אתה צודק ולא צודק בו זמנית.
צודק בזאת, שלהבנה מעמיקה יותר של הנקרא, אכן ראוי להבין את כל הרקע: מי כתב\ערך את הטקסט, למי יועד הטקסט, לאיזו מטרה, באלו נסיבות. השאלה היא אם במקרה דנן התכוונו לכזה דיון מדעי מקיף, חובק כל. וגם לא נכון לדעתי לזלזל לחלוטין בהבנה כלשהי של הטקסטים מצד הקורא בן ימינו, גם אם אינו בקי בכל הרקע ההיסטורי ובכל המחקרים המדעיים שנעשו בנידון. הרי יש זכות קיום ל"מדע פופולרי", בכל תחום? אתה מתנגד להסבר הספרותי הפשוט שסיפקתי ל"סתירה" בין פרק א' לבין פרק ב' של ספר בראשית? לא אתנגד אם תסביר מדוע. אהבתי, דרך אגב, את פירוש גורדון, שנראה לי די אובייקטיבי ופופולרי, ועם זאת השארתי לעצמי זכות קטנטונת לדעה משלי. בסופו של דבר, אפשר תמיד, מבלי להתייחס לרקע בו נכתבו הדברים, לתוצאה הסופית, ל"פשט" של הכתוב, גם למֶסֵר שלו.