חרם צרכנים על רוזן & מינץ

גדי הגזמת

מוצר פגום יכול להיות. אבל תיראה את המיילים של החברה בארה"ב. עומדים מאחורי המוצר בצורה מלאה. עם ההתנהלות במציאות דומה למה שמתואר כאן, יש כאן בעיה מאוד רצינית של שירות היבואן בארץ. אני נתקלתי ב"שירות" דומה מיבואן גדול אחר, והחברה מצרפת החליפה את המוצר ושלחה לישראל על חשבונה, בלי להניד עפעף.
 
שים לב למה

שכתבתי - לבחור אין אף טענה לחברה ששלחה לו מוצר פגום - ואפילו שהיה פגום פעמיים. לא הצדקתי אף אחד כי עדיין לא שמעתי את הצד השני - אבל אני מאד מבין את R.M שלא בא להם לעבוד בחינם עבור מישהו שעורך קניות באינטנרט.
 

aFish

New member
השאלה עד כמה זה משנה איפה הרכישה...

יש כמובן הרבה הגיון בדברים שאתה אומר אבל לפחות עפ"י התיאור ההתנהגות של R&M קצת בעייתית. אני אנמק... אני לא מומחה גדול לעסקים/יבואנים/נציגים ומפיצים אבל R&M משמשים כאן עפ"י התיאור נציגים של היצרן וזה משתמע מהתכתובת. נניח אני קונה משהו ברשת בארץ, אשר החנויות הן זכיניות כלומר לא בבעלות הרשת אלא בבעלות פרטית ובהסכם זכיינות. עדין אני יכול לקבל שרות בכל חנות רשת (למשל החלפת ספר ברשת סטימצקי...ד.א אני לא יודע אם ברשת זו השיטה היא זכיינות אבל זה לא משנה לצורך הענין כי בכל מקרה אני אקבל שרות כזה). נכון שלא קניתי בהכרח את הספר בחנות הספציפית אבל החנות תטפל בי ותתעסק עם זה. אפשר לקרוא לזה בחינם. במקרה הנ"ל יש הגיון רב שהנציג המקומי לא ישא בעלויות כלשהן. היצרן דרך אגב עשה מאמץ והשקיע על מנת שאחריותו למוצר תהיה מלאה. גם אם יש עלויות כמו מכס וכד' אפשר לידע את הלקוח, להסביר את פשר העלות. אתה בכל זאת "מיצג" את היצרן. זה לפחות מה שהיצרן חושב ומצפה...אחרת למה רצה לעבור דרכו מלכתחילה? לא חושב שהטענות לחברה ששלחה הן רלבנטיות כרגע...מה עוד שמדובר בחנות ולא ביצרן. באמת חסר כאן צד אחד אבל זה בהחלט לא נעים להתקל בקיר אטום, בדחיות מעצבנות וכד'. אני דרך אגב מכיר את אמנון....אדם שקט וסובלני בצורה יוצאת דופן לדעתי. אם זה הגיע להודעה כזאת ממש הוציאו אותו מהכלים. זה לא נראה לי הכי קל. אינטרנט או לא..אנשים מסתובבים בחו"ל היום. חברות מיצרות מוצרים שהן מגבות אותם בכל מקום בעולם ולשם כך הן יוצרות קשרים עם מפיצים או נציגים או איך שלא קוראים לזה. אותם עסקים מקומיים הם הפנים של החברה המיצרת ונראה לי שחשוב לאותה חברה שפניה יראו בצורה מכובדת. נראה לי שאם לקוח הגיע לכזה מצב של חוסר שביעות רצון יש כאן בעיה בשרות...השאלה אם זה היה חייב להיות כך.
 

רמי לשם

New member
ורק כדי להוסיף על הבעייתיות של הנ"ל

רוזן&מינץ הפכו להיות הנציגים של NR ממש לא מזמן והחליפו את שופ@הרים. מדובר על משהו כמו שלושה חודשים מה שאומר שיש אי אלו בעלי NR שרכשו את המוצר מהנציג הרישמי בארץ דאז ועלולים להתקל בבעיות שירות בבואם לממש את האחריות כי הם לא רכשו את המוצר מרוזן&מינץ.
 

drz400e

New member
אדם שקט וסובלני אולי...אבל....

קראת את התגובה של רוזן ומינץ שכוללת את האימיילים לחברה בארה"ב. מתברר שאותו אדם "שקט וסובלני" אמר להם שם בחו"ל שהוא קנה את המוצר אצל רוזן ומינץ. בשביל מה זה טוב? אני מאמין שהוא פשוט ניסה לקמבן פה, ושהוא די צריך להתבייש בעצמו. ועוד משהו, אני קונה המון באינטרנט, וחוסך גם המון. אבל כשמשהו לא בסדר, זה עולה לי בדמי משלוח חזרה למי שקניתי את זה ממנו בד"כ. מה שאני לא מעיז בשום אופן לעשות זה להכנס לחנות שמוכרת את המוצר ולבקש מהם שרות. זו פשוט חוצפה.
 

aFish

New member
למה למהר...?

חבל שאתה מתאר במילים קשות (לשקר) אדם שאינך מכיר. כל מה שהיית צריך לעשות (עוד לפני תגובתו של אמנון על דברי RM שפורסמו כאן) זה לעיין בפרוטרוט בדברים שניכתבו. צריך להיות אויל גמור כדי ל"שקר" בנושא כל כך טריביאלי כמו מיקום הרכישה כאשר הוא כותב ספציפית שהעביר לRM את פרטי הקניה (=חשבונית רכישה עליה יש גם את מקור הרכישה) על מנת שיבדקו מול NR. הוא לא ניסה להסתיר בשום דרך את מיקום הרכישה ומקריאת התגובה קל להבין שמדובר בחוסר הבנה. שים לב גם כי מלכתחילה הוא לא ניסה לקבל שרות משמעותי מRM עבור הבעיה העיקרית והיא המצבר ורק NR הם שביקשו שזה יעבור דרך RM. הוא פנה ישירות לNR בנושא השני. תוכל לומר כי הוא טעה כאשר בתמימותו פנה לRM להחליף את התפס השבור. גם כאן מוסריות הפניה בנושא כה פעוט גם בנסיבות הללו תהיה אולי שנויה במחלוקת (גם כאן הוא לא הסתיר שום דבר דרך אגב). יתכן, אבל אתה יודע מה? זה בדיוק ההבדל בין רצון טוב לעקשנות תמוהה וקטנונית. לפחות בעיני. אני מושכנע שאם RM היו דורשים תשלום עבור התפס (הם היבואנים וספקי החלפים) הוא היה משלם ושוכח מהענין...אבל צורת הטיפול (באמצעות ענישה?) תמוהה ולא מכובדת.
 

drz400e

New member
לא אמרתי שהוא שיקר לRM, אבל...

אם תעיין במייל שהם מקבלים מהחברה בחו"ל. נטען שם בבירור שאמנון אמר להם בטלפון שהוא קנה את הפנס ברוזן ומינץ. כבעל עסק, אני חושב שזו ממש פגיעה בעסק שלהם. הוא פנה ליצרן , ואמר לו שמקום שהוא קנה בו מוצר שלהם(ועוד יבואן שלהם) לא נותן לו שרות. זה כמו שמישהו ילך ללכלך אצל הבוס שלך שאתה לא עושה את העבודה שלך כמו שצריך. למי הבוס יפנה בטענות, אליך נכון? וגם אם זה יתגלה כלא נכון, סביר שהיחסים שלכם יתערערו, נכון? אז מעבר לדיון בשרות לקוחות לקוי, אני חושב שכשהיה פה פויילשטיק כזה, לאמנון למעשה אין זכות לקבל דבר מרוזן ומינץ, ולכל מי שמשווה את השרות לשרות בצפון אמריקה, אני יכול להגיד לכם שאחרי דבר כזה היו פשוט זורקים אותכם מהחנות ומסרבים למכור לכם בכלל, ובצדק.לא רק זה, אחרי הפרסום פה, סביר להניח שגם היו תובעים אתכם על פגיעה בשם הטוב, וזה, אני מדגיש, בלי שום קשר לכמה שרות הלקוחות שלהם אכן לקוי. שום דבר לא מצדיק את מה שהוא עשה להם. זו חוצפה מדרגה ראשונה. אני מצטער. זה שווה ערך בעיני כמעט למישהו שגונב מחנות כי המחירים שלהם מופקעים....שום התנהגות של סוחר לא מצדיקה פגיעה בעסק שלו בדרכים לא ישרות, נקודה.
 

drz400e

New member
ועוד דבר , אחרי שהוא שיקר לחברה בחו

בחו"ל, הוא גם בעצם שיקר לנו כאן, בכך שהוא לא טרח לספר לנו את הפרט ה"פעוט" הזה. אז אחרי הפעמיים האלה, איך אני אמור להאמין שכל דבר אחר שהוא מספר. הוא גם לא היה הגון כלפינו, ואולי פגע גם בנו שעכשיו מחרימים את RM בגלל דבריו. איך עכשיו נאמין שלדוגמא שאולי הוא פנה לחברה ברשת שקנה ממנה, ואלו סרבו לתת לו שרות או דרשו שישלח אליהם את החלקים הפגומים על חשבונו? איך נאמין לו שהחלקים אכן פגומים ביצור ולא נפגעו מהזנחה שלו? את הסיפור " זאב! זאב!" אתה מכיר? האמינות שלך נעלמת כלא היתה, וכל השם הטוב שלך כ"איש שקט ונחמד" מתאדה מיד כשתופסים אותך בשקר. לכן עם כל הכבוד לשרות לקוחות לקוי שקיבל או לא קיבל, לדעתי עכשיו אתם המנהלים די צריכים בכלל למחוק את השרשור כולו, כיון שמעלה הטענות התגלה כאדם לא אמין, ולכן יש חשש שאין אמת בעוד מדבריו.כן, אני יודע , זה קיצוני, אבל אם זה יגן על מישהו זה יהיה על אמנון, כי כולנו זוכרים סיפורי תביעה נגד אנשים שהעלו תלונות לא מגובות, ואיך הם הסתיימו(ואז הייתי לגמרי בתמיכה בצרכן) תראה מה זה, התחלתי לקרוא את הדברים לחלוטין בצד של אמנון, קורא סיפור על עוד שרות לקוחות נוראי, וגמרתי , פעם ראשונה בחיים שלי בדיונים כאלה פה בתפוז, במאה אחוז בצד של הסוחר.....הכל בגלל "זאב! זאב!"....
 

drz400e

New member
ולמען מניעת הספק - הנה הציטוט:

מתוך המייל של החברה לRM "According to the customer he told me over the phone he bought the light directly from you. I asked him a couple times just to make sure." ובעברית - "לפי הלקוח הוא אמר לנו שהוא קנה את הפנס ישרות מכם.שאלתי אותו פעמיים כדי להיות בטוח". למישהו יש ספק עכשיו באמינות הדברים של אמנון? למשהו יש בעיה להבין למה אני קורא לו חוצפן ושקרן? RM עוד בסדר איתו בתגובה שלהם "גרם לחברה להבין", כך הם אומרים בעדינות.
 

nonis

New member
לא היו דברים מעולם

לא טענתי מעולם שקניתי את המוצר ב-RM. מספר פעמים דיווחתי שקניתי באינטרנט ואפילו ציינתי את שם החברה -pricepoint. הטענה הזו בטעות יסודה ופניתי לבחור ב-NR שיסביר לי מה קרה פה. גם שמסרתי ל-RM מסמכים שאותם הם היו אמורים לשלוח ל-NR כדי לקבל החזר לשרות הם כללו את מסמכי הקניה באינטרנט.
 

drz400e

New member
אם זו האמת, אני לוקח את כל מה

שאמרתי חזרה. ומתנצל עמוקות.
 

aFish

New member
זה בדיוק מה שהתכוונתי ופיספסת

ואני חוזר על מה שאמר עוד מהתחלה (בתאור המקרה הראשוני): הוא העביר את מסמכי הרכישה לRM עפ"י בקשתם לטיפול בתפס בנאדם שמעביר מסמכי רכישה המציינים בד"כ את מקום הקניה (חשבונית רכישה למשל) לא ילך לספר סיפורים לNR כאשר הוא יודע שRM יעדכנו אותם בדיוק בנושא הזה.
 

eitanob

New member
../images/Emo45.gif פיש, למה אתה תמיד מצליח לנסח

יותר טוב ממני את מה שאני חושב. כל פעם אותו דבר. ועוד בנחמדות. מה זה אומר עלי? damn, you are good
 

nonis

New member
אגב

למרות שאני חושב שהשרות היה צריך להינתן בחינם בהחלט הייתי מוכן לשלם משהוא ל-RM עבור העזרה ולו רק שאוכל להתחיל לרכב. אבל הסכום שדרשו היה מעבר לכל פורפורציה ומשמעותו הייתה "קנית באינטרנט אז עוף מפה". למעשה תיכננתי לקנות משהוא על המקום אם השרות היה ניתן בחינם כדי שלא יצאו בידדים ריקות.
 

Oren 32

New member
לדעתי טעות בידך

זכותו של היבואן לדרוש דמי טיפול במוצר שלא הוא יבא לארץ. בתחום הברזלים (מחשבים) שאני עובד בו יצרנים הפנימו ולמדו שליבואנים יש את החובה לדרוש דמי טיפול וזאת כדי למנוע מכל דכפיין ליבא פריטים במחיר מגוכח ממכירות חיסול וכדומה ולמכרם בארץ ולהפיל את הטיפול במוצרים על היבואן המקומי. ולגבי הטענה שהמשלוח וההחלפה נעשו בחינם ע"י NR, יתכן שבמשלוח פריט בודד שנשלח ישירות אלך לא תחויב בהוצעות שונות אולם פעמים רבות ישנו מע"מ ומכס על הפריטים ( האם דרשו ממך זאת בארץ שקבלת את החבילה אם הציוד שהחליפו לך ? ) ביבוא מספר רב של חלקים וללא מסמכים המוכיחים כי ששלחת את היחידה לתיקון על היבואן חלים הוצאות יבוא כגון מע"מ (במקרה שמצוין 0 לערך הפריט ערך הפריט הינו לפי מה שהמכס החליט ) דמי טיפול לממן, מכס לפי ערך המוצר, אישורי תקינה לבטרייה ועוד..... אורן
 

nonis

New member
תגובה

דמי טיפול הגיוניים ניתן לבקש - ראה תגובתי "אגב" למעלה. לגבי מע"מ וכו', לפי דעתי הוא לא ניגבה כאשר אין מכירה בהחלפה עקב פגם. אני בטוח שזה לא העיניין. RM סירבו להסביר את מהות הסכום שדרשו ואין לי סיבה להניח משהוא מעבר לרצון עקרוני לא לשרת לא אותי ולא את NR אותם הם מפיצים.
 

sdanpo

New member
יש לך איזו תגובה כתובה מרוזן ומינץ?

דרך אגב , אני לא יודע אם הייתי קורה לזה חרם אבל אני אישית מזמן לא דורך אצלם אם אני לא חייב. ומכיון שהתנאי שלי הוא לא לדרוך אצלם לכן גם לעולם לא אקנה שלדות שהם מייבאים , לא בולמים וכן הלאה. לדעתי , הצדק עימך לחלוטין. טיעון דמי הטיפול מכס ומע"מ הוא שולי וזניח . למה??????????????? א.כי הם יכלו לדבר עם NR ולבקש שיכניסו את זה למשלוח הבא שלהם. לטיעון תירוץ המטופש\מטומטם -אין לי חלפים במלאי (שאותו בחיים לא תמצא בארה"ב) , כי שם דווקא יש חוק בעניין !!!!! יש תשובה ממש ממש טובה - אתה היבואן\מפיץ - תדאג שיהיה לך במלאי חלפים!!!!!!!!!!!!!!!!! ואם במקרה קרה המקרה ונתקעת בלי - אזי זו אשמתך גרידא !!! ואי לכך ובהתאם לזאת עליך לשאת בנטל כל ההוצאות הכרוכות על-מנת לספק לצרכן חלק חלופי! - גם אם הוא לא קנה אצלך. אחרי הכל - לקבל בלעדיות הפצה זה אומר קצת יותר מאשר לסחוט את הצרכן ולהגדיל את הרווח בכיס. (ובמיוחד כאשר היצרן באמת עושה כל שביכולתו על-מנת להקל על המפיץ ועל הלקוח כפי שזה מאוד משתמע מהמיילים שלו). ב.אם הם שולחים לך את זה בשילוח מיוחד (אקספרס) ויש לך (בתור מפיץ) עלויות של מכס ומע"מ- 1.אתה יכול להסביר את זה ללקוח (ואני בטוח שהלקוח יבין) , כי סה"כ גם אם זה יישלח אליו ישירות הוא יידרש לשלם את זה. 2. אם זה לקוח קבוע שלך (ואחד שבאמת יכול לעשות הוראת קבע אצלך) ,ואני מאמין שרובנו כאלה , אז לא יקרה לך כלום אם תיקח את זה על עצמך. (ואני אישית מכיר יבואן אחד לפחות שכן לקח על עצמו את העלות במקרה דומה , ושם העלות של המכס ומע"מ ושילוח היתה גבוהה בהרבה - חלק משילדה). דן פורת
 

טיראן מ

New member
אין מכס ומע"מ ...

כשחברה שולחת מוצר חלופי היא מציינת זאת בתעודת המשלוח. המחיר הנקוב בחשבונית הוא 0. לכן לא נגבה מכס או מע"מ. אם פקיד המכס התעקש לגבות, ניתן לערער ולקבל חזרה. הרי כבר שילמת מכס ומע"מ על המוצר המקורי ומדובר בתחליף תחת אחריות ולא במוצר חדש. ההתנהגות של היבואן תמוהה, אם כי, מושרשת בארצנו. היבואנים לא מפנימים שלהיות "נציג רשמי" או "יבואן רשמי" של יצרן זה קצת יותר מלמכור את המוצרים שלו. הרבה יותר מכך. חרם ? אם כך, כמעט כל היבואנים ראויים לחרם כזה. זה "נוהג מקובל" במקומותינו. ישנם בודדים יוצאי דופן שלא מתנהגים כך. חבל.
 
למעלה