אני לא הבנתי?
האם טרחת בכלל לקרוא את המקור? כנראה שלא. לא רק שהיקום במציאות אינו מורכב בצורה שתיארת, אלא שזה גם לא מה שכתוב בזוהר. הנה לפניך דברי הזוהר, כרך ג, פרשת ויקרא, דף ט ע"ב-י ע"א (על פי תרגומו של הסולם, אות קלד-קמה). אנא קרא היטב, והבן: "ר´ יהודה פתח: ´ויאמר אלקים יהי רקיע בתוך המים´ וגו´ – בוא וראה: בשעה שברא הקב"ה את העולם, ברא ז´ רקיעים למעלה, ברא ז´ ארצות למטה וכו´ וכל הרקיעים הם אלו על אלו, כקליפות בצלים המלבישות אלו על אלו, אלו למטה ואלו למעלה וכו´ כעין זה ז´ ארצות למטה, וכולם בישוב, רק שאלו עליונים ואלו תחתונים, וארץ ישראל היא למעלה מכולם וירושלים היא העליונה מכל הישוב, וחברינו יושבי הדרום ראו בספרי הראשונים ובספרו של אדם, שכך מחלק כל אלו הארצות, אשר כולם נמצאים למטה כמו אלו הרקיעים שלמעלה, דהיינו אלו על אלו ואלו על אלו ובין כל ארץ וארץ יש רקיע המחלק בין זו לזו, ועל כן כל הארצות מפורשות בשמות, ובניהם גן עדן וגיהנם ויש בניהן בריות משונות אלו מאלו כעין של מעלה (ברקיעים) שמהם בב´ פנים, ומהם בא´, ומראה של אלו אינה כמראה של אלו וכו´ כאלו התולעים הנמצאים בארץ, מהם בקליפות אדומות, שחורות ולבנות, ומהם מכל הצבעים, כך כל הבריות הן כעין זה, ואינן נמצאות בחיים רק עשר שנים. ובספרו של רב המנונא סבא, מפרש יותר, כי כל הישוב מתגלגל בעיגול ככדור אלו למטה ואלו למעלה [כלומר, שהבריות שעל הכדור מסביב, נמצאים אלו כנגד אלו, וז´ חלקים שבכדור הם ז´ ארצות – פירוש הסולם], וכל אלו הבריות שבשש ארצות הן משונות במראיהן על פי השינוי שבאויר שיש בכל מקום ומקום ועומדים בקיומם כשאר בני אדם, ועל כן יש מקום בישוב שבעת שמאיר לאלו שבצד זה של הכדור, הוא חושך לאלו אשר בצד זה של הכדור, ונמצא שלאלו יום, ולאלו לילה, ויש מקום בישוב שכולו יום ולא נמצא בו לילה רק בשעה אחת קטנה. וזה שאמר בספרי הראשונים, ובספרו של אדם הראשון, [- שז´ ארצות הן זה תחת זה, ורקיע מפריש בין כל ארץ וארץ – פירוש הסולם] כך הוא [- דהיינו שאינו חולק עליהם, במה שאמר שכולן הן כדור אחד הנחלק לז´ חלקים – פירוש הסולם] כי כך כתוב: ´אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך´, וכתוב: ´מה רבו מעשיך ה´ ´, ועל כן הכל טוב [- כי אלו ואלו דברי אלהים חיים, ואין לשאול איך אפשר זה שיצדקו ב´ הפירושים, הלא סותרים זה את זה – פירוש הסולם], כי סוד זה נמסר לבעלי החכמה, ולא למחלקי גבולים גבולים [טבעיים – פירוש הסולם], כי הוא סוד עמוק שבתורה. כעין זה יש בים, שיש בו כמה בריות משונות זו מזו. זה שכתוב: ´זה הים גדול ורחב ידיים, שם רמש ואין מספר, חיות קטנות עם גדולות וכו´ ´ – וכולן כעין של מעלה וכו´ ר´ נהוראי סבא ירד לים הגדול, ונסער הים ונאבדו כל אלו שהיו באניה, וקרה לו נס וירד בשבילים ידועים בלב ים, ויצא מתחת הים לישוב אחד. וראה מאלו הבריות, שכולן קטנות והיו מתפללות תפילה, ולא ידע מה אומרות. קרה לו נס ועלה. אמר: אשרי הם צדיקים שמשתדלים בתורה, ויודעים הנסתרות של סודות עליונים, אוי לאלו החולקים על דבריהם, ואינם מאמינים, מיום ההוא והלאה, כשבא לבית המדרש שהחכמים היו אומרים דברי תורה, היה בוכה. אמרו לו: למה אתה בוכה? אמר להם: בשביל שעברתי על אמונה בדברי חכמים [- דהיינו שלא האמין שיש ז´ ארצות שבהם בריות משונות עד שראה אותן – פירוש הסולם], ואני מפחד מן הדין שבעולם ההוא".