מה בדיוק סתרתי ?
איפה בדיוק קבעתי שאין לו חשיבות ?
כתבתי שהוא לא המציא ולא שינה שום דבר מהותי !!
לא כתבתי שאין לו חשיבות!
 
הוא לא ביסס כלום ולא קבע שום דבר חדש, הוא ארגן את ההלכות המעשיות וקיצר בצורה פשוטה יותר את ספר 'ארבעת הטורים'.
 
הערך בוויקיפדיה לא מדייק, אורח החיים התורני והיהודי היה קיים תמיד, הוצאת השולחן ערוך לא המציא אותו ולא "ביסס" אותו.
במיוחד כאשר באירופה בעדות אשכנז(שכמובן חיו באורח חיים יהודי ותורני) התנגדו בהתחלה לספר ומאוחר יותר הרמ"א כתב את ה'מפה' אשר התבססה על השולחן ערוך בתוספת הלכות שנהגו באשכנז.
 
- הרבה פעמים רבנים חרדים לדוגמא מותחים ביקורת על הציונות הדתית.
המקרה האחרון שזכור לי איך אריה דרעי תקף את תופעת ה"דתיים ליברליים".
על המקרה המדובר לא מצאתי ביקורת מצד רבנים אחרים.
 
כוונות אפשר לבדוק, גם אם לא ב-100% אז ב-98%.
מי שבאמת מתכוון - רואים את זה במעשים וכך מודדים בדיעבד אם התכוון באמת או לא.
התשובה שלי היתה גם מאוד ברורה: בתנ"ך מתואר גיור עם כוונה אמיתית וכנה (ואנחנו גם יודעים בדיעבד שרות התגיירה ונכנסה לעם ישראל ולא עשתה זאת מאינטרס כלשהו ואח"כ שיקרה ונמלטה), אם אדם היה מגיע ואומר את המשפט הזה היו בודקים את רצינות כוונותיו.
אמירת משפט לבד בוודאי אינה מספקת.
הסברתי בפירוט מדוע.
 
אם אסור לבשל גדי בחלב אימו, אז בוודאי שאסור לאכול אותם יחד, הרי בשביל מה מבשלים
?
אין מידע אז אין מידע.
אני מסתמך על מצוות התורה וההלכות שהועברו מאותן תקופות ובהחלט משוכנע שלא אכלו בשר וחלב (פשוט לא הגיוני), כפי שלא אכלו חזיר שאף מחוזק במקרה גזירות אנטיוכוס והניסיון להקריבו על הר הבית.