גרוע שההגה בידיים של אגד

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
אגב לשאלתך

גם אני מבין את הבעייה
ואני מבקש לדעת מה תגובתך למקרה שבמקום 100 חיילים היו "רק" 76 אזרחים ממתינים "במקרה" הבוקר לקו 842 ? אתה יודע מה ? לא 76 אזרחים. רק 23 אזרחים נוספים היו ממתינים בהרצליה הבוקר לקו 842 כדי לנסוע איתו לקרית שמונה. האם גם הם לא זכאים לשרות כי לא טרחו להודיע לאגד מראש שהם נוסעים ? אז כפי שאומרים : בחייאת, עזבו אתכם מהאשמה של הצבא. אני לא רוצה לנקוב בשמות של הכתבים שדיברתי איתם הבוקר. הם עשו נאמנה את מלאכתם גם בקטע הצבאי וגם בקטע של אגד. אני חוזר וטוען שאגד צריכה להיות מוכנה כמעט לכל תרחיש אפשרי. ואם היו מסכימים באגד לדבר עם "סתם אזרחים" במקרה חרום [ואני רואה את המקרה הבוקר כמקרה חרום] אפשר היה לפתור את הבעייה בזמן קצר יותר ולא לשלוח אותי להתלונן במחלקה לפניות הציבור... קצת רצון טוב לא הזיק אף פעם לאף אחד, לא מזיק ומן הסתם גם לא יזיק...
אגב לשאלתך
בהחלט לדעתי קבוצה גדולה של 20+ אנשים שמתכוונת לעלות כולה לאותו אוטובוס ציבורי, מן הראוי שתיידע את אגד זמן סביר לפני הנסיעה.
 

ארזS

New member
במקרה הנדון

אגב לשאלתך
בהחלט לדעתי קבוצה גדולה של 20+ אנשים שמתכוונת לעלות כולה לאותו אוטובוס ציבורי, מן הראוי שתיידע את אגד זמן סביר לפני הנסיעה.
במקרה הנדון
לא היתה קבוצה גדולה. סתם היו הרבה חיילים שלא השתייכו לקבוצה אחת. ואם ליידע, את מי ליידע? מתי ליידע ? הם הרי לא מאפשרים לך לדבר עם אף אחד...
 

urilei

New member
במקרה הנדון

במקרה הנדון
לא היתה קבוצה גדולה. סתם היו הרבה חיילים שלא השתייכו לקבוצה אחת. ואם ליידע, את מי ליידע? מתי ליידע ? הם הרי לא מאפשרים לך לדבר עם אף אחד...
במקרה הנדון
זה באמת לא רלוונטי כי זו לא קבוצה מאורגנת ואגב, זה לא פיתרון לבעייה אלא דרך לעקוף אותה - אבל כשאני הייתי צריך להגיע לקריית שמונה ולא היה לי טיפת מושג לגבי איפה יש ואיפה אין עומס בקווים האלה, נסעתי ברכבת למרכזית המפרץ ומשם לקחתי אוטובוס לקריית שמונה. עלייה בתחנת המוצא של הקו מבטיחה לך סיכוי הרבה יותר גבוה למקום ישיבה / מקום בכלל. מה גם שחסכתי לעצמי את העליות המפותלות של כביש 90.
 

ארזS

New member
עכשיו אני מבין את הבעייה יותר טוב.

ארז, אני מבין את הבעייה. אבל....
לא תמיד האשמה היא רק על אגד. גם למפקדיו של בנך, יש יד ורגל בעניין. הרי הצבא מודע לבעייתיות של הסעת חיילים בימי ראשון ובימים שלאחר חגים, ואם הם היו קצת יותר עירניים לעניין, הרי שמחובתם היה להזמין הסעה מסודרת דרך מרכז תובלה של צה"ל. ברור, ואתה גם ציינת זאת, כי לא רק שמדובר ביום שלאחר חג, אלא גם ביום שישי, שהוא יום קצר בפני עצמו. היום, בעידן של תקשורת, נראה לי כי עליך ועל הורים אחרים, לפנות ישירות למפקדים ולהאיר את עיניהם בנושא. חגים שמחים וגמר חתימה טובה. חגי
עכשיו אני מבין את הבעייה יותר טוב.
האוטובוסים שלא עצרו בהרצליה יצאו "מפוצצים" כבר מתל אביב !!! ועכשיו אני עושה איתך סימולציה. אני הסדרן בתמח"ת. אני רואה ו/או שומע שהאוטובוסים יצאו מלאים מתל אביב, מן הסתם כסדרן אני יודע שיש להם עוד כמה תחנות איסוף בדרך ומן הסתם ממתינים בהם נוסעים נוספים. אז מה אני עושה ? אני למשל לא משחק ראש קטן ולכן אני קורא במירס לסדרן ו/או מפקח תנועה באזור הרצליה ומבקש ממנו לתת קפיצה קטנה לאורך המסלול באזור שלו כדי לבדוק מה קורה שם. במקביל ו/או לחילופין אני מבקש מהנהגים שיצאו מלאים שידווחו לי. הנ''ל מבצע/ים את שביקשתי ומדווח/ים לי על הממתינים הרבים שבדרך ולכן אני עושה כל שלאל ידי כדי לנסות לפחות לפתור את הבעייה. אבל אני לא הייתי הבוקר הסדרן בתמח''ת ולכן כל זה היה רק בדמיון... ואם לא הבנת אחזור שוב : ראש קטן זה בריא. אין ספק. אבל... [ותחשוב מה שאתה רוצה לחשוב מה רציתי לכתוב אחרי האבל הזה ומה אתה רוצה להגיב]...
 
חגי בחייך!

ארז, אני מבין את הבעייה. אבל....
לא תמיד האשמה היא רק על אגד. גם למפקדיו של בנך, יש יד ורגל בעניין. הרי הצבא מודע לבעייתיות של הסעת חיילים בימי ראשון ובימים שלאחר חגים, ואם הם היו קצת יותר עירניים לעניין, הרי שמחובתם היה להזמין הסעה מסודרת דרך מרכז תובלה של צה"ל. ברור, ואתה גם ציינת זאת, כי לא רק שמדובר ביום שלאחר חג, אלא גם ביום שישי, שהוא יום קצר בפני עצמו. היום, בעידן של תקשורת, נראה לי כי עליך ועל הורים אחרים, לפנות ישירות למפקדים ולהאיר את עיניהם בנושא. חגים שמחים וגמר חתימה טובה. חגי
חגי בחייך!
ארז מספר לך שהיו בתחנה חיילים ממספר יחידות. לדעתך יש בצה"ל יחידה שאחראית על חופשות החיילים על כלל יחידותיו, תעשה לי טובה בחייך! מספר לך הבן אדם טילפן ולא הירפה, ובמקום לפתור לו את הבעייה, אומרים לו תתלונן. יכול להיות שהתלונה אכן תטופל, כך אני מקווה. אבל ישנה בעייה עכשיוית שעליה יש לתת פתרון מידי. ואם לא הנהגים שראו במו עיניהם את הבלגן הזה דיווחו, עשה זאת אזרח יקר שאיכפת לו, ואיכפת לו מאד. אז כמו שכתב ידידי שפירא: "תירוץ הוא כשלון בפתרון בעיה".
 

אורי404

New member
חגי. אתה צודק שבהחלט על הצבא

ארז, אני מבין את הבעייה. אבל....
לא תמיד האשמה היא רק על אגד. גם למפקדיו של בנך, יש יד ורגל בעניין. הרי הצבא מודע לבעייתיות של הסעת חיילים בימי ראשון ובימים שלאחר חגים, ואם הם היו קצת יותר עירניים לעניין, הרי שמחובתם היה להזמין הסעה מסודרת דרך מרכז תובלה של צה"ל. ברור, ואתה גם ציינת זאת, כי לא רק שמדובר ביום שלאחר חג, אלא גם ביום שישי, שהוא יום קצר בפני עצמו. היום, בעידן של תקשורת, נראה לי כי עליך ועל הורים אחרים, לפנות ישירות למפקדים ולהאיר את עיניהם בנושא. חגים שמחים וגמר חתימה טובה. חגי
חגי. אתה צודק שבהחלט על הצבא
לשאת אחריות במקרים כאלה ולדאוג לחיילים. ופה נמצאת שורש הבעיה. ביחידות רבות אני לא בטוח שממש אכפת מהמצב הזה. וגם אם הם ידאגו - מה הם יכולים לעשות? הרי הדרג הגבוה יותר בקושי מאפשר הסעות ויזות ואם הם יתקשרו עם אגד, סביר להניח שהתגובה מאגד תהיה כמו מה שמוסרים לחייל אחד שמתלונן אצל אגד: באגד יגידו להם שאין להם מספיק אוטובוסים.
 

טומי*

New member
כפי שהכיבוי מתגברים כוחות...../images/Emo101.gif

גרוע שההגה בידיים של אגד

הבן שלי שמשרת בצבא בצפון הרחוק והגבוה הגיע הביתה ליום כיפור בתנאי שיחזור בחזרה לנקודת המפגש בקרית שמונה עד היום בשעה 10:00 . לפי לוח הזמנים של אגד היה אמור לצאת הבוקר קו 842 הראשון מתל-אביב דרך כביש החוף [עם תחנה בצומת הרצליה שמתאימה לנו] בשעה 06:30 והאוטובוס השני בשעה 07:00 . דאגתי להביא את הבן עוד לפני 06:30 לתחנה שממוקמת בצומת הרצליה ב' [ככה נקרא המקום] ולאחר המתנה של כחצי שעה הגיע האוטובוס הראשון שהיה מלא וגדוש ולא היה באפשרותו להעמיס גם את החיילים הרבים שהמתינו בתחנה ולכן המשיך בדרכו. לאחר כמחצית השעה הגיע האוטובוס השני והסיפור חזר על עצמו כשהאוטובוס חלף על פני התחנה בלי לעצור כלל. בינתיים לא היה באפשרותי להמתין יותר עם הבן ונאלצתי לעזוב את המקום ונשארנו בקשר טלפוני. תוך כדי ההמתנה עם הבן ושאר החיילים התחלתי בסבב טלפונים כשהמוקד של אגד לא היה זמין עד לשעה 07:30 וגם במספרי טלפונים אחרים של אגד שהיו ברשותי לא היה מענה כלל. [הלו, סדרנים, למה אתם לא עונים לטלפונים ?]... כאשר מוקד השירות של אגד היה זמין סוף סוף הסברתי לנציגת השירות ולמנהלת שלה על הבעייה הזאת שדורשת פתרון מיידי וביחקשתי שיתנו לי מספר טלפון של סדרן או מפקח או כל מי שאפשר לדבר איתו בדחיפות כי העניין דורש פתרון דחוף אך הן לא הסכימו לתת לי בשום אופן אף מספר טלפון שכזה וענו לי שמקסימום אני יכול לשלוח פקס תלונה למחלקת תלונות הציבור... לאחר מכן ניהלתי כמה שיחות טלפון עם כמה עיתונאים [שאחד מהם דיבר עם דובר אגד שהטיל את האשמה על הצבא] הובטח שישתדלו לשלוח אוטובוס נוסף [שבוודאי לא יעזור לכל החיילים שהמתינו והיו להערכתי מעל 100 ממתינים]. ובינתיים החיילים שהיו צריכים להגיע לקרית שמונה עד לשעה 10:00 ולשם כך יצאו מביתם בזמן סביר ביותר, נאלצו להמתין כמה שעות בתחנות האוטובוס [ואני בטוח שהיו עוד חיילים בתחנות אחרות]. חלק מהחיילים האלה [ולשמחתי הבן שלי ביניהם] הצליחו בסופו של דבר לעלות על אוטובוס בהרצליה רק לאחר השעה 09:00 כשהגיע סוף סוף אוטובוס שהיה בו מקום פנוי אך לא מספיק מקום לכל החיילים. אז האם טוב שההגה בידיים של אגד ? אני לא בטוח.
כפי שהכיבוי מתגברים כוחות...

לקראת ל"ג בעומר, ומ.ד.א. לקראת יום כיפור...אז גם אגד צריכים לתגבר שיש צפי להמוני נוסעים.
 
טומי, יחי ההבדל בין כוחות הכיבוי...

כפי שהכיבוי מתגברים כוחות...

לקראת ל"ג בעומר, ומ.ד.א. לקראת יום כיפור...אז גם אגד צריכים לתגבר שיש צפי להמוני נוסעים.
טומי, יחי ההבדל בין כוחות הכיבוי...
מד"א לאגד. אתה שוכח כי שירותי הכיבוי, מד"א וגם משטרת ישראל (שלא הזכרת) הם בבחינת גופי חירום המסונפים למשרדי הממשלה. למי מסונף אגד? חגי
 

טומי*

New member
למשרד התחבורה לא?

טומי, יחי ההבדל בין כוחות הכיבוי...
מד"א לאגד. אתה שוכח כי שירותי הכיבוי, מד"א וגם משטרת ישראל (שלא הזכרת) הם בבחינת גופי חירום המסונפים למשרדי הממשלה. למי מסונף אגד? חגי
למשרד התחבורה לא?
 

fireman

New member
כשאגד תפסיק לקבל סובסידה

לא. אגד זה גוף פרטי.
קואורפרטיב ששייך לחבריו. חגי
כשאגד תפסיק לקבל סובסידה
מהמדינה אני אסכים לקבל את זה שקוראים לה חברה פרטית. עד אז זה שקר, אשליה, בולשיט שמוכרים לציבור.
 

846

Active member
ערן אתה טועה! אגד מקבל סובסידיה

כשאגד תפסיק לקבל סובסידה
מהמדינה אני אסכים לקבל את זה שקוראים לה חברה פרטית. עד אז זה שקר, אשליה, בולשיט שמוכרים לציבור.
ערן אתה טועה! אגד מקבל סובסידיה
כדי לממן אותך האזרח! לא נישפך כסף ללא ביקורת... במיוחד היום בעידן ההתיעלות הכתובה בהסכמים עם המדינה. אגד חייב להתיעל ב %X בשנה ע"מ להמשיך לקבל סובסידה. בעבר היו בסניף ת"א שניים או שלושה נהגים "לרשות" הסדרן (כוננים) כיום יש רק אחד. לא מאפשרים יותר. בעבר היו לאגד 4200 אוטובוסים כיום בערך 3500, לא ניתן להביא אוטובוסים נוספים משום מקום.
 

fireman

New member
לממן אותי האזרח?!

ערן אתה טועה! אגד מקבל סובסידיה
כדי לממן אותך האזרח! לא נישפך כסף ללא ביקורת... במיוחד היום בעידן ההתיעלות הכתובה בהסכמים עם המדינה. אגד חייב להתיעל ב %X בשנה ע"מ להמשיך לקבל סובסידה. בעבר היו בסניף ת"א שניים או שלושה נהגים "לרשות" הסדרן (כוננים) כיום יש רק אחד. לא מאפשרים יותר. בעבר היו לאגד 4200 אוטובוסים כיום בערך 3500, לא ניתן להביא אוטובוסים נוספים משום מקום.
לממן אותי האזרח?!
בינתיים האזרח הוא זה שמממן את אגד, גם עם הסובסידיה מהמדינה וגם עם מחירי הנסיעות המופקעים שכנראה בחלק מהקווים אינם רק מנת חלקה של הרכבת. גם לאגד לא חסר בעניין הזה. עם כל הסובסידיה ועם כל המחירים המופקעים האלו עדיין אגד לא יודעת לספק שירות כמו שצריך. לפני מטרופולין, אגד גבתה מחיר נסיעה כמו הרכבת בקו באר שבע תל אביב, היום היא גובה חצי.... למה נסיעה מבאר שבע לירושלים עולה 32 ש"ח? שיפריטו גם את הקו הזה והמחיר יצנח ב50% ועדיין אגד תילחם בשיניים להפעיל את הקו הזה באמצעות חברות הבת שלה.... מסקנה, עושקים אותנו ומספרים לנו סיפורי אלף לילה ולילה. במקום שיחסלו את הסובסידיה מחפשים למי לחלק עוד כסף (ע"ע סובסידיה לרכבת ישראל) מעניין לאיזה מטרה תלך הסובסידיה הזאת.
 

846

Active member
אתה מכיר את הנושא של סובסידיה

לממן אותי האזרח?!
בינתיים האזרח הוא זה שמממן את אגד, גם עם הסובסידיה מהמדינה וגם עם מחירי הנסיעות המופקעים שכנראה בחלק מהקווים אינם רק מנת חלקה של הרכבת. גם לאגד לא חסר בעניין הזה. עם כל הסובסידיה ועם כל המחירים המופקעים האלו עדיין אגד לא יודעת לספק שירות כמו שצריך. לפני מטרופולין, אגד גבתה מחיר נסיעה כמו הרכבת בקו באר שבע תל אביב, היום היא גובה חצי.... למה נסיעה מבאר שבע לירושלים עולה 32 ש"ח? שיפריטו גם את הקו הזה והמחיר יצנח ב50% ועדיין אגד תילחם בשיניים להפעיל את הקו הזה באמצעות חברות הבת שלה.... מסקנה, עושקים אותנו ומספרים לנו סיפורי אלף לילה ולילה. במקום שיחסלו את הסובסידיה מחפשים למי לחלק עוד כסף (ע"ע סובסידיה לרכבת ישראל) מעניין לאיזה מטרה תלך הסובסידיה הזאת.
אתה מכיר את הנושא של סובסידיה
צולבת? הנוסע בקווים מסוימים משלם מחיר גבוה יותר מהנידרש ע"מ לממן חלק מהוצאות הסובסידה של המדינה (כלומר להקטין את חלק המדינה) לקווים המפסידים. ע"י הגדלה מלאכותית של ההכנסות המדינה משלמת פחות לאגד. זאת אחת הסיבות שהממשלה לא מאפשרת לאגד להוריד מחירים, שיטת ההתחשבנות עם המדינה מיושנת ואינה מתאימה לעידן התחרות. ברור שאגד ילחם על קווים אפילו במחיר נמוך מכיוון שלפי השיטה הנ"ל המחיר לא תמיד משקף את העלות האמיתית. ידוע לי ממקור ראשון כמה פעמים ניסו להוזיל מחירים בקטעים מסוימים ולא הצליחו ואם כן זה לקח עידנים. אגב, אתה צודק גם בחלק הראשון, האזרח מממן את הסובסידיה מכספי המיסים שחוזרים אליו (או אמורים לפחות לחזור....) בצורה של בריאות, תשתיות,תחבורה ביטחון רווחה ועוד.
 

fireman

New member
קווי הפסד זה מושג

אתה מכיר את הנושא של סובסידיה
צולבת? הנוסע בקווים מסוימים משלם מחיר גבוה יותר מהנידרש ע"מ לממן חלק מהוצאות הסובסידה של המדינה (כלומר להקטין את חלק המדינה) לקווים המפסידים. ע"י הגדלה מלאכותית של ההכנסות המדינה משלמת פחות לאגד. זאת אחת הסיבות שהממשלה לא מאפשרת לאגד להוריד מחירים, שיטת ההתחשבנות עם המדינה מיושנת ואינה מתאימה לעידן התחרות. ברור שאגד ילחם על קווים אפילו במחיר נמוך מכיוון שלפי השיטה הנ"ל המחיר לא תמיד משקף את העלות האמיתית. ידוע לי ממקור ראשון כמה פעמים ניסו להוזיל מחירים בקטעים מסוימים ולא הצליחו ואם כן זה לקח עידנים. אגב, אתה צודק גם בחלק הראשון, האזרח מממן את הסובסידיה מכספי המיסים שחוזרים אליו (או אמורים לפחות לחזור....) בצורה של בריאות, תשתיות,תחבורה ביטחון רווחה ועוד.
קווי הפסד זה מושג
שקבעו באגד, מושג שרק אגד משתמשת בו בגלל שחלק נכבד מהקווים שלה היא לא מפעילה בצורה יעילה ע"י שימוש בכלי רכב שתואמים את אופי הקו. התייעלות משמעה חיסכון, חסכון הוא הגדלת רווחים והפיכת קווים שאינם רווחיים לקווים רווחיים, אני לא מוצא שום סיבה להפעיל אוטובוס של 50 מקומות כשנוסעים בקו בקושי 10 נוסעים.
 

846

Active member
אתה מכרי את השטיה באגד: כל אוטובוס

קווי הפסד זה מושג
שקבעו באגד, מושג שרק אגד משתמשת בו בגלל שחלק נכבד מהקווים שלה היא לא מפעילה בצורה יעילה ע"י שימוש בכלי רכב שתואמים את אופי הקו. התייעלות משמעה חיסכון, חסכון הוא הגדלת רווחים והפיכת קווים שאינם רווחיים לקווים רווחיים, אני לא מוצא שום סיבה להפעיל אוטובוס של 50 מקומות כשנוסעים בקו בקושי 10 נוסעים.
אתה מכרי את השטיה באגד: כל אוטובוס
מבצע כל עבודה ואוטובוס שמסיע 10 נוסעים בנגב בצהרים מסיע 50 ילדים לבית הספר בבוקר. קו מפסיד הוא קו שלא נוסעים בו מספיק נוסעים. לפני עידן המיכרזים 65% מקווי אגד היו מפסידים..... אתה תושב הדרום, ספר לי כמה נוסעים (למעט חיילים בימים א' וה') נוסעים בקווי הנגב? רותם תושב הצפון: ספר לנו כמה נוסעים משתמשים בקווים בגליל?
 

846

Active member
מכרי = מכיר

אתה מכרי את השטיה באגד: כל אוטובוס
מבצע כל עבודה ואוטובוס שמסיע 10 נוסעים בנגב בצהרים מסיע 50 ילדים לבית הספר בבוקר. קו מפסיד הוא קו שלא נוסעים בו מספיק נוסעים. לפני עידן המיכרזים 65% מקווי אגד היו מפסידים..... אתה תושב הדרום, ספר לי כמה נוסעים (למעט חיילים בימים א' וה') נוסעים בקווי הנגב? רותם תושב הצפון: ספר לנו כמה נוסעים משתמשים בקווים בגליל?
מכרי = מכיר
 

mister K

New member
רוב הקווים בצפון הם דווקא רווחיים

אתה מכרי את השטיה באגד: כל אוטובוס
מבצע כל עבודה ואוטובוס שמסיע 10 נוסעים בנגב בצהרים מסיע 50 ילדים לבית הספר בבוקר. קו מפסיד הוא קו שלא נוסעים בו מספיק נוסעים. לפני עידן המיכרזים 65% מקווי אגד היו מפסידים..... אתה תושב הדרום, ספר לי כמה נוסעים (למעט חיילים בימים א' וה') נוסעים בקווי הנגב? רותם תושב הצפון: ספר לנו כמה נוסעים משתמשים בקווים בגליל?
רוב הקווים בצפון הם דווקא רווחיים
הלוואי שהיו פותחים קווים לא רווחיים באזור שלי, שהוא כמעט ולא נגיש לתח"צ במשך היום בגלל שהפעלת קווים שם לא תהייה רווחית. הנסיעה היחידה שאני מכיר שפעלה בחוסר רווחיות הייתה הנסיעה היחידה של קו 846 לכיוון צפת, שהייתה יוצאת במשך 15 שנה, מדי יום בשעה 17:00 מתל אביב עם 10-20 נוסעים בימי ב'-ד'. הנסיעה הזאת פעלה עד שבוטלה לפני כמה חודשים בנסיבות מוזרות ומכעיסות לאחר שעברה מתפעול של סניף צפת לתפעול של סניף אחר (רציתי לספר לך על זה כשנפגשנו ביום שישי במוזיאון ושכחתי). דוגמה לצד השני היא תיגבור קו 846/848 לכיוון ת"א בימי ראשון בבוקר ובמוצ"ש. כל שבת בשעה 17:00 עומדים בכוננות בסניף בכרמיאל שני אוטובוסים לפחות על מנת לתגבר את הקו לת"א. אם יש צורך בכך יוצאים שניים ואף שלושה אוטובוסים. כנ"ל לגבי הנסיעה השנייה של 19:30. גם בימי ראשון בבוקר הקו מתוגבר משמעותית. למשל הנסיעה של 8:15 מצפת (8:45 מכרמיאל) שבה אני נוסע באופן קבוע, יוצאת תמיד עם שני אוטובוסים בימי ראשון. זאת למעט פעם אחת שהייתה בזמן ההילולה במירון שבה יצא אוטובוס אחד שעוד לפני כרמיאל היה מפוצץ (לדברי ריכוז חיפה, לא היו מספיק אוטובוסים לתיגבור). במקרה זה לא הגשתי תלונה לאגד מכיוון שזו הייתה פעם אחת ויחידה ובדר"כ הקו פועל ללא דופי.
 

846

Active member
אני דווקא התכונתי לקווים אזוריים

רוב הקווים בצפון הם דווקא רווחיים
הלוואי שהיו פותחים קווים לא רווחיים באזור שלי, שהוא כמעט ולא נגיש לתח"צ במשך היום בגלל שהפעלת קווים שם לא תהייה רווחית. הנסיעה היחידה שאני מכיר שפעלה בחוסר רווחיות הייתה הנסיעה היחידה של קו 846 לכיוון צפת, שהייתה יוצאת במשך 15 שנה, מדי יום בשעה 17:00 מתל אביב עם 10-20 נוסעים בימי ב'-ד'. הנסיעה הזאת פעלה עד שבוטלה לפני כמה חודשים בנסיבות מוזרות ומכעיסות לאחר שעברה מתפעול של סניף צפת לתפעול של סניף אחר (רציתי לספר לך על זה כשנפגשנו ביום שישי במוזיאון ושכחתי). דוגמה לצד השני היא תיגבור קו 846/848 לכיוון ת"א בימי ראשון בבוקר ובמוצ"ש. כל שבת בשעה 17:00 עומדים בכוננות בסניף בכרמיאל שני אוטובוסים לפחות על מנת לתגבר את הקו לת"א. אם יש צורך בכך יוצאים שניים ואף שלושה אוטובוסים. כנ"ל לגבי הנסיעה השנייה של 19:30. גם בימי ראשון בבוקר הקו מתוגבר משמעותית. למשל הנסיעה של 8:15 מצפת (8:45 מכרמיאל) שבה אני נוסע באופן קבוע, יוצאת תמיד עם שני אוטובוסים בימי ראשון. זאת למעט פעם אחת שהייתה בזמן ההילולה במירון שבה יצא אוטובוס אחד שעוד לפני כרמיאל היה מפוצץ (לדברי ריכוז חיפה, לא היו מספיק אוטובוסים לתיגבור). במקרה זה לא הגשתי תלונה לאגד מכיוון שזו הייתה פעם אחת ויחידה ובדר"כ הקו פועל ללא דופי.
אני דווקא התכונתי לקווים אזוריים
 

mister K

New member
אין ממש קווים אזוריים

אני דווקא התכונתי לקווים אזוריים
אין ממש קווים אזוריים
רק קווים מהכפרים לעכו ולחיפה בבוקר וחזרה אחר"צ, ואת הקו לתל אביב. אין אפילו קו מהיישוב שלי לכרמיאל (מרחק 10 ק"מ).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה