<>
חכמים לא תמיד הסכימו מה דאורייתא ומה דרבנן, וגם מה שהסכימו עליו אינו תמיד דאורייתא לפי הבנת הצדוקים. [ודוק: חכמים קיבלו כדבר נתון שכל "דבר שהצדוקים מודים בו" הוא זיל קרי בי רב. חכמים לא טענו שפירוש הצדוקים אינו מה שכתוב, הם טענו שזו לא ההלכה למעשה. לאמור, לעתים מה שנחשב כדאורייתא מבחינה הלכתית הוא עצמו מדרבנן. למד את מסכת הוריות, שהיא מסכת קצרה מאד, וראה את היפוך הערכים שחוללו חכמים. כל המסכת הזו היא עדות לשינויים המכוונים שחוללו חכמינו.]
יתר על האמור. עשרות מדרשים נוצרו כדי להצדיק את המהפכה שחוללו חכמים. כל סדר נזיקין מטרתו לחוקק הלכה חדשה השונה במהותה מחוקי המקרא. לא מדובר רק בדברים נקודתיים כפרוזבול או התנייה, אלא בהלכה חדשה לגמרי. הם גם אלו שקבעו ששולחנו של אדם הוא המזבח, ושיש ליטול ידיים, ולערב חצרות ועוד אלפי מצוות שאינן באות בתור סייג גרידא, אלא הן בגדר חקיקה עצמאית לחלוטין. חכמים לא שינו רק את ההלכה אלא את כל התוכן הרעיוני שבא לידי ביטוי במקרא. הם שינו את כל התפיסה ואת אורח החיים. אם התורה קבעה סמכות לכהנים, באו חכמים ואמרו שממזר תלמיד חכם עדיף מכהן גדול עם הארץ. זו לא אמרה מהתורה, זה אמרו חכמים. הם תפסו בעלות טוטאלית על דבר ה' ועשו בו כשלהם. באשר לטענה שסמכותם לעשות כך נובעת מהתורה עצמה, ראה את השגת הרמב"ן על ספר המצוות לרמב"ם, בכללים הראשון והשני.
חכמים לא תמיד הסכימו מה דאורייתא ומה דרבנן, וגם מה שהסכימו עליו אינו תמיד דאורייתא לפי הבנת הצדוקים. [ודוק: חכמים קיבלו כדבר נתון שכל "דבר שהצדוקים מודים בו" הוא זיל קרי בי רב. חכמים לא טענו שפירוש הצדוקים אינו מה שכתוב, הם טענו שזו לא ההלכה למעשה. לאמור, לעתים מה שנחשב כדאורייתא מבחינה הלכתית הוא עצמו מדרבנן. למד את מסכת הוריות, שהיא מסכת קצרה מאד, וראה את היפוך הערכים שחוללו חכמים. כל המסכת הזו היא עדות לשינויים המכוונים שחוללו חכמינו.]
יתר על האמור. עשרות מדרשים נוצרו כדי להצדיק את המהפכה שחוללו חכמים. כל סדר נזיקין מטרתו לחוקק הלכה חדשה השונה במהותה מחוקי המקרא. לא מדובר רק בדברים נקודתיים כפרוזבול או התנייה, אלא בהלכה חדשה לגמרי. הם גם אלו שקבעו ששולחנו של אדם הוא המזבח, ושיש ליטול ידיים, ולערב חצרות ועוד אלפי מצוות שאינן באות בתור סייג גרידא, אלא הן בגדר חקיקה עצמאית לחלוטין. חכמים לא שינו רק את ההלכה אלא את כל התוכן הרעיוני שבא לידי ביטוי במקרא. הם שינו את כל התפיסה ואת אורח החיים. אם התורה קבעה סמכות לכהנים, באו חכמים ואמרו שממזר תלמיד חכם עדיף מכהן גדול עם הארץ. זו לא אמרה מהתורה, זה אמרו חכמים. הם תפסו בעלות טוטאלית על דבר ה' ועשו בו כשלהם. באשר לטענה שסמכותם לעשות כך נובעת מהתורה עצמה, ראה את השגת הרמב"ן על ספר המצוות לרמב"ם, בכללים הראשון והשני.