אני חוזר ומבקש לא לרדת לפסים אישיים
ברור שיש הבדל בין משאל לבין אישרור, וגם אני הבהרתי שיש הבדל, שכן במשאל-עם - מי שקובע זה רק העם, בעוד שבאישרור - שניים קובעים: הכנסת וגם העם. לגבי טענתך שהרעיון שלי הוא הזוי: ראשית, לא מדובר ברעיון שלי אלא של סילבן שלום (אני בסך הכל הבהרתי אל מה מתכוון המשורר), ושנית: בדרך כלל כשאין מה לענות - אז מתחילים לרדת לפסים אישיים: "שטויות...נסיונותיך העלובים...הרעיון ההזוי שלך", וכו'. מכיון שאני מעריך אותך וסמוך ובטוח שיש לך טיעונים טובים יותר, אז אני ממליץ לך לפרט אותם ולא ליפול למהמורות לשוניות מסוג הנ"ל. הרי אתה עצמך ביקשת בשירשור הנוכחי (ממישהו אחר) לא לרדת לפסים אישיים, האמנם שכחת? לגבי הכפיה לעקור: כנראה אתה לא מעודכן, אז אעדכן אותך: 1. רוב היהודים שגורשו מגוש קטיף - הם קטינים שנולדו שם. רוב המשפחות הם דור שני ושלישי (ויש מעט דור רביעי). 2. חלק מהמגורשים היהודים בכלל לא היו ישראלים, וכבר עמד על כך שופט בית המשפט העליון אהרן ברק בפסק הדין שאישר את ההתנתקות. אתה מוזמן לקרוא בתחילת פסק הדין לגבי הסוגיה של "ישראלים". 3. גוש קטיף נוסד עוד הרבה לפני קום המדינה. כפר דרום למשל, נוסד בשנת 1930. כל גוש קטיף נוסד על אדמות טרשים שלא היו שייכים לאיש, ומעולם לא היו בריבונותה של איזושהי מדינה פלשתינית, וכאשר בוצע סילוקם בכח של היהודים שם - השטח הזה לא היה שייך לשום מדינה פלשתינית. אז מה פתאום לכפות על היהודים ילידי גוש קטיף את הברירה: "או שתיעקרו בכח ממולדתם גוש קטיף, או שתקבלו אזרחות של מדינה שמעולם לא היתה הריבון על מולדתכם גוש קטיף?" זה אכזרי, מרושע, לא הוגן ולא הגון. 4. מדינת ישראל שלחה את צבאה על מנת שיסלק בכח את תושבי גוש קטיף, ולכן היתה שם כפייה גמורה. ממש כמו שודדים - התפרצו שליחי המדינה (בתוך שטח כבוש שאינו בריבונות המדינה) לבתים שאינם שלהם, ושנקנו (חלקם עוד לפני קום המדינה כפי שהבהיר השופט אהרן ברק בפסק הדין הנ"ל) - בכספם של המגורשים עצמם. ואז החל הפוגרום: ילידי המקום שקשרו עצמם לבתיהם בשלשלאות ברזל - נעקרו מבתיהם - במובן הכי פיזי של המושג, ונדחפו ע"י שליחי המדינה אל המשאיות. כולנו ראינו את התמונות (שהוקרנו גם בטלביזיות הערביות וגרמו להנאה סדיסטית אצל צופיהן), כך שבקטע הזה של הכפיה - לא תשכנע אותי שאני טועה, כי אני לא עיוור: ראיתי במו עיניי את תמונות הכפייה. אחר כך, כמו שודד שמציע פיצוי כספי אחרי שוד התכשיטים, הציעה המדינה כסף בשווי שערכו אולי שליש מהשווי המקורי של הדירות, אבל זה לא פתר את הבעיה המוסרית. עמוק בלב - השמאל יודע היטב כמה זה היה מרושע, אכזרי, לא הוגן ולא צודק, להתפרץ לדירה שאינה שלך לסלק משם את דייריה ואחר כך להחריב אותה, מה שמזכיר לי התפרצית לתוך צלחתם של חילונים כדי לקבוע להם מה לאכול - רק שההתפרצות לבית בלי רשות הדיירים והחרבתו -היא כמובן מעשה חמור יותר, אבל השנאה ליהודים הגרים ביש"ע היתה כה עמוקה, עד שהאפילה על מצפונו של השמאל. לעיתים אני שואל את עצמי: מי שונא יותר את מי: הכהניסטים את הערבים, או השמאל את יהודי השטחים. תוכנית ההתנתקות נתנה לי תשובה ברורה על השאלה הזו. 5. תוכנית הטרנספר לערבים - היתה הרבה יותר הומנית (למרות שאני כמובן מתנגד לה), וזאת בשני הבטים: ראשית, מדובר שם על טרנספר מרצון, בשונה מתוכנית ההתנתקות - שהיתה טרנספר בכפייה. שנית, תוכנית הטרנספר לערבים הוצעה ע"י מיעוט בלבד מקרב הימין, בעוד שתוכנית הטרנספר בכפייה שבוצעה בגוש קטיף - קיבלה את תמיכתם של כמעט כל אנשי השמאל (להוציא מיעוט זניח כמו ידידי אמנון רובינשטיין משינוי - שעמד על האכזריות שברעיון לגרש בכפייה את תושבי גוש קטיף). כל זה מוכיח מי יותר מוסרי ממי. עמוק בלב - השמאל יודע שהימין יותר מוסרי, אבל הוא לעולם לא יודה בכך. עמוק בלב - השמאל יודע מי זה שיארגן הפיכה אם יעלה לשלטון אדם שיבצע תוכנית של טרנספר, אבל הוא לעולם לא יודה בכך (להוציא מיעוט זניח כגון יוסי שריד והסופר עמוס עוז - שהודו בכך בפה מלא).
ברור שיש הבדל בין משאל לבין אישרור, וגם אני הבהרתי שיש הבדל, שכן במשאל-עם - מי שקובע זה רק העם, בעוד שבאישרור - שניים קובעים: הכנסת וגם העם. לגבי טענתך שהרעיון שלי הוא הזוי: ראשית, לא מדובר ברעיון שלי אלא של סילבן שלום (אני בסך הכל הבהרתי אל מה מתכוון המשורר), ושנית: בדרך כלל כשאין מה לענות - אז מתחילים לרדת לפסים אישיים: "שטויות...נסיונותיך העלובים...הרעיון ההזוי שלך", וכו'. מכיון שאני מעריך אותך וסמוך ובטוח שיש לך טיעונים טובים יותר, אז אני ממליץ לך לפרט אותם ולא ליפול למהמורות לשוניות מסוג הנ"ל. הרי אתה עצמך ביקשת בשירשור הנוכחי (ממישהו אחר) לא לרדת לפסים אישיים, האמנם שכחת? לגבי הכפיה לעקור: כנראה אתה לא מעודכן, אז אעדכן אותך: 1. רוב היהודים שגורשו מגוש קטיף - הם קטינים שנולדו שם. רוב המשפחות הם דור שני ושלישי (ויש מעט דור רביעי). 2. חלק מהמגורשים היהודים בכלל לא היו ישראלים, וכבר עמד על כך שופט בית המשפט העליון אהרן ברק בפסק הדין שאישר את ההתנתקות. אתה מוזמן לקרוא בתחילת פסק הדין לגבי הסוגיה של "ישראלים". 3. גוש קטיף נוסד עוד הרבה לפני קום המדינה. כפר דרום למשל, נוסד בשנת 1930. כל גוש קטיף נוסד על אדמות טרשים שלא היו שייכים לאיש, ומעולם לא היו בריבונותה של איזושהי מדינה פלשתינית, וכאשר בוצע סילוקם בכח של היהודים שם - השטח הזה לא היה שייך לשום מדינה פלשתינית. אז מה פתאום לכפות על היהודים ילידי גוש קטיף את הברירה: "או שתיעקרו בכח ממולדתם גוש קטיף, או שתקבלו אזרחות של מדינה שמעולם לא היתה הריבון על מולדתכם גוש קטיף?" זה אכזרי, מרושע, לא הוגן ולא הגון. 4. מדינת ישראל שלחה את צבאה על מנת שיסלק בכח את תושבי גוש קטיף, ולכן היתה שם כפייה גמורה. ממש כמו שודדים - התפרצו שליחי המדינה (בתוך שטח כבוש שאינו בריבונות המדינה) לבתים שאינם שלהם, ושנקנו (חלקם עוד לפני קום המדינה כפי שהבהיר השופט אהרן ברק בפסק הדין הנ"ל) - בכספם של המגורשים עצמם. ואז החל הפוגרום: ילידי המקום שקשרו עצמם לבתיהם בשלשלאות ברזל - נעקרו מבתיהם - במובן הכי פיזי של המושג, ונדחפו ע"י שליחי המדינה אל המשאיות. כולנו ראינו את התמונות (שהוקרנו גם בטלביזיות הערביות וגרמו להנאה סדיסטית אצל צופיהן), כך שבקטע הזה של הכפיה - לא תשכנע אותי שאני טועה, כי אני לא עיוור: ראיתי במו עיניי את תמונות הכפייה. אחר כך, כמו שודד שמציע פיצוי כספי אחרי שוד התכשיטים, הציעה המדינה כסף בשווי שערכו אולי שליש מהשווי המקורי של הדירות, אבל זה לא פתר את הבעיה המוסרית. עמוק בלב - השמאל יודע היטב כמה זה היה מרושע, אכזרי, לא הוגן ולא צודק, להתפרץ לדירה שאינה שלך לסלק משם את דייריה ואחר כך להחריב אותה, מה שמזכיר לי התפרצית לתוך צלחתם של חילונים כדי לקבוע להם מה לאכול - רק שההתפרצות לבית בלי רשות הדיירים והחרבתו -היא כמובן מעשה חמור יותר, אבל השנאה ליהודים הגרים ביש"ע היתה כה עמוקה, עד שהאפילה על מצפונו של השמאל. לעיתים אני שואל את עצמי: מי שונא יותר את מי: הכהניסטים את הערבים, או השמאל את יהודי השטחים. תוכנית ההתנתקות נתנה לי תשובה ברורה על השאלה הזו. 5. תוכנית הטרנספר לערבים - היתה הרבה יותר הומנית (למרות שאני כמובן מתנגד לה), וזאת בשני הבטים: ראשית, מדובר שם על טרנספר מרצון, בשונה מתוכנית ההתנתקות - שהיתה טרנספר בכפייה. שנית, תוכנית הטרנספר לערבים הוצעה ע"י מיעוט בלבד מקרב הימין, בעוד שתוכנית הטרנספר בכפייה שבוצעה בגוש קטיף - קיבלה את תמיכתם של כמעט כל אנשי השמאל (להוציא מיעוט זניח כמו ידידי אמנון רובינשטיין משינוי - שעמד על האכזריות שברעיון לגרש בכפייה את תושבי גוש קטיף). כל זה מוכיח מי יותר מוסרי ממי. עמוק בלב - השמאל יודע שהימין יותר מוסרי, אבל הוא לעולם לא יודה בכך. עמוק בלב - השמאל יודע מי זה שיארגן הפיכה אם יעלה לשלטון אדם שיבצע תוכנית של טרנספר, אבל הוא לעולם לא יודה בכך (להוציא מיעוט זניח כגון יוסי שריד והסופר עמוס עוז - שהודו בכך בפה מלא).