אני לא בטוח שאנחנו מדברים על אותה יהדות
יש חשיבות עליונה ביהדות לכך שהדברים הם דברי אלוהים חיים. שאל כל רב, הוא יאמר לך שהתורה שאנו אוחזים בה כיום כי בדיוק אותה התורה שנמסרה מסיני. יש לזה חשיבות עד כדי כך שהנושא מוצג לעתים בתור "הוכחה" מצד הרבנים שהתורה היא אמיתית ונתנה על ידי האל - אחרת איך הטקסט שרד בצורה כה מדוייקת שנים כה רבות [ונניח בצד את העובדה שהטקסט השתנה]. ביהדות, ממש אין יתרון לשיקול דעת אקטואלי. ההיפך הוא הנכון. החשיבה היא שהדורות רק הולכים ומתמעטים, משמע, ככל שהדורות מתקדמים כך יש בהם פחות דעת לפסוק הלכה כראוי. אמוראי לא יכול לסתור את דעתו של תנא, ובטח שחכמים כיום לא יכולים לסתור את דעתו של אמוראי. ביהדות, בניגוד למדע, השמרנות שולטת בכל ולא ידע חדש ומהימן.
יש חשיבות עליונה ביהדות לכך שהדברים הם דברי אלוהים חיים. שאל כל רב, הוא יאמר לך שהתורה שאנו אוחזים בה כיום כי בדיוק אותה התורה שנמסרה מסיני. יש לזה חשיבות עד כדי כך שהנושא מוצג לעתים בתור "הוכחה" מצד הרבנים שהתורה היא אמיתית ונתנה על ידי האל - אחרת איך הטקסט שרד בצורה כה מדוייקת שנים כה רבות [ונניח בצד את העובדה שהטקסט השתנה]. ביהדות, ממש אין יתרון לשיקול דעת אקטואלי. ההיפך הוא הנכון. החשיבה היא שהדורות רק הולכים ומתמעטים, משמע, ככל שהדורות מתקדמים כך יש בהם פחות דעת לפסוק הלכה כראוי. אמוראי לא יכול לסתור את דעתו של תנא, ובטח שחכמים כיום לא יכולים לסתור את דעתו של אמוראי. ביהדות, בניגוד למדע, השמרנות שולטת בכל ולא ידע חדש ומהימן.