היה קשה לראות אבל כולם הסתכלו

tamarhp

New member
גם אני

לא חושבת שקללות ואלימות זו הדרך. ושבת היתה בסדר. לא היה לי מה לקרוא..
 

א ו ר בת

New member
אבל זה בדיוק העניין !

בהחלט לא כתבתי שאני מצפה. נהפוך הוא. אפשר להבין מתגובתי שאני לא מצפה. זו היתה התגובה שלי ל "אני יבוא אלייך הבייתה אני יתנהג לפי איך שאת מנהיגה את הבית, את תבואי אלי את תנהגי כפי שאני נוהג" של מתנדב. ומה שהוא כתב הוא הרי לא נכון. רציתי להדגיש שזה לא נכון וכן את חוסר הסימטריה שמראה למה מי שמשנה מהרגלו ובכך מוותר אלו תמיד א נ ח נ ו .
 

מתנדב

New member
אור, כנראה שלא הסברתי את עצמי טוב

ואני יסביר לך למה כוונתי הייתה כשאני יבוא אלייך הבייתה אני ינהג כפי שאת נוהגת ואת תנהגי בביתי כפי שאני נוהג.... ואני אתן לך דוגמא, יש לי דודים חילונים, כשאני בא אליהם הבייתה, הבנות שם מסתובבות בבית ממש לא צנוע, עם מכנסיים קצרות וחולצה חושפני, דודה שלי אמרה לבת שלה שהיא תתלבש צנוע בזמן שאני בא אליהם, היא שאלה אותי אם זה מפריע לי, אמרתי לה שזה מפריע לי, אבל כל אחד שיעשה בביתו כרצונו, ואני לא יכפה עליה להתלבש כפי שאני הייתי רוצה שהיא תלך, אבל אם היא תבוא אלי הבייתה היא יודעת שהכניסה אלי לביית, זה רק בצניעות והיא מכבדת את זה.... אז זו הייתה כוונתי, את בבית שלך תנהגי כרצונך, תאכלי מצידי גם חזיר, אבל אם את תרצי להגיע אלי את תהיו מחוייבת להתנהג כפי שאני נוהג בבית, שזה לבוש צנוע ולא להכניס אלי הבייתה אוכל מבחוץ, כי אני לא יודע איפה קנית את זה, ואם האוכל כשר בכלל.... מקווה שעכשיו הבנת את כוונתי....
 

א ו ר בת

New member
הבנתי מ צ ו י י ן גם קודם ! שים לב:

" כשאני יבוא אלייך הבייתה אני ינהג כפי שאת נוהגת" שזה אומר : " אבל כל אחד שיעשה בביתו כרצונו, ואני לא יכפה עליה להתלבש כפי שאני הייתי רוצה שהיא תלך"... הבנת ? אתה כל הזמן מדבר על איך שהיא תנהג. על איך שאתה רוצה שהיא תנהג. לא על איך שאתה תנהג. אז למה אתה כותב "אני אנהג" ? ושוב, כמו שאמרתי: אתה ממשיך להתלבש, לאכול ולהתנהג כמו שאתה עושה תמיד. מי שצריך לשנות מהתנהגותו כשהוא בא אליך (ורצוי גם כשאתה בא אליו) זה השני.
 

lala897

New member
תמר ניסתה להסביר לך:

אצלך זה מתחיל ונגמר בשינוי הרגלים- אצלינו לעבור על הלכות לא נגמר בשינוי הרגלים אלא במשהו חמור הרבה יותר. את לא חייבת לשנות הרגלים- את לא רוצה אל תבואי. זה ענין של התחשבות ונחמדות, טוב?
 

א ו ר בת

New member
אני נחמדה

כשבאים אלי חברים דתיים (לא חרדים) אני קונה עוגה בקונדיטוריה כשרה ומגישה אותה בכלים חד פעמיים. כשאני יוצאת איתם למסעדה - תמיד תהיה זו מסעדה כשרה גם אם זה אומר שאני צריכה לחפש אחת כזאת במשך 3 שעות (וזה קרה לי כשהייתי איתם בחו"ל). כל מה שאני רוצה זה שתבינו ותודו בכך זה שתמיד אלה אנחנו שצריכים לוותר ולהתחשב.
 

lala897

New member
שמחה לשמוע

את מוותרת ומתחשבת כלפי ח ב ר י ך למה לא?כולנו מנסים לוותר ולהתחשב כלפי חברים,לא?
 

נריה_ה

New member
גם אני שמח. ואת LALA?

לך יש חברים חילוניים? אם יש לך / אילו היו לך, איך את היית מוותרת ומנסה להתחשב כלפיהם?
 

lala897

New member
תראה..

בכל חברות עם אנשים אתה מוותר ומתחשב יש כאלה שמוותרים בתחום אחד ויש בתחום שני. לעבור על הלכה זה בעיה בשבילי ל'וותר' ואני לא יכולה לוותר על הלכה. תביא לי נושאים אחרים שלא נוגעים בהלכה ואני יענה לך בכנות. כרגע לא עולה בדעתי.
 

נריה_ה

New member
אני מבין אותך.

גם אני בגישה שלך. אבל, בכל זאת, במה את מוותרת? לא עולה בדעתך משהו? תני לי נושאים שלא נוגעים בהלכה...
 

מתנדב

New member
נריה, תראה לי יש חברים חילונים....

ויצא לי פעמים בודדות לשבת איתם במסעדה, הם התפשרו איתי רק על מסעדה כשרה, שאני יכול לאכול בו, ואני התפשרתי איתם במה שהם ביקשו, שהם לא יחבשו כיפה ולא יברכו, ולא יטלו ידיים לפני הארוחה, אמנם זה היה לי קשה להתפשר בזה, אבל הסכמתי, והיו עוד הרבה דברים שהייתי מתפשר איתם, אבל הם ידעו מה שנוגע מבחינת ההלכה, אין התפשרות בזמן שהם איתי, כך שתאמין לי שאם רוצים אפשר להתפשר ולהתגמש גם אם הציבור החילוני, ולכבד אחד את השני...
 

א ו ר בת

New member
אתה ממש לא מרגיש, אה ?

אתה התפשרת בזה שהסכמת ש * הם * לא יחשבו כיפה ולא יברכו. באמת יפה מצידך.
 

מתנדב

New member
אור, מה לא מובן פה.....

אני כאדם חרדי, זה קשה מאוד לשבת יחד עם חברים שהם לא חובשים כיפה כשהם איתך יחד, את לא תצליחי להבין את זה כי את לא דתייה, אבל תשאלי דתיים וחרדים, אז תביני יותר...
 

א ו ר בת

New member
לחברים הדתיים שלנו

ממש לא קשה לשבת איתנו כשבעלי בלי כיפה. זה קשה אולי לחרדים - ולמסורתי... ושוב אנחנו מסתובבים סביב אותו סיפור - כל ה"ויתורים" שלך קשורים למה ש * אחרים * יעשו או לא. אני לא רק רוצה שתבין שאין דין ויתור שלך על משהו שקשור למעשה או מחדל של * אחרים * כדין ויתור שלי על משהו ש * אני * עושה. כי אם זה כך זה כאילו שאתה יוצא מתוך נקודת הנחה שכיפה על ראשם, במקרה הזה, זה הדבר הטבעי והמתבקש ובזה שאתה לא מכריח אותם לשים כיפה אתה מוותר... נו באמת.
 

מתנדב

New member
כן אור, את גם לא תצליחי להבין את זה

לי קשה לשבת יחד עם אדם חילוני במסעדה ללא כיפה ושהוא לא יברך על האוכל, זה קשה מאוד, אך אני מוכן להתפשר על זה....
 

lala897

New member
הנה למשל-

כשאני הולכת לדודה שלי למשל לארוחה היא מכינה לי כשר אבל אני מתפשרת על איכות ההכשר כדי לא לפגוע ברגשותיה.
 

א ו ר בת

New member
זה נראה לי די נדיר

ויתקן אותי מתנדב או מישהו אם אני טועה. סתם סקרנות - היא דתיה או חילונית ?
 

saar7650

New member
אור בת

מס' תשובות- א.הרבה דתיים לא רוקדים במעורב אך מגיעים לחתונות חילוניות בהם רוקדים במעורב ואז נאלצים להפנות את גבם לרוקדים. ב.כפי שכבר ציינה להלה הרבה מאוד חרדים לא אוכלים מאכלים הכשרים בהשגחת הרבנות וכשהם מגיעים לקרובים ו/או חברים נאלצים לאכול בהשגחה פחות טובה- וזה קורה לעיתים מאוד קרובות. ג.נשיקות וחיבוקים מקרובות הן אסורות על פי ההלכה אך כדי לא לפגוע אנו לוחצים יד וכיו"ב למרות האיסור.
 

lala897

New member
אני ח ר ד י ת

וזה לא נדיר אני מכירה הרבה אנשים כאלה.
 
למעלה