בואו נדבר על מחב"תים!

מתנדב

New member
KickMissioner4

אבל היכן אתה רואה שהם משקרים? ולגבי המאמר של הרב דסלר, היא כתבה במפורשות שהספר נמצא אצלה ביד והיא כותבת מהספר את הציטוט של הרב דסלר, והרב דסלר לא כתב את זה לגבי אותם אלו שמחזירים בתשובה, וכזכור לך אתה כתבת באחת ההודעות שאם ימצא שאתר דעת אמת שיקרה אפשר לתבוע אותם, זכור לך דבר כזה? אז ההוכחה פה שהם משקרים, ועכשיו אתה בא להגיד שזו הטעיה? כל הוכחה שנראה לך אתה תגיד שזו הטעיה, אז איך אתה מצפה שנוכיח לך? ואני עדיין רוצה שתוכיח לי שהמחזירים בתשובה הם משקרים על מנת להחזיר בתשובה, ואני גם מחכה ממך שתצטט לי את המאמר של הרב דסלר, שלטענתך הוא כתב שמותר לשקר בשביל להחזיר בתשובה
 
אוקיי, בוא לא נשתוק...../images/Emo13.gif

אבל אנא ממך... הסבר לי בבקשה לאחר שקראת בעיון את דבריו של דב שטיין.. מה הבנת מדבריו?
 

מתנדב

New member
ברשותי, אענה לך שאני מחכה לתשובתי

להודעה זו שכתבתי, וכנראה שאין לך הוכחה לדבריך, כי אני בטוח שאם היית יכול להראות לי שחור על גבי לבן, היית עושה את זה מזמן...
 
מתנדב ואין יאוש

אני לא מבין, אתם לא קוראים את הודעותי? אני מדבר ברצינות, זה כבר מתחיל להיות מעליב(ואני לא ציני). אין יאוש, מה שאני הבנתי מדבריו של דב שטיין כתבתי בהודעה שאליה קיבלת קישור וששורשה ישירות להודעה שלך, ובחרת להתעלם ממנה, אנא ממך קראי אותה שוב. מתנדב-אני מצטער אך זאת הפעם הראשונה שאני רואה את ההודעה הנ"ל, כנראה פיספסתי אותה, עמך הסליחה, בקשר להודעה "שחור על גבי לבן" אני מפנה אותך בחזרה להודעה שאליה הגבת...
 
אתה לא הבנת את דבריו של דב שטיין!!

ואתה עדיין מתעקש להחזיר אותי לקישור הנ"ל! לא הבנת דבר וחצי דבר מדבריו! האם טרחת לבדוק למה התכוון בציטוט שהבאת? לא!!! רק לקחת כמה משפטים והדבקת לתאורייה שהמצאת. הסבר לי במילים שלך... מה אומר דב שטיין???
 
כמדומני את לא הבנת את דבריו

אני הבנתי מדבריו שמותר לשקר למען החזרה בתשובה אחרי שעורכים שיקולי רווח והפסד טקטיים ואסטרטגיים. מה את הבנת מדבריו?
 
../images/Emo41.gif הסבר מאמרו של דב שטיין ../images/Emo41.gif

במיוחד עבורך! 1. שקר אינו עבירה מן התורה (למעט בבית דין בעת מתן עדות שקר) הנ"ל מתייחס לעשרת הדברות, וכבר כתבתי על כך. 2. יש מקרים שבהם מותר ומצוה לשקר. דוגמאות: א. ראובן מתחבא מתחת למיטה בביתו ושמעון מחפשו בסכין שלופה, האם לומר לשמעון שראובן נסע? ב. האם מותר לשקר לילדה יהודיה שנותרה בחיים מן השואה במנזר בבואנו לשכנע אותה לעזוב את המנזר? ג. האם מותר להטעות ילד תימני מבית דתי שנחטף ע"י חילוניים וגדל בתרבות חילונית על מנת שיכיר את תרבותו האמיתית? עוד מדבר דב שטיין על חטיפות ילדים בעל כורחם אפילו ע"י איומים בנשק עד כדי מעשה רצח בפועל. דב שטיין מדבר על מקרים קיצוניים ביותר בהם השקר הכרחי כדי להחזיר ילדים למקורותיהם האמיתיים, כיוון שאלה הועברו למקורות גויים או חילוניים בניגוד לרצונם. לא מדובר במחב"ת ע"פ טענתך, לא מדובר במחב"תים כלל וכלל, מדובר בהצלת נשמות! אם היית קורא לעומק היית מבין שדב שטיין אינו מדבר על מחב"תים כפי שאתה קורא להם, והוא אינו טוען לשקר כדי להחזיר בתשובה. הוא גם אומר וחוזר שיש לשקול כל עניין לגופו כדי לבדוק שיקולי רווח והפסד טאקטיים ואסטרטגיים. הוא אינו מדבר על שקרים של אמיתות בתורה. מבחינתו כל מה שנאמר בתורה הוא אמת, אין לו צורך לשקר כדי להוכיח את האמת שלו. הוא מדבר על להחזיר ילדים הבייתה!!! אתה ציטטת את המשפט הספיציפי הנ"ל והוצאת אותו מהקשרו. תקרא שוב ותבין!
 

000000000000

New member
הצחקת אותי....

כי מה שכתבת היה נראה לי כמו יישום של דברי דב שטיין... ועוד את אומרת ש"הנבצר" הוציא את הדברים מהקשרם...
אני לא חושב שדב שטיין היה יכול לכתוב את כוונתו ברור מזה: "עם כל זאת שיקול הדעת לשקר כדי להחזיר בתשובה או למנוע התנבלות (התפקרות) צריך להישקל לפי גנותו של השקר לפי התועלת הטקטית וההפסד האסטרטגי."
 
0000000000000000000000000

שמחה שאתה משועשע. אבל נראה לי ששוב אצטרך להסביר! אתה מצטט את המשפט הזה ואינך מתייחס בהקשר למה הוא נאמר. אז בוא נעשה את זה קל בשבילך... האם קראת על אילו מקרים דיבר דב שטיין? אנא ממך, האם תוכל לחזור על המקרים אותם פרט?
 
קראתי את כל הפסקה

וכפי שהבהרתי, אין זה משנה מה ההקשר, הקטע הנ"ל "עומד בזכות עצמו". אני קראתי שהוא מדבר על שקר למען הצלת חיים וכו' כלגיטימי, אבל מהקטע ש"000000" התחיל לצטט הוא כבר עובר לנושא אחר. מצטער, אם תוכלי להצביע בדיוק על היכן הטעות שלי ושל "000" אני אשמח.
 
ההקשר משנה את כל התמונה!

ואתה מספיק נבון כדי לדעת זאת! הקטע הנ"ל אינו עומד בפני עצמו. לקחת את הקטע הנ"ל ולהעמידו בפני עצמו כדי להשתמש בו להכפשה על מחזירים בתשובה זה בגדר הוצאת דיבה! דב שטיין דיבר על מקרים מסויימים, ואתה קראת ואני מקווה שעוד יקראו כאן! לא מדובר על חזרה בתשובה שעליה אתה מדבר. מדובר על חזרה של ילדים אל בתיהם!!
 
מצטער, אני שוב מפנה אותך לפסקה הנ"ל

אני בטוח שלא אעוות את דבריו מרצון ואוציא אותם מהקשרם, אני לא משתמש בשיטות כאלו(אגב כתבתי אי מייל לאתר חופש על הוצאת דבריו של הרב דסלר מהקשרם). אני הבנתי מהפסקה הנ"ל מה שהבנתי, ואני לא מסוגל להבין איך את לא מסוגלת להבין, מכיוון שאני הולך עכשיו אני לא אנסה להסביר, אלא אפנה אותך שוב. יום טוב!
 

00000000000

New member
בבקשה...

1. הוא אומר ששקר אינו עבירה מהתורה אבל נחשב למגונה (בטח הוא שכח את "לא תגנבו ולא תכחשו ולא תשקרו איש בעמיתו", את "דבר שקרים לא יכון לנגד עיני", את "מדבר שקר תרחק"...) 2. הוא אומר שכל אדם שיקר פעם בימי חייו (תירוץ עלוב, לדעתי - כל אדם עבר עבירה בימי חייו, אז בואו כולנו נעשה זאת גם!). 3. הוא מביא מקרה שמותר לשקר כדי להציל מרצח, ומכן הוא מסיק שמותר לשקר גם כדי להחזיר בתשובה מכיון ש"הצלת נשמות" גדולה אף מהצלת חיים. [ולכן הוא אומר שמותר לשקר לאדם שנמצא במנזר כדי שייצא משם, או לשקר לחילוני כדי שיחזור בתשובה. 4. הוא מנסה להסיט את נושא הדיון בכך שהוא מאשים ותוקף אנשים אחרים בטענה שגם הם משקרים (למשל, בנושא ילדי תימן). הנה דבריו: כנראה אין הדבר ידוע, שקר אינו עבירה מן התורה. בשום מקום בתורה לא נאסר לשקר (למעט בבית דין בעת מתן עדות או שקר שהינו מירמה בעלת משמעות ממונית), אם כי שקר נחשב למגונה כמובא בספר "שערי תשובה" לרבינו יונה מגירונדי המונה בספרו את מדרגות השקרנים. האם יש ולו גם אדם אחד שלא שיקר במהלך חייו?! ברור כשמש שיש מקרים בהם מותר ומצוה לשקר. לדוגמה ראובן מתחבא מתחת למיטתו בביתו ושמעון מחפשו בסכין שלופה. האם מותר לשקר ולומר לשמעון שראובן נסע. ברור שזה הראוי להיעשות אם כי ייתכן והאומר ייתפס על ידי שמעון ככזבן. בדרך דומה תשאל השאלה האם מותר לשקר לילדה יהודיה שנותרה בחיים מן השואה במנזר בבואנו לשכנעה לעזוב את המנזר. וכן הלאה ניתן לשאול על בניה שנולדו לה אחר כך. וכן ניתן לשאול זאת על מי שנחטף במעברות מהורים יוצאי תימן וגודל כחילוני בניגוד לרצון הוריו הטבעיים, האם מותר להטעותו על מנת שיזכה להזדמנות נאותה להכיר את תרבותו היהודית. וכן ניתן לשאול על כל פרט ופרט בעם ישראל שנשבה בקונספציות של גויים שונאי ישראל עקב כפיה האוסרת או מגבילה את היכולת לגבש כלים תרבותיים עצמאיים בגולה. מובן שאין להאמין למי שמנסה למצוא בקעים בתורת ישראל בבואו להאשים רב בשקרים. באשר הנסיון מונע במניעים תרבותיים זרים. מטעם זה אין להאמין לשום גורם שמשמש בפועל כסוכן תרבותי של תרבות יריבה לתרבותו של הרב. זאת על פי האמור בהלכה שאין להאמין ולקבל לשון הרע על מי שיש לו שונאים. עם כל זאת שיקול הדעת לשקר כדי להחזיר בתשובה או למנוע התנבלות (התפקרות) צריך להישקל לפי גנותו של השקר לפי התועלת הטקטית וההפסד האסטרטגי. המציאות היא ששיקול זה מנחה למעשה כל תרבות רצינית. לא כך הדבר כשיש להתייחס לטענות לגופן. מתברר, שיש כאן בארץ תרבות אנשים חטאים שתמכה בחטיפת ילדים פיזית (לפי הנראה מדובר באלפים), ובחטיפה למוסדות חינוך באיומים קשים, כשהיה הדבר בידה. זאת למען מטרות תרבותיות "נעלות", במרמה בכחש ואף באלימות ובאיומים בנשק עד כדי מעשי רצח בפועל (רצח הרב סלים בן סלים יעקב ג'יראפי זצוק"ל במעברות – יעויין ב"משפחה" ד' אדר ב' ה'תשנ"ז 13 מרץ 97 למנינם). זאת, תוך הפרת אמונים, כשהיו נתונים לחסדי בני אותה תרבות, במעברות ובדרכי העליה ארצה (כמו ילדי טהרן). בני תרבות זו, לפי כל הנראה, זוכים עד היום הזה למטריית מגן של חבריהם השולטים במשטרה בתקשורת בשב"כ ובמוסדות החקיקה והמשפט. הצבועים הללו יצאו מגידרם כדי לגלות ילד אחד שסבו קיבלו מהוריו למשמרת ברצונם והתקשר אליו נפשית כשלא רצה להחזירו (פרשת יוסלה) על ידי הפעלת כל זרועות הבטחון על פני כל כדור הארץ. ההסתה היתה אז כה חריפה שאדם בעל חזות של שומר מצוות המעיט צאתו לרחוב מחששו מפני בריוני החילונים.
 
בודקת את תשובותייך...../images/Emo13.gif

1.
והוא מתייחס לעשרת הדברות בהן נאמר רק "אל תענה ברעך עד שקר" 2.
הוא טוען שכל אדם שיקר פעם בחייו לא כדי לומר שלכולם מותר לשקר, אלא כדי להמחיש שישנה סיבה לכך שלא הוצגה הדברה הזו במפורש בעשרת הדברות! 3.
הוא אכן מביא דוגמא מתי יש לשקר כדי להציל חיי אדם! הוא שואל שאלה...האם מותר לשקר לילדה יהודיה שנמצאת במנזר כדי להשיב אותה אל מקורותיה? וכנ"ל לגבי ילדים תימניים שנחטפו מהוריהם! הוא שואל, הוא אפילו אינו אומר מהו דבר השקר, אלא אומר שיש לשקול כל מקרה לגופו. 4.
הוא אינו מסיט את הדיון לשום מקום, היות והילדים התימנים אכן נחטפו. מדוע עליו להסיט את הדיון? הוא מוסיף כי אין להאמין לכאלה שבאים למצוא בקעים בתורת ישראל ואין להאמין לכאלה שטוענים שרבנים משקרים, וזאת משום שכתוב בהלכה שאין להאמין להוצאת דיבה של אדם ששונא אותך. ולבסוף הוא ממשיך ומפרט חטיפות של ילדים בניגוד לרצונם! כשהוא אומר "חזרה בתשובה" הוא מתכוון לילדים החטופים שגדלים בבתים חילוניים. וכשהוא אומר "התפקרות" הוא מתכוון לילדה היהודיה שגדלה במנזר! אין בדבריו של דב שטיין דבר או חצי דבר על המחזירים בתשובה אליהם אתה מתכוון!
 

00000000000

New member
עיוותים והטעיות!

1. כתבת "הוא מתייחס לעשרת הדברות בהן נאמר רק "אל תענה ברעך עד שקר". -> זו הטעיה. הנה המילים שלו: "בשום מקום בתורה לא נאסר לשקר". 2. כתבת: "הוא טוען שכל אדם שיקר פעם בחייו לא כדי לומר שלכולם מותר לשקר, אלא כדי להמחיש שישנה סיבה לכך שלא הוצגה הדברה הזו במפורש בעשרת הדברות!" -> זה טיעון שקרי מכיוון שעשרת הדברות זה לא "העברות שלא בהכרח כל אדם עושה לפחות פעם בחייו". אחרת היה צריך להכניס לעשרת הדיברות גם דברים נוספים. גם לא בהכרח שכל אדם שיקר לפחות פעם בחייו. 3. לא הבנתי מה התכוונת להוסיף? כתבת בדיוק מה שאני אמרתי, רק שהשמטת חלקים מדבריו בצורה שמעוותת את הדברים. 4. "הוא אינו מסיט את הדיון לשום מקום, היות והילדים התימנים אכן נחטפו. מדוע עליו להסיט את הדיון?" -> הדיון הוא "רבנים משקרים" (ראי את הכותרת שם). לילדי תימן אין קשר לכתבה, וברור שזה נועד להסיט את הנושא. "הוא מוסיף כי אין להאמין לכאלה שבאים למצוא בקעים בתורת ישראל ואין להאמין לכאלה שטוענים שרבנים משקרים, וזאת משום שכתוב בהלכה שאין להאמין להוצאת דיבה של אדם ששונא אותך" -> זאת הונאה. הוא מנסה לגרום לאנשים לחשוב שכל מה שרבנים אומרים זה אמת, בעוד שהוא טוען בד בבד שמותר לרבנים לשקר למטרת החזרה בתשובה... "כשהוא אומר 'חזרה בתשובה' הוא מתכוון לילדים החטופים שגדלים בבתים חילוניים. וכשהוא אומר 'התפקרות' הוא מתכוון לילדה היהודיה שגדלה במנזר!" -> פה עשית סלט רציני מכל מה שהוא אמר והוצאת הדברים מהקשרם, כפי כל יודע עברית יכול לראות בעצמו.
 
000000000000000000000

אני מציעה שאדם שלישי שהוא ניטראלי לחלוטין יקרא את הקטע של דב שטיין ויפסוק בעצמו, כי אני כבר נואשתי מלהסביר לך!
 
למעלה