גיורים מזורזים או גיורי סרק?

beatman

Member
כבר דנו בזה

ההלכה היהודית התחילה מימי הר סיני ולא מרגע הדפסת 'שולחן ערוך' (שבעצמו מתבסס על ההלכות מימים ימימה).
 

TaL53

New member
אתה מוזמן להסביר את ההבדלים הניכרים

בין ההלכה כיום ומה שכתוב בתורה.
 

beatman

Member
ההלכה היא התורה שבע"פ

היא משלימה ומפרשת לפרטים יותר מדוייקים את התורה.
ההלכה מתעצבת במהלך השנים.
זה ההסבר להבדלים.
 

TaL53

New member
אז מה שאתה אומר זה

שבמשך מאות שנים כל מיני פרשנים עשו מה שנוח להם, שינו, גרעו והוסיפו למקור האמונה היהודית. נכון? ז"א ש.. איך קראת לזה? המצאות שסותרות את היהדות?
&nbsp
אגב, מה קרה ב- 1565? אתה מכיר את הנושא המדובר?
 

beatman

Member
לא עשו מה שנוח להם ולא סתרו את היהדות

אלא פירשו וביצעו התאמות לפי כללים מקובלים ומוסכמים מבלי לשנות דברים בסיסיים ומהותיים.
המניע שלהם היה דבקות במשימת עם ישראל ולא רדיפה אחר נוחות או השתעבדות לתרבויות זרות.
&nbsp
חוץ מהדפסת השולחן ערוך אני לא יודע מה עוד קרה ב-1565.
 

TaL53

New member
יפה, שולחן ערוך

ומהו "השולחן הערוך"? מהי חשיבותו להלכה?
&nbsp
אתה אמרת בעצמך- פירשו וביצעו התאמות.. ההלכה התעצבה עם השנים. המשמעות היא שהיה משהו מקורי ובמשך השנים הוסיפו ושינו, נכון? ע"פ איזה כללים מקובלים? כל רב עושה מה שבא לו. איזה דברים בסיסיים ומהותיים לא שונו? כמובן, יש רבדים בסיסיים כמו אמונה באל אחד ועוד רבדים. אבל קיום המצוות בפועל שונה במידה ניכרת בין הנהוג בזמן בית המקדש ובין מה שנהוג היום וזה מכל מיני סיבות. הרי תושב ממלכת ישראל שיצפה בחיי החרדים בימינו לא יבין בכלל על מה מדובר. דוגמא אחת מיני רבות זה עניין הגיור בו דנו כבר כמה פעמים- העובדה שבתנ"ך הדבר הכי קרוב שאפשר לקרוא לו "גיור" זה אמירת משפט אחד לאישה (!) אפילו לא רב. אני מניח שאינך טוען שכיום ההלכה האורתודוכסית הייתה מקבלת את זה בתור גיור, נכון? דוגמא נוספת- האם בתנ"ך יש הנחייה להפרדה באוכל בין בשר לחלב? קרי, האם אנשי ממלכות ישראל ויהודה נדרשו לחכות איקס זמן בין לבין?
 

beatman

Member
ספר חשוב, אחד מיני רבים

מבחינת ספרי הלכה יש כמובן את המשנה הקדומה.
יש את 'משנה תורה' של הרמב"ם.
יש גם את קובץ ארבעה הטורים שעליו מתבסס בגדול השולחן ערוך.
יש את ספר 'בית יוסף' שכתב רבי יוסף קארו שכתב גם את 'שולחן ערוך'.
יש שינויים ותוספות לשולחן ערוך כמו 'המפה' שנכתב מאוחר יותר בשביל התאמה לעדות אשכנז.
ויש את 'משנה ברורה' שנחשב די מרכזי בעדות אשכנז.
&nbsp
&nbsp
רבנים לא עושים מה שבא להם, יש קווים מנחים.
יש כללים בסיסיים וחשובים שלא סוטים מהם.
אם תושב ממלכת ישראל היה צופה בחרדי כיום, הוא היה מזהה שמירת מצוות בסיסיות כפי שהיה נהוג אז בנוסף להחמרות ואורח חיים שהיו חדשים לו.
&nbsp
כפי שכבר דנו, הגיור אינו סתם אמירת משפט שקר בשביל לצאת ליידי חובה.
אלא כוונה כנה, אין לי ספק שרות התגיירה גיור אמת וכמובן שגיור זה היה מתקבל כיום ע"פ הכללים שנבחרו ע"י פוסקי הלכה בשביל לזהות כנות ולמנוע העמדת פנים.
לכל תקופה הכללים שלה, הייתה תקופה שבכלל לא קיבלו מתגיירים כי היה להרבה גויים אינטרס זר "להפוך" ליהודים.
מה שחשוב שאת הכללים קובעים פוסקי הלכה בכירים ויש הסכמה רחבה לגבי הגיור שלהם.
&nbsp
לגבי כשרות - בהחלט יש בתנ"ך דרישת הפרדה בין בשר לחלב.
לגבי כמה זמן הם חיכו בין לבין לא ידוע לי.
אבל ידוע בהחלט שהם לא אכלו אותם יחד וההגיון אומר שחיכו זמן כלשהו.
 

TaL53

New member
זה לא סתם "ספר חשוב"

אלא עליו מתבססת ההלכה האורתודוכסית מאז ועד היום.
&nbsp
> רבנים לא עושים מה שבא להם.
&nbsp
נו טוב, אז בגלל זה אפשר לחלל שבת כדי לבנות התנחלויות או כדי לתת ייצוג משפטי לנוער הגבעות.
&nbsp
>הגיור אינו סתם אמירת משפט שקר בשביל לצאת ליידי חובה אלא כוונה כנה, אין לי ספק שרות התגיירה גיור אמת וכמובן שגיור זה היה מתקבל כיום ע"פ הכללים שנבחרו ע"י פוסקי הלכה בשביל לזהות כנות ולמנוע העמדת פנים.
&nbsp
זאת הדעה הפרטית שלך. בשום מקום לא כתוב מה הייתה כוונתה של רות או איך נקבע שכוונתה הייתה אמיתית. הרי אם כיום מישהו היה טוען שזה כל מה שמצריך כדי להשלים גיור , מה הייתה לדעתך תגובת הרבנות?
&nbsp
>אבל ידוע בהחלט שהם לא אכלו אותם יחד וההגיון אומר שחיכו זמן כלשהו.
&nbsp
אני מציע שתבדוק את העניין. ואם כבר אולי תגלה שקיום המצוות כיום שונה בצורה כה מהותית מקיומם (או אי קיומן) בימי קדם עד שספק רב אם תושב ממלכת ישראל היה מזהה את היהדות של ימינו כדתו.
&nbsp
&nbsp
 

beatman

Member
ההלכה היא כינוי לכלל התורה שבע"פ

ב'שולחן ערוך' נעשה סדר וקיבוץ הלכות, במיוחד הרלוונטיות לתקופה של הגלות וללא בית מקדש.
לא מובנת הטענה שלך שההלכה "התקבעה בספר זה", היא לא התקבעה מעולם, היא מבוססת על התורה ויש בה עדכונים ושינויים מסויימים בצורה שוטפת.
&nbsp
לגבי החילול שבת בשומרון- אני סבור שרוב הרבנים לא מסכימים עם מה שנעשה שם.
רבנים חרדים ודתיים שאינם חרדיים ואינם מהמחנה הציוני-דתי בהחלט לא היו נותנים לזה אישור.
&nbsp
זאת לא הדעה שלי, הגיור מאז ומעולם מוגדר כהצטרפות לעם ישראל ולא אמירת משפט שקר.
מאחורי המשפט יש כוונה, אם אין כוונה אז אין מאחוריו שום משמעות.
- זה בדיוק מה שכל רב אמיתי היה עונה.
&nbsp
איך אפשר לבדוק את העניין ?
יש לך תיעוד מהימן איך שמרו מצוות בימי קדם ?
 

TaL53

New member
הנה איך שמתואר הספר

> הספר נחשב אחד הספרים החשובים בעולם ההלכה היהודי, והוא דה פקטו משמש כעמוד תווך שעיצב וקבע את אורח החיים התורני והיהודי על פי ההלכה הפסוקה. רובם ככולם של ספרי ההלכה בדורות האחרונים מתבססים על דברי השולחן ערוך בתוספת חידושים וביאורים מרבנים נוספים. דוגמה לספרי הלכה שכאלו אשר נכתבו בדורות האחרונים והתקבלו ביהדות אשכנז: שולחן ערוך הרב, חיי אדם וחכמת אדם, ערוך השולחן וקיצור שולחן ערוך.
&nbsp
לגבי חילול השבת בשומרון- אם רוב הרבנים לא מסכימים עם מה שקרה אני מניח שהיו הפגנות המוניות או דרישות להעניש את הרבנים הסוררים, לא? כמו במקרה של גשר יהודי או כל מיני עבודות אחרות בשבת.
&nbsp
שאלתי שאלה מאוד פשוטה ואתה עדיין לא עונה עליה- יבוא אדם שיגיד לרבנות שהוא אמר לאישה יהודיה "עמך עמי ואלוהיך אלוהי" ויבקש להכיר בו כמתגייר. האם הרבנות תסכים לכך?
&nbsp
את עניין הכשרות אפשר לבדוק בקלות רבה- איפה בתורה כתוב כמה זמן צריך לחכות בין אכילת בשר וחלב?
&nbsp
 

beatman

Member
נכון, ספר חשוב

אבל הוא לא המציא משהו חדש ולא גרם לשינוי מהותי, סה"כ עשה סדר וריכוז הלכות.
אז אני לא יודע על איזה קיבוע הלכה אתה מדבר.
&nbsp
זאת היתה החלטה של מספר רבנים של הציונות הדתית, שאר רבנים לא היו מאפשרים דבר כזה אני מניח.
לא מדובר על חילול שבת המוני בפרהסיה או חילול שמקבל גיבוי באופן ממלכתי ע"י המדינה, לכן לא תראה הפגנות או טענות של רבנים אחרים.
אבל אם ישאלו אותם, אין ספק שלא בדיוק היה כאן פיקוח נפש שמצדיק חילול שבת.
&nbsp
עניתי לך:
"מאחורי המשפט יש כוונה, אם אין כוונה אז אין מאחוריו שום משמעות.
- זה בדיוק מה שכל רב אמיתי היה עונה."
הרבנות היתה בודקת את רצינות הצהרתו וכוונותיו, כי כל אחד יכול לשקר ולומר משפט זה ואם להכיר כמתגייר בכל רמאי כזה אז יהיו מתגיירים מזויפים שהציבור חושב בטעות שהם יהודים ויתחתן עימם וכמו-כן סכנה לניצול המוני של רמאים מסוג זה למטרות אינטרסנטיות כמו עליה לארץ.
&nbsp
בתורה לא כתוב כמה זמן לחכות בין בשר לחלב.
הזמנים להפרדה ביניהם הם מדרבנן.
אבל השאלה היא אם יש לך תיעוד מהימן איך שמרו מצוות בימי קדם ?
 

TaL53

New member
אתה סותר את התיאורים על חשיבותו ההלכתית של הספר

אם הספר מתואר כ" כעמוד תווך שעיצב וקבע את אורח החיים התורני והיהודי על פי ההלכה הפסוקה" (והרי אין עוררין על כך). אז ע"ס מה אתה קובע שאין לספר הזה חשיבות מבחינת החשיבה ההלכתית האורתודוכסית? הרי המשמעות של תיאור הספר הוא שהוא הבסיס ( או עמוד התווך) של ההלכה האורתודוכסית.
&nbsp
לעניין חילול השבת- שוב, אשמח למראי מקום על ביקורת על אותם הרבנים שעודדו לחולל שבת.
&nbsp
לעניין הגיור- שוב- אתה לא עונה על השאלה. אי אפשר לבדוק האם כוונות הן אמיתיות או לא, מדובר בתחושה פנימית של אותו אדם וזה לא ניתן למדידה. השאלה שלי הייתה מאוד ברורה- האם הרבנות תכיר באדם שטוען שהתגייר ע"פ מה שמתואר בתנ"ך?
&nbsp
לעניין הכשרות- התורה לא מתייחסת לשום אלמנט של אי אכילת בשר וחלב באותו הזמן ומכאן המסקנה שאין שום הנחייה שמורה ליהודים לחכות איקס שעות ( או דקות) בין אכילת חלב ובשר. אין לנו שום מידע על אופן שמירת המצוות בפועל בימי הקדם ואין לנו מידע האם באמת שמרו מצוות או שמה שמתואר בספר דברים זאת רפורמה הרבה יותר מאוחרת ( כמו שגורסים חלק מחוקרי המקרא). הדבר היחיד שאפשר למצוא זה היעדר עצמות חזיר בישובים ישראלים.
 

beatman

Member
מה בדיוק סתרתי ?

איפה בדיוק קבעתי שאין לו חשיבות ?
כתבתי שהוא לא המציא ולא שינה שום דבר מהותי !!
לא כתבתי שאין לו חשיבות!
&nbsp
הוא לא ביסס כלום ולא קבע שום דבר חדש, הוא ארגן את ההלכות המעשיות וקיצר בצורה פשוטה יותר את ספר 'ארבעת הטורים'.
&nbsp
הערך בוויקיפדיה לא מדייק, אורח החיים התורני והיהודי היה קיים תמיד, הוצאת השולחן ערוך לא המציא אותו ולא "ביסס" אותו.
במיוחד כאשר באירופה בעדות אשכנז(שכמובן חיו באורח חיים יהודי ותורני) התנגדו בהתחלה לספר ומאוחר יותר הרמ"א כתב את ה'מפה' אשר התבססה על השולחן ערוך בתוספת הלכות שנהגו באשכנז.
&nbsp
- הרבה פעמים רבנים חרדים לדוגמא מותחים ביקורת על הציונות הדתית.
המקרה האחרון שזכור לי איך אריה דרעי תקף את תופעת ה"דתיים ליברליים".
על המקרה המדובר לא מצאתי ביקורת מצד רבנים אחרים.
&nbsp
כוונות אפשר לבדוק, גם אם לא ב-100% אז ב-98%.
מי שבאמת מתכוון - רואים את זה במעשים וכך מודדים בדיעבד אם התכוון באמת או לא.
התשובה שלי היתה גם מאוד ברורה: בתנ"ך מתואר גיור עם כוונה אמיתית וכנה (ואנחנו גם יודעים בדיעבד שרות התגיירה ונכנסה לעם ישראל ולא עשתה זאת מאינטרס כלשהו ואח"כ שיקרה ונמלטה), אם אדם היה מגיע ואומר את המשפט הזה היו בודקים את רצינות כוונותיו.
אמירת משפט לבד בוודאי אינה מספקת.
הסברתי בפירוט מדוע.
&nbsp
אם אסור לבשל גדי בחלב אימו, אז בוודאי שאסור לאכול אותם יחד, הרי בשביל מה מבשלים
?
אין מידע אז אין מידע.
אני מסתמך על מצוות התורה וההלכות שהועברו מאותן תקופות ובהחלט משוכנע שלא אכלו בשר וחלב (פשוט לא הגיוני), כפי שלא אכלו חזיר שאף מחוזק במקרה גזירות אנטיוכוס והניסיון להקריבו על הר הבית.
&nbsp
 
מיהם אותם היהודים שהחרדים לא מכירים בהם?

הם נולדו לאם יהודייה ויש להם תעודות המיעדות על כך? אין שום בעיה להוכיח את יהדותם.
 
קודם כל ספר בראשית הוא שקר אחד גדול , כל מילה בו היא שקר .

גיור אינו חייב להיות לפי האורתודוקסים שהם לא רוב בעם היהודי .
למה מתגייר צריך להיות יותר יהודי ממני, שנולדתי יהודי ?
הדבר הזה גורם להתבוללות , כי יהודים שלא יכולים להציג מליון מסמכים שהם יהודים , מושלכים החוצה .
מכיר זקנה יהודיה מאוקראינה שבנה גר בישראל , גרה שנה בישראל ולאחר מכן גורשה בחזרה לאוקראינה . בגלל שחרדי הוא שר הפנים.
 
כי גיור הוא טקס דתי

מי שבא להתגייר, מכריז על רצונו לנהל אורח חיים דתי. זה שיש המון יהודים מלידה שלא שומרים מצוות, לא סותר את היותו של הגיור הליך דתי, על כל האחריות המוטלת על המתגייר.
&nbsp
אפשר להשוות בין זה לקבלת האזרחות האמריקאית שמותנית במבחן במושגי היסוד של ארה"ב. ייתכן מאוד שאמריקאי מלידה לא מכיר את המושגים הללו, אבל על המהגר שמצהיר אמונים למולדת החדשה, לדעת אותם).
 
צריך גיור אבל למה רק של האורטודוקסים ? זו הטענה .

יש גם מקרים שהמתגייר לא מתגייר רק כי הוא התאהב ביהדות.
יש המון מקרים שדורשים לגייר יהודים , שהם לפי האורתודוקסים לא מספיק יהודים .
 
כי שאר הזרמים אינם רציניים, וניתן להוכיח זאת

לפני כמה שנים מכון Pew האמריקאי ערך סקר בנושא יהדות ארה"ב
http://www.pewforum.org/2013/10/01/jewish-american-beliefs-attitudes-culture-survey/
&nbsp
מצ"ב טבלה אחת מני רבות הממחישה את חוסר רצינותם של הזרמים הלא-אורתודוקסיים שחבריהם לא מסוגלים לקיים אפילו את ההלכות הבסיסיות ביותר כמו הדלקת נרות:
https://ic.pics.livejournal.com/shaulreznik/522493/211860/211860_original.png
&nbsp
אז מצפים שנאמין בגיורים שלהם?
&nbsp
לשאלה השנייה: אני לא מכיר איזשהו חרדי שדורש מיהודי מבריה"מ שיש לו את המסמכים המוכיחים את יהדותו, לעבור גיור. אני עצמי וחבריי עברנו את בדיקת היהדות בקלות יתרה, על סמך תעודות לידה מקוריות וצילומים משפחתיים.
 
למעלה