עידכונים מהוילה - יום 43 , ה- 13.10

אובן1

New member
ודרך אגב

בלי קשר לדיון עצמו, כדי ששתי הטענות שכתבת תהיינה סותרות דרוש להן שיפוץ קטן והוספת הנחה: 1. שי טקטיקן קטן בגלל האסטרטגיה הזו. 2. האסטרטגיה הזו כלל לא יצאה אל הפועל ולא בגלל שי. וההנחה : לא ניתן לשפוט ולהעריך את יעילותה של אסטרטגיה זו בכלים של היגיון וניסיון קודם אלא רק ע"י ניסוי וטעיה (ששי מבצע, ובזמן אמת כמובן)
 

אובן1

New member
ושוב טועה...כהרגלך בקודש

צר לי לאכזב אותך, כותבים ניסוי וטעיה מלשון לנסות ולטעות. ועכשיו עומדות בפנייך 2 אפשרויות - 1)להתעלם 2)להעלות איזשהו טיעון מופרך שקל לסתור ולהאשים אותי בכך שאני מנהל דיון עם עצמי. איך אמרו חכמים ? הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו?
 
זה יפה להסתמך על ויקיפדיה כמילון מושגים .

אבל גם קצת מוטעה . ניסוי וטעייה זה כאשר את מנסה משהו ולומד כתוצאה מהטעות . ניסוי ותהייה זה לנסות גישה ולתהות באשר לגישה לאחר שהתקבלו התוצאות . אתה השתמשת במשפט : " וההנחה : לא ניתן לשפוט ולהעריך את יעילותה של אסטרטגיה זו בכלים של היגיון וניסיון קודם אלא רק ע"י ניסוי וטעיה (ששי מבצע, ובזמן אמת כמובן) " עכשיו כאשר מדברים על מה שאתה דיברת המובן הנכון להשתמש בו הוא ניסוי ותהייה ( כי לא ניתן לשפוט ולהעריך את התוצאות בדרך חד משמעית כדבריך שלך ) . הבאת לי קישור אחד בנוגע לניסוי וטעייה ואני אביא לך הרבה יותר : http://www.google.co.il/search?hl=iw&q="+ניסוי+ותהייה+"&btnG=חיפוש+ב-Google&meta= והייתי ממליץ לך על קצת יותר צניעות לפניי שאתה מתחיל לתקוף אנשים . חבל , אתה יוצא דיי טיפש מכל הסיטואציה .
 

אובן1

New member
ביטוי נוסף ואחרון לטיפשותי -

אני לא אטרח להסביר לך את מקורו ומשמעותו של הביטוי "ניסוי וטעייה". ומדוע הביטויים "ניסוי ותהייה" או "ניסוי ותעיה" אינם קיימים באף מילון כערכים העומדים בפני עצמם אלא רק מוזכרים באתרים בגוגל ע"י אנשים בעלי מאפיינים מאוד מסויימים או כערכים נלווים או משלימים. אני מאמין שאתה ילד מספיק גדול ובשלב מסויים תניח לאגו ותפתח מילון (אפשר גם להעזר באתר של רוני הפנר, אם ויקיפדיה קטנה עלינו, אז לפחות רוני הפנר..לא ככה?) לגבי ההנחה שבה השתמשתי - גם אם נצא מנקודת הנחה שהביטוי "ניסוי ותהייה" קיים באופן תקני (או ליתר דיוק, ניסוי טעיה ותהיה, כי אם לא הפרכת שום דבר לא יעזור לך לתהות לגביו. ואתה יכול לתהות גם ללא ניסוי) הרי שבהקשר שבו נכתבה ההנחה, ניתן להשתמש ב-2 הביטויים הללו, וזאת מכיוון ש"התהייה" לגבי הניסוי באה לידי ביטוי במשפט " ניתן לשפוט ולהעריך את יעילותה של האסטרטגיה ע"י ניסוי וטעיה". אז לשם מה להוסיף עוד תהייה ? :) מקווה שהדברים ברורים יותר, ואני ממליץ לך לנסות וליישם קודם כל על עצמך את התורה המוסרית שאתה מתיימר להרביץ באחרים. אחרת כולנו יוצאים די טיפשים מכל הסיטואציה.
 
אז הסבר קצר ...

הביטוי " ניסוי וטעייה " הוא תרגום שהשתרש של המושג הלועזי trial and eror . בעברית קיים גם הביטוי " ניסוי ותהייה " . עכשיו רק תסביר לי מה כאן הטעייה ששי אמור לגלות כתוצאה מהניסוי . והאם כאשר הוא יגלה את הטעייה זה לא יהיה מאוחר מידי ? והוא לא יוכל באמת ללמוד מההתנסות הזו שום דבר ? אז זה נראה לך הגיוני עדיין לטעון ששי נוקט בניסוי וטעייה ? או שמא אולי בכל זאת בניסוי ותהייה ? מילונים זה מאוד יפה ( למרות שכבר נוכחתי שלא כל מי שמפרסם מילון באינטרנט באמת מדייק בכל הערכים בעבר ) . אבל מה עם היגיון ? וחוץ מזה , באמת שאתה לא טיפש ( ואני מעריך שאתה יודע את זה , כפי שגם אני יודע שאני לא טיפש ) אבל הטון של ההודעה שכותרתה " אתה טועה - כהרגלך בקודש " הייתה הודעה מטופשת בהתנסחות שלה .
 

אובן1

New member
הסבר נחמד.

טוב שהסברת לי, הייתי זקוק לזה. אולי האקדמיה ללשון העברית תשכנע אותך? ועכשיו לענייננו, אני מסכים שהביטוי קיים בשפה העברית באופן לא רשמי (כמו הרבה ביטויים מוטעים אחרים..) אבל רק בגלל שאנשים ממהרים להשתמש בו מבלי להבין את משמעותו. הביטוי "ניסוי ותהייה" הוא חסר משמעות לוגית. כדי לתהות לגבי ניסוי, צריך לבצע אותו קודם ואז לבחון את תוצאותיו. כדי לסגור את הפינה הזו, אני פשוט מציע לך לפתוח כל מילון שתרצה ולבדוק אם הביטוי המדובר מופיע בו כערך בפני עצמו. לאחר מכן, חזור בדיוק על אותן פעולות עם אותם המילונים אבל הפעם עם הביטוי "ניסוי וטעייה". לגבי שאר הדברים, נדמה לי ששכחת קצת על מה דיברנו., אז יאללה בוא נחפוררררררררררר קצת, אני אזכיר לך מה כתבת : //רק שים לב שאתה טוען 2 טענות סותרות במקביל : 1 . שי טקטיקן קטן בגלל האסטרטגיה הזו . 2 . האסטרטגיה הזו כלל לא יצאה אל הפועל .// זו הסתירה שחשבת שקיימת (תקן אותי אם אני טועה): שי טקטיקן קטן בגלל האסטרטגיה הזו, אך האסטרטגיה הזו לא יצאה אל הפועל, לכן לא ניתן לקבוע ששי אסטרטג קטן. מה הטעות שלך ? לא לקחת בחשבון את העובדה שאולי ניתן להסיק מסקנות לגבי יעילותה של האסטרטגיה הזו בכלים של היגיון, שכל ישר, תקדימים וכו'. הנה לך טענה נטולת סתירות המתקבלת על הדעת : "שי טקטיקן קטן בגלל האסטרטגיה הזו, קל להסיק באמצעות כלים לוגים פשוטים שהאסטרטגיה הזו שווה פחות או יותר לתחת, לכן שי טקטיקן קטן" (הטענה השניה חסרת ערך) ועוד משפט: שי טקטיקן קטן משום שבחר באסטרטגיה שאי אפשר להוציאה לפועל. שי בחר באסטרטגיה שקשה עד בלתי אפשרי ליישמה בנסיבות הקיימות למרות שאם היה ניתן ליישם אותה ביתר קלות (וכמובן ששי גם היה מצליח ליישמה), היא היתה משיגה את מטרתה. (ושוב הטענה השניה חסרת ערך) כדי שתיווצר סתירה בין 2 הטעות דרושה הנחה נוספת (בין השאר), שתביא לידי ביטוי את נחיצותה של הטענה השניה. אז למה התכוונתי בניסוי ובטעייה ? התכוונתי למתודה המדעית של "ניסוי וטעיה" שבאמצעותה ניתן לאמוד את האפקטיביות של השיטה. (האסטרטגיה) ומה אתה טענת שצריך לכתוב ? "לא ניתן לשפוט ולהעריך את יעילותה של אסטרטגיה זו בכלים של היגיון וניסיון קודם אלא רק ע"י ניסוי ותהייה". אך התהייה כבר כלולה בחלק הראשון של המשפט. ובמילים אחרות, מה שהצעת לי לכתוב זה - "לא ניתן לתהות לגבי יעילותה של אסטרטגיה זו בכלים של היגיון וניסיון קודם אלא רק ע"י ניסוי ותהייה. גם אתה מבחין בתהייה אחת מיותרת? גם אתה לא טיפש, וכל אדם טועה, זה לא אסון וזו לא בושה. אבל אדם שנוטה לבקר אחרים ולהטיף להם ערכי מוסר בתדירות די גבוהה אמור לדעת מתי הזמן להודות בטעות ולסגת.
 
טוב , תפסת אותי .

ואני מקווה שהכותרת גרמה לך להרגיש מעט יותר טוב עם עצמך . אבל אם נחזור לנקודה העיקרית של הדיון שלך אז אחזור שוב ואנסה להסביר לך ( בפעם האחרונה ) . אתה טוען מצד אחד שהאסטרטגיה של שי מוטעית מיסודה . ומצד שני אתה טוען שהוא טקטיקן קטן . סבבה ? יופי ! בהתחלה אתה בעצמך כתבת ש : " גם אם התאוריה שלך נכונה למרות שלהערכתי היא שגויה משום שלאורך כל השבוע כולל ביום בחירת המועמדים להדחה דיבר שי עם צבר על כך שיש להדיח את המתנדנדים (שי שלח את רנין כדי להבהיר לצבר שהוא לא לכלך עליו באוזני עינב ואשר ולא כדי להעביר לו מסרים לגבי זהות המודחים) מה עשה בדיוק שי שהעמיד רק את שלישית הבובלילים להדחה? " מה גם שטרחת להוסיף " אם הוא באמת פעל כפי שאתה חושב, הרי שזה רק מעיד על כך שהוא טקטיקן מאוד קטן שלא קורא את המפה נכון. איזה אינטרס יש לו להעמיד את שלושת החזקים מולו או מול אחד מאנשיו ?" נמשיך בסקירת הדברים המפורטים שלך ... " אם כפי שאתה טוען, הוא השפיע על כולם להצביע שוב לקבוצת בובליל, הרי שזה הופך אותו לטקטיקן קטן שלא מודע למאזן הכוחות בבית ומחוצה לו ומה שהציל אותו זה אכן נס. נס פתאומי שהתרחש בראשו של אשר ואין לזה שום קשר לפעולותיו של שי." " אני, על סמך היכרותי השטחית עם שי, עם דרך חשיבתו,עם השקפת עולמו, עם העובדה שהוא נוטה לנתח מחשבות ומעשים של אחרים מנקודת מבטו המאוד סובייקטיבית, וכמובן על סמך התנהלותו ושיחות שניהל עם אנשים במהלך השבוע החולף. הסקתי קצת אחרת. (אגב, גם ביום ההדחות הוא המשיך לחפור לצבר על חוסר נחיצותם של ונסה ואיתי בבית) " אגב אני מצטט אותך כרונולוגית ע"פ סדר התגובות שלך . ועוד ציטוט : " עם שאר הדברים שכתבת אני בכלל לא מסכים. שי מלכתחילה הצהיר שיש לו משימה, להעיף את "הרעים" לטענתו ולהתברג בין החמישה האחרונים. שום דבר שעשה לא העיד על כך שהוא מוכן להסתכן ולהקריב את עצמו למען הכלל בשלב כה מוקדם. אפילו להפך, כל מה שהוא עושה רק מעיד על כך שהוא מנסה לשרוד עוד ועוד, ולא משנה לו מתי או איך הוא יודח, העיקר שיודח כמה שיותר מאוחר ורצוי בשלבים הסופיים.(לא מזמן הוא החל לעבוד על בני הבית בנושא של איתי..הוא לא נח לרגע, השי הזה..) בנוסף לכך, כפי שהספקנו להכיר את שי, נראה לך, שאם היה חולף בראשו הרעיון של להקריב את עצמו מול השלישיה, הוא לא היה מנצל את ההזדמנות כדי להתרבב על כך שעות על גבי שעות באוזניהם של שיפרה צבר, איתי וכו' ? "אני לוקח את כולכם על הגב שלי". זה לא קרה. במקום זאת הוא התבכיין בפני שיפרה על החשש שלו מפני הדחה. שי "גבר גבר" רק בתיאוריה, במציאות הוא סוג של "נחש נחש". " ואת כל זה אתה מנתח מהיכרות שיטחית ? פשששש כל הכבוד ! שאפו . עכשיו ניסיתי להסביר לך את האסטרטגיה בערך 5 פעמים . אתה יוצא מנקודת ההנחה ומשוכנע בצידקתה ומסרב לקבל כל דרך אחרת . ומתבסס על סמך היכרות שטחית ( או לא ) של מתמודד . אני אנסה בפעם השישית אולי הפעם יהיה לי יותר מזל . בכל מקרה , לא אנסה בפעם השביעית . שי לא התייחס בכלל אל הבחירות של השילוש הקדוש בנוגע להדחות . מבחינתו זה לא רלוונטי ולא שווה את ההשקעה כי אין לו באמת שליטה על זה . הוא מיקד את המאמצים שלו איפה ועל מי שהוא חושב שיש לו שליטה . ההיגיון של האסטרטגיה הוא מאוד מאוד פשוט . המטרה היא להביא להדחה את השילוש הקדוש . אם אפשר להעמיד אותם לבד מול עצמם אז מה טוב . אם לא , אז צריך להעמיד אותם מול מתמודד חזק . ואולי אפילו מול עצמו . ההיגיון לכך הוא מאוד פשוט ( אם כי אתה מסרב להכיר בו בשלב זה ) . אין פרס למקום החמישי וגם לא למקום השני . לא כבוד ולא נעליים , שום דבר ! בשלב הזה ברור כי המתמודדים החזקים הם הבובלילים . אבל מול מי הם נאלצו להתמודד עד כה ? מיקי ? קרן ? ערן ? כל המתמודדים הללו הודחו כי לא היו פופולאריים מסיבות מאוד מובנות גם לשי וגם לי ( במידה ואתה לא שותף לזה ) . בדיעבד שי יודע כי הם לא היוו אתגר מבחינה פופולאריות על הבובלילים . היום בשעות הבוקר המוקדמות הסביר צבר לאיתי שהמשחק כאן הוא כמו טקטיקו . בשלב הזה הקהל בבית גיבש את הפייבוריטים שלו ( כך צבר טען וזה משדר את הלך הרוח בבית ) . יש את ההכי פייבוריט ויש את המקום השני ויש את המקום השלישי וכו' ככל שחולף הזמן הסיכוי שהסדר הזה ישתנה קטן . עכשיו בכל הדחה יודח הפייבוריט במספר היותר נמוך . אם מקומות 1, 5 ,3 ,8 מועמדים להדחה אז 8 יודח ( צר לי שאני מסביר לך את זה כמו לדביל אבל אתה ממש דורש את זה ) . עכשיו גם בלעדי ההדחה הזו למי שממוקם במקום ה-8 אין סיכוי ממשי לזכות במיליון . הוא יכול למשוך עוד קצת זמן בוילה . אבל הוא לא יקבל כתוצאה מכך שום דבר ! הוא רק יסבול קצת יותר . כי בכל זאת יש געגועים לבית ולסביבה המוכרת . אז מה הטעם להמשיך במשחק אם אין לך ממש סיכוי לזכות במיליון ? אם יש לך מחשבות לפתח קריירה כתוצאה מההשתתפות באח הגדול . אז יש לך סיבה להישאר כמה שיותר זמן בוילה ולזכות בכמה שיותר חשיפה . אבל אם יש לך קריירה והמטרה שלך זה הניצחון אין לך טעם למשוך את העינוי הזה עוד ועוד . המון אסטרטגים גדולים לאורך ההסטוריה הגיעו למצב שבו הם הלכו בדרך של " הכל או כלום " . במקרה של המשחק הזה בשלבים הללו זה אפילו מחוייב ממי שמחשיב את עצמו אסטרטג . דבר ראשון , על מנת לנסות להעריך את סיכוייו לזכות בכלל במיליון . דבר שני , על מנת לצבור סוג של כח ( בעיקר בטחון עצמי בדרך ובשיטה שלו ) במידה והוא לא יודח . דבר שלישי , על מנת לצאת מהמשחק במידה ואין לו ממש תמיכה ציבורית ואין לו ממש סיכוי לזכות במיליון , גם בגלל הסיבה של הגעגועים הביתה וגם לשם מיזעור נזקים . כי במקרה של שי זה לא ברור לו האם הציבור מחפש את המתמודדים שיעשו בלאגן ואסטרטגיות או את אלה שישארו הכי נקיים . הוא לקח הימור והלך על דרך שהיא נתונה במחלוקת ( ואין שם אף אחד שלא מפקפק בדרך שלו לשחק את המשחק גם צבר ואפילו איתי שהודו בזה ) . עכשיו שי רצה לברר האם הדרך שלו נכונה והאם יש לו סיכוי לזכות במיליון . היות שהמתמודדים הכי חזקים בוילה על פי התוצאות עד להדחה האחרונה הם השילוש הקדוש . אז אם שי יעלה להדחה מולם יש לתוצאות משמעות גדולה עבורו . אם הוא יודח אז לא היה לו סיכוי לזכות במיליון מלכתחילה . כי במקרה הכי אופטימי הוא ה-4 ברשימת הפופולאריות של הציבור . אם הוא נשאר ומישהו אחר הודח אז הוא במקרה האופטימי והסביר אחד מ 3 הפופולאריים . ולכן לאסטרטגיה של שי היו 2 פנים . מצד אחד הרצון להעמיד להדחה את ההכי חזקים ומצד שני לבחון את כוחו שלו . העניין הוא שגם אני חושב ששי חשב כי השילוש הקדוש "יתלבש" הפעם על שי . אבל מה ? לזכות בהדחה מול איתי וונסה זאת לא כזו חכמה גדולה . וזה לא יוסיף או יגרע משי שום דבר . אתה בכל הניתוחים שלך מוציא את האלמנט האנושי הבסיסי ביותר מחוץ למשוואה . הם לא נהנים להיות שם בוילה , הם סובלים שם ! ומי שרוצה באמת לנצח מעדיף לגלות בהקדם האפשרי אם יש לו בכלל סיכוי , כי אם לא , עדיף לו להיות בבית עם החברה שלו מה לא ברור כאן ? זה מה שעושה את שי לטקטיקן קטן בעינך ? ואולי אתה אדם קטן עם פרשנות קטנה ? לא משנה מה התשובה אשר תהה אני איתך סיימתי את הדיון . אין לי בעיה להסכים על לא להסכים . זה בסך הכל ניתוח שמבוסס על ספקולציות ואתה מתנהג כמו אדם עם קיבעון אנאלי ושולל כל פרשנות אחרת פרט לפרשנות שלך . אז תמשיך לך בדרכך ואני מאחל לך בהצלחה בהמשך הדרך . ואני אודה בטעות כאשר תהיה כזו . לגבי ניסוי וטעיה צדקת ( אם כי השתמשת בביטוי לא נכון ) אבל לגבי כל השאר , יצאת קטן וקטנוני ובעיקר מתיש ונודניק . יאללה שא ברכה טוסטר אובן יקר
 

אובן1

New member
מת על התגובה שלך.

קודם כל, אתה לא מהווה עבורי אתגר מספיק גדול כדי לגרום לי להרגיש טוב יותר עם עצמי על שהצלחתי להעמיד אותך על טעותך. טועים, קורה. מה שכן, נראה לי שזה גרם לך להרגיש די רע עם עצמך, ובינינו, (אף אחד לא שומע,כן ? ) הביטחון העצמי לא ממש בשמיים, אה? סבבה ? יופי ! עכשיו בוא נזכר בעובדות היבשות: ביום שבו קרן מודחת שי אכן מדבר עם צבר על כך שיש לפרק את השלישייה החזקה. חולפים להם כמה ימים ושי מנהל דיון עם שיפרה וליאון (לפני התקרית המבישה עם ליאון) על כך שהתנהלותו המעיקה והקנטרנית של איתי חורה לו ומפריעה לו. ביום שבו בני הבית בוחרים את מי להדיח מדבר שי עם צבר על חוסר הרלוונטיות של ונסה ואיתי בבית ("המתנדנדים, כפי שכינה אותם"), לא שיחת רגילה, שיחה בעלת סגנון וטון דיבור מאוד ספציפיים, כאלו שמאפיינים את שי כאשר הוא מנסה להעביר מסרים ל"בני בריתו". יומיים או שלושה לפני ההדחה, מתבכיין שי בפני שיפרה על כך שהוא חושש שהפעם הוא יועמד להדחה ע"י קבוצת בובליל. שי הצהיר לא פעם ולא פעמיים, שהמטרה שאליה הוא שואף היא להישאר בין החמישה האחרונים.הוא עושה הכל כדי להסיט את האש ממנו ולא בוחל בשום אמצעי, מעזיב את נעמה מהווילה לאחר שזו מנסה לרקום מזימות נגדו, מנסה לגרום לסכסוך בין קבוצת בובליל לכוח שיפרה כדי שישכחו את קיומו.כבר ביום בו אשר הודח, מצא שי קורבן פוטנציאלי חדש להדחה בדמות איתי. שי "בורך" באישיות כוחנית ובלתי מתפשרת,הוא תככן ומניפולטיבי, אינטרסנט, אגואיסט, לא מפספס הזדמנות להתפאר בהישגיו ובזה שהוא לוקח כביכול את כולם על גבו. הפיתרון שהצעתי, על סמך העובדות היבשות והיכרותי השטחית עם שי, נראה לי כפיתרון ההגיוני והמבוסס ביותר. ומה לגבי איתי וליאון ? איתי הצביע לאשר ועינב משום שהושפע מקלטת הוידאו ששודרה וגם באופן טבעי חש קרוב יותר לצבר (באותה תקופה הוא גם הסתדר לא רע עם שיפרה) מאשר לקבוצת בובליל, וליאון שרצה להעניש את קבוצת בובליל על שהציעו את שיפרה- חברתו הטובה ביותר בבית- להדחה,וכמובן לא יעז לבחור בעינב, בחר באשר וביוסי (כהרגלו). בשביל זה, לא צריך נס. אתה מייחס לשי תכונות של מצביא דגול כדי שהתיאוריה שלך תשמע יותר הגיונית - "המון אסטרטגים גדולים לאורך ההיסטוריה הגיעו למצב שבו הם הלכו בדרך של " הכל או כלום " . במקרה של המשחק הזה בשלבים הללו זה אפילו מחויב ממי שמחשיב את עצמו אסטרטג" אבל שי לא אסטרטג דגול, הוא תככן קטן ומניפולטיבי וגם לא מאוד מוצלח ( הוא שרד עד כה רק משום שחלק מדיירי הבית מפיקים תועלת מכך שהוא עושה עבורם את העבודה המלוכלכת ) שיעשה הכל כדי לשרוד. הוא יסכסך בין חבריו הקרובים ביותר כדי שהאש תוסט ממנו, הוא יתפאר בכל שטות שעשה "למען הקבוצה" ( אם הוא אכן רצה להקריב את השלישייה גם במחיר של הדחת עצמו, אתה חושב שהוא היה מילל בפני שיפרה על מר גורלו ? אם הרעיון היה חולף ולו לרגע בראשו, הוא כבר היה מתרברב על כך באופן המוכר והידוע – "אני לוקח את כולכם על הגב שלי") מה בעצם השתנה מאז יום שלישי ? הבובלילים הם אותם בובלילים והם רק ילכו ויתחזקו ככל שהזמן יחלוף. לפי הלך המחשבה שאתה מייחס לו, שי צריך להמשיך ולפעול אך ורק בנושא של הבובלילים בתקווה שמולם יעמוד מתמודד "חזק" ( אולי הוא עצמו, "כדי לבחון את כוחו" ולבדוק האם בכלל יש לו סיכוי לזכות במיליון
) אבל לא, הוא רוצה את איתי על הגריל, למה ? כי הוא עצמו חושש לעמוד מול הבובלילים פן יודח בטרם עת. זה שי, הוא רוצה לשרוד כמה שיותר וכל מה שהוא עושה מעיד על כך, רק אידיוט מוחלט יכול לפספס את זה, ולא רק הוא רוצה לשרוד, כולם רוצים, ואי אפשר להאשים אותם בכך, הם באו לשחק משחק, לא לתפקד כמצביאים דגולים.
 

אובן1

New member
נמשיך -

עוד רעיון מרכזי בתיאוריה שלך - (הפעם באמת התעלית): " הם לא נהנים להיות שם בוילה , הם סובלים שם ! ומי שרוצה באמת לנצח מעדיף לגלות בהקדם האפשרי אם יש לו בכלל סיכוי , כי אם לא , עדיף לו להיות בבית עם החברה שלו " ואני באמת תוהה,, אם הם סובלים שם ומתגעגעים לחברה שתחייה, ורוצים בהקדם האפשרי לגלות אם יש להם בכלל סיכוי לזכות במיליון, מדוע הם עושים הכל כדי דווקא ל-א לעלות לגריל, כדי לדחות את הקץ, כדי לא להתמודד מול קבוצת בובליל החזקה.מדוע הם יוצרים חברויות ובריתות על בסיס אסטרטגי טהור. למה שי ממהר להתעלק על איתי "החלש" וחסר הישע ? האם ע"י העמדתו של איתי להדחה שי יקבל מושג טוב יותר לגבי סיכויו לזכות במיליון ? מדוע צבר, שבשיחה שניהל עם איתי, אמר לו במפורש שהוא גיבש דעה די מוצקה לגבי השלישיה האחרונה וקרוב לוודאי שהוא לא נמצא בה, עדיין שוהה בווילה ? שיעמיד את עצמו להדחה ויבדוק אם יש לו סיכוי מול הבובלילים! לא ככה? אתה לא דביל, נכון ? גם לא טיפש, אז איך אתה מסוגל לכתוב דבר כל כך טיפשי שמנוגד לכל מה שקורה בבית. בנאדם, תחשוב לפני שאתה כותב משהו. רובם שם אנשים תחרותיים, גם אם יגידו להם שאין להם שמץ של סיכוי לזכות הם בכל זאת ימשיכו לשחק את המשחק,. כי זה בטבע שלהם, התחרותיות, ואם לא לזכות אז לפחות להגיע לשלבים גובהים. . " אין לי בעיה להסכים על לא להסכים . זה בסך הכל ניתוח שמבוסס על ספקולציות ואתה מתנהג כמו אדם עם קיבעון אנאלי ושולל כל פרשנות אחרת פרט לפרשנות שלך" שוב התבלבלת קצת,בוא נעשה סדר בדברים - את הפרשנות שלך לדברים שהתרחשו בבית אינני שולל,אין לי גם זכות לשלול, לא כל הפרטים ידועים לי והניתוח של שנינו מבוסס על השערות וחצאי אמיתות. אני פשוט לא מסכים איתה. את הקביעה הנחרצת שלך ששי אסטרטג טוב אני שולל מכל וכל. והסברתי באריכות גם מדוע. לא משנה באיזו פרשנות תבחר, שי בכל מקרה התגלה כטקטיקן בגרוש. ההבדל מובן ? פרשנות - לא שולל שי אסטרטג קטן – שולל מכל וכל – עניין של דעה (צר לי שאני מסביר לך את זה כמו לדביל אבל אתה ממש דורש את זה) הלאה, כתבת- " מילא נניח ששי נקט באסטרטגיה של להדיח את ונסה ואיתי . ומילא נצא מנקודת ההנחה המעוותת שלך שהוא לא הצליח להשפיע על אף אחד להדיח את ונסה ואיתי חוץ מצבר . אבל הוא בעצמו הצביע כנגד עינב ויוסי ! ולא כנגד אף אחד אחר . ולא רק הוא אלא גם רנין שהיא החיילת מספר -1 שלו . אז הנה קרסה התאוריה שלך שהאסטרטגיה של שי היתה להדיח את ונסה ואית" לי היה נדמה שהסברתי את זה בתגובתי הראשונה , (מה אמרנו, שיח חרשים ? אולי בעיית זיכרון קלה ? ) והנה הדברים פרושים בפנייך - "שי פעל מתוך חשש שיועמד להדחה ע"י אשר-עינב-יוסי. במשך כל השבוע הוא "עשה עבודה" על צבר ושלח לו מסרים שידיח את הדיירים שלא שייכים לשום צד - ונסה ואיתי, וקיווה שצבר יסחוף אחריו את שיפרה וליאון. למה הוא עשה את זה ? כי הוא היה מודע לכך שמול שלישית הבובלילים הסיכוי שלו לשרוד נמוך יותר מאשר מול איתי או ונסה. במקביל הוא והחיילת מס' אחד שלו רנין המשיכו בקו האסטרטגי המוכר והצביעו לעינב ויוסי (גם למען הסיכוי הקלוש של לפרק את כח בובליל וגם כדי לשמור על קו אחיד ואמין של "גבר גבר" בעיני הציבור). קרסה או לא קרסה? דביל או לא דביל ? ועוד כתבת : " אני אודה בטעות כאשר תהיה כזו . לגבי ניסוי וטעיה צדקת ( אם כי השתמשת בביטוי לא נכון ) אבל לגבי כל השאר , יצאת קטן וקטנוני ובעיקר מתיש ונודניק . " השתמשתי בביטוי הנכון, הסברתי לך בפירוט גם מדוע יש להשתמש בביטוי הזה ומדוע טעית, אתה בחרת להתתעלם מכך ולזרוק טענה חסרת בסיס לאוויר - "אם כי השתמשת בביטוי לא נכון". אופייני לך. לגבי המחמאות המלבבות שהענקת לי בסוף מכתבך (תסכול ? רגשי נחיתות ? you name it..) והניסיון הפתטי שלך לשכנע את עצמך שהצלחת באיזושהי צורה "לדרוס" אותי (שנבע כמובן מן הצורך להרגיש קצת יותר טוב עם עצמך) אני באופן אישי לא מרגיש את הצורך להשתמש באיומיים ובאלימות מילולית בוטה וקיצונית כלפייך, אתה כאדם, פשוט לא חשוב לי עד כדי כך. אני יותר חש רחמים ומעט סלידה מהתנהגותך וזאת מפני שאינני מעריך אנשים צבועים, בעלי מוסר כפול ומודעות עצמית נמוכה, שמטיפים באובססיביות לאחרים ערכי מוסר כשהם עצמם לא עומדים בהם - "נאה דורש, נאה מקיים", שמעת על זה? אולי נגייס את ויקיפדיה הידועה לשימצה לשרותנו כדי שתעזור לך להבין מעט יותר מי אתה? . אתה בהחלט יותר ממוזמן להגיב לי, אנא ממך, חשוף את ערוותי ברבים, אך עשה זאת רק לאחר שעיינת, הבנת והפנמת את החוק השלישי של ניוטון.
 

אובן1

New member
יש רגעים טובים, ויש פחות

עכשיו ספר לי, איך זה להיות אדם צבוע ודו פרצופי, ללא אינטגריטי ובעל מודעות עצמית של נמלה?
 
אז רק אסכם .

התיאוריה שלך הולכת כך : 1 . שי חש כי השילוש הקדוש יעמיד אותו להדחה . 2 . שי מנסה להשפיע על הדיירים להעמיד את איתי וונסה להדחה על מנת שאם הוא יהיה מועמד להדחה הוא ( שי ) לא יודח . 3 .שי בעצמו ורנין מעמידים להדחה את עינב ויוסי ( בניגוד לאסטרטגיה של להעמיד את איתי וונסה ) . ואתה מגיע למסקנה ששי אסטרטג קטן כתוצאה מכל זה . מה נותר לכתוב לך ? אתה יכול לשפוך עכשיו עוד 2000 מילים על כלום . אבל אתה מתעקש להסתמך על התאוריה המעוותת שלך על מנת להוציא את שי אסטרטג קטן . בהתחלה חשבתי שהקיום של אנשים מהסוג שלך הוא עצוב , עכשיו אני מבין את ההומור בזה . יצאת דביל ( אין מילה אחרת ) וזאת גם תגובתי האחרונה לך בנושא הזה .
 

אובן1

New member
אתה כותב לא רע

אך יש לך בעיה קלה בהבנת הנקרא. אני לא אטרח להסביר לך שוב, הכל מופיע די בפירוט למעלה. עכשיו לך לכתוב עוד איזו מגילה ארוכה על כמה שאנשים בפורום הם רעי לב וחסרי רגישות ומתמקדים בשלילי במקום בחיובי וביפה. ואחר כך תוסיף עוד איזה 20 הודעות שתוכנן של 75 אחוז מהן עוסק בביקורת כלפי משתמשים בפורום או בויכוחים חסרי תכלית שרובם מסתיימים מיוזמתך במשפט "את לא מבינה כלום ואין טעם להסביר לך!!", ו25 אחוז מהן דנות במנת המשכל של קימברלי. טוב, יש לי בחילה. זו הודעתי האחרונה אליך בשרשור זה, ואני בניגוד אליך, עומד במילים שלי. בוקר טוב
 
ואגב , עוד נקודה אחת .

מילא נניח ששי נקט באסטרטגיה של להדיח את ונסה ואיתי . ומילא נצא מנקודת ההנחה המעוותת שלך שהוא לא הצליח להשפיע על אף אחד להדיח את ונסה ואיתי חוץ מצבר . אבל הוא בעצמו הצביע כנגד עינב ויוסי ! ולא כנגד אף אחד אחר . ולא רק הוא אלא גם רנין שהיא החיילת מספר -1 שלו . אז הנה קרסה התאוריה שלך שהאסטרטגיה של שי היתה להדיח את ונסה ואיתי . ככה , כלכך פשוט . ואתה יצאת כלכך דביל . אני משתדל בדיונים שלי לא לרמוס את הצד השני גם אם אני משוכנע שאני צודק . משהו כזה שנקרא " דרך ארץ " . אבל מאחר שאני נתתי לך אין ספור הזדמנויות לצאת מהדיון הזה בכבוד ולומר שאפשר להסכים על לא להסכים . ומאחר שאתה בחרת להפוך את כל זה למסע נקמנות וקנאה אישיים . אז הגיע הזמן שגם אני אעמיד אותך מול המציאות ואוכיח בצורה דיי פשוטה שאתה אדם דביל ואסטרטג דל לה שמאטה . ולא רק זה , אתה אדם קטן . חדל אישים ועלוקה . עכשיו בפעם הבאה לפניי שאתה מחליט בכלל לפנות אליי תחשוב טוב טוב . כי בפעם הבאה אני לא אתחיל בצורה מנומסת כמו שהתחלתי בדיון הזה . אין לי ממש בעיה לחשוף את ערוותך ברבים . בייחוד לא לאנשים כמוך . ואם כבר אתה מנסה להיות הטיפוס הדורסני שהשתדלת להיות בדיון הזה . אז לפחות שיהיה לך מושג או חצי מושג בנושא . כי צר לי לומר לך שיצאת דיי אפס וסוג של בדיחה מכל הדיון הזה . אבל יש מצב שאתה כבר רגיל לצאת אפס . ואם לא , אז תתרגל לזה בעתיד אם תמשיך בצורה ובסגנון הזה .
 
אתה משתומם על מה שכתבתי

בנוגע לויקיפדיה ? ויקיפדיה זה מיזם שבו כל אחד יכול לכתוב בו ערכים . זה עובר סוג של בחינה בקרב אנשים שמונו לכך . אבל לצערי יש שם אי דיוקים בכל הנוגע לשימוש במטבעות לשון . סתם כך בתור דוגמא ממשהו שאני בין השאר עוסק בו : המוסיקה שמלווה סרטים נקראת בעברית " פסקול " . מטבע הלשון הזה בא לעולם משום שפעם כשעוד צילמו בפילים לצד הפילים היה מוטבע פס הקול של הסרט . ולכן בעברית המושג הוא פס-קול או פסקול . היות שהמילה מורכבת מ2 מילים שחוברו להן יחדיו למושג ( פס וקול ) תופס עליהם חוק הריבוי שתופס על בן אדם או על פס רכבת ( לצורך הדוגמא ) או בית קולנוע . כמו כן הריבוי של קול הוא קולות . ולמרות כל זאת יש אנשים רבים שמשתמשים בריבוי המוטעה של " פסקולים " . הריבוי הנכון בעברית הוא - פסי קול ( כמו בני אדם , פסי רכבת , בתי קולנוע וכו' ) . במה לפי דעתך משתמשים בויקיפדיה ? ואגב לא רק שם , ישנם גם מילונים בעברית ( ?! ) שמשתמשים במונח " פסקולים " כריבוי של פסקול . אז אני יודע שלעיתים אין ברירה וחייבים לקבל דברים כפי שהם מוגשים . אבל עצם זה שמישהו החליט לכתוב בדרך מסויימת ביטוי מסויים ולפרסם את זה ( בעיקר באינטרנט אבל לא רק ) לא הופך את זה לנכון אבסולוטית . והנה הקישור לויקיפדיה בנוגע לערך " פסקולים " . target=_blank rel=nofollow>http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9?search=%D7%A4%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D&go=%D7%9C%D7%A2%D7%A8%D7%9A וזאת רק דוגמא אחת מהרבה .
 
"אני לוקח את כולכם על הגב שלי"

המשפט הזה הכי מגוחך בעיניי חחחחח גנוב השי הזה.... מי ביקש ממך יא שחקן
 

bibaso

New member
זה מה שחשבתי כשהודיעו שאחד המועמדים

הדיח את עצמו (לפני שהודיעו שזה אשר) היה נראה לי שמכיוון שהוא חש שהוא עומד לעלות לגריל (ואף הכין לעצמו אליבי - שזה בגלל הריב עם ליאון, שבו הוא מוצג כאיש הרע, שלא בצדק) שהוא עושה עלינו הצופים 'מוב', שבו הוא מדיח את עצמו ומעמיד את עצמו להצבעת אמון במנהיגותו. בנושא הקרדיט לשי, אפשר לסכם בזה שהוא הגורם שדוחף הכי הרבה נגד הבובלילים (וקרן), וכל שבוע הם עלו על הגריל. ולאחר שהצטרף אליהם אשר, הוא הפך מבחינתו למיועד להדחה כמוהם. השבוע כבר לא היתה קרן, והיה יותר מקום לאשר לקבל קצת קולות. מעבר לזה הוא מסיט את האש מעצמו יפה מאד, ואם עד עכשיו גם לא נתפס כתככן נחש - אז זה לזכותו. נראה כמה זמן יצליח להחזיק מעמד בלי לעלות על הגריל, ומה יקרה כשיעלה.
 
למעלה