ושוב...
כל האלמנטים שציינת הם לא שינוי משמעותי, אלא רק כמה שינויים נלווים שהוספו למשחק בשל החידוש במנוע הגרפי(שגם לא היה מציאה) ולכן הוא איפשר ליותר אופציות לעבוד. זה לא נקרא חידוש! זה כמו שאני אגיד שבין סטריט פייטר איאיקס 2 ל-3 החליקו את הגרפיקה, שיכללו את האפקטים וכו'. או כמו שאני אגיד שבין מרבל ורסוס קאפקום 1 ו-2 שינו את הרקעים לתלת מימד, הוסיפו מתקפות וכו' (למרות שזה אפילו לא חצי מהשינוי שחל במשחק). כל השינויים שציינת לא משפיעים על הרעיון של המשחק, הם רק שינויים סביבתיים שאמורים לשפר את נוחות השליטה במשחק (שעדיין נשארת איטית...) בגלל שמדובר במשחק תלת מימדי.....במקרים אלה, הגרפיקה של המשחק משפיעה רבות על התנועה בו...מדבר על שינוי? אתה יודע (זה משהו שקראתי באיזה אתר...) שבטקן 4 משתמשים באותן אנימציות ששומשו בטקן 1? חידוש דמויות והוספת מתקפות אינן נחשבות לשינוי מהותי, כל עוד מדובר באותו דבר - שתי דמויות במסך, שתיהן יודעות לקפוץ, לבעות, לתת אגרוף, לתפוס, לשבור מפרקת וכו'....ההבדל היחיד הוא רק איך זה נראה.... עוד לא ענית לי על השאלה, מה מיוחד בטקן? נתתי לך 3 תמונות למעטה מ-3 משחקים שונים שיצאו בתקופתו של טקן 3....מה ההבדל? חוץ מהדמויות, המסך, ומערכת הדירוג (הכוונה לשעון הזמן, מדי החיים וכו') שום הבדל! רק שלמשחק ההוא קוראים טקן ולשאר בשמות אחרים! מה יש מיוחד בנינה שאין בקאמי? רוצחת, עובדת אצל הבוס הראשי, מתוסבכת, נעשו עליה ניסויים, היא איבדה את הזיכרון, היא איזה כוסית אחת שדופקת פוזות. אז ההבדל הוא רק בדרך ההצגה של האירועים! מה גם, שמה שמעצבן בטקן הוא הדינמיות של הזמן שם, כלומר, במשחק הראשון קאזויה הוא צעיר, היאצ'י צעיר (סתם, יש לו שערות שחורות ואחר כך לבנות והוסיפו לו כמה קמטים! וזהו!) אחרי זה פתאום קאזויה שהוא, מן הסתם, הדמות הראשית בטקן, נעדר מאחד המשחקים ונותן לבן שלו להחליף אותו! אחרי זה קאזויה כבר מבוגר, היאצ'י זקן, פורסט לאו גידל זקן פתאום, וכל מיני שטויות....לדמויות אין שום חדגוניות! אין להן בסיס קבוע, הן סתם כמו דמויות בסרט מזדקנות משנות מראה לחלוטין, אין להן צורה בסיסית! כלומר, נניח שמפרסמים קוין ארט של טקן, אי אפשר לעשות משהו שיתאר את טקן באופן כללי, אלא רק תקופת זמן, המחשבה של נמקו שזה מוסיף לעלילה היא מחשבה מוטעית. בקשר להצגת העלילה - איך אתה משווה בין משחק שיצא לפני שנתיים למשחק שיצא לפני 10 שנים?! בעבר קאפקום יכלו לתאר את העלילה של הדמויות באמצעות הסיומים. כלומר, היית מגלה מה הסיפור של אחת הדמויות בסוף המשחק, ובקניית המשחק היית מקבל הסבר על הדמות בחוברת הוראות של המשחק. באלפא 3 ובמשחקי סטריט פייטר 3 כבר נותרו קונפליקטים בין הדמויות שמאפשרים להבין את העלילה של הדמות תוך כדי משחק. כמובן שמדובר בעלילה שרלוונטית לאותו משחק. לצבי הנינג'ה יש קשר לנינג'טסו, כלומר, בכל מקום הם אומרים שהם לוחמי נינג'טסו. הם אף פעם לא ביצעו כזאת בעיטה (רוצה להוכיח את טענתך? תביא תמונה). כלומר הבעיטה של דיג'יי מתבצעת מקצב מסוים מאחר שהתנועות שלו הן קיצביות. בקשר לטרנד הזה של טקן, רק שתדע, 5 משחקים זה כלום. לסטריט פייטר (רק לשם השוואה) יצאו 15 משחקים (וזה בלי להחשיב את הקרוס אוברים)...מה אתה כלל משווה בין זה לבין טקן טאג? כלומר, הקרוס אוברים הינם משחקים שנועדו לשלב לחימה בין שני סוגי דמויות שונות שהגיעו ממקומות שונים במשחק, אז בטח שאין שם עלילה! אני מבטיח לך שלטקן לא יהיה על בטוח משחק שמיני וסיכוי קלוש מאוד שיהיה שביעי.... אנשים לא יאכלו את זה הרבה זמן. עוד משהו שאתה שוכח - ללא סטריט פייטר לא היה טקן.... ועוד משהו - אתה יודע איזה פרסומות מגוכחות נמקו עשו לטקן כדי לפרסם אותו? הבולטת שבינהם היא האנימה שלו. בניגוד לאלו של סטריט פייטר (סדרה שבהחלט ראויה לאנימה, והאנימות שלה הצליחו מאוד וזכו לשבחים), נמקו רצו לעשות את האנימה הזאת כדי לפרסם את הסדרה, אז הם יצרו אנימה שמבוססת על טקן 1 ו-2. זה ממש דבילי שחברה שמנסה לעשות את הדמויות שלה כמה שיותר ריאליסטיות, קרובות למציאות ורחוקות כמה שיותר מאנימה, מוציאה אנימה שמבוססת על המשחק שלה. רק שתדע, שכל חובב אנימה שמכיר את האנימה הזאת יודע שנמקו פיקחו מקרוב על העשייה שלה בניגוד לקאפקום שנתנו לחברת מנגה יד חופשית ובכך לא פגעו באלמנט האומנותי של הסרטים (והסדרה שהתלוותה אליהם, שהוסיפה לעלילה של סטריט פייטר). וכפי שאמרתי, הסיבה להצלחה של מורטל קומבאט היא שהוא אמריקאי, לא היה לו שום מתחרה בארה"ב! ותחשוב שממדובר באיזור שיכול לפרסם את מוצריו בכל העולם!