הבנו שמצב הסצנה בקאנטים

  • פותח הנושא esvee
  • פורסם בתאריך

volatile

New member
אני לא חושב שיש בעייה עם אדם שלובש באגיז

אבל אתה יודע מה, יש לי בעייה קצת עם אנשים שלובשים בנדנות, ומנסים לחקות תרבות שלא שלהם. זה מגעיל אותי.... זה הגעיל אותי בגיל 18 וזה בטח שמגעיל אותי בגיל 26, אין בזה שום דבר אמיתי רק זיוף, מהסוג הנחות ביותר. אני בעד חיה ותן לחיות אבל דבר כזה בטוח גורם לאנשים בוגרים שבאים לבושים מהעבודה להירתע ממסיבות מסויימות שהם מרגישים בהם לא שייכים וזקנים מדי. אישית אני חושב שהדרך הכי טובה למשוך קהל יותר בוגר היא דווקא דרך אולדסקול אמיתי, מעורבב עם Fאנק זה יכול להיות להיט ענק (צפו למיקסטייפ נוסף בקרוב שכזה). שילוב ז'אנרים וערבוב גם יכול להיות טוב. תנו לי תוכנית כמו Worldwide של ג'ילס פיטרסון ברדיו ואני מבטיח לכם שיותר אנשים יתחברו למוזיקה הזו מכיוון אחר.
 

Ak477

New member
שאלה אלייך

מידי פעם יוצא לי לראות כל מיני פרסומים קטנים כאלה למסיבות היפ הופ "אמיתי " / "מחתרתי " בפורום 101 וכו'.. הדרקון,סייקו ואתה מפרסמים בעיקר. רציתי לשאול האם גם למסיבות הללו מגיעים חבר'ה עם שפע פוזה ובנדנות?
 

volatile

New member
שלילי

פוזה תמיד תהיה ברמה זו או אחרת.בנדנות לא ראיתי שם. בוא נגיד שהמסיבות האלה הרבה יותר בוגרות לרוב מהמסיבות הפוזאיסטיות אבל לא בוגרות כמו שאני הייתי רוצה שיהיו. אבל בארץ כיום אלה המסיבות הכי בוגרות שיש. אתה מוזמן לקפוץ ולראות :)
 

Ak477

New member
I wish I could!

אני כרגע לא נמצא בארץ.. אבל אני מאמין שזה יקרה בעוד כמה שנים :)
 

sugarman

New member
אין בעיה .

הבגיז לא מפריע זה הפוזה שבאה עם הבגיז וזה קורה בדרך כלל בגילאים של 15 עד 19 . עד היום לפעמים אני מקשט את עצמי באיזה באגי שהיה שכוב לו בארון מזה כמה שנים , לפי מצב רוח . והאמת שגם לפי האירוע .
 
אתם באמת אוהבים ראפים?

תוכיחו את זה מה שהקהילה הזאת צריכה זה יותר חבר'ה שמבינים שהם לא אמסיז, ישימו את האגו בצד ועדין ישארו בסביבה. הראפר האהוב עליכם לא הגיע לאן שהוא הגיע בכוחות עצמו, היו מאחוריו אנשים שהאמינו באמת ובתמים שהדבר הזה יכול לעבוד ולכן הם כתבו ביקורות, ייחצנו מסיבות, הוציאו לאור מגזינים, עיצבו בגדים בסגנון והכי חשוב - עשו את זה מתוך אהבה טהורה לעניין. ככה מרימים תרבות חברים. מוסיקה זה רק אספקט אחד, ברגע שזה יעמוד על הרגליים וזה ייוחצן נכונה, ההיפ הופ יחזור להיות "IN" (לפי הגדרת המתחנגלים הקובעים בעניין).
 

dweck2k

New member
תכל'ס.

פשוט חסרה התמקצעות בסצינה הזו. ראפרים חפיפניקים שלא מקפידים על מקצוענות - לא בהקלטות ולא בהופעות. אין מספיק אנשי מקצוע מוכשרים בתחום של הפקה, ארגון וכו'. בכל להקה צריך אחד שיטפל בעניינים "האפורים" של העבודה, ככה זה עובד במטאל, בפאנק, ובכל שאר הז'אנרים. מה לגבי ההיפ הופ? יש רק דרעק ויותר מדי פוזאיסטים. דוויק
 

volatile

New member
כי בהיפ-הופ רוב האמנים הם ילדים

והחלק שלא, רגיל לסטנדרטים הנמוכים שיש כיום. אם אתה שואל אותי באמת שוב אני חושב שהכל מתחיל מהשכלה מוזיקלית. אני מכיר הרבה אנשים שמתעסקים בז'אנרים אחרים של מוזיקה. הידע שלהם בתחום הזה הוא מקיף וגדול. פאק חלק מהם יודעים הרבה יותר על מוזיקה שחורה מראפרים שאני מכיר. אני חושב שזה תנאי אלמנטרי לעמידה בסטנדרטים מסויימים. אנשים שבאים למוזיקה מהמקום שהם אוהבים אותה וגודלים עליה. לא שהיא גודלת עליהם. כמו שאני לא יכול להיות סופר טוב בהכרח אם לא קראתי הרבה ספרים. קולנוען טוב אם לא ראיתי הרבה סרטים. אי אפשר להיות מוזיקאי בלי לגדול על הרבה מוזיקה. כי אם לא גדלתי על הרבה מוזיקה (ובפרט על מוזיקה שחורה) איך יהיו לי את הכלים לביקורת עצמית כדי לדעת שמה שעשיתי לא טוב. מכיוון שבאמת אין בהרכבים בן אדם אפור אחד שדואג לדברים מסביב והן גם ביקורת עצמית ואין גם מפיק רציני ברוב המקרים. התוצאות מחופפות כי אין אף אחד שיגיד "זה נשאר בחוץ" או "את זה נקליט שוב וזה מה שנשנה..."
 

iliarapper

New member
הנה העיניין

גם אני כשגיליתי את הדבר המוזר שנקרא "היפ הופ בעברית" בתקופת "ישראלים עצבניים", נגנבתי. זה נראה נורא מגניב וחדש שעושים ראפ גם בעברית, אז אהבתי את זה. כולנו אהבנו את זה. אבל אהבנו את זה לא כי זה היה טוב במיוחד, אלא כי זה פשוט היה. והעיניין הזה היה חייב להפסק כבר מזמן. עכשיו כשזה כבר קיים אנחנו צריכים לאהוב את זה רק אם זה טוב כי זה כבר נמצא וזה לא יעלם. עברו כמעט 10 שנים ועדיין יוצאים ראפרים חדשים שנשמעים כמו ערב חישגוזים אחד גדול. צריך להתחיל להבין שחישגוזים היה מזמן וגם אז זה היה לא משהו.. אז אם מגיע ראפר לפורום ומפרסם שיר שלו, תשמעו אותו. אם הוא גרוע? תגידו לו את זה ככה בפנים. אל תגידו את זה בצורה נחמדה כדי להעליב, תגידו לו "שמע אחי, לא משו בכלל, או שתפרוש או שתחזור עוד שנתיים." לא רוצה לראות את כל האלה שקופצים ואומרים "למה אתה לא יכול לפרגן?" למה שאני אפרגן למשהו לא טוב? למה שאתם תפרגנו למשהו לא טוב? אז כן, גם אני עדיין עושה ראפים, גם אני מתכנן להוציא דברים החוצה בתקופה הקרובה.. וגם אני מצפה שאם אתם לא תאהבו את זה, אז פשוט תגידו לי, ככה אני אדע שצריך לפרוש [:
 

DJ$upreme

New member
וזה יציל את הסצינה? ניגה פליז

יציל את הסצינה שאנשים יפסיקו לחשוב כ"סצינה". היפהופ זה ז'אנר רחב בכל העולם, בעל זכות קיום עצמאית, אבל הוא חיב לספק סחורה מוזיקלית ראויה. אם יגידו כאן לילד כזה או אחר, שהוא טוב או לא, לא ישנה את המצב. מה שיציל את ההיפהופ זה אם מוקי יעשה היפהופ (והיפהופ טוב). אם הדגנחש יעשו היפהופ (וטוב). היחיד שמרים את הדגל הזה מבין כל האנשים עם הכוח, הוא סאב. תתוכחו על זה כמה שאתם רוצים, רק הוא עושה את זה. האחרים מתבישים שהם בכלל ראפרים. וזה מבעס.
 

extra g

New member
ברור שמה שיציל את ה"סצנה" זה היפהופ טוב

וברור שאנשים צריכים לעשות היפהופ טוב. וזה בדיוק מה שהוא אומר צריך להפסיק לפרגן להיפהופ המעפן ולראפ המעפן ולמוזיקה המעפנה ולהפסיק להתבייש להגיד את מה שאנחנו באמת חושבים. אמן צריך לדעת איך הוא נשמע מבחוץ. ככה המוזיקה הטובה תפסיק לטבוע ולהיעלם בים של חרא. מה ש"יציל את הסצנה" זה שיהיו פה ראפרים טובים. ויש פה. הם פשוט צריכים לראות שמפרגנים להם יותר מלראפרים המחורבנים. הם צריכים לקבל פרגון בעוד השאר לא. הם צריכים להתבלט. והעניין השה כשלעצמו אולי לא "יציל את הסצנה", אבל goddamnit, זה יהיה צעד נכבד בדרך ליעד הזה.
 

extra g

New member
תודה יא אחלה גב,

right back atcha. ד"א עוד לא שמעתי תקטע שלך אצל P&O, מת לשמוע כבר :)
 

sugarman

New member
לא כל כך נכון ...

סאבלימינל גם התחיל מסקיצות שנשמעו ממש רע ובכל זאת היה פירגון אמ סי טוב לא בא ישר צריך זמן ואלפי סקיצות וקטעים גרועים עם ביקורת בונה בכדי להשתפר !
 

TakTik

New member
?

אני לא זוכר שיר אחד של סאב שלא היה מקצועי יותר וטוב יותר מלפחות 80 אחוז ממה שרץ היום. הכשרון קיים אצל הבחור עד מהרגע הראשון... מה הוא עשה איתו? זה כבר סיפור אחר
 

EmGee

New member
סאבלימינל הצליח

כי הוא קיבל ביקורות שליליות כל הזמן מה שדרבן אותו להשתפר, הוא לא התחיל עם פלטינה. בזכות ביקורות שליליות אפשר להשתפר, בזכות פרגון שלא לצורך אפשר לנוח על סרפד ובאמת להאמין שזה עלי דפנה.
 

sugarman

New member
פשוט לא.

סאב לא קיבל ביקורות שליליות היו אלא ביקורות בונות זה ההבדל וכשכתבתי פירגון התכוונתי לפירגון שהיה לסאב ב- iol היה פשוט דביק כי לא היו הרבה חברה שהיו עושים ראפ - מה שאני זוכר זה אם הוא היה דופק קטע שכיום אתה שומע מחאפרים מתחילים עדיין לסאב היה פירגון אבל פירגון שבא איפשהו עם ידיעה שזה "זה יש לו משהו" ! לכן כיום ניקח את פלד ואורטגה לדוגמה הביקורות עליהם זה משהו כזה: לא נשמע דבר נקי כזה בארץ ישב נקי על כל ביט וכו וכו וכו ... (פירגון מפה ועד טבריה) אבל תכלס (שופט לפי המיקס טייפ) יש הרבה קטעים שפשוט לא נשמעים לי טוב החל מוורס שבא עם ביט שמבלבל לך תמוח ואתה לא מבין כלום ועד לבעיות בדיקציה של אורטגה אבל זה עדיין הדבר הכי טוב שיש פה כרגע כי שומעים את הכישרון וכן נשפך עליהם פירגון בכמויות ואני לא שמעתי ביקורת בונה עליהם אלא רק ענק !!!!!1 ואני ממש לא הייטר אבל איפשהו בכדי לצפות לרמה גבוהה צריך להנמיך ציפיות ! :)
 
למעלה