המצוות הן נטל ועלייך לקיימן כי זו חובתך. "רבן שמעון בן גמליאל אומר, לא יאמר אדם אי אפשי לאכול בשר בחלב, אי אפשי ללבוש שעטנז, אי אפשי לבוא על הערוה, אלא אפשי, ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי".
לתינוק? לא, אני לא חושב שהוא נהנה. להורים? אולי כן, אבל לא תמיד. לאורחים? סביר להניח שכן - הם מקבלים ארוחה נאה (אם כי הם משלמים עבורה). למוהל? כנראה שכן, אחרי הכל הוא מקבל תשלום.
א. אתה שוב מערבב בין הנאה פיזית לרוחנית. ב. הוא דיבר על שבנאדם לא יגיד שיש סבל פיזי בעבירה כי זה לא נכון יש הנאה פיזית בעבירה אבל אנחנו לא יכולים לעשות אותה. אני דיברתי על הנאה רוחנית בקיום המצוה.
שהדבר היחיד שעליו מקבלים שכר, והדבר היחיד המבטיח לנו חיים טובים יותר בגן עדן הוא קיום המצוות. כך שההסבר על "דרגה רוחנית" הוא לא רלוונטי, מה שרלוונטי הוא כמות המצוות שקיימת.
הדבר היחיד הוא מצוות- אמת. אבל כל אחד והמצוות שהוא הצטווה עליהם. הדרגה הרוחנית רלוונטית בלי קשר כי המצוות מעלות את האדם לדרגה רוחנית כדי שנשמתו תהיה מוכנה להתענג על ה'. עכשיו זה יותר ברור?
אם תקיים את מצוות "הכנסת אורחים" בפנים חמוצות.. לא תקבל על זה את מלוא השכר. אם תקבל אורחים ביד רחבה ובפנים מאירות, אש"ל מלא, תקבל על זה שכר גדול!! תלוי מאד בהתמדה שלך, בכוונה שלך, בביצוע שלך..
סיפור של מישהי מירושלים שבה היא מספרת על כל מה שיש "שם". בגיהנום, סיפורי בלהות ממש מצחיקים. אני אסרוק בקרוב ואעלה לפורום. "כף הקלע" זה סוג של עינוי גיהנומי.
היא תתן לך מקורות גם על העניין (כוונתי לג'ינג'ית מפורום חוזרים בתשובה) את יכולה גם בלי לשאול, פשוט תעשי שם חיפוש שבתאי צבי בצואה רותחת (אמיתית, מסריחה שכזו) ומישהו אחר בזרע רותח לדעת הרבנים באותו פורום הכוונה כפשוטו אם תקבלי את דעתם או לא זה עניין אחר