הגדרה עצמית

מורגיין

New member
they keep on coming ../images/Emo13.gif

איך החברה מקבלת? המשפחה ככה, החברים מרימים גבה, התלוצצויות פה ושם, רובם לא יודעים באמת על מה מדובר. עם הזמן לומדים לחיות בשלום עם עצמך ולא לתת לדברים האלה להפריע, וכן זה אומר לפעמים שיש דברים שעדיף לשמור בלב, לא מפחד, אבל כן מתוך כבוד אישי שאני רוחשת לאמונותי ולא מעוניינת שיזלזלו בהן\ יתהו עליהן\ יערערו עליהן. אין לי שום בעיה עם דיונים ואפילו וויכוחים "פילוסופיים" ורציניים. זאת חומת הציניות והביטול שמקדימים את רוב האנשים שנתקלים במשהו לא מוכר ולא ידוע שמפריעה לי הכי הרבה. סממן חיצוני - אין לנו קעקועים יחודיים
, כל אחד מבטא את עצמו בדרך שהוא מוצא לנכון. יש לנו "סימן קדוש" נקרא לזה כך, שהוא הפנטקל, אבל לא כולם עונדים אותו, ולא כל הזמן. חוגגים? אני חוגגת עם המשפחה את הישיבה ביחד, הרוגע השיחה והאוכל. חגים פגאניים זה כבר תלוי, כי הם אומנם הזדמנויות טובות לכל מיני דברים אישיים (של אדם מול הייקום), אבל לחגוג באופן כללי (לקיים מנהגים, לשמוח, לרקוד) קצת קשה לבד, ולכן אני בדרך כלל מוותרת אם אין, ושמחה כשיש. ידע זה כוח, הכי הרבה מגיע מעצמנו, זה הבסיס, זה המורה האמיתי (זה גם עונה על שאלת הגורו), הלימוד העיקרי הוא לימוד עצמי, תוך כדי התנסות והקשבה לעצמך, לקול הפנימי שלך, לאהבה שלך ולבטחון האישי שלך בעצמך. יחד עם זה באים עזרים, מורים, ספרים, חברים, אינטרנט, כל אלא הם כלים שמשתמשים בהם כדי לבחון אישית, מה מתאים לך, מה אתה רוצה לעשות, במה בדיוק אתה מאמין, המורה האמיתי הוא אתה בעצמך, תמיד. טכנולוגיה? מה זה? (סתם! אני בכלל תוכניתנית...) טכנולוגיה זה דברים שאנחנו יוצרים מהטבע, אפשר אפילו לקרוא לפטיש אבן "טכנולוגיה" כי הוא משהו שנוצר מהטבע, אבל כבר לא טיבעי (כי שינינו את צורתו באופן מלאכותי), ואנחנו משתמשים בו לטובתנו. בקיצור אני אגיד, טכנולוגיה זה אחלה, הרס כדה"א שמתלווה אליה, בכלל לא אחלה, אפילו לא קצת. הפשרה בדרך כלל (בין נוחות עכשו לזיהום ושלל בעיות בעתיד) היא לרעתנו.
 

Justin Angel

New member
ולסיום עוד קצת תשובות :)

החברה כ-כלל לא יודעת שאנחנו כקבוצה כאן. אני ספציפית חי חיים אורבניים מאוד רגילים ואני מניח שככה אני נתפס. אני לא חושב שיש איזה סממן חיצוני... העניבה אולי? הרונה? הטבעת של טולקין? העובדה שאני צועק על אנשים שהם טיפשים באירית? אני מניח שיש כמה דברים, אבל שום דבר שצועק "אני פאגאן!!!". אני חוגג את החגים היהודים עם המשפחה כחלק מהמסורת היהודית-חילונית הטובה שכוללת אוכל ושירה. החגים חמודים ויפים, אבל אני מתקשר יותר לחגים הטבעיים שמציינים את מחזור הטבע ולא לחגים שמציינים אירועים בעולם האנושי. יש הרבה ידע על הדתות הישנות, טקסטים כתובים, מחקרים ארכיאולוגיים ומקורות נוספים והרשימה עוד ארוכה. אין לי גורו, אני הגורו! אני הוא יונא גוואה בצ'א סיסה יונא גוואה הגדול. אני המאיר, אני הוא המביא את אהבת האל לעולם :) השורה האחרונה בצחוק, אבל אני עדיין אוהב את השם הזה... "ג'סטין-יוסף יונא גוואה בצ'א סיסה יונא גוואה אנג'ל"... יש מקום לחשוב על זה. אישית אני פאגאן אורבני כמו שאני פאגאן טבעי, יש מחזורים בעולם האדם כמו שיש בעולם הטבע ואני חושב שזה חשוב להתקשר גם עליהם. ברכות זוהרות וסחטיין על השאלות
 
הערה לגבי החגים היהודיים

רובם, דווקא, בהחלט מציינים את מחזור הטבע, במיוחד שלושת הרגלים. רק אם השנים המשמעות שלהם התנוונה, ברגע שהיהודים נעשו לעם נודד והפסיקו להיות עובדי אדמה.
 

Justin Angel

New member
"ברגע שהיהודים נעשו לעם נודד..."

אני לא מומחה היסטוריה גדול, אבל אם אני לא טועה מאז תקופת התנ"ך היו יהודים בישראל שעיבדו את הקרקע. ע"ע: החבר'ה שלא הוגלו בשום נקודה ובסופו של דבר נחשבו ל"יישוב הישן" בתחילת העליות לא"י. תראה, חג של מישהו אחר שמציין אירוע מקסים ככל שיהיה הוא עדיין חג של מישהו אחר. אני יותר אדם של "דת כבקשתך" שבה החגים מותאמים אליי ולא אני מותאם לחגים.
 
אתה טועה ולא טועה

ה"ישוב הישן" לכאורה לא היו עובדי אדמה. הם האנשים שהתרכזו בערים ירושלים, טבריה, צפת ועוד כמה מרכזי אוכלוסיה קטנים יותר. עובדי האדמה היו הפלאחים הערבים, באדמות שהיו ניתנות לעיבוד (כאן, כמובן, ניתן להכנס לדיון על מי הם בעצם הפלאחים הערבים, ונגלה שאולי זו אוכלוסיה שפשוט ישבה כאן והמירה את דתה בכל פעם שהשלטון השתנה...). כך שהיה גרעין של יהודים בא"י, אך הם לא היו עובדי אדמה. אולי מיעוט שבמיעוט. מה שכן, אני ממליץ שתעבור שוב על המאמר הנפלא של טלה בר על חגי ישראל.
 

Justin Angel

New member
בקשר ליישוב הישן.

אני במקרה ביליתי את כל הקיצים בילדות שלי בקייטנת "מוזיאון ראשון לציון" וכמעט כל אבותיי (ואמהותיי) הם מהיישוב הישן. אנחנו מדברים על עובדי אדמה בחלקם, אבל כמובן שגם היו בעלי מלאכה אחרים בהתאם לתקופה (בנקאים, בנאים, רופאים וכך הלאה), אבל שום יישוב לא יכול לפעול בלי גידולים עצמאים. לפחות זה מה שאני יודע מההיסטוריה של ראשל"צ.
 
אל תשכח שבתקופות

שבהן שלטו הנוצרים בארץ (הכוונה לצלבנים, לא לנוצרים ה"מוקדמים" או לרומים) וכן בתקופת שלטון המוסלמים, לא היו ליהודים זכויות על האדמות. רק בשלהי התקופה העותמנית ניתן ממש להגיד כי החלה חקלאות יהודית מאסיבית, שאותה בעיקר יזמו עולי העליה ה-I (בתור בעלי קרקעות... הם השאירו את הפלאחים הערבים בתור עובדים). אבל זו כבר סטיה רצינית מהנושא. אם אתה רוצה, אפשר להעביר את זה לפורום היסטוריה.
 

Unblessed

New member
קצת מעייף, אבל כיף!:)

לחברים כמובן לא אכפת ממש... לפעמים מריצים עלי קצת בדיחות, אבל ממש לא בקטע של לפגוע.. אנשים אחרים לא יודעים... זה לא כאילו אני מסתובבת וצועקת "אני פגאנית". זה לא משהו להתבייש בו בכלל, אבל גם לא משהו שיש לי רצון מסויים לשתף עם עוד הרבה אנשים. משהו חיצוני שמייחד אותנו? לא נראה לי... אם תשימי את טל (לסטט), אילן (כוכב השחר) ואותי בשורה לא נראה לי שתמצאי משהו משותף חיצוני אצל כולנו... אני חוגגת את החגים היהודיים מתוך כבוד למשפחה ולדת שלהם, וכמובן בגלל החופשים מבית ספר...:) אמ... אני לא משתייכת לזרם ספציפי ככה שההיסטוריה של הדתות פחות משפיעה עלי מאשר דרואידים למשל. מה שאני כן יכולה להגיד לך זה שידע יש מההיסטוריה כמובן. יש גם דתות "חדשות" יותר שאין כל בעיה למצוא עליהן חומר כמו הויקה והשטניזם. אני משתדלת לשמו על קשר רציף עם הטבע בצורות שונות ומשונות:) אמ.. בעיקרון הטבע הוא ה"גורו" שלי. כמו שאמרתי מקודם, טבע בשבילי הוא אנשים, צמחים, בעלי חיים ועוד, מכולם יש המון ללמוד. לי אישית אין בעיה להשתלב עם הטנולוגיה. אני משתדלת לפגוע כמה שפחות בסביבה שחשובה לי, מנסה לתת קצת בחזרה לטבע וזהו פחות או יותר:)
 

gwizard

New member
אארררר

בבקשה הימנעי מלשים את וויקה והשטניזם באותו משפט אחד ליד השני. זה נראה לי מאוד פוגע.
 

gwizard

New member
לא מסכים

לא כל מאמר שמתפרסם בנושא הוא בהכרח נכון. ושים לב שכותב המאמר פשוט טוען טענות, אך לא מגבה אותם בשום מידע אחר. אלון.
 
בל אם תסתכל לבד, תוכל לראות

שלפחות חלק מהטענות הן נכונות. איני יודע בקשר לספר "המכשף" שהכותבת מציינת, אך בהחלט ניתן לראות כי הוויקה לקחה (או אולי בעצם גרדנר...) מתוך "מקבת המכשפות" ופשוט עשתה את ההיפך.
 

L e s t a t

New member
גם אם כן, זה לא אומר שהשאר נכון

ואלא אם כן המקורות של הוויקה הם בפילוסופיות של ניטשה ואיין ראנד, הוויקה והשטניזם "צמחו" מתוך שורשים שונים לחלוטין
אבל אכן יש מקור אחד שניתן להצביע עליו ולומר ששתי הדתות הושפעו ממנו - והמקור הזה נקרא אלייסטר קראולי.
 

Unblessed

New member
פוגע בך או בשטניסטים?

אני לא מבינה... אלו שתי דתות, ויש להן מכנים משותפים, אם תרצה או לא... להתכחש לזה לא יעלים את זה.
 

L e s t a t

New member
מכנים משותפים?

"אלו שתי דתות, ויש להן מכנים משותפים, אם תרצה או לא..." אוי, הדוקטור מתהפך בקברו.. איזה מכנים משותפים בדיוק קיימים בין הוויקה לבין השטניזם?
 

Unblessed

New member
אמ.. יש המון

אם נתחיל לחפש בקטנות. אם נתייחס להודעה הראשונה שלי אז המכנה המשותף של הדתות האלה הוא שהן חדשות ביחס לדתות אחרות כמו הדרואידיזם. אם אתה רוצה אפשר לפתוח דיון על איפה ומתי הדתות האלה מתקרבות או מתרחקות. נשמע לי קצת יותר מעניין מדיונים על מי עשה מה ומתי (לא עקיצה לאף אחד ממשתתפי הדיונים האלו בפורום).
 

gwizard

New member
LOL

זה כמו להגיד שתפוח עץ ועגבניה צמחו מאותו הצמח. שניהם עגולים, אדומים/ירוקים ושניהם נאכלים ע"י בני אדם. זה לא משנה שטעמם שונה והם בכלל לא קשורים אחד לשני, נכון ? Ignorance is NOT a bliss ודרואידיזם מודרני היא גם דת חדשה כי אין שום כתב עתיק בנושא, כול הידע אז הועבר בעל-פה. בבקשה תקראי קצת לפני שאת מסיקה מסקנות. אלון.
 
למעלה