00000000000000000000
New member
נו, באמת...
עובדה שתוספות העלה תיאוריות שונות אחרות. הם היו חייבים לשאול זאת לפי כל הפירושים, לא רק לפי הפירוש שאתה הצעת. ----- והנה ההסבר לשאלה שלהם, תראה שאין קשר בין זה לבין מה שאמרת. בתורה נכתב: "סנפיר וקשקשת". במשנה (נדה ו', ט') נכתב: "כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר" (כלומר: אם מוצאים דג עם קשקשת ולא ידוע אם היה לו סנפיר - מותר לאכול אותו בגלל שנדיר למצוא דג עם קשקשת ובלי סנפיר) כאן שאלו האמוראים: "מדוע כתוב בתורה גם סנפיר אם לפי המשנה מספיק קשקשת?" והתשובה היתה: "כדי שיידעו שיש גם איבר בדג שנקרא סנפיר, ולא יתבלבלו בינו לבין קשקשת". שאלה זו נמצאת במקומה גם אם כותב המשנה התכוון לרוב, או ניחש, או התכוון להלכה למשה מסיני.
עובדה שתוספות העלה תיאוריות שונות אחרות. הם היו חייבים לשאול זאת לפי כל הפירושים, לא רק לפי הפירוש שאתה הצעת. ----- והנה ההסבר לשאלה שלהם, תראה שאין קשר בין זה לבין מה שאמרת. בתורה נכתב: "סנפיר וקשקשת". במשנה (נדה ו', ט') נכתב: "כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר" (כלומר: אם מוצאים דג עם קשקשת ולא ידוע אם היה לו סנפיר - מותר לאכול אותו בגלל שנדיר למצוא דג עם קשקשת ובלי סנפיר) כאן שאלו האמוראים: "מדוע כתוב בתורה גם סנפיר אם לפי המשנה מספיק קשקשת?" והתשובה היתה: "כדי שיידעו שיש גם איבר בדג שנקרא סנפיר, ולא יתבלבלו בינו לבין קשקשת". שאלה זו נמצאת במקומה גם אם כותב המשנה התכוון לרוב, או ניחש, או התכוון להלכה למשה מסיני.