הבנו שמצב הסצנה בקאנטים

  • פותח הנושא esvee
  • פורסם בתאריך

dod drakon

New member
בתור מי שהיה בברזילאי

וראה את המצב העגום שהיה שם (חבל שלא נשארתי לדברים המעניינים והייתי חייב לעוף) יש לי כמה דברים להגיד. כל מי שכן הופיע וחושב שהיה אחלה והיה כיף אז כנרה לא היינו באותה הופעה. אם אני אמן ואני בא למקום הציפיה שלי זה לבוא למקום ולראות אותו מפוצץ באנשים וחבל שאנשים פה מסתפקים במועט ומבחינתם מה שהיה זה טוב וכיף וצחוקים. זאת כבר טעות ראשונה עוד לפני שהערב התחיל. אני לא אומר אל תעלו ואל תיתנו את המקסימום, אני אומר אל תגידו אחר כך שאתם מרוצים והיה כיף והיה טוב כי עם גישה כזאת די קשה להצליח. מה גם שמועדונים ישרפו אתכם ולא ירצו בכלל לשמוע את השם שלכם אם אתם מביאים 100 איש והופכים את המקום למפגש כיתתי. כל החברה, כל הראפרים, כל המפיקים כל החברים של הראפרים/מפיקים צריכים לקחת הרבה יותר יוזמה. זה לא אינטרנט שיט, זה לא להריץ פריסטיילז עם כמה חברה ברחוב וזה לא לכתוב סקיצות על אינסטרומנטלים שהורדתם מהאינטרנט ולהקליט במייק של 2 שקל. אתם מופיעים מול קהל במועדון. אתם דורשים מקום רציני, ציוד רציני, קהל רציני ואווירה רצינית תהיו הרבה יותר רציניים גם. המעגל זה מעולה, באמת, לצערי הפעם היחידה כשהייתי שם זה כמה ימים אחרי אובדן אנדריי אבל בכל מקרה ממה שראיתי ומהוויבז שהרגשתי היה אפשר לראות קבוצה מאוד מגובשת שמקדישה את עצמה למטרה הזאת. עכשיו... כשאתם יוצאים מחוץ למעגל והולכים להופיע במקום לא בא לכם לראות פרצופים קצת אחרים? הרי מה ההבדל של לעשות פריסטיילז/שירים לאותם האנשים במועדון או ברחוב זה הכל אותו דבר המסר נשאר שם ולא עובר הלאה, שום דבר לא זז. אז כשיש לכם כבר הזדמנות לעלות על במה במועדון די נחשב מועדון שעל אותה במה בדיוק הופיע קאט קמיסט רק לפני חודש+ לא תרצו שיהיה שם מלא? לא תרצו לראות אנשים חדשים שיבאו לראות ולבדוק אתכם? הייתם צריכים להשתגע על יחצנות, לנסות לארגן איזה כתבה במדיה, לחלק פלאיירים בכל חור, להזמין אנשי סצנה, די ג'ייז, אמנים שהיו מביאים איתם עוד אנשים. אני לא רוצה ליפול עליכם (עזבו את המעגל, אני מתייחס לכל מי שהופיע) או משהו, הפוך, וואלה כאב לי הלב לראות את המקום כמו שהוא נראה וכאב לי הלב לראות את אלה שכן השקיעו (דוגמה אורטגה, ואני יודע שיש עוד הרבה אחרים, פשוט דברתי איתו ספציפית במהלך הערב ושמעתי ממנו מה הוא עבר כדי להרים את הערב הזה). שורה תחתונה כשאתם באים להופיע במקום תהיו סגורים על הציוד שיש שם תגיע 3-4-5 שעות לפני ותרימו את הסאונד ותבדוקו הכל כי ככה זה נעשה באופן מקצועי, תשקיעו את כל מה שיש לכם ביחצנות תדאגו שלכל חבר של חבר של חבר יש חבילת פלאיירים ושהם מחלקים אותם איפה שצריך, תדאגו להתייעץ עם האנשים הנכונים שיש להם ניסיון וותק בשיט הזה, תבאו ותרצחו את ההופעה, תנו בראש בלי צחוקים ובלי שכונה עם החרבה בין לבין כל שיר. כמו שסופרים אמר הערב הזה נראה אבוד עוד לפני שהוא התחיל וחבל שזה קרה באמת. מצד שאני אני רואה את הרצינות והנחישות שיש פה בקרב האנשים לא להתייאש ולהמשיך, הופקו פה הרבה מאוד לקחים וככה לומדים לצערי בדרך הקשה, אני בטוח שפעם הבאה העסק יראה וישמע הרבה יותר טוב אם תשפרו חלק מהדגשים שהבאתי, אני בכל מקרה אמשיך להגיע כי ככה אני, תמיד תמצאו אותי בכל אירוע הזוי כמה שיהיה, אבל שוב זה רק אני אותו פרצוף כל פעם מחדש, אתם לא צריכים אותי אתם צריכים את האנשים האלה שיבאו בקטע של לראות הופעה ולקבל שאו, אנשים שמהם אפשר לבנות קהל שיביא עוד קהל בפעמים הבאות, אותם אתם באמת צריכים. אם שולאים אותי סופרים ודוויק היא הכתובת שלכם למסלול המהיר לשיפורים ושיפוצים הם יגידו לכם איך ליישם את כל מה שרשמתי למעלה. holla at them personally. נתראה בסיבוב הבא. holla
 

tomoshe

New member
ישראלים עצבניים

פעם בשנהף צריך לצאת דיסק היפהופ ישראלי שיורכב משלושה קטעים שיתרמו "כוכבים" (מוקי, סאב, הצל, הדג נחש וכאלה) ושאר הקטעים יהיו של אמנים חדשים שמנסים לפרוץ. אם תהיה רמה זה עלול להצליח.
 

TakTik

New member
הפרברים.

חד וחלק, דוגמא לאיך יוצרים קהל. החבר'ה האלה הגיעו עם מוזיקה קשה לעיכול, וזה אומנם לקח להם שנים, אבל בהופעת הבכורה שלהם, המועדון שבהם הם היו, היה מ-פ-ו-צ-ץ. אז נכון שלהם יש גם את קהל הבסיס של סצנת הפאנק, שידוע יותר בדבקות בהופעות, אבל הם הרכב שהוא דוגמא לכך שצריך להופיע כדי לצבור קהל. כל מקום, כל פינה. פלד (ד!) ואורטגה יצליחו, כי הם חורשים הופעות, בין אם זה מול ה20 אנשים שהיו בברזילי, או בהופעת רחוב בפלורנטין, או בלימה לימה או בטיזנאבי... הם פשוט יוצרים לעצמם הופעות, ובונים קהל. בדיוק באותו הפורמט של הפרברים. אז זה יקח זמן, זה דורש המון ימים רעים והופעות מעיקות, אבל - אין תחליף לנסיון על מיקרופון, וצבירת קהל דרך הופעות.אני יכול להגיד חד משמעית, חבר'ה שלי התלהבו מפלד (ד!) ואורטגה רק בזכות הופעות טובות. כך שיש עתיד. והדבר השני? מסכים ב100 אחוז עם חסיד. באלבום דלטרון 3030 נאמר שבשנת 3030 כל אחד רוצה להיות אם סי...הקדמנו קצת הייתי אומר. צריך יותר "היפ הופ הדס" שיבואו להופעות, ידחפו דברים, יכתבו המלצות, יביאו חברים. המהפיכה תהיה רק בעזרת כולם.
 

DJ$upreme

New member
אחי אל תתבלבל

ב-PUNK יש תרבות צריכה של הופעות מסוג אחר לחלוטין מאשר בהיפהופ. הגיטרות עושות את זה. אני לא אומר שאין מה ללמוד מהפרברים - נהפוך הוא! אגב גם שב"ק והדגנחש עשו את זה מהופעות. אבל, כולם הגיעו מקטע של לייב באנד עם ביצים ולא מקטע של אמסי עם מיקרופון. היחיד שהגיע לקהל גדול מקטע אמסי עם מיקורפון זה סאב, ואחריו - כלא 6, שהם תוצר של הסצינה שסאב גידל.
 

TakTik

New member
צודק ב100 אחוז

וזה למה דווקא פלד ואורטגה (שמופיעים עם הרכב חיי) בכיוון הנכון. והבעיה עם כלא 6 וגם עם סאב שברגע שפרצו, הם נותקו מכל מה שהיה בעבר, ונכנסו לקליקה שהם יצרו בעצמם. כנ"ל מסיקה. השאלה הגדולה היא מה גרם להם לפרוץ, ואני חושב שהתשובה היא בלהיטי גלגלץ פה ושם יחד עם תפיסת הטיימינג והגל באותו הרגע עם קליפים, שיחרור חומרים מאסיבי והופעות מיינסטרים (פריצות בהופעות/ מופעי סלולרי וכו')
 
צאו מהסרט הזה שפלד ואורטגה בכיוון הנכון!

פשוט צאו מזה! פלד ואורטגה יוצרים מוסיקת היפ הופ כבדה ומאוד אקספרמנטלית שאין לה שוק בקהל הרחב בארץ. אף פעם לא יהיה להם קהל שהוא יותר גדול מההיפ הופ הדז, לא כי הם לא טובים, הם פשוט ממש לא בכיוון הזה, צאו מזה. זה כמו שתגידו שלהקת דת' מטאל ממש טובה תהפוך עולמות פתאום ותרים את הדת' מטאל למיינסטרים, דת' מטאל ישאר רק לחובבי הדת' מטאל - למחתרת שלהם, כמו שיש את המחתרת שלנו. לא תתחילו פתאום לראות אנשים בני 40 הולכים להופעות של הלהקה הזאת עם המשפחה, לא תתחילו פתאום לשמוע אותם בתדירות קרן פלס בגלגל"צ, זה פשוט לא יקרה, וזה בדיוק המצב עם פלד ואורטגה. אתם תהיו היחידים שיכירו וישמעו אותם לצערי. אתם יכולים לסגוד להם כמה שאתם רוצים ועדיין כשתקומו מהמקלדת ותצאו מהחדר הקטן שלכם אתם תבינו שאי שם מסתתרת לה אומה שלמה שלא שמעה את השמות האלה מעולם.
 

TakTik

New member
אין לאף אחד אשליות שהם הולכים לטחון את גלגלץ

או לחילופין להתפוצץ על במות פסטיגל... ההצלחה שמצפים לפלד (ד!) ואורטגה היא ההצלחה של קאשי וקוואמי, לדוגמא. הצלחה במסגרת עולם המוזיקה והברנג'ה התל אביבית, מספיק מכירות אלבומים כדי להחזיר עלות, והמון הופעות מלאות. זאת הצלחה ריאלית לטעמי, לפחות לאלבום ראשון, משהו שכבר הוכח כאפשרי, גם ע"י אומנים לא מיינסטרימים (ומ-מש לא חסר דוגמאות, בכל סגנונות המוזיקה) וגם ע"י אומנים לא מוכרים בשיט (איפה היה קאשי חצי שנה לפני שהוציא את האלבום? שם אלמוני ברימיקס הזוי לסי הימן. זכור, שהכל יחסי. קהל והצלחה, בדיוק כמו מוזיקה טובה, בונים בהדרגה.
 
אל תשווה את שירי האהבה הקלילים של קאשי

שמתובלים בפזמונים רוקיסטיים קליטים להיפ הופ הכבד חסר הפזמונים של פלד ואורטגה. בחיים אל תשווה. + קאשי עשה את זה כשהיה הייפ גדול סביב ההיפ הופ, היום אין כלום ופלד ואורטגה לא יהיו אלה שיחזירו את ההיפ הופ למקום שבו הוא היה אז. לא יודע אם קיים מישהו שיעשה את זה אבל זה בטח לא יהיו הם.
 

TakTik

New member
שוב, קאשי הוא דוגמא אחת מבין רבים

וגם לפלד ואורטגה יש את הפן הרוקיסטי. שמעת בכלל הופעה שלהם? ראית אותם בעיר הבירה/שבק? עזוב אותך מכל השטויות שמסביב - ראית איך הם מעיפים קהל בכל מקום?
 
לא ראיתי אבל נראה לך שהקהל הזה יקנה דיסק שלהם

האנשים האלה יחזרו הביתה וישכחו מהם כי בשבילם הם "עוד ילדים ראפרים שעשו קצת רעש ושמח בהופעה ויעלמו עוד חודשיים", ככה הקהל הרחב בארץ מסתכל על ראפרים, לא משנה אם הפילהרמונית מלווה אותך, אתה עושה ראפ, אתה לא שר, זה לא בשבילנו. מי ישלם על כרטיס להופעה שלהם לבד מכל אלה שראו אותם בעיר הבירה או בשב"ק? הם יוצרים מוסיקת שוליים, טובה או לא טובה זה אתם תחליטו, אבל בנאדם בן 40 לא ישב ולא יקשיב לזה בבית, תקשיבו אנשים זה ראפ, ועוד הארדקור ראפ, אנשים בארץ מזלזלים בזה ולא יתפסו את זה כז'אנר מכובד עד שלא תהיה פה מהפכה רצינית, והיא לא תעשה ע"י פלד ואורטגה/כהן את מושון.
 

DJ$upreme

New member
סליחה?

שמע חבוב. קאשי היה פרויקט נהדר לטעמי, אבל הוא נכשל מכל הבחינות, קאשי הראשון שיגיד לך את זה. קאשי מסתובב עם בטן מלאה על קברניטי הפרויקט - ששמו אכן הרבה כסף והימרו עליו בגדול. אבל חוץ מבואי ניקח דברים, לא היה לו להיט רדיו. השקיעו והשקיעו, ולא הגיע. ודווקא גלגלצ מתו עליו (הוא היה "הדבר הבא"...). בשורה התחתונה, כמה שאני מת על קאשי, בדיעבד אני חושש שהמוצר לא היה מספיק קומוניקטיבי. דורי בן זאב - המלך - לא מספיק מענין או נוצץ כאורח; לא היה שם SWAGGER, לא היו פזמונים מנצחים חוץ מאותו שיר. לגבי הופעות, קאשי מלך בהופעות, אבל להגיד שהוא ממלא ומפוצץ אולמות זה לעג לרש, תרתי משמע. מאחל לו שיגיע לכך, ובהקדם, כי מגיע לו. לגבי קוואמי, למיטב ידיעתי האלבום שלו מכר דווקא יפה והצליח יחסית, בנישה בה הוא פעל. בל נשכח שהיו לו להיטי רדיו משמעותיים יותר ובעיקר בתזמון נכון יותר (קאשי קיבל רדיו רק לפני שיצא האלבום שלו). בנוסף, קוואמי אדם מוכר בתקשורת, זכה לפרגונים (מוצדקים) מקיר לקיר. עם זאת, אני לא חושב שמלבד שלוש הופעות שבהן הייתי, והן טרום בכורה בג'ה פן, השקה בזאפה, והשת"פ עם קאשי בברבי, היה לקוואמי גיג פתוח עם פול קהל. אני לא זוכר כזה. ועדיין, שלא יהיה ספק, פלד ואורטגה רחוקים ממנו ומקאשי מרחק רב מבחינת עניין הקהל. גם קאשי וגם קוואמי הרבה יותר מתקשרים עם אנשים שאינם היפהופ הדז, בין אם בתכנים, ברגש שהם מעבירים, בגיוון המוזיקלי ובתכלס לטעמי גם באיכות (זה כבר עניין של טעם).
 

TakTik

New member
איש אחד נוסע במכונית,

פתאום מתקשרת אילו אישתו, אומר לו" "דוד, רציתי לראות שאתה בסדר, שמעתי פשוט שיש משוגע אחד שנוהג בכביש נגד הכיוון" ענה לה אותו האיש: "משוגע אחד?!? יש מאות משוגעים שנוסעים נגד הכיוון בכביש" מה הפואנטה? שאולי אני נוסע בכיוון הלא נכון, ואולי אני טועה. אני מקווה שלא, האמת אני בטוח שגם אתם מקווים שאני צודק, כי בסופו של דבר, המטרה של כולנו זהה. כל מה שנשאר להגיד זה שנדע מי צדק, רק עד כחצי שנה-שנה...
 

kendog keds

New member
לא שאתה לא צודק בכל הפוואנטה

אבל רק בנוגע לפרוייקט של קאשי, אני מרגיש אותו מירמור שיש לקאשי על החברה שניהלה את העניין. בעיניי בדחיפה שלו קם ונופל העניין. אני ממש ממש לא מרגיש שהמוצר לא היה מספיק קומוניקטיבי, ושירים כמו מנוע, פזמון ובמיוחד בואי ניקח דברים ממש נולדו כדי להיות שלאגרים לאומיים בעיניי (או אוזניי), לכן זה כל כך מבאס שהפרוייקט לא התרומם.
 

DJ$upreme

New member
אני נוטה להסכים איתך, ובכלל לא בקטע של אנטי

הם מצוינים כסמן הקיצוני של ההיפהופ וגם אן להם יומרה לעשות מעבר לכך לפחות כרגע. לצורך דיון תיאורטי, קחו אמות מידה ממולדת ההיפהופ שם ההיפהופ מבוסס ומוכר ומגיע לכל חור: נניח שטאליב קוואלי, אמן משולי המיינסטרים - נחשב ומוערך, מוכר 200000 דיסקים (נראה לי כמו חלום באספמיה בשבילו אבל נניח) בארה"ב. לעומת דיסק "EVENT" מולטי פלטינה, הוא מוכר נגיד 1/30 (ביחס לדיסק של 6 מיליון). עכשיו ניקח דיסקEVENT בארץ - נניח שלמה ארצי. מוכר 60,000. כלומר דיסק בסבר גודל של קואלי ימכור 2000. 2000 זה לא מספיק כלכלי ולא מצדיק הוצאת דיסק. עכשיו קחו כמה נתונים: פלד ואורטגה או כהן את מושון, הם לא קוואלי, הם אמנים לא מוכרים בתחילת דרכם עם חומרים בוסריים יחסית. בנוסף, המוצר שלהם בחיים לא יראה או ישמע מבחינת WIDE APPEAL כמו מוצר של קוואלי, כי קוואלי פועל לא בואקום אלא בהתיחסות לתעשיה שמכירה בו ומפרגנת לו - תמצאו אצלו שת"פים עם חזקים גדולים ומוכרים ממנו, הרדיו יפרגן לו ויהיו שם תחנות שיעשו לו הרבה פרומו. וחוצמזה, בארה"ב עדיין קונים יחסית יותר מאשר בארץ. לכן לדעתי מתמטית דיסק של פלד ואורטגה יכול למכור יחסית - אם הכל ליניארי - משמעותית פחות מהאלפיים התיאורטיים שדיסק לא-מיינסטרים או חצי מיינסטרים יכול למכור בתעשיה מבוססת וכלכלית. אם תשאלו אותי, לא יותר מ-500 וגם זה במקרה הטוב. מי ימכור בארץ כמו קוואלי (2000 בערך)? נגיד שלומי שבן. אולי קוואמי. אנשים שפעולים כבר בסביבה מאוזנת. כלא 6, למה לא. אם פיזדה היו עושים שלושה דיסקים ומופיעים כל הזמן, היום הם היו מגיעים למכירות כאלה. אבל ! הם היה כאן יותר היפהופ מיינסטרימי מתקבל על הדעת, חוץ מסאב, שכמה שאני לא מת על החומרים שלו לפעמים, הוא היחדי שעושה כאן דברים...אם היה נוצר עניין סביב הז'אנר. אם היו פרויקטים מענינים ולא מביכים, שמשלבים כוחות חדשים וותיקים. אם אם אם אם. אז היה הרב היותר קל ויותר מהר לאנשים כמו פלד ואורטגה למצוא את הנישה שלהם ולשגשג בה, עד כמה שאמנים כאלה יכולים לשגשג במובן מסחרי. כרגע סאב דואג רק לאנשים שלו, מוקי והדג כפי שציינתי פחות או יותר מתכחשים להיפהופ, נימי וצ'ול הרימו ידיים למרבה הצער, וחברות התקליטים מתרחקות מהיפהופ כמו מאש. אמן מיינסטרים רציני עם ביצים, יוכל להרים את ההיפהופ מהקרשים. נניח מישהו בסבר גודל של רמי קלינשטין. השאלה אם מישהו רוצה לעשות את זה.
 

TakTik

New member
ואם כל החישובים האלה-שאלה פשוטה, דווקא לדוויק

כמה מכר מתוך הזוהמה בהערכה גסה?
 

DJ$upreme

New member
אני מוכן להתערב שהאלבום הזיז איזה אלף יחידות

וזה בזכות הרבה מאוד עבודת שטח והרבה מאוד ציפיה שהיתה לפרברים. אל תשווה בין זה לבין פלד ואורטגה, או כהן את מושון.
 

dweck2k

New member
צודק.

גמרנו הדפסה של אלפייה של "מתוך הזוהמה" תוך פחות משנה. יש ביקוש לעוד, אבל אין טעם כלכלי עדיין להדפיס עוד וככל שעובר הזמן אני תוהה לגבי הטעם הכלכלי של הדפסת אלבומים מול מודלים של מכירה דיגיטלית. אני כן יכול לומר שבינתיים שום פרוייקט של היי פייבר לא הפסיד, כולם החזירו את ההשקעה והרוויחו, מה שנקרא אצלי הצלחה בסדרי גודל משתנים. הלייבל רחוק מלהתמוטט כלכלית או להסגר אבל אנחנו לא עשירים כקורח. יש מקום בישראל לתעשיית אינדי, בהנחה שהיא נבנית בצורה נכונה ובראייה ארוכת טווח. דוויק
 
למעלה