מקרה שקרה לי בסניף אחר של רוזן מינץ
אם כבר הנושא עלה, ברצוני לשתף אותכם במקרה שקרה לפני כחודשיים. לשיפוטכם: חבר מסר לי את אופני הכביש הישנות שלו במתנה. האופניים הן בנות כ – 15 שנה ותכננתי להשתמש בהן בתור אופני ניסיון לרכיבת כביש, במידה וזה ימצא חן בעיני (מה שאכן קרה) ארכוש לי אופניים חדישות יותר לטווח ארוך (וגם זה קרה). מכיוון שרוב הניסיון שלי הוא בטיפול ותיקון של אופני שטח, החלטתי לקחת את אופני הכביש הישנות שקיבלתי לחנות שקרובה למקום מגורי – במקרה זה לסניף רוזן מינץ ברעננה. הגעתי לחנות בשעת ערב, והסברתי לזיו מנהל החנות את המצב: ביקשתי לבצע בדיקה כללית של האופניים בכדי לוודא שאין בעיה בטיחותית לרכב עליהן, והדגשתי שאני רוצה להשקיע בהן את המינימום ההכרחי , מהסיבות שפירטתי למעלה. דבר נוסף שסיכמנו, שמקובל בכל מקום לדעתי, הוא שיידעו אותי בכל עלות שתהיה ושלא יבוצע שום תיקון בלי אישור שלי. למחרת מתקשר אלי עידן מהחנות ומתאר את המצב הבא: החישוק האחורי עקום בכל הכיוונים (ידעתי את זה לפני וניתן היה לראות בעין), ולכן הוא ממליץ על חישוק חדש. מכיוון שגודל הצמיג הוא לא סטנדרטי הוא ממליץ על בניה של גלגל מהתחלה ובעלות הבאה: 80 שח חישוק משומש, 50 שח שפיצים 100 שח עבודה – סה"כ 230 שח. אישרתי. וביקשתי גם סרט ליפוף חדש לכידון (70 שח). סה"כ עלות כולל עבודה 300שח. הגעתי בערב למחרת לאסוף את האופניים, והבאתי איתי ספידומטר ישן ואוכף ישן שביקשתי להרכיב על האופניים והורכבו לידי (משהו כמו 15 דקות עבודה יחד). הגענו לחשבון ופה ציפתה לי הפתעה – 500 שח! (להזכירכם סיכמנו על 300) כשביקשתי פירוט, ראיתי שנוספה עוד שעה וחצי עבודה בעלות של כמעט 200 שח. התירוץ היה שבניית הגלגל נמשכה המון זמן (למרות שהעלות כללה 100 שח עבודה!) והחלפת סרט הליפוף לכידון + הרכבת הספידומטר + החלפת אוכף באחר נמשכה כשעה וחצי. כשאמרתי שזה לא מקובל עלי, משום שלא יודעתי מראש לגבי עלויות נוספות, החשבון שונה והכיל פירוט של עבודות: 35 שח כיוון הילוכים אחורי, 35 שח כיוון הילוכים קידמי, 25 שח כיוון ברקס קידמי... וכן הלאה, אתם יכולים לתאר לעצמכם לבד... כמובן שגם עלויות אלו לא תואמו עימי והיוו לדעתי תירוץ להעמיס עלי את הזמן הנוסף שהושקע מעבר למה שסוכם איתי. ראיתי שאני לא מצליח להגיע עם עידן להסכמה, שילמתי, והבטחתי לעצמי לא לחזור לחנות הזו יותר. אציין גם שזיו, מנהל החנות לא נכח בזמן זה בחנות. עוד עובדות, האופניים לא נרכשו בחנות הזו ואני מעולם לא הייתי לקוח שלהם לפני המקרה הזה, כך שאין פה עניני אחריות או דומים. אין בחנות שום פירוט של של עלות שעת עבודה (כמו שראיתי דווקא בחנויות אחרות), ועלויות של טיפולים שגרתיים (ועל זה שווה אולי לדון - האם חובה לפרט כמה עולה טיפול סטנדרטי כמו כיוון ברקס וכדומה על מחירון פומבי וגלוי בחנות כדי למנוע הפתעות ללקוחות מזדמנים). לגבי הטיפול עצמו אין לי שום תלונות מבחינה טכנית ורואים שהעובדים בחנות יודעים את העבודה היטב.
אם כבר הנושא עלה, ברצוני לשתף אותכם במקרה שקרה לפני כחודשיים. לשיפוטכם: חבר מסר לי את אופני הכביש הישנות שלו במתנה. האופניים הן בנות כ – 15 שנה ותכננתי להשתמש בהן בתור אופני ניסיון לרכיבת כביש, במידה וזה ימצא חן בעיני (מה שאכן קרה) ארכוש לי אופניים חדישות יותר לטווח ארוך (וגם זה קרה). מכיוון שרוב הניסיון שלי הוא בטיפול ותיקון של אופני שטח, החלטתי לקחת את אופני הכביש הישנות שקיבלתי לחנות שקרובה למקום מגורי – במקרה זה לסניף רוזן מינץ ברעננה. הגעתי לחנות בשעת ערב, והסברתי לזיו מנהל החנות את המצב: ביקשתי לבצע בדיקה כללית של האופניים בכדי לוודא שאין בעיה בטיחותית לרכב עליהן, והדגשתי שאני רוצה להשקיע בהן את המינימום ההכרחי , מהסיבות שפירטתי למעלה. דבר נוסף שסיכמנו, שמקובל בכל מקום לדעתי, הוא שיידעו אותי בכל עלות שתהיה ושלא יבוצע שום תיקון בלי אישור שלי. למחרת מתקשר אלי עידן מהחנות ומתאר את המצב הבא: החישוק האחורי עקום בכל הכיוונים (ידעתי את זה לפני וניתן היה לראות בעין), ולכן הוא ממליץ על חישוק חדש. מכיוון שגודל הצמיג הוא לא סטנדרטי הוא ממליץ על בניה של גלגל מהתחלה ובעלות הבאה: 80 שח חישוק משומש, 50 שח שפיצים 100 שח עבודה – סה"כ 230 שח. אישרתי. וביקשתי גם סרט ליפוף חדש לכידון (70 שח). סה"כ עלות כולל עבודה 300שח. הגעתי בערב למחרת לאסוף את האופניים, והבאתי איתי ספידומטר ישן ואוכף ישן שביקשתי להרכיב על האופניים והורכבו לידי (משהו כמו 15 דקות עבודה יחד). הגענו לחשבון ופה ציפתה לי הפתעה – 500 שח! (להזכירכם סיכמנו על 300) כשביקשתי פירוט, ראיתי שנוספה עוד שעה וחצי עבודה בעלות של כמעט 200 שח. התירוץ היה שבניית הגלגל נמשכה המון זמן (למרות שהעלות כללה 100 שח עבודה!) והחלפת סרט הליפוף לכידון + הרכבת הספידומטר + החלפת אוכף באחר נמשכה כשעה וחצי. כשאמרתי שזה לא מקובל עלי, משום שלא יודעתי מראש לגבי עלויות נוספות, החשבון שונה והכיל פירוט של עבודות: 35 שח כיוון הילוכים אחורי, 35 שח כיוון הילוכים קידמי, 25 שח כיוון ברקס קידמי... וכן הלאה, אתם יכולים לתאר לעצמכם לבד... כמובן שגם עלויות אלו לא תואמו עימי והיוו לדעתי תירוץ להעמיס עלי את הזמן הנוסף שהושקע מעבר למה שסוכם איתי. ראיתי שאני לא מצליח להגיע עם עידן להסכמה, שילמתי, והבטחתי לעצמי לא לחזור לחנות הזו יותר. אציין גם שזיו, מנהל החנות לא נכח בזמן זה בחנות. עוד עובדות, האופניים לא נרכשו בחנות הזו ואני מעולם לא הייתי לקוח שלהם לפני המקרה הזה, כך שאין פה עניני אחריות או דומים. אין בחנות שום פירוט של של עלות שעת עבודה (כמו שראיתי דווקא בחנויות אחרות), ועלויות של טיפולים שגרתיים (ועל זה שווה אולי לדון - האם חובה לפרט כמה עולה טיפול סטנדרטי כמו כיוון ברקס וכדומה על מחירון פומבי וגלוי בחנות כדי למנוע הפתעות ללקוחות מזדמנים). לגבי הטיפול עצמו אין לי שום תלונות מבחינה טכנית ורואים שהעובדים בחנות יודעים את העבודה היטב.