האם עם ישראל באמת שכח את יציאת מצרים?

תקשיב...

לא מזמן היה אירוויזיון ומיליוני אנשים ראו אותו, אתה באמת חושב שעוד 2500 שנה מהיום תצליח למצוא עדויות אישיות של אנשים שצפו באירוויזיון הזה? לא נראה לי... ואני לא מכיר את הדת הנוצרית אז אין לי תשובה לתת לך אבל בהחלט יכול להיות שבתאריך הזה נולד אדם בשם ישוע, מה כל כך מיוחד בזה? אם הם מאמינים שהוא המשיח זה לא אומר שזה נכון.

ובקשר לתורה בעל פה, היה מנגנון העברה קפדני שמנע טעויות, זה לא כמו שאתה חושב.
 

BravoMan

Active member
אתה באמת משווה מעמד הר סיני לארווויזיון?

כלומר, מבחינתך, בורא העולם שמדבר ישירות אל העם ומוסר להם את החוקים המקוננים לפיהם על אותו עם לחיות מעתה ועד עולם, זה מבחינתך סתם מופע בידור?
&nbsp
אין לך מה להכיר את הדת הנוצרית.
יש עובדה פשוטה: הנוצרים חוגגים ב-25 לדצמבר את לידת המשיח שלהם מאם בתולה ורוח אלוהים.
זה מה שהם חוגגים.
&nbsp
אם מיליארד וחצי איש יכולים לחגוג לידת משיח וזה לא אומר שהם צודקים והוא באמת משיח, אז למה זה שאיזה 17 מליון חוגגים פסח אומר שיציאת מצריים באמת התרחשה?
&nbsp
ואיזה מנגנון בדיוק היה להעביר את התושב"ע? למה המנגנון הזה נשבר פתאום והיה צריך להעלות אותה על הכתב?
 

BravoMan

Active member
כל הסמטוחה הזו, ועדיין אלוהים לא חשב על checksum פשוט...

או במילים שאתה תבין:
בין כל בליל השטויות במאמר, לא מוצגת באמת שום דרך לבדוק את נכונות העותק, אם הועבר בע"פ.
&nbsp
וגם הבדיקות בכתב לא משהו...
 
מה שרשום שם נכון גם לגבי התורה בעל פה

המנגנון שמפורט במאמר מונע מצב שבו מישהו יטעה ואנשים לא יתקנו אותו מיד.

כלומר אפשר לסמוך על זה שהדברים עברו עד ימינו בצורה מדוייקת.
 

BravoMan

Active member
בדקת פעם שהמנגנון עובד?

ואם עובד, למה כתבו את התושב"ע?
 
כתבו כי רצו להיות עוד יותר בטוחים, זה לא סותר שום דבר

אם קראת את הסעיפים במאמר שקישרתי אליו אז אתה מבין שעם מנגנון כזה משוכלל שיש בו כל כך הרבה הגנות בפני טעויות המידע שעובר לא יכול להשתבש. אם מישהו משנה בטעות משהו אז כל האחרים מיד מתקנים אותו.
 

BravoMan

Active member
אה, לא היו בטוחים שיצליחו לשמור אותה בע"פ?

אז אלוהים טעה כשאמר להם בהתחלה לא לכתוב אותה?
או שהוא שינה את דעתו?
או כשכתבו את התושב"ע המירו את פי אלוהים?
&nbsp
אני מבין מההתחמקות שלך שלא בדקת את המנגנון בעצמך, ואתה רק חושב שהוא עובד...
 
איפה בדיוק אלוקים אמר לא לכתוב אותה?

אני לא ראיתי פסוק כזה בתורה.

ואני לא צריך לבדוק בעצמי (הרי אני לא יכול לחיות אלפי שנים כדי לראות) אבל מספיק לקרוא את הסעיפים במאמר כדי להבין שכל שינוי הכי קטן שמישהו יעשה בטעות מיד יתוקן על ידי אחרים, זה בערך כמו ביקורת עמיתים במדע.
 

BravoMan

Active member
שכחו לכתוב את הפסוק הזה


את מה שאלוהים רצה שיכתב, הוא אמר למשה לכתוב, לא ככה?
אז אם לא אמר לו לכתוב את התושב"ע, זה אומר שהוא לא רצה שהיא תכתב. רצה שיעבירו בע"פ.
&nbsp
מי אתה שתפקפק ברצון אלוהיך???
&nbsp
לא צריך לחיות אלפי שנים כדי לבדוק את השיטה.
מספיק לערוך ניסוי של העברה בין 2 - 3 קבוצות של אנשים.
&nbsp
השיטה המתוארת אינה דומה לביקורת עמיתים כלל, כי בביקורת עמיתים חוזרים על ניסוי ובודקים תוצאות בהתאם למה שרשום.
בכתבה, יש קבוצה של אנשים שמדברים אחד עם השני, והלכה למעשה משחקים טלפון שבור.
&nbsp
זה נותן לשינויים קטנים לעבור ולהצטבר, והיות שאין שום דברך אובייקטיבית לבדוק את אמינות התוכן, אלא רק הסכמה בין אנשים, התוכן יכול להשתנות בקלות.
 
אבל גם בשיטה שמתארים שם בודקים כל הזמן

את ההוראות שניתנו לעם ומשווים אותן לאלו שנמצאות אצל אנשים אחרים. אם מישהו טעה אז ישוו ויראו מיד שצריך לתקן.
 

haim9798

New member
שאלת פרוצדורה

נניח והייתה טעות אחת אצל מישהו.
הוא בדק אצל כל מי שהוא מכיר והם לא עלו עליה.
עכשיו הוא הולך ומישהו אומר לו , טעית בX.
איך יודעים אצל מי הטעות ?
הרי יכול להיות שרוב האנשים לא עלו על הטעות והעותק הנכון נמצא דווקא אצל המיעוט.
&nbsp
 
אז זהו שאין דבר כזה...

אם יש לו טעות והוא ישווה את המידע שברשותו למה שיש אצל אחרים אז מיד יראו שרק אצלו זה שונה ויתקנו, זה אף פעם לא יגיע למצב שבו אצל רוב האנשים יש טעות.

אחד טועה, כולם מיד מתקנים אותו. כך עובדת השיטה.

משננים את הדברים שוב ושוב בלי הפסקה, ומקריאים את הדברים בצורה פומבית מול כולם וכל אחד משווה את מה שיש אצלו לדברים שמוקראים, אם יש למישהו טעות בעותק שלו הוא מיד ידע את זה.

זה מונע אפשרות לטעות.
 

haim9798

New member
אז איך לא יודעים מה מותר ואסור לאכול בפסח ?

הרי לאשכנזים ולמזרחיים יש חוקים שונים.
איך זה אפשרי וגם מה שאני אמרתי בלתי אפשרי ?
 

haim9798

New member
אז איך אני יודע מי מחפף ?

האשכנזים או הספרדיים ?
ולמה כולם מחפפים , הרי יש אדוקים מאוד בשני הצדדים.
או שבעצם כולם מחפפים ?
אז הם לא מפחדים מעונש מאלוהים אם הם מחפפים ?
&nbsp
איכשהוא כל תשובה שלך רק מעלה לי יותר שאלות.
 
החסרון הגדול בשיטה הזו הוא תקשורת. יותר נכון, חוסר בתקשורת.

כלומר, זה יכול היה לעבוד טוב כל עוד היה מדובר בקהילה יחסית קטנה, שבה לכולם יש אפשרות לתקשר עם כולם. זה יכול היה אפילו לעבוד טוב כאשר הקהילה היתה גדלה, אבל היתה איזה שהיא דרך לתקשר בין החלקים שלה. אבל זה לא יכול לעבוד כאשר הקהילה מפוזרת בכל מיני מקומות על הגלובוס, ואין לחלקים השונים של הקהילה דרך לתקשר אחד עם השני - כי עוד לא המציאו את הטלגרף, שלא לדבר על טלפונים, אימייל או וואטסאפ - אז פתאום אתה מתחיל לראות איך שינויים קטנים נצברים עם הזמן לשינויים גדולים (הי, בדיוק כמו שקורה באבולוציה!) ולפני שאתה שם לב יש כאלו שמותר להם לאכול קטניות בפסח ויש כאלו שלא. יש כאלו שמחכים שבע שעות בין בשר לחלב ויש כאלו שמחכים שעה.
&nbsp
 

BravoMan

Active member
שיטת הקונצנזוס היא שיטה שמשמשת היום את ה-blockchain

אני בטוח שאתה לא יודע מה זה, אבל זה גם לא משנה.
&nbsp
בגלל שזה משהו שמשתמשים בו ונבדק מדעית, ידוע שאמינות השיטה תלויה באופן ישיר בכך שה-"רוב" של אלה המחזיקים בגרסה יהיו צודקים.
&nbsp
אם הרוב טועה ו\או מטעה, הטעות תהפוך ל-"אמת".
&nbsp
בניגוד לתושב"ע, ב-blockchain ניתן לבדוק באופן מתמטי אובייקטיבי נכונות של כל פרט, והם מאוחסנים בצורה מדויקת על מדיה דיגיטלית.
אך בתושב"ע אתה צריך להסתמך הן על זיכרון של אדם, והן על אופן הדיבור שלו, ואלה תמיד שונים בין אדם לאדם.
 

galgal761

New member
למרות שאני אישית מאמין באלוהים (לא ביהדות אלא

בישוע המשיח) ומאמין ביציאת מצרים, הדברים שאתה אומר אינם הוכחה.
מדוע: כי תמיד יכול לקום מלך או קבוצת אצילים ולהמציא משהו או להמציא סיפור כלשהו. לעם אין בררה אלא לקבל את דברי המלך. למלכים של אז היתה תשובה מאוד משכנעת לאנשים שערערו על דבריהם או שאלו אותם שאלות קשות מדי. באישון לילה המלכים האלו היו שולחים קבוצת מרצחים שהיו שוחטים את מי שעושה להם יותר מדי בעיות וגם את בני משפחתו. כל יתר האנשים למדו שכדאי להם לסתום את הפה.
 

BravoMan

Active member
לא באישון לילה!

אם עושים את זה בלילה, אף אחד לא לומד כלום.
&nbsp
כדמישהו היה יוצא נגד המלך, היו מוציאים אותו להורג בצורה כמה שיותר פומבית, למען יראו ויראו.
&nbsp
למה אתה חושב שהעונש על מלאכה בשבת בתנ"ך היה סקילה?
כי זה עונש ציבורי! כל הכפר משתתף, ולומד מי האויב ומה לעשות לו.
 
למעלה