שרשור עונה 6 פרק 16

טיי 1

New member
הנה התחלנו ../images/Emo6.gif ../images/Emo58.gif

תקשיב, המשפט הראשון שאתה אומר : "קומים מקבילים יכולים לחיות על צירי זמן שונים ובכל זאת לשדר איזשהו חלומות כלשהם מיקום מקביל כלשהו ליקום אחר" מי אמר את זה ? המצאת חוק, ושכחת אפילו להוסיף "ידוע לכל"
תראה, יכול להיות שבאמת מה שהכותבים מתכוונים זה מה שאתה אומר : זה שאני , נגיד ,יכול לחיות עכשיו בשני יקומים מקבילים, נגיד כאן, ובמימד נוסף ובמקום אחר על מאדים, ובמאדים אני אראה אישה מסויימת ויהיה לי זיכרון עמום ממנה, כי הכרתי אותה במציאות פה על כדור הארץ, למרות שבמציאות ממאדים אף פעם לא ראיתי אותה. זה אפשרי. אבל אין לזה שום .. ביסוס.. אני יכול גם להמשיך בקו הזה ולהגיד שכל מה שראיתי עד גיל 11 וחצי אני יכול לזכור במציאות המקבילה, וכל מה שלפני הגיל הזה לא זוכרים, וכל מה שבין גיל 11 לגיל 11 וחצי , זוכרים במעומעם וצריך זיכרון שרק נגיעה ממשית מאותו בן אדם יזכיר אותו. חוקים נחמדים לא ? הגיוניים, עקביים. נחמדים. תשאל אותי למה דווקא גיל 11 וחצי ? כי "ידוע לכל" שזה הגיל שבו מתחילה תודעת ה"אני" הבוגר להתפתח. הנה. לכל שאלה תשובה :) ואני לא אוהב את ההמצאות האלה ... להמציא ככה גם אני יכול. בעצם אלה חוקים שרירותיים של הכותבים .. ואנחנו שבויים בתוך ה"משחק" שלהם.
 

JohnLocke

New member
יש לך בעיה קשה עם חוקים

יש בעונה 6 מציאות שונה לחלוטין ממה שהכרנו בעונות 1-5. ברור שאנחנו צריכים להאמין לכל החוקים שיש בסדרה בקשר למציאות הזו, הם המציאו את זה, אין כזה דבר מציאות שנייה בחיים היום-יומיים שלנו! אי אפשר לסתור חוקים של דבר שאנחנו לא מבינים ובחיים לא חווינו. איך אפשר להתעצבן על חוקים שרירותיים בסדרת מד"ב? כשאתה רואה סטאר טרק, אתה גם אומר "אם יש חייזרים אז למה אין גם דרקונים? למה אני צריך להאמין לחוקים השרירותיים האלו, שיש בעולם חייזרים אבל אין דרקונים?".
 

טיי 1

New member
../images/Emo58.gif תראה אני אסביר לך ,

קודם כל , בוא נתקדם ונגיד ככה - בעצם , (וזה קצת דבילי לסכם שני פרקים לפני הסוף ,צריך טיפה סבלנות ,אבל מילא)- הסידרה היא בעצם משחק שבו אנחנו נתונים לחוקים , ההולכים ומשתנים של יוצרי הסידרה. אני אישית לא אוהב את כל המסבירנות הזאת מסביב. כשהייתי קטן ,היה לי ולאח שלי מלא , אבל מלא בובות של רובוטריקים (לא יודע אם אתה מכיר , אבל ממש אמיתיים מהסידרה :) היינו משחקים כל היום רק בזה , ממציאים עלילות. נגיד ה"רעים" היו ממציאים איזה כלי שיכול להשמיד את העולם. ומחביאים אותו תחת כיפת ברזל שאי אפשר לפרוץ אותה. אבל בכל זאת - צריכה להיות איזו פירצה. אז אתה ממציא שרק חומר מאוד מסויים יכול לפרוץ את הכיפה הזאת. ואז אתה אומר.. "רגע אם החומר הזה יכול למוסס את כיפת הברזל".... איך זה שקודם כשההוא נגע בכיפה עם החומר הכיפה לא התמוססה . ואז אתה "ממציא הסבר".. כי קודם זה היה בחושך.. וצריך לגעת עם החומר באור.. כי הקרינה מהשמש גורמת לחומר להתמוסס בתוך הכיפה ורק אז להיות אפקטיבית. לא הגיוני ?
מה שאני אומר , שבשיטה הזאת , אפשר להסביר ה כ ל . זה מה שאתם עושים בפורום. בעיני, ההסברים הללו של הסידרה (לא של הפורום) מתאימים לגיל מסויים. ומה שלא מתאים לי , שכל פרק לכל דבר יש הסתייגויות והסברים. זה גם אני יכול להמציא , ובאלפים. בפרק האחרון ראינו שבן שואל את לוק "אם אתה יכול להפוך לעשן ,למה אתה עושה את הדרך ברגל ?".. והיוצרים ענו תשובה , שכמובן המציאו באותו הפרק, אבל היא תשובה יפה, שמראה שלכל דבר אפשר למצוא תשובה אם רוצים. לוק ענה, באלגנטיות , שההליכה , מזכירה לו מה זה "רגליים על הקרקע" ושפעם היו לו רגליים. זו תשובה יפה , אלגנטית, שמתקשרת עם הסידרה. והיו לה עוד שתי מטרות, א. להגיד לצופים , אנחנו לא יכולים לענות ל-כ-ל שאלה קטנונית שתשאלו . אבל אם תשאלו, תוכלו תמיד למצוא הסבר לענות עליה.(ואפילו יותר מהסבר אחד). וב. ברור לך שלוק לא לא-הופך לעשן בגלל שזה מזכיר לו שהיו לו רגליים.. אלא בגלל שהתסריטאים היו צריכים לגרום לו ולבן ללכת ביחד בסצינה בג'ונגל. קצת גלשתי - אתה צודק - אין דבר כזה מציאות שנייה בחיי היומיום שלנו. אז אתה אומר - אם אתה כבר מקבל "מציאות שנייה" , מה איכפת לך לקבל את שאר "החוקים שלה" שנמציא. אני אומר , אם אפשר להמציא כל דבר כל רגע וכל פרק.. אז בואו נמציא שג'ון לוק ממש מתאמץ.. עוצם עיניים... מתאמץ, נהיה אדום. ופוף .. האי מתפוצץ. כל הכעס שלו על הכל וכל האנרגיות - גרמו לאי להתפוצץ. ונגמרת הסידרה. בטח שאפשר להתעצבן על חוקים שרירותיים במד"ב.. אי אפשר להמציא ולהמציא ולהמציא חוקים בלי סוף . זה לא כיף לא אלגנטי ומזלזל בצופים. כשיש לך סיפור מתח בלשי.. מניחים בפנייך ב 90 אחוז מהזמן את כל הרמזים הבלשיים.. ואז בסוף הסיפור בדרך אלגנטית הבלש מכל הרמזים שהיו מונחים מול האף שלך רוקם סיפור שגורם לך להגיד "וואו" איך לא ראיתי את זה בעצמי ? והוא לא אומר ברגע האחרון..אה.. שכחתי להגיד לכם... לבן אדם שהיה הרוצח.. מסתבר שהיה לו כוחות קסם שהוא יכל בעזרת המון טלפתיה ונעלי קסם מיוחדות לחשוב מחשבה ולקפוץ מעל הגדר החשמלית, וככה הוא הגיע לנרצח ורצח אותו. טה -דם. תאמין לי , אני בשבועות האחרונים יותר מתמיד אומר לעצמי שצריך לראות את סיום הסידרה ואז , אולי עוד כמה חודשים או שנים לכתוב מאמר מה בעצם קרה פה :)
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

אי אפשר לחשוב על הסדרה כמו סיפור בלשי. תחשוב על כל עונה כספר של הארי פוטר (ההשוואה לא הכי מתאימה, אני יודע, אבל בכל זאת). בספר הראשון של הארי פוטר לא ידעת על אזקבן, אבל פתחו לך בספר השלישי את העולם הזה והכניסו חוקים חדשים, דמויות חדשות ועלילות חדשות. עדיין היו אותן דמויות ראשיות, אבל העולם של הסדרה התפתח. הסדרה מתכתבת עם העונות הקודמות באופן תמידי, כמובן, אבל זה לא אומר שעונה 1 הייתה צריכה לפרוס את כל החוקים של העלילה שמניעה הסדרה. מה שעונה 1 הייתה צריכה לעשות, ועשתה באופן מעולה, זה להכיר לנו את הדמויות ולהגיד לנו את המוטיב המרכזי של הסדרה. הדיונים שנוצרים בפורומים הם חלק מהDNA של התכנית והם מכוונים לגמרי מצד היוצרים, הם רוצים שמי שבאמת מתעניין יחשוב וינסה למצוא את הפתרון בעצמו. בפודקאסט הם אמרו פעם שהייתה איזו סצינה עם פתרון לתעלומה קטנה, אבל מתישהו בעריכה הם חתכו אותה קצת ולא ביארו את הכל כדי להשאיר מקום לדיונים בפורומים. האנשים בפורומים לא "עושים את העבודה בשביל התסריטאים", תאמין לי שהם חושבים על הכל באותה מידה.
 

22ק ו ס ם

New member
הם שינו לגמרי את המוטיב והפוקוס של הסדרה

ב3 העונות הראשונות הסדרה הייתה על אנשים, העבר שלהם, המעשים שלהם, הקשרים שלהם אחד עם השני. כבר שלוש עונות שזה לא משתנה. כאילו הדמויות "נעצרו" ומכירות אחת את השנייה כל כך טוב שההתנהגות שלהן די צפויה בסך הכל. הסדרה הפכה מסדרה על אנשים שהמדע בידיוני היה הרקע שלה, לסדרה שכל מה שחשוב בה זה האי והאנשים הם הרקע לפתרון. מהבחינה הזו, היא הפכה לסדרת מדע בדיוני אבל אז נעלם כל הייחוד שלהם וגם אחרים עשו את זה הרבה יותר טוב. אני גם מסכים עם מה שאמרו קודם ששינויי החוקים התכופים פוגעים באמינות של הסדרה כי אפשר להמציא בכל רגע כל דבר. היוצרים פשוט התאהבו בקונספט של להפתיע ולעשות טוויסטים שכל הזמן שינו חוקים בצורה שרירותית למדי. עם זאת, אני מסכים עם מה שכתבת בסוף. היוצרים מודעים היטב לבאז ברשת ומעודדים אותו. הם מגיבים די הרבה למה שהצופים אומרים ורוצים ומהבחינה הזו זה משהו שלא נעשה בשום סדרה אחרת בעבר.
 

JohnLocke

New member
אני יכול להסכים שלעיתים המיתולוגיה

נהייתה גדולה עד כדי כך שהם היו חייבים "להאכיל" אותה, ולכן היו פרקים שבהם היה פחות התמקדות בדמויות ויותר בעלילה. אבל זה היה נדיר - עדיין רובם המוחלט של הפרקים היו עם פוקוס על דמות מסויימת, כמו שהיה בעונות הראשונות. אנשים זוכרים את עונה 1 כעונה שבה הדמויות היו במרכז, וזה נכון, אבל היו חלקים בעונה שדמויות לא הופיעו בכלל, זה לא שרק מעונה 4 התופעה הזו החלה, שדמויות "נעלמות". למשל, אני מסכים עם הטענה שקייט לא התפתחה כמעט בכלל בעונה 6. אבל אי אפשר להגיד שמאז עונה 3 לא היה בה שום שינוי, ושהדמויות סטטיות. בעונה 4 ראינו בפלאש-פורוורדים, ובעונה 5 דרך העלילה בהווה, את השינוי הגדול שהאמהות גרמה לה. אפשר לתת כעוד דוגמא את תקופת לה-פלור של סוייר בעונה 5, או את תהליך קבלת האמונה של ג'ק בעונות המאוחרות. גם כשהמיתולוגיה שלטה, כמעט תמיד זה היה בהיבט של הדמות. כשלמדנו על האחרים זה היה דרך העיניים של בן וג'ולייט והבעיות שלהם, כשלמדנו על מסע בזמן זה היה דרך דזמונד ופני, או דרך פראדיי והיחסים שלו עם אימו.
 

22ק ו ס ם

New member
הבעייה היא שההתפתחויות די פארודיות

מאיזה שהוא שלב (וקייט היא הדוגמא הכי בולטת לכך) דמויות משנות את דעתן כל שני פרקים. פעם קייט אוהבת את ג'ק ופעם את סווייר. השינויים התכופים הללו נעשו כדי ליצור מתח כביכול וספינים אבל הם מגוחכים כי הם לא אמינים. דוגמא נוספת היא החלוקה לקבוצות. פעם, כשקבוצות התחלקו למחנה לוק וג'ק הייתה לזה משמעות מרחיקת לכת לגבי כל אחת מהן ומערכת האמונות והערכים שלה כמו גם לעלילה. היום, כל פרק מתפצלים סתם ככה ובלי שום סיבה חלק הולכים לכיוון אחד וחלק לכיוון אחר. הכל שוטטות אחת גדולה בג'ונגל. אולי בגלל זה ג'ק נשאר כי הוא אוהב לשוטט.
 

טיי 1

New member
טוב, שניכם כותבים נכון

אני מסכים עם הקוסם - וזה גם אני כותב ,שכל המבנה של 3 העונות הראשונות וההבטחה שנתנו שם - השתנתה לגמרי, וגם ה DNA של הסידרה (אם השתמשת בביטוי הזה למשהו אחר) אני מסכים עם זה שאתה אומר, שאומנם זה ככה, אבל מותר להם. אין חוקים , ומותר להם לא לגלות את כל הקלפים בהתחלה. יש כאלה שיטענו שהיו צריכים מהתחלה לתת כיוון ברור לאן זה הולך ,ויש כאלה כמוך שיגידו שתסריטאית מותר להם הכל. אין תשובה לויכוח. וזה בסדר, שתי גישות , שכל אחד יצדד באחת ולא יקבל את השנייה. טוב. לבינתיים סגרנו את הדיון הזה :) עד שיתעורר שוב :)
 

dar dahan

Member
איזה פרק מדהים

פשוט פרק מדהים שמסביר סופית שסמוקי הוא MIB שעדיין לא אמרו את השם שלו ולדעתי השם שלו או שלא חשוב או שבעל משמעות קוסמית משהו, אולי קוראים לו אפילו אלוהים
. מעניין מה יקרה בפרק הכפול הארוך האחרון והסופי שאחריו אבודים תגיע לסיומה הטראגי משהו, יכלו להמשיך את הסדרה עוד ולא היינו מתאכזבים ודווקא בגלל שהסדרה צריכה לספק תשובות הכותבים היו צריכים לעשות משהו עם תשובות קלילות ולא תשובות הזוית וקשות מדיי, ואולי לגביי סמוקי יכלו להסתפק באל מצרי, אבל אני מרוצה מהעובדה שסמוקי הוא הנשמה של MIB שהפכה לסמוקי. מעניין מה יקרה בפרק האחרון בעיניינו ואיך זה ישתלב עם הסיידוויז.
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

אתם זוכרים שבפרק 11 אלואיז רצתה למנוע מדזמונד לחפש את פני, ואמרה לו ש"עוד לא הגיע הזמן"? דזמונד אמר בפרק הזה את אותו הדבר על אנה לוסיה. אני חושב שיש סיכוי שאלואיז בעצמה יזמה את המעורבות של חלק מהלוסטיז בקונצרט הזה שיהיה, ואולי היא רצתה שכולם ייזכרו בבת אחת במציאות א' בזמן הקונצרט, ודזמונד פשוט התחיל את הכל לפני הזמן.
 

On23

New member
פרק מעולה. שאלות ../images/Emo58.gif?

מה הקטע עם בן? אני צריך תזכורת... האי הרי "בגד" בו, אז למה הוא מקשיב ללוק שהוא אומר לו שהוא יהיה שליט האי? ולמה אחרי זה לוק אומר לו שהוא יהרוס את האי? מה הקטע?
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif תשובות?

אתה צודק לגבי בן, לכן זה נראה מוזר שהוא באמת משתף פעולה עם סמוקי. גם אם הוא ייתן לו שליטה על האי - את מי הוא כבר ינהיג? רוב האחרים מתו, הבתים הרוסים, המקדש הרוס. לגבי לוק שיהרוס את האי - זה קשור לדזמונד איכשהו. לא ידוע בדיוק מה הוא מתכנן, אבל אני מניח שזה יתקשר ל"אור"/אלקטרומגנטיזם.
 

FiReBall

New member
דבר אחד שמנחה את בן לדעתי

זה לדאוג לטובתו האישית בלבד בלי סנטימנטים לאף אחר אחר (אפילו אלכס). הוא פשוט מנסה להלך בין הטיפות על מנת להגיע למטרתו שהיא בשלב זה לשרוד, גם אם זה אומר לזגזג בין הצדדים.
 

revi 17

New member
נראה לי שיש הגיון בדבריך

סמוקי רוצה לשלוח את דזמונד לתוך האור השחור ואלי זה מה שיהרוס את האי, או יגרום לו לשקוע במצולות. לגבי בן לא נראה לי שהוא שוב החליף צד אלא רק הרג את הנמסיס שלו- וידמור ונראה לי שהוא התכוון לרצוח אותו לפני שיגלה לפלוק את הסודות, ובעזרת מיילס " אני מדבר עם אנשים מתים" יגלה אותם וינסה למנוע מפלוק לצאת מהאי. למרות שבן עדיין לא בקיע בסוד העניינים אני סבורה שריצ'רד הטיף להם שאסר לפלוק לצאת מאי אחרת ............
 

GOOPY11

New member
פרק מאכזב ברמות ../images/Emo58.gif

איך אפשר להגיד שהפרק טוב - כאשר הדבר המרכזי היה פשוט בזיון אחד גדול !!! אחרי כל כך הרבה זמן ג'קוב נפגש עם המועמדים ומציע להם גוב -זה היה צריך להיות סצינה אדירה עם המון מידע ,במקום זה זה הפך לבדיחה אני יודע ומבין שאם הדמויות בסדרה היו שואלים יותר שאלות אז אפשר היה לקצר את הסדרה - אבל בפרק לפני האחרון שכולם יושבים ביחד עם ג'קוב ,הם יושבים כמו דגים ,אין כמעט שאלות מי/ מה / מו / איפה /כמה / למה, מה בדיוק קורה כאן היה נסיון רפוי של קייט אבל יותר מזה כלום ,והכי מגוחך - ג'קוב מציע להם את התפקיד שכולל בתוכו שינוי חיים דרסטי ואף אחד לא שואל מה צריך לעשות ,מה ההשלכות,מה ההטבות - כל השאלות המתבקשות ,וג'ק הלך על התפקיד כאילו מדובר לתפקיד לוועד כיתה תחשבו שהיום מציעים לכם תפקיד של ועדת קישוט,ברור שתשאלו לפחות על מה מדובר בקיצור המעמד הזה היה ממש ממש לא אנושי ולא מובן,יש גבול -סצינה שהיתה אמורה להיות השיא של הסדרה - פשוט בדיחה
 

דהאמא

New member
מה שחשבתי שהיה ממש מצחיק בפרק… ../images/Emo58.gif

…זה שבמציאות האלטרנטיבית, הגורל פשוט ממגנט את הדמויות זה לזה, ויהי מה. אפילו לכלא אי אפשר להגיע בלי להיות מוקף בנוסעי אושיאניק.
 

FiReBall

New member
מה שהיה ממש מצחיק זה הקטע עם דזמונד בזינזאנה

הוציא ממני איזה פרץ צחוק :p
 
משהו שלא הבנתי ../images/Emo58.gif

למה סמוקי אמר לוידמור שלזואי כבר אין ערך אחרי שוידמור אמר לה לא לדבר איתו? מה הלך שם בדיוק?
 

JohnLocke

New member
../images/Emo58.gif

זואי הייתה נאמנה לווידמור, ואם ווידמור הורה לה לא שום דבר על התכניות שלו אז היא חסרת ערך והוא ישאל ישירות את צ'ארלס תוך כדי איומים על חייה של פני.
 
למעלה