חויות מאזרחות-כאן

SunShine86

New member
ממש לא. סורי.

זאת נשמעת לי תשובה ממש דפוקה בלי להעליב :p חופש התנועה זה חופש לנוע ממקום למקום ועצם זה שאת יוצאת מחוץ לבית שלך ורואה שאין שם מכונית- כבר הם לא הגבילו את חופש התנועה שלך. אולי הגבילו את חופש התנועה במכונית אבל זה לא חופש התנועה. ואם מחרימים משהו זה תמידדדד ]פגיעה בזכות לקניין. וזה כמו שנגיד יחרימו לי את המחשב אחרי שאני לא אשלם שכר דירה, ואני אטען שזו פגיעה בחופש הביטוי שלי- כי לא נותנים לי להיכנס לפורום ולבכות על הבגרות המגעילה. זו לא פגיעה בחופש הביטוי כי לא מנעו ממני להיכנס למחשב, אלא רק החרימו לי את הקניין שלי. וכאן לא מנעו מהם לנסוע באוטו אלא החרימו להם אותו. הבנת? זה בכלל לא קשור :p סורי. וסליחה על התגובה המפגרת אני כבר לא כ"כ מאופסת :p
 

iKilledKenny

New member
נכון, אבל

באיזשהי דרך יש כאן עדיין פגיעה מסויימת, אולי איכשהו בסוג התנועה, אולי לא לגמרי אבל יש כאן הגבלה, לא מניעה לחלוטין אלא הגבלה של סוג תנועה באישזהו אופן מסוים. את לא חייבת להיות כל כך עוקצנית.
 

SunShine86

New member
כן גם יש איזושהי הגבלה

כלשהי באיזשהי דרך אולי לא לגמרי אבל בסוג כלשהו של חופש הביטוי שלי אם מחרימים לי את המחשב.\ אני לא עוקצנית אלא רק קיצונית כדי להדגים לך שז-ה ל-א י-כ-ו-ל ל-ה-י-ו-ת בלי לפגוע
 

SunShine86

New member
לדעתי זו לא העדפה מתקנת!!! ואני

אשתמש בחופש הביטוי והמחאה שלי! למה לא העדפה מתקנת? (בשאלה 2 ב') אז ככה- 1) קודם כל אומרים שהעדפה מתקנת באה "לשפר מצבן של קבוצות מקופחות באוכלוסייה" (עפ"י תיכון ת"א) - העולים אף פעם לא קופחו!!! לפחות לא בשל היותם עולים. אם הם לא מתקבלים לאוניברסיטה זה לא בגלל שהם עולים, אלא בגלל הקשיים שלהם עם השפה/תרבות וכו'. כלומר שוני ממשי בין הכישורים והיכולות שלהם לבין אלו של אזרחים וותיקים. 2) מדיניות של העדפה מתקנת אמורה *לצמצם פערים*, ואילו מתן ההזדמנות לעולים ללמוד באוניברסיטה לא מצמצמת שום פערים! השוני בין העולים לבין האזרחים הוותיקים הוא בקשיים של העולים במדינה חדשה, שפה חדשה, תרבות חדשה וכל זה, וה"פערים" האלה ישארו גם אחרי שהם ילמדו באוניברסיטה! 3) מדיניות של העדפה מתקנת אמורה למחוק סטראוטיפים כלשהם שהדביקה החברה על קבוצת מיעוט כלשהי. לעולים חדשים יכולות להיות הרבה סטיגמות אבל עצם מתן ה"העדפה המתקנת-עלק" שנותנים להם לא תגרום לאנשים להפסיק לקרוא לאתיופי מסריח או לרוסיה זונה. (ואלו דוגמאות בלבד לסטיגמות שקריות, שאף אחד לא יקח ללב !!!! ), ואלו הסטיגמות היחידות שמודבקות להם- סטיגמות שלא קשורות למציאות ולא הודבקו להם בשל השוני שלהם. והעדפה מתקנת גם לא תבטל את הקושי של עולה חדש במדינה להתמודד עם השפה , ולא תקל עליו בלימודים. 4) אומרים שהאוניברסיטאות נתנו את המדיניות כדי לסייע בקליטת העולים ולא כדי לצמצם פערים או משהו כזה- כי המדיניות לא תצמצם שום פערים! טוב אין לי כוח להמשיך, נראה לי שהבנתם את העקרון. אני בכל אופן עשיתי הבחנה וגם זה לא נראה לי הכי נכון! זאת נראית לי שאלה מטעה ולא הוגנת. ואני לא רוצה שירדו לי 7 נקודות בגללה:( נראה לכם שיכולים לקבל הבחנה? נראה לכם שאפשר להביא את הנימוקים האלה לאיפשהו ולעשות קצת בלאגנים?
 

Musi© Gi®l

New member
../images/Emo185.gif העולים כקבוצה מקופחת-

..............מי ממלא את תפקיד הקופאיות בסופר
לובות למיניהם. מאיפה יש לובות בארץ
..............מי לרוב מנקה את רחובות עירך
כל מיני סשה, איוון, גנאדי וכאלה, נכון
מאיפה יש אותם בארץ
זה הקיפוח של העולים בעצם, לדעתי לפחות. אז בשביל שעוד ועוד עולים לא ידרדרו להיות קופאיות או מנקים, יבטיחו להם מקומות באונ', על מנת שיוכלו לרכוש השכלה אקדמאית ולעשות בחיים משהו מעבר ללצעוק "לא בא בלובה יותר בחיים שלך" לאנשים
כי עקרונית, אם לא יבטיחו להם מקומות, יהיה להם מאוד קשה ואף בלתי אפשרי להתקבל לאוניברסיטה עם תנאי הקבלה הנוכחיים, כי עולים משמעותו בעיות עם השפה, בעיות התאקלמות וכו'... אהה.. ולא קראתי את ההודעה שלך עד הסוף סתם כתבתי למה זה העדפה מתקנת.
 

SunShine86

New member
לא נכון.

קבוצה מקופחת היא קבוצה שבשל היותה משהו מסויים- נגיד בגלל שצבע עורם שחור, או שהם ערבים או שהן נשים או whatever בגלל זה הם קופחו. שלכאורה יש שוני ביניהם לבין שאר החברה חברתי וכלכלי אבל הוא נגרם בגלל עיוותים בחברה ובגלל שקיפחו אותם. זה לא נכון לגבי העולים!!!! העולים לא קופחו מעולם בשל היותם קבוצה של עולים! לעולים יש שוני ברור, שכולם מודים בו , וגם הם, שהוא לא סטיגמה- שקשה להם עם השפה וההסתגלות לתנאים שבארץ! כמו שכבר אמרתי, אי קבלתם לאוניברסיטה היא לא בשל היותם עולים- "אתיופי מסריח" או "רוסיה זונה" (ושוב לא לפגוע, זו רק דוגמא לסטיגמות). הסטיגמות מהסוג הזה הן לא הסטיגמות שההעדפה המתקנת אמורה לטפל בהן!! נכון, הרבה עולים הולכים להיות לובות ומנקי רחובות. אבל זה לא בגלל שמקפחים אותם אלא בגלל שבעקבות הקשיים שלהם בארץ הם לא מסוגלים להתקבל לאוניברסיטה. ולכן צריך להבחין ביניהם לבין אנשים אחרים כדי לתת להם שוויון. כמו שילדים עם ליקויי למידה- יש להם ליקוי ברור! אם לא היו נותנים להם הקלות הם לא היו נכשלים במבחנים בגלל שקיפחו אותם! אלא בגלל שיש לה ליקוי למידה- שזה דבר עובדתי, המקשה עליהם לעבור. ולכן צריך להבחין ביניהם לבין אחרים- לדעת שהיכולות שלהם והכישורים שלהם שונים ולעזור להם. ועוד משהו שאני לא בטוחה שכבר התייחסתי אליו- בהעדפה מתקנת קבוצת המיעוט היא לא באמתתתת שונה. ולא באמת יש משהו שמבדיל אותה מהאחרים (כושים, ערבים, נשים...) אלא רק בשל קיפוחה נוצר הבדל חברתי כלכלי. אבל גם העולים וגם תלמידים לקויי למידה הם ב-א-מ-ת שונים. עוד מישהו רוצה להתווכח לפני שאתם אומרים לי למי אני יכולה לזיין תשכל בנושא?
 
../images/Emo104.gif העדפה מתקנת

לא משפרת את מצב הקפוצות המקופחות אלא מתקנות עוול שנעשה בעבר. חוץ מזה שיריון מקומות (לא העדפת עולים על פני אחרים אלא שיריון מקומות!) זה אחד הדברים שברגע שרואים אותם המוח מדליק נורא אדומה ומפנה אותך להעדפה מתקנת. אגב היתה בשאלה שורה מיוחדת שהתייחסה לצרכים של העולים.
 

SunShine86

New member
אוקיי , תקראי את תשובתי למעלה, ו-

קודם כל באמת עלתה לי נורה אדומה, ואל תשאלי מה היה לי עם זה במבחן. זו הייתה השאלה האחרונה שעשיתי ונשארו לי איזה 20 דקות. בהתחלה אחרי מחשבה רבה החלטתי הבחנה- ועשיתי הבחנה איזה חצי עמוד, ולקראת הסוף החלטתי שזה לא יכול להיות אז שיניתי להעדפה מתקנת איזה חצי עמוד, וכשכבר לא נשאר לי זמן על הרגע האחרון החלטתי שזו הבחנה וזה סופי! והחלטתי שניסו לבלבל אותנו במקרה שמצד אחר מדליק נורה של העדפה מתקנת אבל ז-ה ל-א העדפה מתקנת. ולגבי השורה הראשונה שלך- אין שוםםםםםםםםם עוול שנעשה לעולים!!! זה בדיוק הקטע! איזה עוול הם רוצים לתקן!? העולים א-כ-ן שונים מקבוצות אחרות , שוני שגם הם יודו עליו. שוני של קשיים בשפה, בתרבות , בהסתגלות למקום חדש....
 
../images/Emo104.gif זה לא בדיוק עוול

זה עניין של צרכים. כשאוניברסיטה משריינת מקומות לאנשים מעיירות פיתוח- ת'כלס איזה עוול נעשה להם? לא בדיוק נעשה להם עוול אבל בעבר הם היו שונים קצת מאחרים וזה כביכול נקרא עוול. תקשיבי- חבל להילחץ כי יכול להיות שיקבלו את שתי התשובות לפי הנימוק, זה קורה הרבה באזרחות.
 

SunShine86

New member
יקבלו רק תשובה אחת.

גם המורה שלי אמרה שזו העדפה מתקנת, אבל לא הייתה לי הזדמנות להתווכח איתה :p אבל זה לא נראה לי נכון! ובכל אופן, אנשים מעיירות פיתוח כן נעשה להם עוול- כי עיירות פיתוח הם מקומות שלא השקיעו בהם מספיק , ולכן הרמה הכלכלית-חברתית של האנשים שם נמוכה יותר (כך הייתה לפחות בעבר), וגם ההשכלה והבתי ספר ברמה נמוכה יותר. וזה רק בגלל שקיפחו אותם ולא השקיעו מספיק. ולכן יש גם סטיגמה למקומות האלה, ולאנשים שבאים משם. אולי את זוכרת למשל את הוויכוח שהיה כאן בין אשדודים למיוזיק לא מזמן על נחיתותם של האשדודים כביכול. אז העדפה מתקנת לוקחת את האשדודים הנחמדים ותוקעת אותם באוניברסיטה ומוכיחה שגם הם יכולים. אבל העולים לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא קופחו מעולם. ולא נעשה להם שום עוול. הם באמתתת שונים בגלל שהם עולים ולא בגלל עוול חברתי.
 
../images/Emo104.gif אבל היו להם צרכים שונים.

טוב, לא נתכווח. אני רק רוצה לספר לך משהו שהמורה שלי שובדקת בחינות בגרות סיפרה לנו, אולי זה ירגיע אותך ועוד כמה כאן: המורים שבודקים מקבלים את המחברות רק בעוד שבועיים, לפני כן לוקחים מדגם של 200 מחברות מכל הארץ ובודקים אותם לפי תשובון שכבר עשו. לפי אותו מדגם מעלים עוד כמה תשובות אפשריות, משרד החינוך מודע לעובדה שהוא לא תמיד יכול לצפות לתשובות שתלמידים יכולים לחשוב עליהם. בעוד שבועיים, כאשר המורים יבואו לקחת את המחברות- הם יגלו תוספת לתשובון. פסדר? נרגעת? ולפעמים יש יותר מתשובה אחת באזרחות אז אין מה לדאוג!
 

SunShine86

New member
אבל.......

לא נימקתי טווווווווב :(( כי זה גם לא לגמרי הבחנה. אבל גם לא העדפה מתקנת לדעתי. אני יכולה לנמק יותר למה לא העדפה מתקנת מאשר למה כן הבחנה! אין למי להתלונן על השאלה הזאת??
 
אוי היה פשוט קל!

יאצתי אחרי שעה ועשרים בדיוק,אחרי שהיה לי זמן לענות על כל השאלות בפירוט,לבדוק אותן ואפילו לשפר את הכתב שלי. כמה עמודים? אני חושבת שבסביבות השישה. בחרתי את שאלות 1,2,4,5,8,9,11,13 וישר אחרי בדקתי עם המורה שלי ויצא שצדקתי בהכל. איזו בגרות טובה! והשאלה היא-למה כל השנה עושים לנו מבחנים במתכונת שונה לגמרי? אם זה היה ככה מההתחלה אחוזי ההצלחה היו הרבה יותר גבוהים! למבחן עשיתי את כל השאלות של הבגרויות מהחמש שנים האחרונות...ונדהמתי כמה שהשאלות קלות והרמה נמוכה. אבל מה אכפת..זה נגמר!
 

Musi© Gi®l

New member
../images/Emo185.gif עוד שאלה דבילית קצת ../images/Emo41.gif

מסתבר שב 2 א' זה הבחנה אין לי מושג למה, תמיד חשבתי שזה אבחנה כלומר בא'.במקום ה'. אמממממממממממממממ יש מצב שיורידו לי נקודות או משהו ? אני יודעת שזה דבילי, אבל באזרחות הכל יכול להיות....
 

iKilledKenny

New member
לא נראה לי

זה לא שזה חיבור או משהו. וגם לא כתבו בהוראות המיוחדות כלום כמו שכותבים בתנך ובשאר המ'צועות (הקפד על כתיב נכון, פיסוק בלה בלה בלה) אז זה אומר שמותר לעשות שגיאות כתיב חופשי
 

Musi© Gi®l

New member
../images/Emo185.gif אני ממש מקווה...

אוי ואבוי אם יורידו לי נקודות גם על זה
הייתי צריכה לקרוא על זה אתמול. אוף. חשבתי שאני יודעת את החומר הזה אז דילגתי עליו בלמידה. לא היה מזיק לי לראות את המילה הבחנה אתמול.
לא הייתי טועה בכתיב שלה היום. <הפחד שלי זה שיתייחסו לזה כאל זיהוי לא נכון
>
 

MiLk§hAkE

New member
../images/Emo57.gif גם אני כתבתי ככה ../images/Emo41.gif

כי אני זוכרת שהתווכחתי עם המורה שלי, הוא כתב עם א', ובספר ראיתי עם ה' מסתבר שבתירגול של הספר זה פתאום עם ה' הוא אמר ששניהם נכונים אז אל דאגה ואני חייבת להגיב!!! זאת העדפה מתקנת תקשיבו למה א- יש את הדוגמא של שיריון מקומות לנשים בפרלמנט- אותו עיקרון ב- בויכול על העדפה מתקנת נתנו את הדוגמא שהיתה בבגרות המתנגדים טוענים ששריון מקומות באוניברסיטה כדי להביא לשיוויון יכול להיעשות בדרך אחרת של תחרות חופשית, והנימוק השני שהוא יכול להוליד אפלייה פסולה כי מישהו מוכשר לא יתקבל רק כי שוריין מקום למישהו אחר בקיצור- פתחו ספר (אם המורה הכתיב משם) ותראו שהדוגמא מופיעה שם וזהו
 
למעלה