלבד
) - עוד לא שמעתי שיר שלה שלא אהבתי. האלבום האחרון שלה, שהוא מעט מחוספס יותר בהשוואה לקודמיו, מומלץ בחום רב. (והיי, היא משלנו!). אחרי שאלחץ "שלח" אני בטח אזכר בעוד להקות ואמנים, שייצטרכו לחכות לרשימה הבאה... (הרשימה הורכבה ממוזיקה לועזית בלבד. למוזיקה הישראלית מגיעה עשיריה נפרדת).
 
העשרה הטובים שלי לרגע זה-

פינק פלויד - כי אין צורך לפרט ארקטיק מנקיז- כי הם להקה הרבה יותר רצינית משנראה לעין אביב גפן - כי למרות שהוא אידיוט חייבים להודות שיש לו כישרון בהלחנה נירוונה- כי תמיד כיף לשמוע לד זפלין-... פורקיופיין טרי- למה לא? היהודים מישיין UK- מזכיר קצת פינק פלויד לא? מרקיורי רייב אנטר שיקרי- כי למרות שאני לא חובב של טראנס ואלקטרוני הם נשמעים טוב
 
למעלה