חויות מאזרחות-כאן

MiLk§hAkE

New member
../images/Emo57.gif בתרגול - עם א' ../images/Emo41.gif

ולגבי שאלה 1 לדעתי זאת הקלה, כלומר, מי שרצה יכל לכתוב זכות ומי שרצה עקרון לי לא הועברה כזאת הודעה, ואני לא בטוחה שהייתי סומכת על כזאת הודעה מה שכתוב בבגרות הוא רשמי פעם במתמטיקה הוסיפו משהו לתכנית חדשה, אבל רק כי שטח חייב להיות מוגבל באופן הגיוני פה עקרון זה מאוד הגיוני וזהו די לדאוג כבר!!! הכתבה מנענ זה חרטה מי שרוצה הוכחה שיבוא אלי
 
ממש ממש לא העדפנ מתקנת

כי נשים הופלו בעבר לרעה מאחר ולא היו להן כמעט זכויות ו/או מעמד נמוך, ועכשיו מנסים לפצות על זה. לעולים אף פעם לא הייתה אפליה בקבלה לאוניברסיטאות, תנאי הקבלה תמיד היו זהים ותלויים אך ורק בהישגים האקדמים של התלמידים, שאם יורשה לי לציין, אצל תלמידים מבריה"מ למשל, נוטים להיות גם לא רעים בכלל. להסבר יותר מפורט ויותר מנומק מדוע זאת לדעתי אפליה ולא העדפה מתקנת יש את ההודעה שלי למעלה (זה הרבה ואין לי כוח לכתוב הכל שוב), ההודעה שלי היא די בתחילת השרשור. אמיר.
 

MiLk§hAkE

New member
../images/Emo57.gif יודע מה? תתוכח ../images/Emo41.gif

בספר כתוב בפירוש שבארה"ב שיריינו מקומות באוניברסיטה לסטודנטים אפרו-אמריקנים אף אחד לא הפלה אותם! אתה יודע מה ההגדרה של שיויון? "כל אחד מתחיל עם רוח התחלתי שווה" תסכים איתי, שלעולה חדש ולך אין אותו כוח התחלתי שווה הוא נחות ממך, הוא לא יוכל להתקבל לאוניברסיטה באותה קלות שאתה תוכל כי הוא עולה חדש משריינים מקומות- מצמצמים פערים, כדי שהעולה החדש לא ישאר מאחור תפתח ספר ותראה בעצמך אם זה מה שכתבת בבגרות- לא אומר שזה נכון ואולי יקבלו את זה בכל אופן, כל העדפה מתקנת היא סוג של אפלייה!!! בגלל זה אתה מתבלבל! את האפליה הזאת מגבילים בזמן, רק כדי לצמצם פערים... אבל המטרה שלה שונה מאפלייה פסולה- כי היא רוצה להביא לשיוויון אתה חושב על אפליה שיצרה המדינה- אבל זה לא ככה, הם פשוט חלשים ממך!!!!
 
אני לא מתבלבל אני יודע טוב מאוד

אזרחות. לעולים אין שום נחיתות ממני. הם לא יודעים עברית. יופי להם. א]שר לעשות מבחנים מותאמים להם בשפות שלהם, ואז זו תהיה הבחנה. אין להם אותה השכלה כמוני? מה קרה לך? הרבה מאוד מהם משכילים מאוד. יש להם ידע ואין להם איך לבטא אותו, אז שיעשו להם מבחנים בשפות שלהם. ואני מתנגד מאוד ל"הם נחותים ממני". דבר נוסף. אני לא יודע עד כמה את בקיאה בהסטוריה של ארה"ב, אבל בתור מישהו שיודע עליה לא מעט (לא המון, אבל גם לא מעט), אני יכול להגיד לך בוודאות שהשחורים בארה"ב הופלו באופן שיטתי ומוסדי במשך למעלה ממאה וחמישים שנה עוד מהיותם עבדים, ועד ליחס המשפיל שניתן להם בדרום, מניעת ההשכלה, וכו'. אז השחורים הם בהחלט אוכלוסיה שנמנעה ממנה התפתחות וכו', ולכן יש להשוות את התנאים. הדוגמא שלך לא נכונה, כי העולים יכולים להיות משכילים וחכמים בדיוק כמו ילידי הארץ, פשוט אין להם כלים לבטא את זה. איך פותרים את זה? ע"י מבחנים מוקלים אולי, או בשפה שלהם. ככה מתמודדים. לא משריינים מקומות בשום אופן כאשר אין סיבה הסטורית לכך. אני חושב שמה שכתבתי הוא נכון מאוד. וזה שאת אומרת לי "אתה יודע מה? תתוכח", ואז מתווכחת איתי, אהה...נראה לי כמו הצהרה שלא הייתה אמורה להיות שם לא? זכותי להתווכח ולומר את דעתי, שאני מאמין בה ביותר, וכל מי שדיברתי איתו ואמרתי לו באופן שקול והגיוני את דעתי הסכים איתה, כולל 3 מורות לאזרחות וההורים שלי. אמיר.
 

SunShine86

New member
על מה את מדברת!?!?!

אף אחד לא הפלה סטודנטים אפרו-אמריקנים ?! אז בואי אני אספר לך משהו! נתחיל בזה שאני למדתי חצי שנה בארה"ב שנה שעברה, בבית ספר שבו שחורים ולבנים ישבו בנפרד. למה?! לא בגלל שהם שונים! גם לא בגלל שנאה- not anymore, אין כבר חילוקים ביניהם או ריבים אבל הם פשוט ישבו בנפרד! ולא היו הרבה שחורים בביצפר. וגם לא באוניברסיטאות. למה? בשל עיוותים בחברה- כי בעבר השחורים קופחו, ואף היו עבדים, ולא נתנו להם להיכנס לאוניברסיטה! ועכשיו מנסים לפצות על זה ולתת העדפה מתקנת שתשריין להם מקומות באוניברסיטה - ושכולם יראו- הא יש שחורים באוניברסיטה, ויורידו את הסטיגמות שנוצרו להם של חסרי השכלה , טיפשים וwhatever. סתם לידע כללי- אחד מהוויכוחי טרום-בחירות עכשיו בארה"ב הם בשאלה אם צריך לנקוט כלפיהם במדיניות של העדפה מתקנת! אז ...... ב-ב-ק-ש-ה. ולעולה חדש ולנו אכן אין אותו כוח התחלתי שווה! להם יש קשיים הנובעים מעצם העובדה שהם חדשים בארץ ולא מדברים באותה שפה. ולכן באמת קשה להם להתקבל לאוניברסיטה. אבל הם לא מקופחים!!! ואחרי שישריינו להם מקומות ה"קיפוח" לא יעבור כמו שהוא יעבור בארה"ב עם הסטודנטים האפרו אמריקאים. במקרה של העולים- ה-ם עדיין יתקשו עם השפה, ועדיין יהיו שונים משאר הסטודנטים. ולכן צריך לעשות ה-ב-ח-נ-ה ביניהם!!!!!! אוףףףףףף נמאס לי כבר לכתוב את זה כל פעם מחדש. לפני שאת מתווכחת שוב תקראי את ההודעות שלי טיפה למעלה.
 

MiLk§hAkE

New member
../images/Emo57.gif תקשיבי וגם אנקנואן ../images/Emo41.gif

כתוב בפירוש שהם עושים את זה כדחי לעזור לעולים חדשיםן סימן שהם זקוקים לעזרה סימן שכרגע, הם לא שווים לכולם סימן שכרגע, אין להם תעודת בגרות ישראלית כמו שיש לך, והםן צריכים מישהו שיקדם אותם... אני מבינה שאולי אפשר לנמק את זה כהבחנה, אבל תביני, אין סיכוי בעולם שבבחינת בגרות ישאלו 2 סעיפם באותה שאלה עם אותה תשובה שריון מקומות זאת העדפה מתקנת אולי ההגדרה שלכם לקיפוח שונה משלי... תסתכלו על המצב של אשכנזים-מזרחים. המזרחים טוענים לקיפוח. אבל בתכל'ס, כשהם עלו לארץ לא היה להם תואר או שום הכשרה מקצועית, ובגלל זה הם נתקעו עם חרא של חיים. עכשיו הם רוצים העדפה מתקנת- שיכניסו אותם ושיתנון להם הזדמנות שווה כמו לכולם באוניברסיטה או בכל תחום חיים אחר הנימוק שלכם- הוא הנימוק של המתנגדים להעדפה מתקנת- זה בדיוק העניין מי שמתנגד, טוען שהעדפה מתקנת היא בעצם אפלייה, כי היא על חשבון אחרים, ויש דרכים אחרות להשיג אותה!!! מדובר עם שיוויון חברתי, לאו דווקא שהמדינה עשתה דווקא וגרמה לך לעוול המצב הנוכחי- חוסר שיויון! זה לא כל כך משנה למה הוא התרחש, למרות שנכון, ההגדרה אומרת שהיא הופלתה בעבר, אבל אם קיים מצב של חוסר שיויון- קיבלתם את המתכון המושלם לכך שהם הופלו, אולי לא בידי מי שמקדם אותם- אולי הפלו אותם במקום שבו הם עלו. אולי בכלל לא הפלו אותם!!! אבל בהשוואה למצב של האנשים המקודמים, הם הופלו וזאת התשובה
 

SunShine86

New member
יש מצב שיורידו איזה חצי נקודה

נראה לי........... לא רוצה לאכזב אותך :p אבל אני יודעת שהרבה פעמים מורידים על שגיאות כתיב- בעיקר אם הן במושגים שקשורים לנושא כמו הבחנה. ואבחנה זה פשוט דבר שונה לגמרי, ולכן יכולים לחשוב שלא הבנת את המושג או משהו לא יודעת. נקווה שלא. כי זה באמת קטנוני להוריד על שטויות כאלה. אבל מקסימום חצי נקודה פחות - או כמה כבר יכולים להוריד על זה?! אז dont worry too much!
 

sacrament

New member
מזכיר לי...

שבבגרות בתנ"ך כתבתי על איזה שורש שזה ר.מ.א ולא ר.מ.ה.... לא יורידו לדעתי, זה סתם שטויות ,אל תדאגי
 

iKilledKenny

New member
בקשר לעקרון הדמוקרטיה המתגוננת!!!

רק כדי להרגיע אנשים ולהוכיח לכם שאנקורי ותיכון ת"א הוא לא אלוהים (התפקיד הזה שייך לבוחנים במשרד החינוך). למרות שנראה לי שדי הבינו את זה בפורום כבר, הדמוקרטיה המתגוונת זה נכון 100 אחוז וזה בא ממקור מוסמך (תלמיד שעשה בע"פ וקיבל 100 הוא אמר שזה דמוקרטיה מתגוננת).
 
מקבלים בחזרה את הבגרות?

כבר שכחתי איך זה הולך,,, מקבלים אותה אחרי הבדיקה והציון?
 

iKilledKenny

New member
לא נראה לי

אתה מקבל את הציונים דרך האינטרנט או הב"ס. מחברת הבחינה נשארת לעד במשרד החינוך.
 

starguiding

New member
../images/Emo79.gifפה הטעות שלך...

המחברות חוזרות לאחר זמן מה לרכזי הבגרויות בביה"ס שלכם. אצלנו לדוגמא, הרכזת שומרת אותם שנה ואז הם הולכים... לא ברור לאן. אבל הרעיון הוא- משרד החינוך מחזיר את השאלונים לבתי"ס.
 

netaנטע

New member
שאלה ראשונה, סעיף א

שאלו במפורש על עקרון, אז איך יכול להיות מצב שבבגרות שזה הדבר שאמור להיות הכי ברור בעולם, ההוראה הפשוטה לכתוב עקרון, לא ברורה, ובכל מקום אומרים משהו אחר?? בכל אופן, מי שהתייחס לזה כעקרון, אז זהו עקרון שלטון החוק, וזה בדוק ומאומת... באותה שאלה בסעיף השני, נראה לכם שיקבלו גם "הזכות לחירות"? למעשה כתבתי שתי תשובות, מתוך הנחה שהבוחן יקרא את שתיהן אבל נאמר לי שהבוחן בוחר רק את הראשונה...אין לי מושג למה הנחתי דבר כזה, כנראה בגלל שראיתי שבמחוון של שנה שעברה יש כמה תשובות, אבל אני מקווה שיקבלו את זה...מה אתם אומרים?
 

netaנטע

New member
אז ככה..

הממשל טוען שהעצירים הם חלק מרשת טרור בינלאומית, הם, מבחינת הממשל האמריקני, עוברים על החוק, ולכן העקרון היחיד שמתאים פה הוא שלטון החוק. המורה לאזרחות שללה לגמרי את עקרון הגישה במתגוננת...וחוץ מזה, שבארה"ב הגישה היא בלתי מתגוננת וזה גם כתוב בספר, אז למה שבבגרות יכתבו פתאום שהממשל האמריקני מחזיק בגישה המתגוננת? חוץ מזה לא היה שום עקרון מתאים יותר, והם ביקשו עקרון ולא זכות...
 

iKilledKenny

New member
לא הייתי אומרת שזה הכי נכון

א. האסירים האפגנים הם לא אזרחים של ארה"ב, החוק תקף רק לאזרחים של אותה המדינה. ב. תלמיד שעשה בע"פ ואמר שזו גישה מתגוננת קיבל 100. ג.הספר לא מעודכן, מאז ה11 בספטמבר ארה"ב נהייתה יותר קיצונית מאירופה בעניין הגישה המתגוננת. אבל זה באמת לא הוגן כי הספר זה המקור היחיד שממנו התלמידים לומדים. אני חושבת שזה נחמד שמצפים מהתלמידים להתעדכן באקטואליה וזה אבל בכל זאת כאן זה באמת קצת מכשיל. ד.היה אפשר גם זכות, משרד החינוך נזכר מאוחר וגם לא הודיעו לכל בתי הספר.
 

netaנטע

New member
אבל...

בוא נגיד שבבתי ספר שלא הודיעו שאפשר לכתוב גם על זכות, אז אי אפשר לנחש את זה..המורים ייקחו זאת בחשבון, ויבדקו את התשובה ע"פ עקרון ולא זכות, במקרים בהם כן כתבו על עקרון... אז ישנן 2 תשובות שיכולות להיות נכונות, עקרון דמוקרטיה מתגוננת ועקרון שלטון החוק, אבל שניהם בעצם לא ממש נכונים משום שכפי שכתבת על שלטון החוק, שתקף רק לאזרחי אותה מדינה, העקרון של דמוקרטיה מתגוננת גם נוגע רק לאזרחי אותה מדינה. הכוונה שממשל, בדמוקרטיה מתגוננת, יגן על עצמו מפני ארגונים אנטי-דמוקרטיים באותה מדינה ואז יוצאים מחוץ לחוק...בשני המקרים העקרון מתייחס לאזרחי אותה מדינה ולכן זה מטעה ומבלבל... חוץ מזה, אם אני לא אמורה לסמוך על הספר הזה, שהוא כמו ספר התנ"ך של האזרחות, ולא על המורה שלי שאמרה לי שזה לא עקרון הדמוקרטיה המתגוננת,אלא שלטון החוק, אז על מי אני כן אמורה לסמוך?? ולמה לעזאזל הם לא מעדכנים את הספר? אוף...
 
זה כן עיקרון דמוקרטיה מתגוננת

מאחר ודה פאקטו ארה"ב שולטת באפגיסטן. אמיר. (בטח לא ציפית שמישהו יענה לך בכזאת שעה בלילה הא?
)
 

netaנטע

New member
לא בהכרח:

עכשיו דיברתי עם המורה שלי ואמרתי לה שקודם כל זה נואר מעצבן שבחלק מהמוקומות הם הודיעו שזו זכות ולא עקרון, אבל נניח שזה כן עקרון היא הסבירה לי בפירוש שזה לא יכול להיות דמוקרטיה מתגוננת, כי אם רשת הטרור רוצה לפגוע בכל האנשים בעולם אז זה לא קשור להתגוננותו של הממשל האמריקני...עקרון שלטון החוק הרבה יותר קרוב, כי במקרה בו ארה"ב שולטת באפגניסטן הם משליטים עליהם את החוקים שלהם, כפי שאמרת, ולכן זה יותר מדוייק... בקיצור, היא אמרה שיעשו כנראה פאקטור לכל אלו שכתבו עקרון, לא משנה איזה עקרון, אז כנראה שיקבלו את שתי התשובות...
 
זה חייב להיות דמוקרטיה מתגוננת

מאחר ושלטון החוק אינו מאפשר נקיטת צעד כה לא דמוקרטי כמו מעצרים מנהליים. הדבר היחיד המאפשר נקיטת צעד דרסטי ודורס זכויות אדם שכזה הוא מצב קיצוני של חוסר ביטחון, המוגדר כדמוקרטיה מתגוננת. אם ארה"ב הייתה מיישמת עליהם את שלטון החוק, היא הייתה קודם כל משתפת אותם בקביעת החוקים (על מנת ליצור קונצנזוס), ואח"כ היתה עוצרת אותם ל24 שעות, מביאה אותם בפני שופט, מביאה ריאיות, וכו' וכו' (חוק וסדר בקיצר). כאן יש מעצר שרירותי, בספר, ובחיים, זה מוגדר כמעצר מנהלי. מעצר מנהלי הוא אחד משני הכלים העיקריים של הדמוקרטיה המתגוננת, כשהשני הוא הוצאה מחוץ לחוק של מפלגות אנטי דמוקרטיות. זה בכלל לא משנה במי הם רצו לפגוע, כל עוד ארה"ב שולטת שם ומרגישה מאויימת, ע"י נקיטת צעד כזה, היא נוקטת באופן ברור בדמוקרטיה מתגוננת. אמיר.
 
למעלה