חצישלישרבע
New member
אתה לא לבד במערכה, גדוד של בנות מאחוריך ../images/Emo8.gif
יצאתי מהדיון רק בגלל שלטעמי אתה מנסח דברים טוב יותר. ולעניין "כסף הוא לא מטרה, הוא לא ערך, הוא מדד שלא מביא לאיכות..." וכו' וכו' - אין לי בעיה עם זה - עד הנקודה שבה הכסף הזה יוצא מהכיס שלי. לא בגלל שאני, או יוניקורן, או מישהו, מתנגד עקרונית לכך שמדעי הרוח יתוקצבו, נהפוך הוא, לא הוא ולא אף אחד אחר לא אמר את זה במהלך השרשור. השאלה יתוקצבו איך, ועוד יותר מכך - עבור מי. בהנתן שיש מחלקות, ויש חברי סגל, ולא בונים מחלקה מאפס, נשאלה עכשיו השאלה, מה התועלת השולית בלהוסיף עוד תקן נוסף. וכן, תועלת יכולה לבוא בכל מיני צורות ואופנים - אבל זה לא מספיק טוב לומר "למען החברה". כי אני ויוניקורן וסימה הגננת ומשה הכלכלן בבנק ישראל כולנו גם החברה, וכל אחד מאיתנו רוצה הקצאת משאבים גם שונה. וצריך להיות איזשהו אופן בר השוואה ביחס למטרות ארוכות טווח - שיחליט מה מבין האלטרנטיבות הוא סביר. ואם כבר לגעת בנימה אישית (ומצטערת, בעיני זה לגמרי לא לעניין ההודעה הזו כפי שנכתבה ליוני למעלה, אחרי שהבחור הולך סופר דופר על קליפות ביצים במשך כל השחרור, ומקפיד להצמד לטיעונים רעיוניים) - יש הרגשה שהרבה מהכעס הזה על היעדר התקנים מגיע מהמקום האישי שלכן - של לי לא תהיה משרה, כי אצלנו במחלקות לא מוסיפים תקנים. אבל כל אחת מכן יושבת במחלקה אחרת. אז נניח היו מוסיפים עוד שני תקנים להתחרות עליהם בתחום של mummy, זה היה פותר לרוקדת את הבעיה? לא. אז נניח היו מוסיפים גם בתחום של רוקדת בשחקים עוד שני תקנים, זה היה פותר ל- ayulli את הבעיה? וכן הלאה... ונניח היו מוסיפים עשרות תקנים, בכל המחלקות בישראל, - מה עקרונית היה משתנה? מה היה קורה עוד שנה? אז אי אפשר. אי אפשר להבטיח תעסוקה לזרם השוצף של אקדמאים שנפלט ממערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. וכמו במחלקה של יוני, כך גם במחלקות שבהן אני למדתי, ובמחלקות שבהן חברי למדו - התחרות הזו תמיד תמיד היתה על השולחן. הדגישו בפני כמה זה תחום תחרותי, הודיעו לי שצריך מרפקים, הסבירו שהדרך סיזיפית ובפירוש לא בהכרח מתגמלת. אני מצטערת, בעיני לומר "לא אמרו לי, לא יידעו אותי, הוליכו אותי שולל" זו התממות לשמה במקרה הטוב, והיעדר לקיחת אחריות במקרה הפחות טוב. מערך המלגות באוניברסיטאות קשור הרבה פעמים לתורמים חיצוניים, וגם כשהמדינה היא זו שמסבסדת את הלימודים - זה את הלימודים שהיא מסבסדת. אם השכלה גבוהה היא כל כך המפתח לקידום מקצועי בחברה, אז הנה, שם ממש המדינה מצפה לראות את התמורה שלה. לבוא ולומר - המדינה סבסדה אותי עד כה, אז למה היא מסרבת להמשיך לעשות את זה? - אני מצטערת, זה פשוט לא מחזיק מים.
יצאתי מהדיון רק בגלל שלטעמי אתה מנסח דברים טוב יותר. ולעניין "כסף הוא לא מטרה, הוא לא ערך, הוא מדד שלא מביא לאיכות..." וכו' וכו' - אין לי בעיה עם זה - עד הנקודה שבה הכסף הזה יוצא מהכיס שלי. לא בגלל שאני, או יוניקורן, או מישהו, מתנגד עקרונית לכך שמדעי הרוח יתוקצבו, נהפוך הוא, לא הוא ולא אף אחד אחר לא אמר את זה במהלך השרשור. השאלה יתוקצבו איך, ועוד יותר מכך - עבור מי. בהנתן שיש מחלקות, ויש חברי סגל, ולא בונים מחלקה מאפס, נשאלה עכשיו השאלה, מה התועלת השולית בלהוסיף עוד תקן נוסף. וכן, תועלת יכולה לבוא בכל מיני צורות ואופנים - אבל זה לא מספיק טוב לומר "למען החברה". כי אני ויוניקורן וסימה הגננת ומשה הכלכלן בבנק ישראל כולנו גם החברה, וכל אחד מאיתנו רוצה הקצאת משאבים גם שונה. וצריך להיות איזשהו אופן בר השוואה ביחס למטרות ארוכות טווח - שיחליט מה מבין האלטרנטיבות הוא סביר. ואם כבר לגעת בנימה אישית (ומצטערת, בעיני זה לגמרי לא לעניין ההודעה הזו כפי שנכתבה ליוני למעלה, אחרי שהבחור הולך סופר דופר על קליפות ביצים במשך כל השחרור, ומקפיד להצמד לטיעונים רעיוניים) - יש הרגשה שהרבה מהכעס הזה על היעדר התקנים מגיע מהמקום האישי שלכן - של לי לא תהיה משרה, כי אצלנו במחלקות לא מוסיפים תקנים. אבל כל אחת מכן יושבת במחלקה אחרת. אז נניח היו מוסיפים עוד שני תקנים להתחרות עליהם בתחום של mummy, זה היה פותר לרוקדת את הבעיה? לא. אז נניח היו מוסיפים גם בתחום של רוקדת בשחקים עוד שני תקנים, זה היה פותר ל- ayulli את הבעיה? וכן הלאה... ונניח היו מוסיפים עשרות תקנים, בכל המחלקות בישראל, - מה עקרונית היה משתנה? מה היה קורה עוד שנה? אז אי אפשר. אי אפשר להבטיח תעסוקה לזרם השוצף של אקדמאים שנפלט ממערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. וכמו במחלקה של יוני, כך גם במחלקות שבהן אני למדתי, ובמחלקות שבהן חברי למדו - התחרות הזו תמיד תמיד היתה על השולחן. הדגישו בפני כמה זה תחום תחרותי, הודיעו לי שצריך מרפקים, הסבירו שהדרך סיזיפית ובפירוש לא בהכרח מתגמלת. אני מצטערת, בעיני לומר "לא אמרו לי, לא יידעו אותי, הוליכו אותי שולל" זו התממות לשמה במקרה הטוב, והיעדר לקיחת אחריות במקרה הפחות טוב. מערך המלגות באוניברסיטאות קשור הרבה פעמים לתורמים חיצוניים, וגם כשהמדינה היא זו שמסבסדת את הלימודים - זה את הלימודים שהיא מסבסדת. אם השכלה גבוהה היא כל כך המפתח לקידום מקצועי בחברה, אז הנה, שם ממש המדינה מצפה לראות את התמורה שלה. לבוא ולומר - המדינה סבסדה אותי עד כה, אז למה היא מסרבת להמשיך לעשות את זה? - אני מצטערת, זה פשוט לא מחזיק מים.