הגיג:

Wolverchenus

New member
לעיתים רחוקות יש פה מאמין באבולוציה תאיסטית

מצד אחד זה מקומם אותי מצד שני זו הוכחה לכך שלא חייבת להיות התנגשות בין אבולוציה ללהיות מאמין (אם מחזיקים באמונה גמישה מספיק) מצד שני אני כן מתנגד להנחה שלך כי אבולוציה אקראית לא יכולה לעשות כך וכך ואני רואה בזה למעשה Argument from increduality.
 
אבולוציה תאסטית כמו שכינת אותה

אכן לא חייבת להיות התנגדות בין אבולוציה לבין הגישה הסוברת שיש כח עליון כל שהוא, וזאת מהסיבה הפשוטה ביותר את שני הגישות אפשר לקרוא בטבע עצמו ולא בספרים, מכחישי האבולוציה דומים לבת יענה הטומנת את ראשה בחול, ומצד שני אלה שסובירים שכל מה קיים הוא אקראי כולל מודועות וכולל חוקי טבע בעצם מתכחשים למטריה בה עם תופסים את המערכת, המודעות שלהם עצמה, היכולת להבין דבר מתוך דבר בצורה מובנת מושכלת ומנבאת, אם הסדר לא היה קיים שם מחוץ להכרה שלנו , גם הכרה הכי טובה לא היתה יכולה לסדור עולם כאוטי. אותם תומכי אבולוציה הממשיכים להחזיק בעולם אקראי, מחזקים בתפיסה ניסית לא פחות מהבריאתנים, אלא שהם סוברים שהמודעות היא תוצר אקראי, מהות הטענה הזאת עוד יותר מופרכת מאשר להאמין שמודעות יצרה מודעות, ואו שהמודעות היא חלק בלתי נפרד מעולם הטבע מהטבע של כל הדברים באשר הם שם, ההנחה שהמודעות היא חלק בלתי נפרד מעולם הטבע בכל התבטאויותיו היא חלק מהתפיסה שלי את העולם, ההנחה שכל דבר חי אם כי בספקטרום שאנחנו לא מסוגלים לרוב לחוש בו כי הוא מתחת לרמת סף של חישה שלנו, היא חלק בסיסי מהבנת העולם שלי, שמגובה בהתבוננות רבת שנים וגישה חוקרת ושואלת לגבי הטבע הקיום או מה המשמעות בכלל של היותנו פה, תפיסה כזאת שאומרת שבעצם המודעות היא חלק בלתי נפרד של כל יש, בונה עולם שנראה די דומה למה שאנחנו מכירים אותו , ואולם פותחת עומקים שונים של רמות קבלת החלטת מסוגים שונים, של התפתחות מכוונת המתאימה לחוקי הרמוניה מתמטים שונים המתחוללים בכל רמת התפתחות , ונבחנים האחד מול השני ברמת האיכות המערכתית שלהם, זאת אומרת שהאבולוציה לא מתחילה ולא נגמרת בעולם כפי שאנחנו תופסים אותו "ולכאורה מעליו ומתחתיו הכל אקראי" אלא יש לה רובדים על רובדים על רובדים שבכל אחד מהרובדים האלה יש מערכת התחרותית ומשוב באותו הרובד, ולכן התוצאה והשינוים בכל רובד יכולים להיות מערכתים או "קוואנטים" וליצג תצורת פתרון הרמוני מתמטי לשאלה הנשאלת באותה הרמה , וככזאת היא מובלת הלאה אל רמות הישום הגבוהות ממנה או החיצוניות לה למשוב קברנטי, וחוזר חלילה אחת האפשרויות לבחון את הקבילות של רעיון כזה הוא לבחון התפתחות מקבילית בלתי תלויה אשר יוצרת מתוכה פתרונות דומים, אני לא מספיק מכיר את המהלך האבולוציוני ואם אפשר למצוא בו דוגמאות מקבילות כאלו, ואולם אם ימצאו כאלה אפשר יהיה לחזק את הסברה שפתרון שנמצא פעמים בשני ענפים בלתי תלויים הוא פחות אקראי, אלא אם אתה סובר מראש שהאקראיות עצמה היא פחות אקראית ממה שהנחת מלכתחילה
 

Wolverchenus

New member
אבולוציה תאיסטית מסתמכת על גרסה מעוותת

של האבולוציה. "אבולוציה אקראית". "עולם אקראי". ברור לך שגם יד לא יכלה להתפתח בעולם שהוא באמת "אקראי". בלי מנגנון צובר (ע"ע הברירה הטבעית) לעולם לא היה מתפתח כלום. איכשהו זה יושב לך ממש בסדר עם האמונות שלך. אני חושב שאתה לא יודע אבולוציה באמת יותר מבריאתן ממוצע אם אתה מדבר על אבולוציה ברמת אקראיות כזו. ובעצם איך זה שאתה לא מצטרף לשיחות סטייל "זה בלתי אפשרי שיתפתח חלבון בודד הסבירות היא 100 בחזקת מיליארד!!!!111"? מה ההבדל באמת בין התפתחות חלבון או יד לבין מנגנון קבלת החלטות, שליטה ובקרה מאוד מאוד מורכב?
 

SilentMike

New member
זה פשוט הדור הבא של הבריאתנות.

זה לא כמו תכנון תבוני שהוא פשוט בריאתנות בטוקסידו זול. מדובר בדור חדש. ב-90% מהמקרים מאמיני אבולוציה תאיסטית לא מוכנים להאמין שתהליך טבעי לבדו מסוגל להסביר את התודעה האנושית. אני קורא לאלה Mind Creationists. גם הגנטיקאי המפורסם פרנסיס קולינס שייך למחנה הזה. עוד כמה דורות כשהמדע יפצח את מסתורי התבונה והתודעה הם יראו מגוחכים לא פחות מהבריאתנים. בינתיים הם נהנים מהספק (למרות שלדעתי מדען רציני צריך היה להריח כבר את הסוף).
 

Wolverchenus

New member
זה לפחות דור שמפריע פחות

למחקר אבולוציוני (הוא מפריע רק למחקר פסיכואבולוציוני)
 

SilentMike

New member
בינתיים זה לא מפריע בכלל.

דעות פרטיות לא מפריעות ולא יכולות להפריע למדע. מה שמפריע זו פעילות פוליטית. ברגע שהדרך בה המוח פועל תהיה ברורה מספיק, ותיאוריות קונצנסואליות יתחילו לחלחל לציבור כ-"עובדות" מובנות מאליהן, ה-Mind creationists יתחילו לעשות המון רעש.
 
הדור הבא של הבריאתנות

במקום לתת ציונים של של טוקסידו זול בוא ותראה מה יש לך לומר נגד הדעות המובעות פה, אני לא רואה היום בשום ערוץ של האבולוציה כפי שאתה תופס אותה הסבר לתודעה אלא רק הכרה בה, הכרה עדיין אינה מהווה הסבר, ספק אם למדע יש כלים להסביר את התודעה, או אם יהיו לו כלים כאלה בלי להניח את עצם היות המודעות חלק טבעי ובלתי נפרד של עולם הטבע. ההתנשאות שלך כאילו כבר יש לך הסבר וכאילו כבר אלה שלא סוברים כמוך ייראו מגוכחים היא לא יתר מאשר נטיית לב ילדותית ללא ביסוס כל שהוא לא רעיוני ולא אחר. זה נשמע יותר כמו חכה תיכף אבא שלי יגיע ויראה לך מה זה :) מאיפה לך מה מדען רציני צריך להריח, לפי איזה כיווני חשיבה ומסקנות ? אם היית טורח להסביר את עצמך ולא לנקוט רק בעמדות תומכות לקבוצת הכדורגל שלך אולי היה טעם להתייחס לזה. אני מצפה ממך כאחד שמדבר בשם המדע לדבר לעניין להעלות טענות סותרות או להסביר לה התפיסה שלך היא יותר מסבירה או למה התפיסה האחרת בלתי אפשרית, ולא להתלהם כאוהד שרוף ועיוור לעובדות
 

SilentMike

New member
אוקיי.

קודם כל טוקסידו זול מתיחס לתכנון התבוני, ולא לאבולוציה תאיסטית או לבעית התודעה. מה שאתה לא רואה זו הבעיה שלך ולא של המדע. אולי אם תקנה משקפיים תראה. אני לא רואה איך למשהו חוץ מהמדע יכולים להיות כלים להסביר את התודעה. האמת שהמדע ניגש למוח בביטחון הולך וגובר ומסביר את פעולתו בפירוט שעולה כל הזמן. עבור הדואליסטים, יותר ויותר מהתפקידים של ה-"תודעה" מופקעים לטובת המוח. למעשה הטענה שלך כאילו התודעה היא "חלק טבעי ובלתי נפרד של עולם הטבע" מה שזה לא אומר, היא לא ברורה. מה זה אמור להסביר בכלל ולמה זה טוב? אם נעזוב לרגע תארים שאינם ראויים לתגובה ("ילדותי" וכו') בוא ונראה מה כתבת פה: מה שכתבת זה בדיוק כלום. התמרמרת על כך שבתגובה של פסקוה קטנה אחת ששלחתי לוולברחנוס לא טרחתי להכליל את כל הטיעונים נגד העמדה שלך. אני חייב לך משהו (ועוד בתגובות לאנשים אחרים)? ואחרי שסיימת להתמרמר טרחת בהקפדה יתרה שלא להצדיק כלל את עמדתך בשום דרך. מאיפה לי מה מדען רציני צריך להריח. ובכן יש לי מידה מסוימת של ניסיון במדע, ואני גם מסתכל על אנשים כמו קולינס ורואה שבד"כ הם קודם כל מקבלים את הדת כתוצאה מתיאולוגיה דלוחה, ואז מתחיל פתאום האף שלהם להוביל אותם למקומות משונים. לחוקרי המוח אין בעיה להריח דווקא דברים סבירים יותר. אז כמובן שכיום כפי שדווקא אפשר היה להבין מהמעט שכבר כתבתי ההבנה שלנו את תהליכי התודעה עדיין חסרה. למרות זאת אני מאמין שעם הזמן הבנה זו תשתפר, הם יתכן שאני טועה? כמובן שיתכן. אבל עד עכשיו טרם ראיתי ממך או ממישהו אחר משהו שישכנע אותי שהתודעה היא דבר שמעבר להבנתנו או שהיא משהו מעבר לשם שנתנו לחלקים מסוימים של פעולת המוח. ההתקדמות במדעי המוח ובמדעי המחשב -המגלה מצד אחד יותר ויתר פרטים על הצורה בה המוח שלנו פועל ויוצר את מי שאנחנו, ומהצד השני חושפת את הדברים שאפשר לעשות בעזרת חישוב- משמשת עבורי ראיה לכך שלא רק שהמוח עושה את זה, אלא שסביר שזה תהליך חישובי (התיאוריה המובילה בחקר התודעה). לא שצריך בשביל זה מדע מודרני. תומס הובס עלה על האופציה הזו כבר במאה ה-17. כמובן שאני (והובס, ועיקר קהילת חוקרי המוח) יכול להיות טועה. הראיות בעתיד ילמדו. בכל מקרה הטענה כאילו יש אטומים של תודעה או שהתודעה היא דבר ששייך למישור קיום אחר, או שיש קצת תודעה בכל פיסת חומר, זה או דואליזם שאז פילוסופית זה חסר ערך, או טענה מדעית שאז אין פשוט ראיות וזה חסר שחר עד שלא ימצאו כאלה. לכן אני מניח, לעת עתה, שהראיות ימשיכו להצביע לכיוון הסביר שאליו הן מצביעות כיום, והתודעה תוסבר אט-אט במונחים של האינטראקציה בין החלקים השונים במוח. ומנסיוני אני גם מרשה לעצמי להניח שאם וכאשר יקרה הדבר אז יהיו אנשים (Mind creationist) שידחו את ההסבר גם אז, ויהיו גם אנשים (אולי יקראו להם תומכי "התיאוריה החישובית התאיסטית של הנפש") שיסתכלו על ההסבר ויחליטו שהוא לא מסביר את הדבר שיקר לליבם ולכן הוא בסדר והם יכולים להמשיך להאמין. אבל זה רק הניחוש שלי.
 

angela8

New member
קודם כל אתה צודק

ענו לך פה מאוד לא יפה, אבל החברה רגישים... אני לא מומחית, אבל אני מוצאת כמה בעיות בגישה שלך. בעיית התודעה שאתה מיחס ליקום. (לכל מה שיש) אין לי מושג אם הרעיון שלך נכון, אבל אי אפשר לבדוק אותו בכלים מדעיים. תודעה מלבד היותו מונח חמקמק ביותר, לא ממש ניתן לבדיקה כשמדובר בדוממים. אז האם אתה רוצה לאמר: תאמינו לי. זה ככה? אני מקווה שאתה לא רוצה לבסס תיאוריה שלמה על תאמינו לי. בעיה שניה שאני מזהה, היא שיוך כיוון לאבולוציה. זו טעות. אבולוציה זה לא התפתחות מכוונת מפשוט למורכב או מנמוך לגבוה... האבולוציה היא התפתחות לכיוון של גיוון. כך שאין לה כיוון, יש לה גיוון. כך אני מבינה את זה אולי אני טועה,.. אז מישהו מהמומחים יתקן אותי. בקיצור הבעיה המרכזית שאתה מנסה לפתור היא לשייך לטבע כיוון, ובעיקר משמעות. אני מבינה את הצורך הזה, כי ככה בני אדם חושבים. מצד שני אני אישית מוצאת את ה"תכנון" האבולוציוני דווקא מקסים כמו שהוא. בלי מודעות ובלי כוונות.
 
הגיוון באבולוציה

אין לי בעיה עם חברה רגישים אבל שינמקו את הטיעונים שלהם, כי אני לא מייצג את עצמי והם לא את עצמם אלא כל אחד בא לטעון בזכות מה שהוא סובר לנכון, ולכן הטיעון וההסבר שלו צריך להוביל פה. אני מקווה שאת או אולי כל אחד אחר לא סובר שאת מה שאני אומר אני אומר רק על סמך אמונה אלא על ידי התבוננות ורמת חוויות כל שהיא שהיא לא טרווילית ולכן קשה לי להביא אותה בתור ראיה, לגבי האבולוציה אני כן רואה באבולוציה תהליך מתמיד של הליכה למורכבות , ובנית רמות ארגון על רמות ארגון לקראת הגעה למערכת מנוהלת ברמות הארגון הכי פרודקטיביות, זה שזה גורם לגיוון זה סביר גם כן אבל אם הגיוון היה המטרה ולא היעילות של רמות האירגון אז היינו רואים הרבה יותר שונות בעולם כמו שאנחנו מכירים אותו, רוב בעלי החיים דומים מבחינת הפתרונות הבסיסים שלהם בעלי חושים דומים בעלי עם גיווונים לפה ולשם, עם איברים דומים עם גיוון לפה ולשם, אפילו הד.נ.א של רוב עולם החי כפי שאנחנו מכירים אותו די דומה. אם המטרה היתה גיוון הרי שהטבע היה צריך היה להציע גיוון רב יותר בשלבים רבים יותר, דבר נוסף לומר תכנות אבולוציוני בלי להניח שיש רמה בקרה מסויימת באותו תכנון או שהבקרה נפרדת כל כך ממקור התכנון היה מחייב שונות הרבה יותר גדולה. למשל בכל שנות ההיסטוריה הידועה לנו למרות מליארדי התופעות של לידת האדם לא ראינו אדם עם איבר חדש, או כיוון לפיתוח איבר חדש הטבע חייב לעבוד בשיטה קונססטיבית, ואם הדרך שלו לשינוי ולבנית התקדמות היא על ידי גיוון אקראי היינו צריכים לראות עדויות לכך לפחות במידע על מקרים כאלה גם אם מגננון הברירה הטבעית כבר לא כל כך פועל בעולמנו
 

angela8

New member
תראה, נדמה לי שהם נמקו מליון

פעם. (ולכן הם קצרי רוח) בכל מקרה אם אתה מחפש נימוקים...הם מופיעים בכל ספר על אבולוציה. זה דבר אחד.(למשל השען העיוור של דוקינס, וגם גולד ביד המלאה, כמעט כמו ליוויתן של שכחתי..) אני מציעה לך לקרוא אותם הם מסבירים בסבלנות יפה את ההיגיון הזה. (והם מרתקים- נמלים שיש להן עבדים למשל) באופן כללי כשאומרים שאין תוכנית מתכוונים לזה שאין תוצאה סופית כזו או אחרת מתוכננת מראש. ואתה מציג את זה כאילו כל העניין מכוון כביכול להופעת מין בעל מודעות גבוהה כביכול.. בני אדם.ופה זו מחלוקת מהותית. הטענה היא שאם תערבב שוב את הקלפים (וזה קרה הרי, היו כמה תקופות של אסונות אקולוגיים בקנה מידה עצום שהכחיד כמעט את כל החיים על פי כדור הארץ, והם לא חזרו על עצמם באותו אופן) אני בכלל לא חושדת בך שאתה טרול, ומבינה אותך מאוד. הבעיה היא שחוויות והתבוננות עם כל הכבוד שאתה מיחס להם, וגם אני, הם לא ראיה מדעית. זה הכל. אז אם אתה בא לפורום מדעי ורוצה לנהל דיון לא מדעי, זו בעיה, לא בגלל שמדע הוא חזות הכל אלא פשוט אלה שתי שפות שונות. ואבולוציה מדברת בשפה מדעית קשה להבין את זה, אבל באבולוציה אין מטרה. בכלל. גם הגיוון איננו מטרה. פשוט הכל תוצאה של כוחות שפועלים אחד על השני. וגיוון גם הוא רק מנקודת מבטנו ברגע אחד קטנטן של אלפי שנים.... שזה פסיק מבחינת קיום כדור הארץ או היקום. רוב הזמן צורת החיים השלטת הייתה חידקית. שמבחינת הגיוון היא רבה אולי אבל אם אתה היית חי באותו זמן היית בטח חושב שזה עולם כמעט חסר חיים..שלא לדבר על גיוון. לגבי מה שאתה אומר על הDNA של רוב צורות החיים, אני לא יודעת תשאל את המומחים פה אם זה נכון.
 

SilentMike

New member
שימי לב שגם הוא לא בדיוק הסביר:

אלא משהו כמו "על ידי התבוננות ורמת חוויות כל שהיא שהיא לא טרווילית ולכן קשה לי להביא אותה בתור ראיה", שזה נראה לי כמו תירוץ.
 

angela8

New member
היי

כל הדיון כנראה לא ממש קשור לפורום... אבל אני באמת לא חושבת שהוא טרול. (כלומר זה לא תירוץ בעיניו.) נדמה לי שמה שהוא כותב מתאים יותר לפורום פילוסופיה.
 

SilentMike

New member
אני לא אמרתי שהוא טרול.

הוא מאמין משום מה שיש משהו "קסום" בתודעה. זו תפיסה די נפוצה. אני לא חושב שהוא צודק.
 

angela8

New member
לא מדויק

זה לא בדיוק מה שהוא אמר. אבל זה לא קשור. הייתה נימה מזלזלת. זה הכל.
 
אבולוציה תאסטית

לפי התגובה שלך לא הבנת בדיוק את המושג אבולוציה תאיסטית בניגוד לאבולוציה אתאיסטית אבולוציה תאיטסטית היא אבולוצה המניחה שיש כח מכוון מאחורי הדברים, ושום דבר אינו אקראי, אלא מהווה חלק של תהליך קבלת החלטות ברמות השונות של ההתפתחות, בניגוד לאבולוציה אקראית ההנחה שאבולוציה תאסטית פועלת בניגוד למערכת הסיכוים האקראית אלא חותרת למעין מטרות איכות או הרמוניה , או לקראת פתרונות מובנים ברמות השנות של מנגנוני קבלת ההחלטות שלה, דווקא באבולוציה תאסטית יכול להווצר כל דבר מאחר והוא וצורת בנית האיבר אינה מקרית והיא מעין מתוכננת בשלבים או בשינוים מערכתים מעבר לאי ההבנה בעצם המונח אבולוציה תאיסטית לא נראה לי שאנחנו חלוקים
 
נתינת שם לא מסבירה את המהות

אז קראנו לזה ברירה טבעית, ואולם מה היא ברירה טבעית על סמך איזה מנגנונים היא עובדת , האם יש לה כיוון ואיך מנוהל הכיוון, באחת התגובות הקודמות ראיתי שקוראים לזה מידע נצבר, כאליו שיש מנגנון שצובר ידע וממשיך להתקדם וכל זאת עדין בצורה אקראית, כאילו שהצעד הבא של ההתקדמות יכול לקרוא באותה צורת אקראית לינארית מהצעד הנוכחי, זאת אומרת תהליך התפתחות שדורש למשל חמש מהלכים ידע למלא אחר חמשתם, גם אם הקפיצה בין מהלך למהלך היא לא סבירה מבחינת אקראיות אלא רק מבחינת הרמונית תועלת, כאילו שיש משהו שם למטה שיודע להשלים את הגאפ ליצור את התת צעד המורכב הבא, אני לא טוען שאין משהו שיודע להשלים את הגאפ וליצור את השכלול הבא, ולא רק זאת אלא שאנחנו רואים שפתרון אחד מסויים חל על שכבה שלמה של בעלי חיים כמו למשל הדינוזאורים שהפכו לציפורים לפי המחקרים האחרונים, נשאלת השאלה האם רק סוג אחד של דינוזאורים הפך לציפור וממנו התפתחו כל שאר הציפורים או שיכול להיות שיותר מסוג אחד הפך לציפורים. במידה ויוכח שיותר מסוג אחד של דינוזאורים הפך לציפורים הרי שזהו תהייה ההוכחה שיש הכוונה ומטרה גם ברמה האוולוציונית. ומאחר ולא סביר שפתרון כל כך מורכב קרה פעמים באותה תקופה כמענה לאותה הבעיה בשני מקרים בלתי תלוים אלא אם אתה מניח שיש מערכת שיודעת לשקלל צרכים להגיב בתשובות "טבעיות" מעין פתרונות הרמונים מתמטים כפי שאני סובר, ואם אתה מניח כך אז אתה מניח שי רמה מסויימת של קבלת החלטות או רמה מסויימת של חוסר אקראיות או של מודעות שאם אתה רוצה לקרוא לה אוטמטית תקרא לה ככה לגבי מספיק שהיא מודעות וזהו, לגבי הטיעון ובדיקת עצם היות הענף ההתפתחותי של הדינוזאורים לציפורים מאב אחד או מכמה מקרים מקבילים בלתי תלוים אין לי מספיק מידע ומקווה שיהיה פה מי שמבין מספיק להרים את הכפפה ולבדוק את זה בצורה הכמה שיותר מדוייקת
 

angela8

New member
אני באמת מפנה אותך לספרים

ומוסיפה לך את הגן האנוכי של דוקינס. הוא מסביר את שלל המנגנונים של הברירה הטבעית.(ברמת הגן) בעיקרון גס ביותר, הוא אומר שהכי מתאימים שורדים מספיק זמן להעביר את הגנים שלהם הלאה. הברירה הטבעית עובדת על פי שינויים קטנים ומצטברים. אז השינויים הגנטיים הם אקראיים, אבל אלה שנשארים לעומת אלה שלא, אינם אקראיים כלל, אבל זה לא אומר שיש כיוון. או תוכנית. שוב תוכנית אומרת שיש איזו מטרה סופית ידועה מראש. ובאבולוציה אין כזו. דבר נוסף הצורה איננה לינארית. גולד מביא בספר היד המלאה הוכחות לכך שמינים אינם הולכים ומשתכללים דווקא, אלא שחלקם גם הולכים "אחורה".. הופכים פשוטים יותר.בכלל התמונה היא יותר של ענפים שמתפצלים ומתפצלים הרבה פעמים. אז אפשר לצייר את זה באופן לינארי כמו התמונות המפורסמות של קוף שלאט הופך לאדם.. אבל זו תמונה מטעה לדעתי. התחושה כאילו יש קוו, היא אשליה אופטית. ובאמת גולד מסביר את זה מאוד יפה ובאופן בהיר הרבה יותר ממני, אז אני לא אלאה אותך. טעות נוספת שאתה עושה זה שאתה מדמיין שהפיתרון המורכב צמח מהאפס- למורכב.. הוא לא צמח מאפס. אלא בסדרה של צעדים במשך מליוני שנים. אתה גם תגלה שזה לא נכון שאותם פתרונות נתנו שוב ושוב באותו אופן. אלא שתהליכים משוקללים שלמים יצרו תופעות נרחבות (באופן יחסי כמובן..) כמו נניח של יציאה מהים ליבשה... כנראה אולי כי חל תהליך אקולוגי של צמצום הים וחשיפת יותר שטחי יבשה.. בקיצור, אני מעלה השערות, אין לי מספיק ידע...אבל אולי למישהו תהיה מספיק סבלנות לענות לך.. אבל לפני שאתה מנסה להגן על התיאוריה שלך. תנסה להבין באמת מהי אבולוציה.
 
בהחלט, אבל

קונספטים רבים שמתלווים לבריאתנות גם הם קאונטראינטואיטיבים (הבורא כל יכול, הבורא יכול לראות אותי כל הזמן למרות שאף אחד אחר לא יכול, הבור לנוע בזמן והבורא יודע מה אני חושב למרות שאף אחד לא יכול חוץ ממנו) - אני לא בטוח אם אפשר לקבוע קטגורית איזה מם בעל ערך סלקטיבי גבוה יותר, אבל אני נוטה להאמין שהמם הבריאתני.. צריך לעשות קצת חושבים לפני שמעכלים את הקונספט של שינוי הדרגתי (דוקינס הגדיר פעם את המוח שלו בערך כך: the discontinuous mind) - וזה לא רק חוסר הרציפות שהופך את האבולוציה לקונספט לא אינטואיטיבי.. המוצא המשותף גורם לה להראות מגוחכת למישהו שלא בא עם ראש פתוח - אם מישהו היה אומר לי בגיל 12 שיש לי קרבה משפחתית בקנה-מידה עצום עם תרנגולות, הייתי בטוח שעובדים עליי. מצד שני, יש גם ממים אבולוציוניים שהם דווקא כן בעלי ערך סלקטיבי גבוה, כמו ערך הברירה הטבעית ("יש הרבה יותר מדי אנשים שחיים באותו מקום ורק חלק מהם ישאר בחיים, ולחלק הזה אנחנו קוראים "בעלי פיטנס" ") - אם ההצבעה הייתה דמוקרטית, הייתי מצביע לבריאתנות. חבל שלמציאות לא אכפת מה אני חושב (יודע מה, בעצם לא כל כך חבל)
 
למעלה