גם חרדי יכול להיות סופר, משורר עיתו

חחחח

לפחות בזה משרד החינוך מודה כשהוא רוצה לחזור עכשיו ללמד קריאה בשיטת הפונטים ! כשבתלמודי תורה מלמדים באותה שיטה כבר שנים רבות. אז כמה משרד החינוך לא ידע מהשיטה אם הפרימיטיווים החרדים כן יודעים ? כי היה מחקר ששיטת הפונטים היא לא שיטה טובה וכל השאר הסטוריה !
 

giingiit

New member
אולי כי דתיים יסכימו אותך וחרדים לא

השמצת חרדים פה, ושם אולי לא.
 

שש שבע

New member
שגיאות כתיב

אני דוקא הייתי המומה כשנכנסתי לפורומים שונים, עוד לפני שלוש שנים נהגתי לתקן שגיאות כתיב של כותבים עד שנמאס לי. מחליפים בין "אם, ל"עם, ובכלל בין א' לע' זכר ונקבה יחד הם בהרבה מקרים, שיבושים בניבים בסיסיים (איפה "ודייק" איפה? למה הוציאו אותו מתוכנית הלימודים?" ובכלל, נראה לי שכפי שאנחנו מדברים ככה אנשים כותבים, וזה לא קשור בכלל אם אתה דתי או חרדי, או חילוני, או סתם פריק הודי. ככל שקוראים יותר הבעיה קטנה, אבל היום? יש סרטים וכו'? אפילו בתרגום יש שגיאות כתיב אגב איך כותבים "אבא עם שלוש שגיאות?"
 

שלינקה

New member
על פי מחקרים- חרדים לא יודעים לכתוב

נתחיל אחד אחד: על פי מחקרים - איזה מחקרים? מי הזמין ומי ביצע אותם? מתי והיכן הם התפרסמו? את מי (או את מה) הם בדקו? מה היו הקריטריונים שלהם? חרדים - מיהו חרדי? האם המושג "חרדים" שהתייחסת אליו בהודעתך כולל גם את בני ארץ ישראל, וגם את בני חוץ לארץ? גם את הגברים וגם את הנשים? גם את הליטאים וגם את החסידים? גם את המבוגרים וגם את הצעירים? גם את המשכילים וגם את ה"פשוטים"? גם את הלומדים וגם את העובדים? גם את הנשואים וגם את הרווקים? גם את החכמים וגם את הטיפשים? גם את בעלי הכשרון וגם את הממוצעים? לא יודעים לכתוב - לפי מה נקבע מי "יודע" לכתוב? האם, לדעתך, פיקאסו "ידע" לצייר? לדעתי לא. האם יש קריטריונים מוגדרים שמסווגים אנשים לאלו ש"יודעים לכתוב" ואלו ש"לא יודעים לכתוב"? האם אין מקום לטעם ולסגנון אישי בבחירת הכותב המועדף? האם חסרים כותבים חילונים ידועי שם שאין בכתיבתם מאום מלבד שילוב מופשט וערטילאי של מושגים וחלקיקי משפטים הנותנים לקוראים תחושה של מסתוריות, בסגנון "המלך הוא ערום"? תרשי לי לחסוך ממך את המשך ניתוח המשפט שלך. אני חושבת שדעתי ברורה.
 
ושלינקה, וודאי אינה חרדית

שהרי היא יודעת לכתוב. היא יודעת לכתוב מילים כדרבונות. היא יודעת לכתוב ללא שגיאות. היא יודעת לכתוב קצר, קולע ולעניין. פרט לזה חושבני שהענין מוצה. לא תיארתי שתגובתי שבאה מאחר והוקפצתי מהודעת מילולנת, תגרור שרשרת תגובות שאמנם רובן ככולן ענייניות. שוב, אני רוצה רק לומר. ללא התפלמסות וללא ויכוחים. החרדים אינם עושים מעצמם אלילים יוצרים ואמנים. זאת למרות שאני כאיש העוסק בתחומים נרחבים בנושא, יודע להעריך הרבה חרדים שלו היו מנסים להכנס למוסדות הנכונים בתור אמנים, הרי שהיו מפנים להם את כסא הכבוד של נשיא אמני ישראל... דוגמא קלה. אמן שנחשף, והוא מקטני היוצרים החרדים. מוטה [מרדכי] ברי"ם שיצר את אחד מאריות ירושלים שהוצגו לפני כשנה וחצי. האריה שלו "נחטף" במכירה פומבית במכיר של 7000 דולר ארה"ב. וכעת: על הסופרים שבעיני אינם שוים אף לא כקליפת השום... הלא הם מבחר הסופרים הסינים והיפנים. גם הצרפתים. ומדוע?! כי איני מבין כלום בקשקושיהם. אההה בעצם נזכרתי שמעולם לא למדתי סינית, יפנית וצרפתית. אז אולי מילולונת צריכה להכיר שפה נוספת, ואז אולי תדע להעריך את היוצרים החרדים.
 
מחקרים רבים על הכתיבה החרדית

אחד מהם הוא שלי (לא אפנה אותך אלין מטעמים מובנים). רוב המחקרים אינם עוסקים בניתוח איכות הכתיבה אלא במרכיביה לעומת מרכיביה של הכתיבה שאינה חרדית, ויש נקודות רבות לזכות החרדים דווקא. כמחקרים מוגדרת בדיוק אוכלוסיית היעד הנדונה. יש הבדלים בין גברים לנשים. בין אשכנזים לספרדים וכו'. יש גם הגדרות לסוגי משפטים שנחשבים בעלי רמה יותר מאחרים. למשל משפטים מורכבים מצויים יותר אצל הלומדים המשכילים וכו'. אך באמת לא התכוונתי להלאותך בפרטים. לימודנעים!!
 
זה דוקא מאד מעניין המחקר הזה !

ואם יש ´כמה´ מחקרים כאלו למה שאחרים לא יהנו מזה ? תני לפחות שם של כותב המחקר (כמובן לא השם שלך אלא של המחקרים האחרים) ואני כבר יחפש את זה !
 
אני כבר אחפש (ולא יחפש...)

ד"ר יצחק שלזינגר מאוניברסיטת בר אילן עשה מחקר (דווקא מחמיר מאוד לחרדים). נדמה לי ששם המאמר הוא "בר אורין לעומת... שכחתי את השם... בהצלחה.
 
נצחוני ולא ניצחוני ! בני ולא בני !

לפני שאת עתנואית תלמדי טוב קרוא וכתוב !!! <ולחשוב שהיא זו שהעבירה בקורת על החרדים ??? חחחחחחחחחחחחחחח>
 
ניצחוני= בניין פיעל

ניצחוני= בניין פיעל. שורש נצ"ח. נסתרים. ומכאן שהפעם אני צודקת!! בניי= בנים שלי. בני= בן שלי. ושוב אני צודקת. ואני לא עתונאית אלא עיתונאית. יענו פספסת שלוש יו"דים בחיים.
 
מה שנכון נכון !

לגבי ניצחוני את צודקת ! כיון שמדובר בלשון עבר ! אבל לגבי בני את ממש לא צודקת ! כי במקרה הזה של ניצחוני בני אין ספק שמדובר בלשון רבים כי הרי ניצחוני הוא רבים וא"כ אין צורך להוסיף י נוסף כי מבינים לבד שמדובר בבנים שלי ולא בבן שלי ! >למען טוהר הדקדוק ! :)< ועוד דבר סתם כך, בתלמוד היכן שמופיעים המילים נצחוני בני אין י במילה נצחוני כי שם מדובר בלשון הווה והאות נ מנוקדת ב פתח ולא ב חיריק!
 
אין שמחה כהתרת הספק

לכן, ספק אם אקבל דעתך הפעם. בניי, יענו- בנים שלי. צריכה להיות כתובה כך. סוף! נקודה. סימן קריאה!!!! ועוד טיפה להשכלתך הכללית: ככל שהתקופה קדומה יותר, כך יש פחות אותיות אהו"י בכתיבה. בכתובות עתיקות הן חסרות לגמרי. ככל שאנו מתקדמים בזמן, אנו מרבים באותיות הניקוד (כאשר איננו מנקדים). התלמוד , דרך כתיבתו קדומה לזו שלנו, ומכאן ההבדל. שנשמע רק בשורות טובות!
 

א77

New member
מילולונת, את אכן חריגה.

הבנתי שאיך דתיה. ולשמוע מחילוני את המילה "בניי" מאד קשה. כי חילוני אומר לכל היותר "בני בתי וכלבי".
 

isackris

New member
מילה אחת יותר מידי...

"גם" חרדי יכול להיות סופר... עכשיו את מבינה למה פה זה עשה באלגן...
 
למעלה