כי אין מחשבה אמיתית רלוונטית לנושא
למעשה, אין סיבה לא לאפשר לו למות, אם זה לא בצורה ישירה. ככה שזאת לא דוגמה טובה. אבל יש הרבה דילמות מוסריות שכרוכות בשאלה "את מי להעדיף" ובהן אפשר להחליט בעד צד כזה ובעד צד אחר במידה שווה, ושם פשוט עושים מה שמקובל, וויכוחים מוסריים עליהם יהיו עקרים באותה נקודה. כמו שאמר הרב הלפרין בקורס "רפואה ויהדות", שסיפר לו רופא שבאמת מאמין במוסר כמותי(משהו כזה) שאם יש אדם חי שיכול באיבריו להציל 15 אנשים אחרים, הרי שצריך לקחת את האיברים ממנו ולמעשה להרוג אותו כדי להציל את השאר, כלומר ככה הוא מאמין, אבל הוא לא מספר את זה כי הוא יודע שיזרקו אותו מבית החולים שלו אם הוא יגיד כזה דבר... (כמובן שהוא לא יעשה את זה בפועל...). אגב, ל"דילמה" הזאת יש לי פתרון שהוא אפילו קצת מתמטי, אבל באופן כללי זה נכון לגבי הכרעות מוסריות. בסופו של דבר אין שום סיבה להעדיף צד זה או צד אחר, והכל נקבע לפי המוסכמות החברתיות ולא לפי איזשהוא קריטריון על.
למעשה, אין סיבה לא לאפשר לו למות, אם זה לא בצורה ישירה. ככה שזאת לא דוגמה טובה. אבל יש הרבה דילמות מוסריות שכרוכות בשאלה "את מי להעדיף" ובהן אפשר להחליט בעד צד כזה ובעד צד אחר במידה שווה, ושם פשוט עושים מה שמקובל, וויכוחים מוסריים עליהם יהיו עקרים באותה נקודה. כמו שאמר הרב הלפרין בקורס "רפואה ויהדות", שסיפר לו רופא שבאמת מאמין במוסר כמותי(משהו כזה) שאם יש אדם חי שיכול באיבריו להציל 15 אנשים אחרים, הרי שצריך לקחת את האיברים ממנו ולמעשה להרוג אותו כדי להציל את השאר, כלומר ככה הוא מאמין, אבל הוא לא מספר את זה כי הוא יודע שיזרקו אותו מבית החולים שלו אם הוא יגיד כזה דבר... (כמובן שהוא לא יעשה את זה בפועל...). אגב, ל"דילמה" הזאת יש לי פתרון שהוא אפילו קצת מתמטי, אבל באופן כללי זה נכון לגבי הכרעות מוסריות. בסופו של דבר אין שום סיבה להעדיף צד זה או צד אחר, והכל נקבע לפי המוסכמות החברתיות ולא לפי איזשהוא קריטריון על.